رواية عذاب الحب الفصل الخامس 5 بقلم هاجر سلامة
الخامس
نبيلة ..قصدك اي
اتس بتوتر..قصد ازاي حد يتقدملها وهي بالحالة دي شوية وتخف طيب
رحمة بصلته جامد
حاسم ببرود.. معتصم بيه اللي انقذك من الحادثة هو اللي طلبت مني فكري يا حوريه وقوليلي رايك
حوريه..حاضر يا بابا هفكر بس محتاج اقعد معاه الاول
انس بصلها بغيره
حاسم..تمم
حورية..ماما تطلعيني اوضتي
نبيلة..حاضر تعالي
في اوضة رحمة وانس
انس بغيرة وغضب..لا مستحيل تجوز مستحيل
رحمة قربت منه وهي بتقول ليه مستحيل واوعي تنسي نفسك انت جوزي انا عديها المرادي بس المرة جاية مش هتعديها وهخليك تندم ياانس ماشي
انس بتوتر..ماشي
رحمة ضحكت بسخرية
[بعد ٤ شهور معتصم تقرب من حورية وبقوا صحاب كان بيروح معاها المستشفى ويتطمن عليها..انس ورحمة في مشاكل علطول]
رحمة..عايزكو تضربوا عايزة قرص ودنه بس ماشي لو حصله حاجة هتقت.لكو
=تمم
انس نزل من الشركة ولسه هيركب العريبة عدت عربية سودا جمبه وشاب ضربه برجله قبل ميركب عربيته وفجاة الشاب بداوا يضربوه بعنف وانس مكانش قادر عليهم.
=خلاص ياشباب كفاية كد يلا بينا
ركبوا عربيتهم
انس مرمي في الارض واغم عليه
حورية طلعت من الشركة شافته تخضيت ورحت عنده ومسكته وقالت انس حصلك اي مين اعمل فيك كد
انس بتعب شديد..اتصلي بالاسعاف
حورية..حاضر واتصلت وف خلال ٥ دقايق وصلوا وخدو انس
حورية اتصلت علي رحمة..لو رحمة انس رايح المستشفى باين حد ضربه او اعمل حادثة...متقلقيش طلبت الإسعاف..المستشفى...
حورية لسه هتركب لاقيت معتصم نزل من عربيته
معتصم..خير ياحورية في اي
حورية..انس لقيته مضروب هنا والاسعاف بتاخداه اهو
معتصم..ايي مين اعمل فيه كد
حورية..مش عارفة انا هروح تيجي معايا
معتصم..ايوا طبعا يلا ركبي
ركبوا الاتنين العريبة.
في المستشفى.
دخلت رحمة وبدموع تمثيل ..انس كويس صح قوليلي ياحورية
حورية ..اهدي هو هبيقي كويس متقلقيش واهدي علشان البيبي
رحمة قعدت وهي بتقول في سرها علشان تتعلم ياانس
حورية..اهلي عرفوا حاجة
رحمة..لا انا جيت بسرعة ومتقولتش لحد
حورية..احسن اساسا انس كويس ملهوش داعي
رحمة بصلتها بضيق واسكت
معتصم..حورية قعدي علي الكرسي هجبيلك حاجة من تحت
حورية..طيب
معتصم..وحضرتك يامدام يارحمة
رحمة..لا شكرا ممكن عصير بس
معتصم..تمم وانزل
رحمة.. حورية بقولك اي
حورية..قولي
رحمة..في حاجة بينك وبينه
حورية بخجل ..لا لسه بس جوايا مشاعر تجاهه
رحمة بفرح..بجد وعلفكرا معتصم برود شكله بيحبك
حورية ضحكت بخجل وقالت خلاص اسكتي
رحمة ضحكتلها بفرح وهي بتقول ف سرها اخيرا حصل اللي كنت خايف منه ياانس نفسي شوف رد فعلك لما تعرف وضحكت بسخرية
رجع معتصم
معتصم..اتفضلي العصير اهو
رحمة..شكرا
معتصم..حورية خدي اكلي يلا
حورية ابتسمت..شكرا
الدكتور طلع...مين اهل المريض
رحمة..أنا مراته هو كويس
الدكتور.. متقلقوش هو كويس في بس شويه الجروح من الضرب وعالجناها
رحمة..طيب هيخرج امتا
الدكتور.. هو نايم حاليا لو صحي النهارده يقدر يخرج بليل لكن لو صحي بكره يبقى هيخرج بكره.
