رواية عاشق كالبحر الفصل الرابع 4 بقلم بتول اسامه
#عاشق_كالبحر part 4 #بقلم_بتول_اسامه
زين كان قلقان وبيسوق بي اعلي سرعه لحد لما جات له رساله مكتوب فيها لو عايز مراتك تعال علي العنوان دا...
زين _ عنوان اي دا. ورساله برقم مين..
نظر. زين لرقم المكتوب وعرف انه نفس الرقم الي كلم مامته..
زين _ يولاد ال... هتبقوا في ايديا انهارده...
ذهب زين الي موقع الي في المكان لكن سمع صوت صريخ ...
♡.
عند فيروز ...
الباب اتفتح واترمي منه بنت كان جسمها متغرق با الدماء..
كانت تفتح عينيها. بهدوء بسبب كثره الضوضاء الذي جات فجاء لكن تفاجئت بهذه البنت البريئه التي كانت تبكي بحرقة وتكرر كلامها انا ضيعت.. انا ضيعت...
نطقت فيروز بهدوء من صدمتها..
فيروز _ هما؟
استغربت البنت من وجود فيروز..
البنت_ انت مين وعايزه مني اي..
فيروز _ انا مصيري هيكون زيك وشويه هتلاقيهم دخلو عليه..
البنت ببكاء_ لو حد لحقك ابعتي الرساله دي لي اختي وقوليها ساره كانت بتحبك اوي وكان نفسها تشوفك..
فيروز بحزن _ لا انشاء الله هتكوني كويسه وحد يلحقنا احنا الاتنين بس انت متاكده ان مفيش غيرنا هنا في المكان..
ساره _ للاسف في بنات كتير الي اتقتل. والي حصله زي وللي انتحر ت من كتر الي حصل فيها...
فيروز _ كانوا معاكي؟
ساره _ للاسف كانوا اصدقائي وكنا اصحاب عشره عمر مكنش بايدينا الي حصل فينا كنا زي اي صحاب بنخرج ونتفسح لكن دا كان مصيرنا في الاخر...
فيروز _ جيتي هنا ازاي؟
ساره _كنا مشين احنا الاربعه بنهزر. ونضحك... لحد لما لقينا بنت بتبكي والي عرفنا انها كان اسمها ريماس..
فيروز اتصدمت ولكن كملت وظنت ان يمكن تشابه اسامي..
ساره _ والي عرفنا انها كان اسمها ريماس ومامتها تعبانه وروحنا معاه علي اساس. المساعدة لكن لقينا ناس اتهجمت علينا وضرب وزل وقتل وبهدله.. اتنين اتوفي واحده با القتل. التانيه انتحار وفاضل زميله نور خادوها ومش عارفه هي عايشه ولالا ... علشان بنساعد حصل كل دا...
فيروز كانت عم تسمعها بصدمة ومش مستوعبه...
فيروز _ حصل فيكوا كل دا!!
ساره _ للاسف!
♡♡•
عند زين
سمع زين صوت صريخ بنت وكان تصرخ وتقول..
البنت_ ارحموني ... الحقوني ... ارحموني... الحقوني..
ظن زين انها فيروز .. وذهب الي هناك مسرعه
لكن اتصدم لما لقاها بنت غريبه مش فيروز..
حاول ان يدخل لكن جم المجر*مين بدا زين ان يضاربهم لكي البنت تهرب...
وفعلا البنت هربت وذهبت مسرعا الي غرفه التي فيها ساره وفيروز..
نور_ اطلعوا بسرعه قبل ما يجو يلا..
ساره_ نور انت عايشه ..
نور _ ايوا بس يلا مش وقته...
هربوا التلاته وكان زين في بال فيروز...
فيروز في نفسها _ يا تري انت فين يا زين..
نور بنهج من الجري_ في واحد ابن حلال جي لحقني والي عرفته انه بيدور علي بنت اسمها فيروز
بصت ساره لي فيروز وقالت
فيروز أنتِ بيدور عليكي....
فيروز بصدمه _ بيدور عليا انا مين دا..
نور _ كان بينادي ويقول يا فيروز انا زين انا هنا. بس لقاني وحاول انه يهربني لكن المج*رمين مسكوا
فيروز بخوف وقلق_ زين زين..
جريت فيروز..
ساره _رايحه فين يا فيروز اوعي ترجعي..
فيروز _ لا لازم الحقه لا..
ذهبت فيروز لكن اتعورت في رجلها ونزفت دم ..
فيروز _زين ... اكيد كان بيدور عليا...
زين يا زين...
♡•
كان زين بيدور علي فيروز بخوف..
فيروز با فيروز... انا هنا يا فيروز انا زين متقلقيش..
زين _فيروز يا فيروز...
نظرت فيروز الي زين مسرعه وقالت..
زين ..
ذهبت فيروز وحضنت زين بكل خوف..
زين _ كنت بدور عليكي...
ادركت فيروز انها لسه بتحضن زين..
فيروز _ اي انا اسفه...
زين' علي اي؟
فيروز _ معرفش...
زين _ طيب يلا. نروح علشان ماما قلقانه عليكي قوي
فيروز _ ريماس..
زين _ مالها ريماس..
فيروز كانت عايزه تحكي. وتقول ان شكل ريماس لها يد في الموضوع لكن صمتت
فيروز _ اي لا مفيش حاجه...
لكن قبل ما يمشو لقوا ساره بتجري ليه وبتقول..
الحقوني نور خبطتها عربيه...
فيروز _ يلهوي....