رواية عشقي الوحيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسيل

رواية عشقي الوحيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسيل

 

الفصل الحادي عشر 


عمر بغضب شديد..حامل…حامل يكريم

كريم بأنك.سار..طب يمصطفي امشي انت دلوقتي…

مصطفي..امشي اي..دي لازم تروح مستشفي دي ممكن تم.وت……

كريم بزعيق شديد..قولت امشي يمصطفي….يلااااا

خرج مصطفي بسرعه لانو عارف كريم وعصبيتو…..

عمر.. تجيبلي الواد دا يكريم من تحت الارض…..

كريم.. حاضر يخويا..اهدي بس …وبدأت عين كريم تدمع….

عمر بعصبيه..متعيطش ..دي متستاهلش ….يبني متستاهلش ..احنا هنقت.لها…انا خلاص مش طايقها

كريم بزعل شديد..انا حاسس بالذنب اوي يعمر..حاسس انو بيتردلي في اختي..


 عمر بصدمه..نعم…..هو انت عملت كدا في حد قبل كدا…..

كريم بدموع..اه يعمر….من 3 سنين ..في بنت حبتني اوي ونا مكنتش باصص غير لجسمها وبس….طلبت منها نتجوز عر.في ولما أهلها عرفو

قت.لوها …….ونا حزنت عليها اوي يعمر ….أهلها مقدروش يعملو معايا حاجه….لأنهم غلابه وكدا….ساعتها ابوها بصلي نظره مش قادر انساها

وقالي…انشاءالله هيتردلك يبني….ونا ضحكت ساعتها لاني عارف انو عمره مايحصل…..

ونزلت من عيون كريم شلالات دموع…قرب عليه عمر واخدو في حضنه اوي واول مره كريم يحس انو ليه اخ يقف جنبو ….

عمر..خلاص يكريم…اجمد كدا ياض…..ربنا هيغفرلك…ودا اكيد مش مبرر للي هي عملتو ..غير كدا اختك طبعها وحش اوي ..دي عاوزه تق.تل

كريم..ماشي ..ماشي يعمر….يلا انا هروح اجيب الواد دا واجيلك……

عمى.. ماشي يحبيبي متتاخرش


 عند رزان…..

كنزي..هي البت شهد راحت فين….

رزان..تلاقيها مع مازن….

كنزي..طب مهو كريم كمان مختفي..تفتكري اتفقوا هما الاتنين ومش هيكملو معانا…..

رزان..انتي هتقلقيني لي..استني هكلم مازن….

كان مازن في شقتو مش قادر يقوم من عالارض من ض.رب كريم ليه ورن فونه وحاول يقرب عالفون لكن في الوقت دا دخل كريم

كس.ر الباب وشدو من عالارض وضر.بو في وشه وشدو معاه عالعربيه وكان مازن مش قادر يتحرك…..

رزان..مبيردش…….

كنزي..لا ..طب رني علي شهد كدا…….

كان عمر قاعد مع شهد في الشقه مستني كريم يجي ومعاه مازن ..ولقا فون شهد بيرن

راح مسك الفون لقاها رزان….ضحك بسخريه ورد عليها ….

عمر متصنع الهدوء..الو…نعم يرزان…..

رزان..اي دا هي شهد فين…..


 عمر.. شهد تعبانه شويه ونايمه..كنتي عاوزاها في حاجه…..

رزان..لا بس كنت هطمن عليها…شكرا يعمر….وقفل معاها وض.رب الفون في الأرض بعصبيه

كنزي..مين رد عليكي…

رزان..دا عمر..انا مش مطمنه…تعالي نقوم نروح ليهم….

كنزي..عندك حق يلا بينا……….

وقامو لبسو وجهزو نفسهم ورايحين الفيلا….

وصل كريم وفي ايده مازن ورماه عالارض اول ما دخل الشقه…..

عمر..سيبهولي بقا………قرب عليه عمر وفضل يضر.ب فيه بغلل ووش مازن بقا كلو د.م وكان هيموت.وت في ايد عمر

قرب عليه كريم وشد عمر من عليه….

كريم..اهدي يعمر..ميستاهلش تروح في داهيه عشان دا……..


 

عمر بعصبيه..اه يا ابن الكل.ب….تعمل كدا في اختي انا…انا هتو.يك..اهدي عليا بس……

دخل كريم وعمر لشهد وكانت هي علي حالها عالارض وبتتوجع والد.م كتير عليها

عمر..عجبك اللي انتي فيه دا….ذليتي تفسك….واهو..هنسيبك لحد ما تمو.تي….محدش هيلحقك….

