رواية خارج عن المألوف الفصل الاول 1 الجزء الثالث بقلم نشوه عادل


 رواية خارج عن المألوف الفصل الاول 1 الجزء الثالث بقلم نشوه عادل


- الاقصر ...عاوز تنقلنى الاقصر ي فندم اومال لو مكنتش اكفأ الظباط كنت هتودينى فين!

العميد منير: اهدى ي يزن واقعد عشان افهمك 

يزن: من غير ما افهم ي فندم انا مش عاوز اروح الاقصر طب خلينا اول خط الصعيد مبلوعة لكن اخره ليه؟!

منير: ي ابنى افهم احنا باعتينك هناك مش عشان انك مش كفؤ والكلام الاهبل ده بالعكس احنا بننقلك واحنا واثقين انك هتقفل ملف القضايا دى 

يزن بهدوء نسبى: قضايا ايه حضرتك؟!

منير: من فترة مش بعيدة ابتدت تحصل حوادث غريبة جدا ف الاقصر بالتحديد ف منطقة أرمنت وكلها حوادث مرعبة وغامضة 

يزن باهتمام وشغف عكس التيار اللى كان دخل بيه: ازاى؟!

منير فتح الشاشة ع صور لناس مدمجة بصورهم بعد الحوادث وقال: ده بائع فاكهة اسمه مرتضى الشاذلى مات بسبب الدود اللى كان بيخرج من بوقه لحد ما ف*جر الرئتين واكل لحم وشه كله ....اما ده دكتور قاسم الفحيلى دكتور صيدلى مات بسبب برشامة فيه مادة سا*مة وده كهربائى اسمه عبدالله الخضير مات بسبب ان المروحة وقعت عليه وهى مكشوفة ع وشه لحد ما قط*عت شريان بالرئة وما*ت

يزن: تمام واضح انها كلها حوادث معروف اسبابها اهو ولا الطب الشرعى اكتشف حاجة مثلا؟!

منير: لا خالص 

يزن : اومال ف ايه؟!

فتح منير صورة لبنت ف اواسط العشرينات كانت جميلة جدا ومحجبة وكأنها ليست مصرية لشدة جمالها وقال: دى خديجة رضوان الناس شهدت انها تواجدت مع كل المجنى عليهم فى نفس يوم الحادثة لكن بالنهار 

يزن: مش فاهم برضه يعنى ايه؟!

منير: الكل شهد ان البنت دى بتدعى ع الناس دى دعوات والدعوات دى بتتحقق بنفس الطريقة اللى بتدعى بيها عليهم بيمو*توا بيها فعلا ومن هنا بدأ الشك اتجاهها 

يزن بضحك: ليه ولية من اولياء الله الصالحين ايه الكلام الغريب ده ي فندم!

منير: انا كنت زيك مش مصدق بس شوف بقى الفيديو ده كده 

فتح منير الفيديو الاول لخديجة مع مرتضى ودار الحوار بينهم 

خديجة: انت ي راجل ي معدوم الضمير اشترى منك جوافة كلها دود اتقى الله 

مرتضى : وانا كنت جواها مش انتى اللى منقياها بايديكى!

خديجة: ايوة بس انت اكيد عارف انها معيوبة وانا اقول اشمعنا انت الوحيد اللى بتبيعها بسعر اقل من سعر السوق النص 

مرتضى: انتى عاوزة ايه؟!

خديجة: هكون عاوزة ايه يعنى عاوزة ارجعها واخد فلوسى 

مرتضى: معندناش استرجاع ي شاطرة وبعدين ايه ضمنى انك متكونيش اكلتيهم وجاية ترمى بلاكى عليا 

خديجة: هترجعهم بالذوق ولا لا!

