رواية عاشق كالبحر الفصل الخامس 5 بقلم بتول اسامه


 رواية عاشق كالبحر الفصل الخامس 5 بقلم بتول اسامه


#عاشق_كالبحر  part 5  #بقلم_بتول_اسامه 


الحقوني نور خبطتها  عربيه... 

 فيروز _ يلهوي... 

 ذهبوا مسرعا الي نور لقوه ا  تنزف دم  من دماغها  ... 

 ذهبوا  مسرعا  الي المستشفى... 

 في

المستشفى... 

 كانوا قاعدين متوترين  و خايفين.. 

 فيروز _ أنتِ تعرفي اهلها  يا ساره؟ 

ساره _ ايوا بس مش قوي اكتر واحده كانت عارفه كل حاجه عن نور  نادين الله يرحمها

فيروز _ طيب ه نوصل لي اهلها ازاي 

ساره _ بصي انا اعرف انها من المعموره  الشاطئ  وعارفه  عمارتها  ... 

فيروز _ هو انت مش نفس البلد بتاعت ها.. 

ساره _ لا عشان كلنا  اتعرفنا  من علي النت  وكل واحده في منطقه مختلفه  لكن ب نتفق في يوم كلنا ب نتقابل في مكان.. 

خرج الدكتور.. 

وذهبت  فيروز  وساره  اليه  بي قلق. 

الدكتور _ للاسف  حصل ليها فقدان مؤقت لكن مع العلاج تخف انشاء الله... 

كانت تريد ساره ان تدخل اليها لكن منعاها الدكتور وقال  للاسف  ممنوع ان حد يدخل دلوقتي.. 

... 

 بكت ساره  علي حالهم  وايضا فيروز.. 

فيروز _ احاول اجيب عنها معلومات  هي واهلها والتواصل معاهم

ساره _ يارب  ويكون كتر خيرك.. 

 ذهبت  فيروز  الي الفيلا.. 

دخلت فيروز  الي غرفتها  وامسكت الاب توب.. دخلت  علي الفيس بوك تبع  نور  التي قالت  عنه  نور لي فيروز.. 

 فيروز كانت تقرأ الكومنتات الاستوري  تبع  نور.. 

فيروز _ ربنا يبارك فيكي يا حبيبت  ماما... منوره  يا حبيبت خالتو.. 

نزلت  دموع  من فيروز.. 

فيروز بنفسها _ احاول اتواصل مع اهلها.. 

 دخلت فيروز  علي الفيس تبع الام  لقت.. 

فيروز لقت استوري  تبع  الام  عن  اختفاء  نور  وبتقول.. 

يا جماعه اي حد يلاقي بنتي يتواصل معايا مع الرقم دا.. 

 فيروز _ كويس اوي... 

 بترن فيروز علي مامت  نور.. 

فيروز _ الو...  حضرتك مامت  نور 

صوت  مكسور _ ايوا انا مامت  نور 






فيروز _ نور. معايا  متقلقيش  عليها تعالي علي العنوان دا.. 

 مامت نور بصدمه  وفرح_ بجد بنتي معاكي طيب فين  عايزه اسمع صوتها.. 

فيروز _ متقلقيش حضرتك  هي معايا  بس تعالي علي العنوان دا 

 قفلت  التليفون فيروز  بحزن.. 

فيروز _ ربنا يصبر  اهلك يا نور   وتخفي بي اسرع وقت  وربنا يصبر  اهل البنات الي توفوا.. 

 دخل زين علي فيروز.. 

زين _ حاولت ي تتواصلي مع اهلها يا فيروز  .. انا توصلت مع اهل البنات  وللاسف عرفوا بخبر بناتهم.. 

فيروز بحزن_ ايوا. والحمد لله لقيت  مامتها  وهي هتيجي المستشفى.. 

زين _طب الحمدلله.. 

فيروز _ مش عارفه اشكرك  ازاي  علي وقفتك معايا 

زين _ ب تشكريني علي اي يا فيروز دا واجبي.. 

 فيروز_ يلهوي. تأخرنا علي المستشفى  زمانهم  بيدور و 

  علينا.. 

ذهبوا الي المستشفى.. 

فيروز _ اي الصوت الزعيق دا هما مش عارفين ان في مرضي محتاجين يرتاحوا 

 زين _ ايوا تعالي نشوف في اي.. 

 دخلوا. لقوا  اهل نور  بيزعقوا... 

مامت نور_ انت السبب  يا ساره انت الي اصرتي انها تنزل من البيت  منك لله   بنتي مش عرفاني.. 

 كانت ساره بتبكي  .. 

 الدكتور _ لو سمحت يا مدام  المرضي مش عارفين  يرتاحوا  حتي بنت حضرتك  مش هترتاح  كدا.. 

 مامت  نور _ لو بنتي حصلها  حاجه  ه تكونوا كلكم السبب  .. 

فيروز _ اهدي يا طنط  بنت حضرتك  بخير  دا فقد ذاكره  مؤقت..  وبعدين  ساره ملهاش  ذنب  هي  زيها  كمان.. 

 مامت نور ببكاء _ وانت صحبتهم.. 

فيروز _ لللاسف  لا لكن اتحطيت معاهم و  مكانهم..  احمدي ربنا ان بنتك مش ماتت زي بقيت اصحابها..

 مامت نور بهدوء_ شكرا يا بنتي... 

.....، ـــــــــــــ،  تاني يوم 

 قامت فيروز  بكل نشاط  وحيويه.. 

وذهبت  الاستحمام... 

 لكن لقت  ان الباب مغلق.. 

فيروز _ مين جوا اطلع  بقا الي جوا.. 

كان زين  داخل الحمام

زين _ اهدي يا فيروز  اطلع  اهو  استني.. 

 كانت واقفه  فيروز  بكل غضب.. 

فيروز _ اخلص ورانا مشوار مهم.. 

 خرج  زين من الحمام  لكن خبط  في فيروز  لانها  كانت لازقه  في الباب.. 

وقعوا  علي بعض.... 

___________________♕_

 فيروز_ هنفضل كدا كتير

زين_ لا بس انت علي طرف السرير  يعني لو سبتك كدا.. 

ساب  زين فيروز.. 

فيروز_ اه يا ضهري  اه.. 

 زين  بطريقه_ مش يلا ورانا مشوار مهم.. 

فيروز  طلعت  لسانها  لزين  وقالت.. 

بس انت هتقع  واقعه  اوجع  شويه... 

 وشدت  فيروز الحبل  الي كان في ملايه السرير.. 

وقع  زين... 

زين _ اه الله يخربيتك... 

 دخلت _____________ام حضرتك يا فندم  اتوفت.... 



                  الفصل السادس من هنا   

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×