كريم..انتي زبا.له ….هنعمل اي يعمر

شهد عيونها فيها شلالات دموع وبتاخد نفسها بالعافيه…..

عمر..هاتلها دكتور يكريم بس عشان يلحقها…..

كريم..هو اللي دكتور ويلحقها.. احنا هنسيبها تمو.ت

عمر..لو مات.ت كدا ممكن تتس.جن…احنا هنق.تلها…بس يبان انو انت.حار…..

بصتلهم شهد كدا ونفسها ضاق اكتر …لكن مصعبتش عليهم وسابوها وخرجو…..

عمر..بترن علي مصطفي





كريم..لا..هجيبلها دكتوره…كانت زميلتي قبل كدا ..وكدا

عمر..ليلي صح…..

كريم..اه ليلي…تخيل لسه بتحبني يعمر…هي اصلا من اكبر الأسباب اللي خليتني ابقا عاوز ابطل…..

عمر خبط علي كتفه..هتبطل يكريم يحبيبي…رن عليها يلا ..بسرعه….رن عليها كريم وجات ليلي………

راحت رزان للفيلا وفتحت لها الخدامه……..

رزان..فين انسه شهد….

الخدامه..انسه شهد مش هنا ولا مستر عمر….

رزان بصت لكنزي بقلق….

كنزي.. طب مين هنا…

الخدامه..مدام ياسمين بس ونايمه…..

كنزي..طب خلاص….احنا هنطلعلها……….

جات ليلي وفتحلها كريم الباب واول ما فتح فضلت باصه ليه شويه وهو كمان سرح في عيونها

ليلي..فين الحاله…..


 كريم..هي اختي…وكانت حامل عملت حاد.ثه وسقطت للاسف….

ليلي بقلق..طب يلا نلحقها ….ودخلت لها لقتها عالارض اتخضت من منظرها….

ليلي..اي دا..دي لازم تروح مستشفي….

كريم..ليلي مش هينفع…حاولي بس تعالجيها هنا..احنا مش هنوديها مستشفي

استغربت اوي..طب ارفعها عالسرير طيب………

شالها كريم حطها عالسرير واتصلت ليلي ب2 من ممرضاتها عشان يساعدوها ووصلوا وبداو فعلا يمرضوها

كان عمر قاعد في الاوضه اللي جنبها ومكتف مازن كدا ومغم علي مازن اصلا

رن فون عمر ورد وكانت الخدامه قالتلو ان كنزي ورزان فوق عند ياسمين……

خرج عمر من الاوضه لقا كريم في الصاله…

عمر..كريم ..خد بالك انت…انا رايح لياسمين كنزي ورزان عندها

كريم بقلق..طب روح بسرعه..وطمني….خرج عمر بسرعه اوي وهيموت من الرعب والقلق

وصل الفيلا وطلع فوق لقاهم كانو خارجين من الاوضه هما التلاته ولسه هينزلو من عالسلم.

عمر بعصبيه..راحه فين يياسمين


ياسمين لسه جايه تتكلم شدها من دراعها ودخل الاوضه وقفل الباب ومشيو رزان وكنزي بقلق واستغراب

ياسمين..انت بتشدني لي

عمر بعصبيه شديده..عشان انتي مستهتره..قولتلك كام مره هما ناوين يسقطوكي

ياسمين..عمر انت بتزعقلي ….بطل بقا طريقتك المستفزه دي

عمر بعصبيه اكتر..انتي حما.ره مش فاهمه حاجه

ياسمين بزعيق..انت قليل الادب

فقد عمر اعصابه ورفع ايده ضرب.ها بالقلم علي وشها….

بصتلو ياسمين بدموع و………….


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


ياسمين بدموع وخذلان من عمر..انت مديت ايدك عليا يعمر

بصلها عمر كدا وهو في منتهي ندمه حس انه فاق..حس انو مكانش حاسس بنفسو وهو بيعمل كدا

حط ايده علي كتفها باحتواء..ياسمين…انا اسف والله العظيم لحظه غضب

زق.ت ياسمين ايدو بدموع..دا اللي فاضل يعمر..تض.ربني…صح

عمر..والله العظيم عمري ما اعملها..عمري ما أمد ايدي علي اكتر حد بحبه فحياتي غير بحنيه علي وحب وبس..

ياسمين بعصبيه وعياط..انت عملتها خلاص…عملتها يعمر..والله العظيم منا قعدالك في البيت…وراحت فتحت الدولاب بعصبيه….

