رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الخامس عشر 15 الجزء الثاني بقلم محمد طه
البارت 15
#عمياء_وسط_الذئاب_2
_نور_
منور يا باشا.. لو السيجار بتاعك خلص..
تقدر تو،لع واحده تانيه..
وقول للأخت سهيله بلاش تنكشني
_سهيله_
هوه إنتي كمان ما بتسمعيش..
ما قالتلك الباشا مش موجود..
وإيه بلاش أنكشك دي..هتعملي إيه يعني..
دا إنتي مفيش فيكي غير لسان..
ولو كترتي معايا هقط،عهولك يا نغه
_نور بهدوء_
لساني اللي إنتي هتق،طعيه ده..
لو أمر بأذ،يتك هتتأ،ذي..
واعملي حسابك إنك بتتعاملي مع ج،ثه مي،ته..
يعني إنتي وأمثالك ما يفرقوش معايا ولا يهزوني..
_(وتوجه كلامها للباشا)_
إنهي المشهد دا يا باشا..
عشان لو أنا اللي نهيته..النهايه مش هتعجب الكل
__(الباشا بنظره إعجاب لنور لكن الكلام لميري)__
_الباشا_
ميري هتصفو هبه إزاي
_ميري_
من لحظه خروج هبه من السجن هيتم مراقبتها..
لحد ما نتأكد إن مفيش عليها مراقبه..
وإن وراها نضيف..بعد كده
_نور تقاطعها_
بعد كده اللي هقولكم عليه يتنفذ
_سهيله بنظره شر_
نعم يا نغه
_نور بثقه_
ميري خدي أختك وامشو..
ولما ياجي معاد التنفيذ..تاجي لوحدك..
عشان اقولك هتعملو إيه..
وتجهزيلي كشف بجميع زباينكم..
الناس المهمين ف كشف لوحدهم..
والعاديين ف كشف لوحدهم..
وكشف بجميع البنات اللي شغاله معاكم..
وكشف بجميع الأماكن اللي بيتم فيها الشغل..
والأهم من دا كله..
أختك ما تجيش معاكي هنا تاني
_(ميري تبص لنور باستغراب من أوامرها..
وبعدين تبص للباشا..
والباشا يشاورلها بالموافقه على كل..
اللي أمرت بيه نور..
وسهيله بتغلي من جواها وبتتوعد لنور ف سرها)_
_(نور تلاحظ تأخير ميري ف الرد عليها)_
_نور_
ما بترديش ليه يا ميري
_ميري_
تمام يا نور كل اللي قولتيه هيتنفذ
_(الباشا يبعت رساله على تلفون ميري محتواها)_
_(الأسامي والأماكن تكون وهميه مش حقيقيه)_
_نور بصوت عالي_
فهد تعالا خدني غرفتي
__(نور وفهد ف الغرفه)__
_نور_
بقولك إيه يا فهد..خليني ألمس كل حاجه ف الغرفه..
عشان هتعامل فيها لوحدي..
وطبعاً مش هسألك الغرفه فيها كاميرات ولا لأ..
لأن أكيد فيها كاميرا..بقولك إيه يا فهد
_فهد يقاطعها_
أنا اللي عايز أقولك على حاجه يا نور..
إحنا ما بنقعدش ف المكان أكتر من أسبوع..
يعني كل أسبوع بنغير مكان ..
والمكان اللي بنسيبه ما بنرجعلوش تاني..
وأنا بنصحك أجبلك بنت تبقي معاكي وتخدمك..
_نور بعد تفكير_
وأنا موافقه إيه رأيك ف سهيله
_فهد_
بلاش يا نور..عشان لو كانت سهيله ساهله..
ميري مش هتسمحلك تقربي منها
_نور_
هنشوف الموضوع دا بعدين..
المهم دلوقتي قولي..الغرفه دي..
فيها كام كاميرا..ومتكذبش
_فهد_
فيها كامرتين وكاميرا ف الحمام
_نور ف سرها_
يا ولاد الك،لب..كاميرا ف الحمام..
دا أنا عفنت وريحتي طلعت عايزه أتشطف
_________________________
__(في المستشفى)__
_سمير مفيش أي تحسن ف حالته..
بالعكس حالته بدأت تدهور وتسوء..
والدكتوره والأطباء اللي معاها شغالين لليل ونهار..
ومفيش أي نتيجه..
وسمير حرفياً بقي بيمو،ت بالبطئ..
