رواية ابن الاكابر الفصل الثالث 3 بقلم اوشا مصطفي

رواية ابن الاكابر الفصل الثالث 3 بقلم اوشا مصطفي

 

أبن أكابر♡..

#part3.


قمر بنبره حزن:اخوات بس ازاي انا بقيت مراتك وعلي


 سنه الله ورسوله كمان يانوح لاء احنا مش اخوات ولا


 عمرنا هنكون 


وسابته ودخلت الحمام وهي منها'ره...


وهو بصلها بنظره حزن 


وبعدين فاق لنفسه واتحولت نظراته للجمود من تاني..


خرجت قمر وراحت علشان تنام علي الكنبه..


نوح:بتعملي اي


قمر:هنام


نوح:لاء انتي هتنامي علي السرير وانا الي هنام علي الكنبه...


قمر كانت لسه هتعترض 


لكن وقفها صوت نوح الجهوري 


_مش عايز إعتراض 


قمر راحت نامت علي السرير ومن التعب راحت ف


 النوم ...وهو فضل قاعد ع الكنبه بيتأمل ملامحها بكل

 حب وعشق...


نوح:كلمه الراجل سيف علي رقبته يا قمر وانا وعدت


 عمي والكلام الي حصل بيني وبينه هيفضل سر لحد م


 تنكشف الحقيقه......وساعتها هتبقي مراتي شرع


 وقانون ودا وعد من نوح السيوفي ليكي ياقمر..

***********






تاني يوم صحي نوح ودخل اخد شاور وخرج ولبس واخد علبه السجاير ومفاتيح العربيه 


صحيت قمر علي ريحه برفانه القويه


نوح:صباح النور


قمر وهي بتفرك ف عيونها زاي الأطفال صباح الخير..


نوح ضحك علي طريقتها الطفوليه 


اصحي ياكسوله الساعه بقت ١٢ الضهر


قمر :بتهزر عليا درس الساعه ١ 


نوح:طب اجهزي وانا هوصلك


قمر:لاء مش عايزه اتعبك معايا


نوح بغصب:قمر مبحبش أكرر كلامي مرتين


قمر قامت وقربت منه وهو اتوتر شويه وبعد


بصتله ورفعت حواجبها ب استغراب وضيقت عيونها


نوح:في اي يابنت المجانين 


قمر :في كدا وطبعت بو..سه علي خده...


وطلعت تجري علي الحمام


نوح ب ابتسامه:بنت أكابر فعلاً ودي الي تستاهل تبقا مراتي....وقريبا ام عيالي ....


وضحك علي الشخصيه البريئه القويه الجريئه ف نفس


 الوقت كوكتيل متلخبط...من كل حاجه...بس كوكتيل من النوع الفاخر 


نوح نزل علشان يفطر......


وبعديها نزلت قمر وكانت لبسه ضيق شويه...


نوح :قبل م تكملي نزول تلفي وترجعي وتلبسي فستان


 وغيري اللبس كله...وإلا يمين بعظيم ياقمر مفيش


 خروج خالص واي كلمه إعتراض انتي حره..


قمر دبدبت برجليها ف الارض وطلعت تغير هدومها 


ولبست فستان رقيق لونه بيبي بلو وطرحه بيضاء 


ونزلت 


نوح بصلها برضي وقعدوا كلوا


وركبوا العربيه علشان يوصلها الدرس..


وفعلا وصلها وهو راجع اعترضت عربيه طريقه


وقف نوح العربيه وطلع سجاره وابتدي يشربها بكل برود


ومستني الشخص الي هينزل من العربيه...


نزل شاب وسيم ف عمر ال٣٠ كدا ....اسمراني وعيونه ملونه...


وقال بخبث:نوح السيوفي بنفسه بيتكرم ويقف يستناني...


نوح:جاسر المنشاوي يا الف مرحب .. متتخيلش قد اي هي صدفه متمناش انها تتكرر...خالص 


جاسر:من بعد م عندكم يا نوح يا سيوفي...


نوح خلص السجاره ورمها ومتكلمش...


جاسر بغضب:سمعت انك اتجوزت قمر ....والي هي


 كانت هتبقا حرمي وابوها مطلعش قد كلامه وبدل م


 يكون جاسر المنشاوي جوزها بقا نوح السيوفي 


نوح بغضب :تؤتؤ ياجسوره قمر ولا عمرها هتكون ليك


 ف الواقع او حته ف جزء صغير من أحلامك وبعدين


 متشلش الالقاب يا حضره الظابط انا اسمي المقدم نوح


 السيوفي وهي تبقا حرم المقدم نوح السيوفي..يله


 اورفوار بعتله بوسه ف الهوا وضحك 


وسابه ومشي


وجاسر كان هيطق من الغيره والغضب......


ولحد هنااا استووب...


يتبعععععع


                     الفصل الرابع من هنا   

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×