عمر وهو بيحاول يهديها ويصالحها.. ياسمين..بطلي بالله عليكي..انا مقدرش اعيش منغيرك

ياسمين..ونا مش هسكت علي حقي تاني يعمر…زعقتلي كتير واتطا.ولت عليا ..ومسكتني من شعري ..واهو ..كنت هتضربني انهارده


 عمر وبدأ يدمع..تن.قطع ايدي قبل ما تتمدد عليكي يياسمين…ياسمين متقوليش كدا ..هتك.سريني بجد….

ياسمين..لا يعمر…واخدت هدومها ولبست في الحمام وخرجت…انا ماشيه

مسكها عمر من دراعها..ماشي راحه فين..انا هاودتك بحسبك بتهددي بس…

ياسمين وزق.تو..دلوقتي هتشوف انا بهدد ولا لا..من انهارده مش هستسلم لأي حد..مهما كنت بحبه..اوعي

عمر بعصبيه..هتروحي اسكندرية دلوقتي…..انتي انجننتي

ياسمين..كمل …كمل تاني …اغلط اغلط

ضر.ب عمر الكرسي برجله بعصبيه..يووووووه ياسمين انا مش ناقص

سابتو ياسمين ونزلت وهو فضل قاعد وبعدين استوعب الموقف نزل ملقاهاش

ركبت ياسمين تاكسي واتصل علي اخوها حسام يجي ياخدها وفعلا جه واخدها…….

خرجت ليله من عند شهد وسابت الممرضات معاها

كان كريم واقف عالشباك وبيشرب سجاير اللي مصبراه عالدنيا وقرفها

خبطت بايديها علي كتفه وبص وراه بسرعه

ليلي..الحمدلله بقت احسن ..اطمن

هز راسه كدا بماشي منغير ولا كلمه ……

ليلي..انت كتفك واجعك.

كريم بكذب..لا…..


 ليلي..طب وريني كدا..التيشيرت بتاعك من عند كتفك في د،م….انت مت. عور

كريم..قولت لا

شدت ليلي التيشيرت قطع.تو من عند كتفه وبصتله كدا ..هو دا اللي لا…ثواني

وراحت جابتله مطهر وشاش وقطن وبدأت تطهرهالو وهو حاسس انها وحشتو اووي

ليلي..مالك يكريم…..

كريم اخد نفس من السيجاره ونفخو في الشباك..تعبت…تعبت يليلي بجد

ليلي..من اي بس…انت اللي تاعب نفسك عالفكره…..

كريم..عندك حق..تاعب نفسي وتاعب اللي حوليا….وتعبتك كتير معايا يليلي..كتير اوي وانتي متستاهليش كدا مني…

ليلي..سيبك مني يكريم..المهم انت…..

كريم..لا طبعا….انتي اهم مني

ليلي..انا بحبك انت يكريم….ميهمنيش اي حد ولا اي حاجه غيرك..لو انت كويس انا كويسه…انا لسه بحبك..ومن بعد اهلي ما سافرو مليش غيرك






 بصلها كريم كدا وهو مش عارف شعوره اي بس هو فعلا بيحبها بس ظلمها معاه كتير خايف عليها

كريم..خايف عليكي يليلي…ترجعي زي زمان

ليلي ..اه…قول كدا بقا..انت مش عاوزني..خلاص يكريم انا فهمت…عن اذنك

ولفت ضهرها قام مسك ايديها ولفها ليه…..

كريم..متسيبنيش انتي كمان يليلي….انا كمان لسه بحبك

فرحت ليلي اوي وشدها لحضنو …

ليلي..هتبطل يكريم

كريك..هبطل يليلي ..وعد….

وبعدها بنص ساعه وصل عمر لبيت كريم

كريم..اي اللي حصل

عمر..ياسمين سابت البيت….يلا بينا نروحلها

كريم..ليلي..هتخليكي مع شهد انهارده..ماشي..واوعي تتحرك من السرير

ليلي..روح انت ومتقلقش…سابوها وخرجو

كريم بزعيق..انت غب.ي ..بتمد ايدك عليها

عمر..مهي استفزتني.. بس دا طبعا ميدينيش الحق اعملها كدا…..هصالحها….


 


كريم..طب يلا بسرعه……

روحت ياسمين بيتها ودخلت اوضتها وسمعت أهلها بيتكلمو عن اللي حصلها افتكرت يوم عادل وفضلت تخبط في السرير بقهره اكتر

اتج.رحت كتير ياسمين فعلا ……..

فضلت ليلي في البيت عماله تلف وسمعت صوت جاي من الاوضه اللي جنب شهد ..خافت بس اتشجعت وقربت وفتحت لقت مازن متكتف ومرمي عالارض

ليلي بصراخ.. اي دااااااا…..انت مين


وصل عمر للبيت وفضل يرن الجرس بسرعه وفتحلو حسام وكان كريم تحت في العربيه….