رحمة..تمم قدر دخل اشوفه
دكتور..طبعا اتفضلي [امشي]
معتصم..حورية خلينا هنا خليها تخش لوحدها احسن
حورية..عندك حق
معتصم قعد معاها وقال انا كنت اعملك مفاجأة بليل
حورية..اي هي
معتصم..لا بلاها خليها لبعدين
حورية..ليه
معتصم..مش شايفة احنا فين
حورية..وفيها اي هشوف المفاجأة امتا
معتصم..بليل
حورية بحماس..اشطا نشوفها بليل
معتصم ابتسمت بحب ليها
حورية..يامعتصم اشيل ايدك عايزة اشوف
معتصم..اهدي افضل شوية بس
وفجاة تشال الشريط على عينيها
لقيت معتصم قعد علي ركبته وهو بيقول حورية حبيتي ونصي التاني تقبلي تجوزني
حورية بفرح شديد ..اقبل طبعااااا
معتصم ضحكلها بحب وقام وحط الخاتم في ايدها
حورية حضنته بدون وعي
معتصم مسك وسطها وقربها منه اكتر
حورية خدت بالها وبعدت وهي بتقول اسفة مقصدش
معتصم بضحك..خلاص كلها ايام وهتبقي مراتي هنعمل حاجات كتير وبقصد
حورية ضحكت بخجل
معتصم..علفكرا الخطوبة بعد يومين
حورية..اي وبابا
معتصم..أنا كلمته قبل م تقدلك وقولتله لو واقفتي عليا هعمل خطوبة بعد شوية
حورية بدموع فرح ومسكت ايده وهي بتقول انا مبسوطة انت دخلت حياتي غيرتها خالص
معتصم بحب..بحبكك
حورية بخجل ..وانا كمان
معتصم بضحك..وانتي كمان اي
حورية بخجل اكتر..معتصم بقي
معتصم بضحك..خلاص خلاص يلا تعالي ناكل طلبت اكل المفضل ليكي يلا
حورية..ليه الكافية فاضي كد يا معتصم
معتصم..لاني جحزته كله انهاردة ليكي ياحبيتي
حورية ضحكت بحب ..يلا ناكل هموت من الوجع يلا
معتصم بضحك..يلا
[تاني يوم]
علي السفرة
كلهم قعدين بما فيهم رحمة وانس ومعتصم
حاسم..خطوبة حورية بكرة
انس تشرق فجأة
رحمة ضحكت بخبث
انس..اي المفاجأة دي حصل اي امبارح او حصل ازاي
حاسم ببرود..معتصم طلب حورية مني وانا وقفت وحورية واقفت
انس بص لحورية وقال انتي موافقة
حورية ببرود..ايوا موافقة ياجوز اختي
رحمة بصلته بضحك سخرية وقالت بصوا واطي اي زعلت
انس بصلها بكرة وقال عن اذنكو ياجماعة تعبان هطلع ارتاح
نبيلة..ماشي الف سلامة عليك
انس..الله يسلمك [طلع اوضته ]
حاسم..هنعمل الخطوبة في الفيلا عندك مانع يا معتصم
معتصم..لا لو حورية موافقة انا موافق
حورية بخجل ..أنا موافقة
نبيلة بفرح..الف مبروك ياقلبي
حورية..الله بيارك فيكي ياقلبي
[تاني يوم ]
في اوضة حورية
حورية..اي رايك في الفستان دا ياماما
رحمة..تحفة صح ياماما
نبيلة..اها ياحبيتي جميل لو لبستيه هبيقي اجمل
رحمة بغيظ..صح
نبيلة..يلا لبسي ساعة ٣
حورية..طيب
[بعد ساعات]
حورية ..هو تأخر ليه ياماما
دخلت سعاد وقالت العريس وصل بس قال معاه مكالمة تلفون مهمة وجاي
حورية..تعرفي راح فين
سعاد..دخل اوضتك القديمة ياهانم
حورية..تمان روحي انتي
نبيلة..هتعملي اي
حورية بفرح..هعملها مفاجاة ليه
نبيلة بضحك..طيب روحي
[حورية طلعت وهي لبسة فستان ابيض ستان ريق جدا وعملت تسريحة لطيفة وميكب ريق جداا]
حورية قربت علي الاوضة لقيتها مفتوحة لسه هتفتح سمعت
معتصم..لا انا قررت خلاص هترجع عن فكرة الانتقام انا حبيتها مستحيل اسبها مقدرش مهما كان ابوها مين اللي كان السبب في موت اهلي بس حورية متعملش حاجة ملهاش ذنب والله
حورية بصدمة شديد وقالت بصوت واطي كان بيخدعني كان بيخدعني ومشيت بهدوء علي اوضتها.
عذاب الحب
هاجر سلامة