رواية عمياء وسط الذئاب الفصل العاشر 10 الجزء الثاني بقلم محمد طه


 رواية عمياء وسط الذئاب الفصل العاشر 10 الجزء الثاني بقلم محمد طه


البارت 10


#عمياء_وسط_الذئاب_2


_الباشا بغضب_ 

المفروض قبل ما كنت تسمع لكلامها المقنع جداً..

كنت تعملها إختبار وتتأكد..

إن العمليه اللي اتعملتلها..هيا العمليه اللي أمرنا بيها 


_فهد بصدمه_ 

مستحيل..مستحيل يكون الدكتور..

عمل عمليه غير اللي أمرنا بيها..

وبعدين أنا ملاحظتش عليها حاجه غريبه 


_الباشا بتحذير_ 

البت دي خطر وهيا عميا..

فما بالك لو فتحت وشافت النور 


_فهد_ 

أنا هختبرها مره واتنين وتلاته..

لحد ما أتأكد إنها عميا 


_الباشا_ 

وقت إختبارك ليها فات..

وإحنا مش عايزين نخليها تحس إن إحنا شاكين ف حاجه..

ولآخر مره بحذرك إحنا بنتعامل مع قن،بله 


_فهد_ 

أوعدك يا باشا إن الغلطه دي مش هتتكرر تاني..

بس إحنا لازم نختبرها ونتأكد إنها عميا 


_الباشا_ 

أنا اللي هختبرها بنفسي 


_(في غرفه العمليات)_ 


_نور بدموع ف سرها تفتكر الكلام ..

اللي الباشا قالوا عن سمير 


_(سمير أخد حقنه وحاجه من الاتنين..

يا إما هيم،وت يا إما هيعيش اللي باقي من عمره..

عبيط مجنون يعني)_ 


_نور بدموع_ 

إن شاءالله سمير مش هيمو،ت..

والنبي يا رب أحفظه والنبي يا رب..

أنا متأكده إن سمير شجاع وعندو إراده..

ومش هيستسلم للمو،ت بسهوله..

كمل معايه يا سمير..ومتسبنيش وسط الديابه لوحدي..

ما تسبنيش وسطيهم لوحدي 


_(وتبدأ نور تتحكم ف أعصابها وتفكر)_






الدكتور اللي عملي العمليه..

أكيد هوا اللي حضرلهم الحقنه..اللي سمير أخدها..

ولو كان مش هوا اللي حضرها..

أكيد الدكتور دا هيبقي عندوا حل..

يبقي الدكتور دا مش لازم يمو،ت..

ولازم أعمل المستحيل عشان الدكتور دا يعيش..

يلا يا سمير.. أنته عليك الخطوه الأولي.. قاوم وما تمو،تش..

وأنا عليا الخطوه التانيه وهعالجك..

يارب يارب يارب يارب 

___________________________


__(سجن النساء)__ 


_هبه_ 

أخيراً يا بت يا تيحا هخرج للدنيا..ياااااااه أخيراً


_تيحا_ 

يا بختك يا معلمه..عقبالي أنا كمان..

بقولك إيه يا معلمه.. لما هتخرجي من هنا ناويه على إيه 


_هبه بتنهيده_ 

ناويه على كتير أوي يا بت يا تيحا..

طلعالك يا عميا..أنا وعدتك إني مش هسيبك 


_تيحا_ 

ما بلاش يا معلمه وسيبك منها..

البت العميا دي مش ساهله ومش لوحدها 


_هبه بغضب_ 

بت يا تيحا ما تخلينيش..

أطلع الغل اللي جوايا للبت العميا دي فيكي 


_تيحا_ 

أنا خايفه عليكي..طب حتي إصبري لما أطلع..

عشان أبقي معاكي..وما تبقيش لوحدك 


_هبه بكره وغل_ 

وأنا مش عايزه حد معايه..

عشان أستمتع باللي هعمله فيها..

وبعدين دي بالنسبالي طفله..هيا بس استغفلتني..

وأنا إديتلها الأمان بسرعه..

خدعتني بمكرها المستخبي ورا برائتها 

_(وتطلع سيجاره وتو،لعها)_

بقولك إيه يا تيحا سيبك من حوار البت العميا ده..

وخلينا ف الحوار بتاعنا اللي هنا 


_تيحا بعدم فهم_ 

الحوار بتاعنا اللي هنا..اللي هوا إيه يا معلمه 


_بقلم...محمد طه عبد المجيد 


_هبه_ 

فتحي مخك معايا يا تيحا..

