رواية عمياء وسط الذئاب الفصل السابع 7 الجزء الثاني بقلم محمد طه


 رواية عمياء وسط الذئاب الفصل السابع 7 الجزء الثاني بقلم محمد طه


البارت 7


_(بارت قوي وأحداث نااااااار)_


#عمياء_وسط_الذئاب_2


_والمفاجئه كانت إنهم رجعوا بيها..

 على جمهوريه مصر العربيه واتأكدو..

 إن نور فعلاً رجعت ف نفس اليوم على مصر 


_شاكر_ 

ها يا دكتوره هنرجع على مصر 


_الدكتوره_ 

هنرجع..بس على المكان اللي العربيتين افترقو فيه..

لازم نشوف العربيه اللي كان فيها سمير راحت فين 


_شاكر_ 

إحنا مالنا ومال سمير..مش يمكن سمير دا معاهم 


_الدكتوره بغضب لكن بصوت واطي_ 

سمير دا قت،ل أخته عشان كانت معاهم..

سمير دا قت،ل الراجل اللي خط،ف أمك..

وجردها من هدومها وعذ،بها..

سمير دا نور وثقت فيه..وأنا كمان وثقت فيه..

هترجع معايا ولا أرجع لوحدي 


_شاكر باستعجال_ 

أكيد هرجع مع حضرتك..أنا مستحيل هسيبك لوحدك..

بس هستأذنك هفتح التلفون أطمن أمي علينا 


_(وأول ما فتح التلفون وصلت رساله من أمه محتواها)_ 


_(سمر وصلت المستشفى ومتصابه كلموني ضروري)_ 


_شاكر_ 

شوفي الرساله دي كده يا دكتوره 


_(الدكتوره بعد ما شافت الرساله أتصلت بسرعه ب أم محمد) 


_الدكتوره بلهفه_

أيوه يا أم محمد إيه اللي حصل وسمر مالها 


_أم محمد_ 

سمر جات المستشفى وكان فيه مط،وه ف ضهرها..

وقالتلي إن فيه بنتين حاولوا يقت،لوها..

بس هيا هربت منهم 


_الدكتوره_ 

خليها تكلمني بسرعه 


_أم محمد_ 

هيا مش هنا مشيت 


_الدكتوره بعصبيه_ 

وبتخليها تمشي ليه..إنتي ما فيش ف دماغك عقل خالص 


_أم محمد تهدئها_ 

والله يا دكتوره ما قدرت عليها..

وبعدين هيا قالتلي إنها هتروح لنهله وعلي..

عشان تبقي معاهم وتحميهم..

وقالتلي إن إحنا كلنا بقينا ف خطر 


_الدكتوره_ 

طيب الحمدلله إنها راحت لنهله وعلي..

إنتي كمان يا أم محمد سيبي المستشفى..

وروحيلهم وخليكي معاهم..

وأنا هكلم الدكتور شامل يستلم الإدارة لحد ما أرجع 


_شاكر بقلق_ 

فيه إيه يا دكتوره 


_الدكتوره بجديه_

فيه إن إحنا لازم نلاقي سمير وبسرعه 

_______________________________

__(المقر الرئيسي للباشا الكبير))_ 


_الباشا_

إيه الأخبار يا فهد


_فهد_ 

نور ف العمليات..وأول ما هتبقي جاهزه هجيبها لحضرتك 


_الباشا_ 

أنا عايزك تفتح عنيك كويس..

عشان نور دي عامله زي القن،بله..

لو أخدنا بالنا منها هنستفاد منها كتير..

ولو ما أخدناش بالنا منها هتن،فجر ف وشنا كلنا 






_فهد بثقه_ 

إطمن يا باشا..وأوعدك إنها لو إنف،جرت..

مش هتأذي غير نفسها..

بس اللي أنا عايز أفهمه إحنا هنستفاد إيه من بنت عميا 


_الباشا_ 

العميا دي هنستفاد منها ف مهمات كتير..

وهتخلصلنا مهمات أكتر بذكائها..

ووقت ما هنحس إنها مش هتفيدنا..

هنرميها لزباينا يستمتعو بجسمها وجمالها 


_فهد_ 

طيب بالنسبه للدكتور بعد ما يخلص العمليه..

نخلص عليه ولا هنسيبه زي ما وعدناه 


_الباشا بابتسامه مكر_

وإحنا من إمتي بنوفي بوعدنا يا فهد..

إسمع يا فهد..دي هتكون أول مهمه لنور..

أو بمعني أدق هيكون أول إختبار لنور..فاهمني يا فهد 


_فهد_ 

فهمت يا باشا..بس لو نور ما أمرتنيش إني أق،تله 


_الباشا_ 

وقتها لا يلزمني نور ولا الدكتور..وتخلص عليهم الاتنين 


_بقلم...محمد طه عبد المجيد 

_____________________________

__(عند ميري وسهيله)__ 


_ميري بغضب_ 

سهيله إنتي إتصرفتي أي تصرف من غير علمي 


_سهيله بهدوء_ 

فيه إيه يا ميري..هوا أنا فارقتك لحظه واحده..