عمر.. فين ياسمين ياحسام….

حسام.. اهدي بس يعمر ..هي في اوضتها ..بلاش تتكلمو دلوقتي

عمر بزعيق..انا عاوز مراتي…..خرجت ياسمين واثقه من نفسها عكس اللي جواها

ياسمين..عاوز اي يعمر……

جري عليها عمر اخدها في حضنه ونزل دموع من عينه

عمر..ياسمين..ارجعي معايا..عشان خاطري…عشان خاطر ابننا


 ياسمين..لا يعمر مش هرجع …بعد عنها عمر

عمر بصدمه..هسالك مره واحده ..هتيجي معايا ولا ورقتك توصلك بكرا….

انصدمت ياسمين من ردو وردت بعند..ورقتي توصلي بكرا يعمر

عمر متصنع البرود..تمام..عن اذنك يعمتي…..بكرا الورقه هتوصل

ونزل في منتها غضبه وهي مستحملتش كدا بس المره دي ضعفت أدام عمر حبيبها وجوزها ونزلت جري وراه

ياسمين بتنادي..عمرررررر يعمررررررررر

سمعها عمر ومردش لكنها لحقتو ومسكت ايدو

عمر…عاوزه اي

ياسمين..عاوزاك يعمر..مقدرش ابعد عنك..وحضنتو ..ابتسم هو لكن راحت الابتسامة دي اول ما سمع صوت زن.ات مسد.س ومنشن علي ياسمين

شدها عمر ورا ضهره بسرعه واخد الطلقة مكانها ووقع في الأرض

ياسمين بانهيار. عمرررررررررر


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


نزلت ياسمين جري وراه وهي بتنادي

ياسمين..عمرررررر….يعمررررررررر

كان سامعها ومش بيرد عليها لكنها لحقنو ومسكته من ايدو

عمر..عاوزه اي يياسمين بعد ما صغرتيني فوق

ياسمين..انا بردو يتقالي هتوصلك ورقتك..قلبك طاوعك تقولها

عمر..وانتي قلبك طاوعك تسيبي البيت وتسبيني…قلبك طاوعك تحرجيني ادامهم كلهم…عاوزه اي دلوقتي بقا

ياسمين..عاوزاك انت…مقدرش اعيش من غيرك انا فعلا افورت يحبيبي….وجريت في حضنه..رفع هو ايدو في الهوا بابتسامه وكان لسه هيبادلها الحضن لكنو سمع صوت زنا.ت مس.دس منشن علي ياسمين راحت ابتسامتو فثانيه وشدها وراه بسرعه واخد الطل.قه مكانها ووقع في الأرض

ياسمين بانهيار..عمر……عمرررررررررر

رد عليها عمر وهو بيتوجع..متقلقيش يحبيبتي….انا كو……مكملش الكلمه وفقد الوعي

فضلت هي تصرخ..لااااا..لا يعمر…..متسيبنيش….عمرررررررررر


 سمع الصوت كريم اللي كان واقف بالعربيه في الشارع اللي جنبهم ونزل جري واتلمو الناس واخوها حسام نزل

حسام بيشد ياسمين من علي عمر بالعافيه..ياسمين وسعي خلينا نلحقو

بعدت ياسمين شويه وهي منهاره وحاضنه امها…جهه كريم بسرعه وبص علي اخوه وحس انو قلبو هيوقف عشان اخوه

كريم بزعيق ودموع..مين اللي عمل فيه كدا….

ياسمين انتبهت لكريم….وراحت مسكته من قميصه….

ياسمين بانهيار..انت اللي عملت فيه كدااا….انت

كريم..انتي اتجننتي يياسمين ولا اي….

ياسمين..والله يا حسام جالي كذا مره وكان ديما بيرفع الس.لاح علينا…هو والله

حسام..احنا هنقعد نتكلم…يلا بينا نوديه المستشفى…..وشالوه كلهم وودوه المستشفى وكانت ياسمين عينيها علي باب اوضه العمليات برعب وامها حاضناها وهي حطه ايديها علي بطنها …

عند ليلي…….

كانت جابت لمازن اكل وفكتو وقاعده معاه عالسفره

ليلي..كمل…..


مازن.وهما اللي خلوني اتجوزها….مع اني والله مكنتش عاوز اعمل فيها كدا…انا فعلا بحبها ولما قالتلي انها حامل فرحت اوي..لكن امي قالتلي لما تقولك انها حامل اتهرب منها…..

ليلي..وتتهرب منها ليه…..

