رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الثامن 8 الجزء الثاني بقلم محمد طه
البارت 8
#عمياء_وسط_الذئاب_2
_وأول ما يدخلوا يلاقوا سمير واقف قدامهم..
وجنبه كلب ملامحه شرسه جداً
_الدكتوره بصدمه_
سمير..إنته بتعمل إيه هنا..ونور فين..
عملت ف نور إيه..حرام عليك..
دا إحنا كلنا حبناك ووثقنا فيك
_وفجأه تظهر بنت ف التلاتينات جميله جدا جدا..
ولابسه لبس بيتي قصير جدا جدا..
تقريبا شبه عار،يه
_البنت_
إنتوا مين
_الدكتوره تبص لسمير_
ما تقولها يا سمير إحنا مين
_سمير يظهر على وشه الخوف ويجري زي..
الطفل الصغير يستخبي ورا البنت..
وكأنه طفل بيتحامي ف أمه
_(الدكتوره بحكم مهنتها حست إن سمير مش طبيعي)_
_الدكتوره بخوف وقلق_
إنتوا عملتوا فيه إيه
_البنت_
أنا سألت سؤال وف إنتظار الإجابه..إنتوا مين
_الدكتوره بتردد_
أ.أ.أ.إحنا.إحنا..إحنا إخواته
_البنت_
وإيه اللي يثبتلي إنكم إخواته..
مش يمكن إنتوا اللي عملتوا فيه كده..
وجايين تاخدوه عشان تخلصوا عليه
_الدكتوره بعدم فهم_
عملنا فيه كده ونخلص عليه..هوا فيه إيه..
سمير إنته مش فاكرني..أنا الدكتوره سناء..
ودا شاكر..طيب مش فاكر نور..وسمر..ونهله..وعلي..
وأختك داليا..فاكر داليا
_البنت_
هوا كل دول إخواته..
إنتوا لو ما قولتوش إنتوا مين بالظبط..
مش هتخرجو من هنا عايشين
_الدكتوره_
يا أفندم أنا هقولك إحنا مين..
بس الأول إحنا عايزين نعرف حضرتك مين..
وليه سمير شكله مش طبيعي..
إحنا لما كنا نعرفه ما كنش ف الحاله دي
_البنت بتهديد_
قدامكم فرصه 3 دقايق..يا تقولوا إنتوا مين..
يا تخرجوا من هنا وما ترجعوش هنا تاني..
عشان لو رجعتو مش هتخرجو عايشين
_شاكر بصوت واطي للدكتوره_
بقولك إيه يا دكتوره أنا عندي فكره
_الدكتوره باستعجال_
قول يا شاكر بسرعه
_شاكر_
إطلبي منها ترجعلي اللابتوب بتاعي..
وأنا هتواصل مع زميلي ف المستشفي..
يبعتلنا فيديوهات من تسجيلات كاميرات المستشفي..
لما كان سمير معانا..وهيا لما هتشوف سمير معانا هتقتنع..
إن إحنا كنا نعرفه وهوا يعرفنا
_وف اللحظة دي وقبل الدكتوره ما تتكلم..
وتطلب من البنت اللابتوب عشان شاكر..ينفذ فكرته..
سمير بكل براءه الأطفال يقرب من الدكتوره..
ويمسك إيدها وكأن طفل ماسك إيد أمه
_وبالفعل البنت حست إن سمير إرتاحلهم
والدكتوره وشاكر نفذوا الفكره..
وخلو البنت تشوف فيديوهات ليهم مع سمير..
وأقنعوها إنهم يعرفو سمير..وإن سمير كان يعرفهم
_وبدأت البنت تحكيلهم..إنها بنت من أثرياء ألمانيا..
عايشه لوحدها مع الحرس الخاص بيها..
وإنها قابلت سمير ف طريق بالصدفه..
وإنه كان فاقد الوعي تماما..وكان تقريبا شبه ج،ثه..
وإنها إهتمت بيه..وقامت على رعايته..