ما أنا معاكي طول الوقت..إيه اللي حصل 


_ميري بغضب_ 

اللي حصل إن فيه أوامر من الباشا..

إننا نروحلو المقر إحنا الاتنين وبسرعه 


_سهيله_ 

طيب إيه الغريب ف كده..أكيد فيه أوامر جديده 


_ميري_ 

مش عارفه إيه الغريب ف كده..

دي أول مره يطلبنا إحنا الاتنين ف المقر الرئيسي 


_سهيله_ 

ما تكبريش الموضوع..أكيد عايزنا ف مهمه جديده 


_ميري بتحذير_ 

لو عملتي حاجه وأنا معرفهاش..

يا ريت تعرفيني بيها..عشان أشوف هتصرف إزاي 


_سهيله بخوف_ 

لازم تعرفي يعني 


_ميري بصدمه_ 

نهارك إسود عملتي إيه يا سهيله..إنطقي


_سهيله بخوف_ 

إزازه البيره اللي كانت ف التلاجه 

_(وتضحك)_ أنا اللي شربتها كلها 


_ميري بغضب_ 

هتهزري..هوا دا وقت هزار 


_سهيله_ 

فيه إيه يا ميري..إنتي مالك بقيتي بتخافي..

ذياده عن اللزوم ليه كده..

الباشا طلبنا هنروح ونشوف عايز إيه 


_ميري بقلق_

يا سهيله الطبيعي إن لما بيكون فيه مهمه..

أنا اللي بروح المقر لوحدي..

أو الباشا بيبعتلي رساله مشفره بالمهمه..

لكن دلوقتي الباشا طالبنا إحنا الاتنين ف المقر وبسرعه 

_(وتبص ف عنين سهيله)_ الواد اللي كان مع البت العميا 


_سهيله_ 

بعد ما شرب السيجاره اللي فيها المخدر..

وغاب عن الوعي..أخد الحقنه..

وبعدين رميته ف طريق الغابه..

يعني اللي حضرتك أمرتي بيه إتنفذ..

إهدي بقي لحد ما نروح نشوف الباشا عايزنا ف إيه 

________________________________






__(ألمانيا)__ 


_الدكتوره وشاكر رجعوا لمكان ما العربيتين إفترقو 

ومشيو ورا العربيه اللي كان فيها سمير..

وفضلو ماشيين وراها لحد ما العربيه دخلت طريق الغابه..

والطريق دا فيه طريق فرعي بيطلع على..

طريق شبه صحرا..والطريق دا ما فيهوش كاميرات..

ونادراً لما عربيه بتدخل الطريق ده


_فضلوا واقفين على أول الطريق لا فيه عربيه..

دخلت ولا خرجت..عدي حوالي ساعه إلا ربع 

وبعدين خرجت العربيه اللي دخلت بسمير 


_مشيو وراها لحد ما عرفوا إنها كانت عربيه متأجره 

واتأكدو إن العربيه دخلت بسمير طريق الغابه 

ولما خرجت سمير ما كنش فيها 


_رجعوا تاني لطريق الغابه ودخلوا فيه من أوله لآخره 

ملقيوش أي حاجه لا بيت ولا فيلا ولا حتي كهف 

فضلوا مراقبين الطريق دا لحد ما فيه عربيه دخلت 


_وفضلت حوالي ساعه إلا ربع وبعدين خرجت 

الدكتوره وشاكر ما بقاش فيه قدامهم حل 

غير إنهم يمشوا ورا العربيه دي 


_فضلوا ماشيين وراها لحد ما وصلت فيلا 

وحواليها حرس كتير جداً ومسل،حين 


_شاكر بخوف_ 

إيه يا دكتوره أوعي تقوليلي إن إحنا..

هندخل الفيلا دي أو حتي هنقرب منها 


_الدكتوره بذكاء_

إحنا فعلاً ما نقدرش نقرب منها لأن دا مستحيل..

بس الأكيد إن إحنا هندخلها وهنفتشها مكان مكان 


_شاكر بخوف واستغرب_ 

معلش فهميني واحده واحده..إزاي 


_الدكتوره بعصبيه_ 

إزاي إيه يا شاكر..ساهله جداً 

إحنا وصلنا هنا عن طريق الكاميرات..

والفيلا قدامك مليانه كاميرات..

إدخل على الكاميرات وشوفلنا مين اللي جوه 


_شاكر يخبط على قورته_ 

إيه الغباء اللي أنا فيه ده..بس أعذريني يا دكتوره..

المنظر والحرس والسلا،ح دا كله..

يخلي الواحد ينسي إسمه 


_وبدأ شاكر يحاول إنه يخترق كاميرات الفيلا..

وفجأه يلاقوا الحرس فوق دماغهم بالسلا،ح..


_وينزلوهم من العربيه ويفتشوهم..

وياخدو من شاكر اللابتوب..ويدخلوهم الفيلا 


_وأول ما يدخلوا يلاقوا سمير واقف قدامهم..

وجنبه كلب ملامحه شرسه جداً......


ويتبع..........


بقلم...محمد طه 


توقعاتكم إيه لسمير......

وإيه هيكون مصير الدكتوره وشاكر......


                الفصل الثامن الجزء الثاني من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×