رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الرابع عشر 14 الجزء الثاني بقلم محمد طه


 رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الرابع عشر 14 الجزء الثاني بقلم محمد طه


البارت 14


#عمياء_وسط_الذئاب_2


_نور باهتمام_ 

سر إيه 


_الباشا_ 

فيه واحد من إصحابك شغال معايا 


_نور بهدوء_ 

مش هتعرف تشككني ف إصحابي..عارف ليه 


_(الباشا ما يردش)_


_نور_

أنا أقولك ليه..عشان الكفيف بيشوف حاجات..

اللي بيشوف ما بيشوفهاش..

والحقيقه لو كان فيه حد خاين..يبقي أنا..

لأن أنا اللي دلوقتي بشتغل معاك 


_الباشا_ 

مش عايزه تصدقي إنتي حره..

بس أنا بأكدلك إن فيه حد من إصحابك يخصني 


_نور_ 

وأنا بفكرك باتفاقك معايا..إصحابي ما تقربش منهم..

وأنا مفيش حد يقربلي ولا يلمسني 


_الباشا ف سره_

إصحابك أنا هخليكي تخلصي عليهم واحد ورا واحد..

_(ويعلي صوته)_ وأنا عند إتفاقي..المهم دلوقتي..

ميري وسهيله جايين دلوقتي عشان تتعرفي عليهم..

ونراجع معاهم خطه تصفيه هبه


_نور بغضب_ 

وأنا مش هشارك ف جريمه قت،ل






_الباشا بتهديد_ 

حقك ترفضي أو تقبلي..

بس فيه حاجه مهمه عايزك تعرفيها..

أي طلب هطلبه منك وهترفضيه..

هيكون قصاده روح واحد من إصحابك..والاختيار ليكي 


_نور بغضب_ 

ما بقاش إختيار..بقي إجبار 


_الباشا_ 

عالفكره هبه دي اللي إنتي اتسببتي ف سجنها..

يعني إنتي الوحيده المستفاده من مو،تها 


_نور_ 

وأنته بقي هتق،تلها عشان خايف عليا..

عالفكره هبه دي مشكلتها إنها غبيه 


_الباشا_ 

وأكتر حد تخافي منو هوا الغبي..

وأنا أمرت بتصفيتها عشان ما تعملناش مشاكل بغبائها..

ميري وسهيله وصلوا 

____________________________

_(في المستشفى مكتب المديره)_ 


_(الدكتوره ونوره تكمله حديثهم)_ 


_(الدكتوره بدأت تطمن لنوره واستريحتلها)_ 


_الدكتوره_ 

البنت العميا دي إسمها نور..

وهيا حاليا واقعه ف مشكله كبيره 


_نوره باهتمام_ 

مشكله إيه..احكيلي يا دكتوره كل حاجه بالتفصيل 


_الدكتوره_ 

نور إتخ،طفت 


_نوره بصدمه_ 

إتخط،فت إزاي..ومين اللي خط،فها..

وبلغتو قسم إيه عشان أتابع معاهم..إتكلمي يا دكتوره 


_الدكتوره بتردد_

إحنا ما بلغناش 


_نوره بانفعال_ 

يعني إيه ما بلغتوش..حضرتك دكتوره وفاهمه..

ولا حضرتك مش مقدره الخطوره..

اللي البنت دي فيها دلوقتي 


_(وبدأت الدكتوره تحكيلها على كل حاجه بالتفصيل..

وأخدتها على غرفه سمير)_ 


_نوره_ 

قضيه نور بقت قضيتي..وهشتغل عليها من النهارده..

وأنا عيزاكم تطمنوا..وإن شاءالله هلاقيها 


_نهله بتهور_

وريلها يا سمر صور البنتين اللي كانوا عايزين يقت،لوكي 


_نوره باستغراب_

بنتين كانوا عايزين يقت،لوها..

ما قولتليش يعني حاجه عن البنتين دول يا دكتوره..

وانتي يا سمر عملتيلهم محضر ف القسم


__(الكل ساكت ومحدش بيرد)__


_نوره_ 

طيب فيه حاجه تاني أنا معرفهاش 


__(الكل ساكت)__


_نوره_ 

عالعموم لو فيه أي حاجه اتصلوا بيا..