والدكاتره بلغوها إنه أخد عقار يشبه س،م المو،ت
_والدكتوره طلبت كل الفحوصات..
والتحاليل الخاصه بسمير..
عشان تبدأ بمتابعه حالته ورعايته..
وشكرو البنت على إنقاذها ومساعدتها لسمير..
وأخدو سمير ورجعو على مصر
_________________________________
_بقلم...محمد طه عبد المجيد
__(سجن النساء)__
_الشاويش نوره منعت هبه من الخروج للحوش نهائيا..
خوفا عليها من كوثر..وخوفا من إن هبه تأذي كوثر..
ف مده سجنها تذيد..
_لكن كوثر مش ساكته..وبدأت توزع رشاوي سجاير..
على كل شاويشه ممكن توصلها للعنبر..
اللي مسجونه فيه هبه..
_وبالفعل قدرت تدخل لهبه..وهبه ف الوقت دا كانت نايمه..
قربت عليها كوثر وطلعت شفر،ه..
ولسه هتضر،بها ف وش هبه..
الشاويش نوره تمسك إيدها
_الشاويش نوره بغضب_
أنا قولت مش هسمح لأي حاجه تحصل..
طول ما أنا ف السجن ده
_كوثر بكره وغل_
وأنا مش هسيبها تخرج كده بكل سهوله..
غير لما أعلم عليها وأدوقها علقه مو،ت..
متنساهاش العمر كله
_وتقوم هبه وتحاول إنها تضر،ب كوثر..
لكن الشاويش نوره تمنعها
_الشاويش نوره بصوت عالي_
هبه..أي حركه هتشوفي مني وش تاني
_هبه بنظره غل لكوثر_
عشان خاطرك إنتي بس يا شاويش نوره..
أنا مش هكلمها النهارده..بس ما أوعدكيش..
أنا هعمل فيها إيه بعد كده
_كوثر بكره وغل_
ولا تعرفي تعملي حاجه يا عديمه الشرف..
إنتي آخرك تترمي ف حضن راجل..
وبعد ما ياخد مزاجه منك..
يدوس عليكي بجزمته يا سا،فله
_هبه تستفزها_
السا،فله دي لو قابلتيها بره السجن..
هتعمل عليكي حفله..وهعزم عليكي كلا،ب الشوارع
_كوثر بغضب_
هنشوف مين اللي هتنصب الحفله للتانيه..
ومبقاش كوثر..إن ما عملتلك الحفله..
قبل ما تخرجي يا تربيه الشوارع يا زبا،له
_الشاويش نوره بصوت عالي_
شاويش عطيات خدي كوثر ع الانفرادي..
وما تخرجش إلا بإذن مني
__________________________________
__(المقر الرئيسي للباشا الكبير)__(غرفه العمليات)__
_الدكتور خلص العمليه لنور..
وجا وقت إنو يشيل الشاش من على عنين نور..
عشان يتأكد إن عنين نور إنتهت..
وخلاص مش هتقدر تشوف بيها تاني..
حتي لو عملت مليون عمليه
_(الدكتور وهوا بيشيل الشاش من على عنين نور)>
_الدكتور بصوت واطي_
أنا آسف يا بنتي..بس أنا كنت مجبر..سامحيني ومتأذينيش
_نور بكل حزن ووجع_
يارب يارب يارب يارب يارب يارب
_الدكتور عاد الجمله تاني_
أنا آسف يا بنتي..بس أنا كنت مجبر..سامحيني ومتأذينيش
_نور بكل حزن ووجع_
حسبي الله ونعم الوكيل فيكم
_الدكتور عاد الجمله لتالت مره_
أنا آسف يا بنتي..بس أنا كنت مجبر..سامحيني ومتأذينيش
_وانتهي من شيل الشاش من على عنين نور..
ومفيش دقيقه وفهد دخل
_فهد_
أهلا بيكي ف وسطينا يا نور..
ودلوقتي مصير الدكتور اللي عملك العمليه..
بقي بين إيديكي..تأمريني بإيه
_نور بغضب............
_ويتبع..........
_بقلم...محمد طه