مرتضى: لا مش مرجع حاجة واعلى ما فى خيلك اركبيه

خديجة بغضب: بنفس الدود اللى لقيته ف الجوافة هيطلع من بوقك بحجم اكبر وكميات اكتر تاكل لحم وشك متخليش الا العضم وتت*فجر رئتيك بسببها 

رتيبة الام: خلاص ي بنتى سبيها ربنا ينتقم منه وخلاص 

فتح فيديو تانى مع عبدالله الكهربائى عند محله ودار الحوار بينهم 

خديجة: ي عم عبدالله ده كلام تركب المروحة اى كلام والوش يقع واختى معدية من جنبها ومش واخدة بالها عورتها ولولا ستر ربنا محدش عارف كان حصلها ايه!

عبدالله: بقولك ايه ي خديجة ع الصبح انتم رايحين جايبين مروحة اى كلام اصلا هو تقفيلها كده 

خديجة: ي سلام طب ما احنا عندنا ٣ غيرها وشغالين كويس عادى 

عبدالله: مليش فيه مش مشكلتى 

خديجة بغضب: هتقع ع وشك المروحة وتق*طع لحم وشك وتتعذب بعدها تق*طع شريان برقب*تك وتم*وت

قفل منير الشاشة وقاله: ها ايه رأيك تفتكر مجرد صدفة!

يزن باستغراب: طب نتكلم بالعقل لو افترضنا انها وقعت المروحة ع وش الكهربائى وعطت للصيدلى البرشامة المسمومة جابت الدود ازاى للفكهانى ودخلته بوقه!

منير: انا عارف انك بتحب المغامرات ودى بقى مهمتك تعرف حقيقة اللى بيحصل 

يزن: تمام ي فندم عن اذنك هروح اجهز نفسى 

منير: ربنا معاك 






بالفعل جهز يزن شنطته واتجه لمركز أرمنت بالاقصر وكان متجهز ليه شقة خاصة بالسكن راح حط شنطته ونزل ع طول راح ع القسم 

يزن للعسكرى: اعطى خبر للمأمور ان الرائد يزن السعدنى برة 

العسكرى: اتفضل ي باشا حضرت المأمور ف انتظارك 

فتح ليه العسكرى الباب ودخل يزن وبعد ما سلم ع المأمور علاء 

علاء: اكيد سيادة العميد عرفك القضية اللى انت جاى عشانها

يزن: ايوة بس كنت عاوز اعرف مين الظابط اللى كان ماسكها قبلى! 

علاء: تسمع عن المقدم شريف المهدى!

يزن: مين فينا ميعرفوش ده مشهور عندنا بصقر الداخلية 

علاء: بالظبط هو اللى كان ماسكها 

يزن باستغراب: وراح فين؟!

علاء: اعتذر عن القضية ومش بس كده ده انا عرفت انه قدم استقالته نهائى من شغل الشرطة 

يزن: غريب! طب واللى قبله؟!

علاء: الرائد فهد العزازى 

يزن: وده برضه اعتذر!

علاء: لا ده حصلت معاه حادثة غريبة وبسببها فقد اطرافه الاربعة 

يزن بشعور غريب: لا حول ولا قوة الا بالله ...طب  بعد اذنك عاوز ملفات القضايا كاملة ع مكتبى

علاء: تمام هبعتهالك مع العسكرى حالا 

يزن: شكرا لحضرتك ي فندم عن اذنك 

دخل يزن ع مكتبه وبعدها دخله العسكرى الملفات بالفيديوهات والصور بعد مرور ست ساعات كاملة خرج يزن للعسكرى: بقولك ايه هو الطب الشرعى اللى هنا فين؟

وصفله العسكرى المكان وبعدها اخد يزن تاكسى ووصل ع هناك وطلب يقابل الدكتور وليد ابو العز وقابله 

وليد: اهلا ي فندم حضرتك الظابط الجديد مش كده !

يزن: ايوة

وليد:خير اقدر اساعدك ازاى؟!

يزن: انا قرأت التقارير اللى حضرتك بعتها ولاحظت ف المكتوب ان دايما بيكون فيه علامة موجودة ع الجثث بحرف D ووووو...... يتبع 


#خارج_عن_المألوف_الجزء_الثالث الاول

#بقلم_نشوه_عادل


              الفصل الثاني الجزء الثالث من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×