هوا أنا هخرج من هنا من غير ما أعلم ع البت كوثر..

دا أنا ناويه ألعبلها ف وشها 


_تيحا بتحذير_ 

قصدك ناويه ما تخرجيش من هنا..

إنتي فاكره لما هتلعبيلها ف وشها..

هتخرجي كده عادي أكن ما فيش حاجه حصلت..

إسمعيها من تيحا اللي بتحبك وخايفه عليكي..

بلاش تعملي أي مشاكل هنا عشان تخرجي من هنا 


_هبه بنظره شر_ 

تيحا..تعرفيلي رقم زنزانه الانفرادي..

اللي متلقحه فيها اللي ما تتسما كوثر..

والنهارده قبل بكره..

وتعرفيلي مين الشويشه النبطشيه الليله 


__(مكتب مدير السجن)__


_المدير_ 

ها يا نوره أخبار مهمتك إيه 


_الظابط نوره_ 

كل حاجه ماشيه تمام ..زي ما مخططين ليها 


_المدير_ 

لسه بردوا مش عايزه حد معاكي يساعدك 


_الظابط نوره_ 

يا أفندم القضيه دي تخصني..

وإن شاءالله هخلصها لوحدي..

وبعدين هوا حضرتك شاكك ف قدراتي ولا إيه..

ولا حضرتك مش واثق فيا 


_المدير_ 

طبعاً واثق فيكي ومقدر تعبك ومجهودك..

أنا بس عايز أريحك وأشيل عنك شويه..

وأخلي حد يساعدك 


_الظابط نوره_ 

المساعد ربنا..وأنا لو إحتاجت مساعده هبلغ حضرتك..

آه كنت هنسي..يا ريت حضرتك..

ما تخرجش كوثر من الانفرادي لحد هبه ما تخرج..

وشدد الحراسه اليومين الجايين دول 


_المدير بضحك_

ما تيجي تقعدي مكاني وتدي إنتي التعليمات..

وأنا أقوم أتنكر ف زي الشاويش مكانك 

____________________________





__(في المستشفى)_(غرفه سمير)__ 


_(سمر بدموع وهيا باصه على سمير)_ 


_سمر_

أوعدك يا سمير إني مش هسيب اللي عمل فيك كده..

مش هسيبه لو كان مين..

ما أبقاش سمر إن ما جبتلك حقك..

وأنتق،ملك من اللي أذ،اك 


_وفجأه سمير بدأ يعيط زي الطفل..

وبدأ يك،سر كل حاجه قدامه ف الغرفه..

وسمر مش عارفه توقفه..


_سمير بقي أشبه بالمجنون اللي محبوس جوه طفل صغير..

والدكتوره جات بسرعه عطتله حقنه مهدئه..

وبعد ما بدأ يهدأ إستسلم للنوم 


_سمر بخوف وقلق_ 

أنا خايفه على سمير أوي يا دكتوره 


_الدكتوره_ 

كلنا خايفين عليه..بس أنا مش هسيبه..

مش هسيبه إلا لما يرجع زي الأول وأحسن..

كل المطلوب منك يا سمر إنك تستحمليه..

وتتعاملي معاه أكنك بتتعاملي مع طفل 

_________________________


__(المقر الرئيسي للباشا الكبير)__ 


_(إتصال تلفوني مع الباشا)_ 


_الباشا_ 

إنته متأكد


_المتصل_

متأكد يا باشا سمير ف المستشفى 


_الباشا_ 

عينك ما تنزلش من على المستشفى..

وإنتظر مني تعليمات 


__(الباشا يقفل السكه)__ 


_الباشا ف سره_

إزاي سمير عاش بعد الحقنه اللي أخدها..

كده يا إما الدكتور ما حضرش الحقنه المطلوبه..

يا إما سهيله ما عطتلوش الحقنه..

يا إما الواد دا لسه ليه عمر


_ويقوم الباشا يروح عند نور..

ويدخل ويقفل الباب وراه..

ونور كانت قاعده على السرير وبتبكي..

والباشا فضل يبصلها حوالي 10 دقايق 


_الباشا_ 

حمدلله على سلامه رجوع النور لعنيكي يا نور.........


_ويتبع........


_بقلم...محمد طه 


             الفصل الحادي عشر الجزء الثاني من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×