مازن..عشان تساعدهم يخلصو من ياسمين بسرعه….انا حرفيا كل يوم كنت بقولهم مش قادر اعمل في شهد كدا …لكنهم بقا كانو ماسكني من ايدي اللي بتو.جعني……..

ليلي..لي …فهمني براحه..خو.فت منهم لي..

مازن..انا مش بشتغل….احم….امي هي اللي بتصرف عليا وكدا…..

ليلي…اه…..يعني مش حر.ام عليكم تبوظو حياة البنت كدا….والله العظيم حرا.م

مازن..انا اتجوزتها رسمي عالفكره..بس هي متعرفش..يعني هي مراتي رسمي….هي فاكره انو عرفي

ليلي..مازن …انت جواك حاجه كويسه فعلا….حاول تستغلها..لما كريم وعمر يجو انا هتكلم معاهم ويمكن يدوكم انتو الاتنين فرصه تانيه

مازن بابتسامه..انتي بجد طيبه اوي….فكيتيني وانتي مش عارفه انا ممكن اهرب ولا لا

ليلي بضحكه..لا مش اوي كدا..كريم بعتلي 2 اصحابو واقفين عالباب يعني مش هتعرف تهرب

مازن..كمان….طب هو انا ممكن اطلب منك طلب….

ليلي..اتفضل طبعا….

مازن..عاوز ادخل لشهد..اتكلم معاها……

فكرت ليلي كدا شويه..ماشي..قوم تعالي معايا……







 في المستشفى

خرج الدكتور وباين علي وشه التعب والزعل

بصتلو ياسمين وهي مبرقه عيونها برعب ..خايفه يقولها..خايفه جدا ومرعوبه كمان عاوزاه يتكلم بس في نفس الوقت مش عاوزاه يتكلم

جريو كلهم علي الدكتور الا ياسمين اللي واقفه متجمده ومرعوبه….

كريم..خير يادكتور…قول بسرعه

الدكتور..احنا عملنا كل اللي علينا والباقي علي ربنا…

مسكه كريم ..يعني اي…فهمني

الدكتور..عمر بيه دخل في غيبوبه..ويا عالم هيخرج منها امتا…..ادعولو يجماعه.. عن اذنكم…..

سمعت ياسمين كلامو وجريت علي كريم….

ياسمين بزعيق..انت اللي عملت فيه كدا….انت السبب

كريم..ياسمين…اهدي انا ….

ياسمين..بلغ البو.ليس ياحسام.. هو اللي عمل فيه كدا والله…والخدامه بتاعت البيت تشهد ..كان كل فتره يجي يهددنا

وفي الوقت دا جهه الظابط


الظابط سليم..فهميني براحه

ياسمين بانهيار وعياط..كريم اخوه يا حضرت الظابط…..

حط كريم ايدو علي وشوه بعصبيه..انا وهو اتصالحنا والله افهمي بقا

سليم..طب اتفضل معانا يا استاذ كريم…لحد ما نجيب الخدامه…..

واخدوه وبعتو يجيبو الخدامه……….

دخل مازن لشهد وهي ودت وشها الناحيه التانيه وهي بتعيط بشده وراح مسك ايديها وليلي واقفه عالباب

مازن بدموع..سامحيني يشهد بجد اسف….

شهد..اخواتي هيق.تلوني يمازن …وحقهم بصراحه…انا فوقت دلوقتي….

مازن..شهد…انا فعلا بحبك…..

شهد..اللي بيحب حد عمره ما يعمل فيه كدا….انا خلاص كرهتك

مازن..طب اعمل اي عشان تصدقي اني فعلا بحبك

شهد..مش عارفه ومش عاوزه اعرف….ابعد عن حياتي بقا

مازن..شهد..انا اتجوزتك رسمي مش عرفي..انتي مراتي رسمي..

ليلي..صدقيه يشهد …لما اخواتك يجم هتكلم معاهم انا ومازن……

بصتلهم شهد وحست ان ربنا بيديها فرصه تانيه………….


 


الظابط اخد كريم وراحو الاسم ووصلت الخدامه

كريم..حضرتك هي متعرفش ان احنا اتصالحنا والله محدش يعرف

سليم..اسكت انت دلوقتي……..ها يا ام حسين…..قوليلنا علاقه كريم وعمر كانت عامله ازاي

ام حسين..كريم كان كل فتره بيجي يهدد عمر بالق.تل هو وانسه شهد ………..

بص سليم لكريم اللي كان هيموت من الغيظ بسبب اللي اخوه فيه واللي هو كمان هيبقا فيه

سليم..اي رايك في الكلام دا…………


يتبع…. 


                 الفصل الثاني عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×