ومفيش حد ف إيده حاجه يعملها
_سمر بقلق_
إيه يا دكتوره سمير ماله..دا كان كويس..
وبيتحرك وبيلعب وبيضحك..إيه اللي حصله
_الدكتوره بحيره_
والله يا سمر إحنا ما بقناش عارفين نعمل إيه..
عملنا كل حاجه ممكن تتعمل
_بقلم...محمد طه عبد المجيد
_سمر_
لو محتاج إنو يسافر برا مصر..أنا معايا فلوس
_الدكتوره تقاطعها_
فلوس إيه بس يا سمر..
يا ريت المشكله كانت ف الفلوس
_سمر بقلق_
يعني إيه.. مفيش حل..
هنقعد نتفرج عليه كده وهوه بيمو،ت
_الدكتوره بعد تفكير_
مفيش قدامي غير حل واحد
_سمر بلهفه_
حل إيه يا دكتوره
_الدكتوره_
نوصل للبنتين اللي حاولوا يقت،لوكي..
لأن شاكر أكدلي إن بنت منهم..
هيا اللي استقبلت نور وسمير ف المطار..
فأكيد البنتين دول هما اللي هيحلولنا اللغز دا كله..
مرض سمير واختفاء نور
_سمر بجديه_
يبقي تسمعيني يا دكتوره وما تعارضنيش..
أنا وجودي هنا مالوش أي لازمه..
وإن كان على حمايه سمير..
أنا دربت نهله كويس جداً..
وهيا دلوقتي تقدر تحميه..
وأنا هروح لشاكر وعلي..وإن شاءالله..
نوصل للبنتين دول ف أسرع وقت
_(الدكتوره تكتفي بهز راسها بالموافقه)_
_أم محمد تدخل_
بعد إذنك يا دكتوره..فيه واحد شكله مهم جداً..
كان بيسأل على المدير..
وهوا ف إنتظارك ف المكتب
_الدكتوره بتوتر ف سرها_
واحد مهم وبيسأل على المدير..
يا تري يقصدني أنا..ولا يقصد المقرف اللي كان قبلي..
_(أم محمد تلاحظ سرحان الدكتوره)_
_أم محمد_
يا دكتوره..إيه سرحتي ف إيه
_الدكتوره بتوتر_
هروح اشوفه مين وعايز إيه..
وإنتي يا سمر كلمي نهله ورتبي معاها
__(مكتب المديره)__
_الدكتوره_
أهلاً بحضرتك
_الشخص_
هوه حضرتك مين
_الدكتوره بهدوء_
هوه المفروض أنا اللي أسأل..
حضرتك مين وعايز إيه..بس أنا هجاوبك..
أنا الدكتوره سناء مديره المستشفي
_الشخص_
هوه مش الدكتور سامح كان هوه المدير..
هوه اتنقل ولا راح فين
_الدكتوره_
اه اتنقل..بس اتنقل لفوق..الله يرحمه..
_(وتقول ف سرها)_
الله يجحمه ف نا،ر جهنم
_(وتعلي صوتها)_
أنا أقدر أساعد حضرتك إزاي..أؤمرني
_الشخص بجس نبض_
كنت عايز أعمل فحص طبي
_الدكتوره بإستغراب_
وهوه الفحص الطبي محتاج إنك تقابل المدير..
ولا يكونش الدكتور سامح..
هوه اللي كان بيفحص حضرتك..
معلش بس فهمني عشان مش فاهمه
_الشخص بانفعال_
هوه حضرتك بتتكلمي معايا ليه كده..
عالفكره أنا قادر أقفلك المستشفي دي النهارده
_الدكتوره بهدوء_
أولا المستشفي مش بتاعتي..
عشان تهددني إنك تقفلها
_(وتعلي صوتها)_
ثانيا إن ما قومتش طلعت بره..
أنا هجبلك بوليس الآداب يطلعوك بطريقتهم
_الشخص بتهديد_
إنتي غلطتي أكبر غلطه ف حياتك
_(ويسيبها ويمشي وهوا ناويلها على شر)_
_والدكتوره طبعاً أتأكدت إنو زبون..
من زباين المتعه الجن،سيه
_الدكتوره اتعصبت جداً ونزلت الغرفه الخاصه..
وهيا متضايقه فضلت تقلب وتدور ف الغرفه..
وهيا مش عارفه هيا بتدور على إيه..
وفضلت تدور ف الغرفه..
لحد ما وصلت لخزنه سريه...........
_ويتبع...........
_بقلم...محمد طه