رواية عمياء وسط الذئاب الفصل العشرون 20 الجزء الثاني بقلم محمد طه


 رواية عمياء وسط الذئاب الفصل العشرون 20 الجزء الثاني بقلم محمد طه


البارت 20


#عمياء_وسط_الذئاب2


_الدكتوره بدموع_ 

هيا ج،ثه علي..الله يرحمه 


_سمر وشاكر إنهارو من العياط وكل واحد..

بيأنب نفسه ويقول أنا السبب 


_الدكتوره بغضب_

مش عايزه أسمع نفس حد فيكم..

وذنب علي ف رقبتكم إنتو الاتنين..

بس لا دا الوقت ولا المكان المناسب..

 للعتاب والحساب..نخرج الج،ثه من هنا الأول..

وبعدين نتحاسب..

أنا هروح أقابل مدير المستشفى..

وهحاول أقنعه يسلمنا الج،ثه من غير سين وجيم..

وإن موافقش..إحنا مش هنخرج من هنا..

إلا بج،ثه علي..وبأي طريقه..

مش هنخرج من المستشفي دي إلا ومعانا ج،ثه علي 


_سمر بدموع وهدوء_ 

متتعبيش نفسك يا دكتوره..

إحنا التلاتة عارفين ومتأكدين..

 إنهم مش هيسلمونا الج،ثه..

يبقي نختصر الوقت ونشوف طريقه..

نهرب بيها الج،ثه 


_الدكتوره باستعجال_ 

مش هنخسر حاجه لو جربنا الطرق..

الصحيحه الأول..ولو ما نفعتش..

يبقي نجرب طرق الهروب 


_شاكر بهدوء_ 

لأ هنخسر يا دكتوره..

إحنا متأكدين إنهم مش هيسلمونا الج،ثه..

ولو حضرتك إتكلمتي مع حد..

هيركزو معانا وهياخدو إحتياطاتهم 


_سمر_

ومتنسيش حضرتك إنهم أكيد هيكونوا..

بلغوا الحكومه..دا إن مكنش الحكومه..

موجوده بالفعل ف المستشفي دلوقتي 


_(الدكتوره بعد ما أقتنعت بكلامهم)_ 


_الدكتوره_ 

طيب فكروا معايا ف طريقه نهرب بيها الج،ثه 


_شاكر بثقه_ 

الطريقه جاهزه ومضمونه..

بس هنحتاج واحد رابع معانا..

ولازم يكون راجل 


_الدكتوره_ 

موجود..سواق الإسعاف اللي جه معايا 






_شاكر_ 

ركزوا بقي معايا كويس جدا..

أول حاجه أنا هدخل على سيستم الكاميرات..

بتاعه المستشفي وأعطلهولهم وعشان يشغلوه..

قدامهم مش أقل من نص ساعه..

وإحنا مش محتاجين غير عشر دقايق..


_تاني حاجه..الدكتوره هتتصل بسواق الإسعاف..

هتخليه يطلع الإسعاف من المستشفي..

ويركنها بعيد شويه عن المستشفي..

وبعدين ياجي عند بوابه المستشفي..

وتصوريلو سمر وتبعتيلو صورتها..

وتقوليلو البنت دي وهيا خارجه من المستشفي..

تحاول تتح،رش بيها..وهنا هييجي دورك يا سمر..

أول ما هيحاول يتح،رش بيكي..

هتصرخي وتكبري المشكله..

وبأعلي صوت تقولي..أنته بتتح،رش بيا

الجمله دي هتلفت إنتباه الكل..

وأنا هكون مجهز كرسي متحرك..

وهحط ج،ثه علي عليه وهغطيه..

والدكتوره هتكون عنيها عليا من بعيد..

لو حد حاول يعترضني الدكتوره تتدخل..

وتحاول تلخمه بأي حاجه..

وف لحظه خناقه التح،رش..هخرج بج،ثه علي..

وهروح بيه على عربيه الإسعاف..

وبعد ما أخرج.. الدكتوره تتدخل ف المشكله..

وتحلها..ها كل واحد عرف هيعمل إيه 


_الدكتوره_ 

كل اللي أنته قولته دا تمام..

بس ليه اللفه دي كلها..

ما الإسعاف جوه المستشفي..

ناخد الج،ثه ع الإسعاف ونخرج 


_شاكر_

عالفكره دي خطه نور..

لما كانوا عايزين يهربو من المستشفي..

مع شويه إضافات من عندي 


_الدكتوره بغضب وصوت واطي_ 

وأنته شايف إن دا وقت إضافات..

إسمعي يا سمر..إطلعي كده ف هدوء..

هاتي كرسي متحرك..

وأنته عطلهم الكاميرات..

وأنا هتصل بالسواق يستعد 

_(وتبص لشاكر بغضب)_

دا وقت إضافات..الحكومه زمانها ف المستشفي..

وأنته عايزنا نعمل هيصه وجريمه تحر،ش 

__________________________

__(عند الزبون وهبه)__


_الزبون بتعب_ 

أنا تعبت..إنتي إيه ما بتتعبيش 


_هبه بدلع_

وهيا المتعه فيه حد يشبع منها..