رقمي مفتوح ليكم ال24 ساعه 

_(وتسيبهم وتمشي)_ 


_بقلم...محمد طه عبد المجيد 


__(الدكتوره تتصل بشاكر)__


_الدكتوره_ 

ها يا شاكر طمني وصلت لحاجه


_شاكر_ 

لسه يا دكتوره..وشكلي كده مش هعرف أوصل لحاجه


_الدكتوره بقلق_

يعني إيه مش هتعرف توصل لحاجه 


_شاكر_ 

البنتين دول بيغيرو من شكلهم كتير..بيتنكرو يعني..

بيدخلوا المكان بيخرجو ناس تانيه خالص..

وأنا يدوب بتعرف عليهم بالعافيه..

وعالفكره يا دكتوره..

البنت اللي استقبلتهم ف المطار ف ألمانيا..

واحده من البنتين دول 


_الدكتوره باهتمام_ 

أنته متأكد يا شاكر 


_شاكر_ 

متأكد يا دكتوره زي ما أنا متأكد إني بكلم حضرتك دلوقتي 


_الدكتوره_ 

شاكر أنته لازم توصل للبنتين دوا..لازم توصلهم 

_____________________________

_(المقر الرئيسي للباشا الكبير)_ 


_الباشا_ 

أعرفك يا نور بالأختين ميري وسهيله..

أكتر اتنين أنا بثق فيهم..

_(ويوجهه كلامه لميري وسهيله)_  

رحبوا بضيفتنا الجديده 


_ميري_ 

أهلاً بيكي معانا يا نور..أكيد عارفه صوتي..

أنا اللي استقبلتك ف المطار 


_سهيله بقرف_

إنتي بقي نور العميا..

أنا بصراحه مش عارفه إنتي هتشتغلي معانا إزاي..

إحنا شغلنا أكشن ومتعه..

وإنتي لا هتعرفي ف الأكشن ولا بتشوفي عشان تستمعي..

دا أنتي حتي لسه عيله نغه بضفاير 






_ميري بغضب_ 

سهيله..الباشا بيقول رحبوا بالضيفه 


_سهيله_ 

حاضر.. وهاخدها بالاحضان كمان..

تعالي يا نغه ف حضني 


_(وتروح سهيله تحضن نور..وتبدأ تحس،س..

على جس،م نور بطريقه مستفزه)_ 


_(والباشا واخد جنب بعيد ومو،لع سيجار 

ومستمتع وراضي عن أداء سهيله)_ 


_سهيله وهيا لسه حاضنه نور_

لأ بس جس،مها حلو..وزبونها عندي..إلا قوليلي يا نغه


_ميري تقاطعها_ 

سهيله بكفايه عشان ما أزعلش منك..

وانتي عارفه زعلي _(وتعتذر لنور)_

أنا آسفه يا نور..سهيله بتحب تهزر..

بس هزارها مستفز شويه


_سهيله_ 

أنا هزاري مستفز الله يسامحك يا ميري..

دا أنا بس بنكشها عشان أسمع صوتها..

ولا هيا عميا وخرسا..ما تسمعينا صوتك يا نغه

 

_نور بثقه وهدوء_

عقلي أختك يا ميري..أختك بدأتها معايا غلط..

واللي بيبدأ بالغلط بيندم ف الآخر 


_سهيله باستهزاء_ 

ما شاءالله النغه بتخربش..وشي قدامك أهوو..

يلا مدي إيدك وخربشي..إيه مش شايفه وشي..

أمسك إيدك وأساعدك يا عميا 


_ميري بصوت عالي_ 

سهيله..لو نطقتي كلمه تاني 


_نور تقاطعها_

ثواني يا ميري..هوا الباشا موجود ولا سابنا وخرج


_(الباشا يشاور لميري إنها تقولها إنو خرج_


_ميري_ 

لأ الباشا خرج مش موجود 


_نور بابتسامه وف سرها_

خرج إزاي..لو خرج كنت حسيت بحركه وهوه خارج..

وبعدين ريحه السيجار دي إيه 

_(وتعلي صوتها)_ 

كملي يا سهيله اللي الباشا أمرك بيه 


_)الباشا وميري وسهيله يبصو لبعض باستغراب)_ 


_نور_ 

إيه يا سوسو ما تكملي دا لسه أول مشهد..

والمسلسل طويل..

خدي بقي أول نصيحه من النغه..

أختاري الوقت المناسب ومتستعجليش..

عشان اللي بيستعجل بيتشنكل ويقع..

وإنتي إستعجلتي ونفذتي قدام الباشا..

_(وتوجهه كلامها للباشا)_

منور يا باشا لو السيجار بتاعك خلص..

تقدر تو،لع واحده تانيه........


ويتبع.............


بقلم...محمد طه 


        الفصل الخامس عشر الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×