وبعدين إحنا لسه بنسخن..دا إحنا هنخربها 


_الزبون_ 

بالراحه عليا وواحده واحده أنا مش قدك 


_بقلم...محمد طه عبد المجيد 


_هبه بجرأه_ 

لأ شد حيلك كده..دي لسه أول ليله..

وأنا مبحبش الراجل اللي بيهنج بسرعه 


_الزبون_ 

أنا هقوم آخد دش..وإنتي أتهدي شويه 


_هبه بضحكه دلع_ 

دا أنا هخليك كل ساعتين تاخد دش 


_الزبون وهوا تحت الدش_

المهم دلوقتي أنا عايز أك،سر..

عين الدكتوره دي وف أسرع وقت 


_هبه بثقه_ 

دا أنا هخليها تنزل تبوس رجليك..

عشان تنام معاها _(وتو،لع سيجاره)_ 

ومش بس كده..

فيه بنت صغيره كمان هجبهالك تحلي بيها 

_(وتفتكر نور لما قالتلها)_ 

أنا إسمي عمياء وسط الذئاب 

_هبه ف سرها_ 

ما أبقاش هبه إن ما خليت..

الرجاله ينهشو ف جسمك قدامي 


_الزبون يخرج من الحمام عا،ري 

ويقعد قدام هبه ويو،لع سيجاره 


_الزبون_ 

هنعمل إيه مع الدكتوره 


_هبه_

إتقل وماتستعجلش..

 عشان الاستعجال مش ف صالحنا


_الزبون_ 

ماشي يا هبه..خليني وراكي..لحد ما أشوف آخرتها 

_________________________

__(المقر الرئيسي للباشا الكبير)__ 


_نور_ 

فهد..حضرلي كل المعلومات..

عن الزبون دا وبسرعه 


_فهد_

حاضر يا نور..

كل المعلومات هتكون عندك وف أسرع وقت 


_نور_ 

وجهز الدكتور معاك..

عشان إنتوا الاتنين اللي هتنفذو..

واستعجلي المعلومات اللي طلبتها من ميري..

وشوف وصلت لحد فين ف مراقبه هبه..

وأكد على ميري.. أختها ما تجيش هنا..

عشان لو جات هنا مش هتخرج 


_فهد_ 

حاضر يا نور 


_الباشا_ 

فهد..وصل نور لغرفتها..

وكل اللي أمرت بيه نور يتنفذ..

وتعالا عشان عايزك 


_فهد أخد نور عشان يوصلها لغرفتها 

والباشا جاتله رساله على تلفونه من ميري 

_(محتواها)_ 

_(لو أختي غلطت أنا جاهزه للعقاب مكانها)_ 

أرسل لها رساله _(محتواها)_ 

_(وأنا ف إنتظارك)_ 


_فهد يدخل_ 

تحت أمرك يا باشا 


_الباشا_ 

النهارده بالليل تاخد نور..

وتلف بيها شويه بالعربيه..

على أساس إن إحنا بنغير المكان..

وياريت ما تستغباش ولما ترجعوا..

تدخلها غرفتها..

المكان مفيش أكتر من الغرف فيه..

تدخلها أي غرفه تانيه 






_فهد_ 

أوامرك يا باشا 


_الباشا_ 

وياريت نور متعرفش حاجه باللي عملته سهيله 


_فهد_ 

أوامرك يا باشا 


_الباشا_ 

يلا روح جهز المعلومات اللي طلبتها منك نور..

وأول ما ميري تاجي دخلهالي 


_فهد_ 

طيب بالنسبه للدكتور..

أخليه ينفذ معايا المهمه زي ما نور قالت


_الباشا_ 

الدكتور مفيش منو قلق..بس خلي عينك عليه

________________________

__(في المستشفى غرفه سمير)__ 


_الظابط نوره تدخل_

السلام عليكم.._(نهله وأم محمد يردوا السلام)_ 


_نوره_ 

أنا عديت على الدكتوره ف مكتبها..

ملقتهاش هيا راحت فين 


_أم محمد_ 

تلاقيها بتمر على الأقسام 


_نوره_ 

وهيا متعوده لما بتمر ع الأقسام تقفل تلفونها 


_أم محمد_ 

لأ الدكتوره عمرها ما قفلت تلفونها..

تلاقيه بس فصل شحن


_نوره_ 

طيب هيا سمر فين


_نهله_ 

سمر روحت بيتها تجيب شويه غيارات وهتيجي 


_نوره_ 

طيب بالنسبه للشابين..

اللي فيهم واحد رجله مقطو،عه هما فين هما كمان


_أم محمد تستأذن_

أنا هقوم أروح أشوف شغلي 


_نوره_ 

لأ خليكي..أنا اللي هقوم أمشي..

بس ياريت تبقي تخلي الدكتوره تكلمني ضروري 


_وتخرج نوره من غرفه سمير 

وتنزل ف حوش المستشفي 

وكان الإسعاف اللي فيه الدكتوره 

وسمر وشاكر وج،ثه علي وصل 


_وكانوا نزلوا من الإسعاف وأتفاجئو بنوره قدامهم 

نوره تشاور على الكرسي المتحرك..

وهيا باصه للدكتوره


_نوره_ 

مين ده................


_ويتبع................


_بقلم...محمد طه 


      الفصل الواحد والعشرون الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×