رواية علمتيني ازاي احب الفصل السادس والعشرون 26 بقلم امل شعبان


 رواية علمتيني ازاي احب الفصل السادس والعشرون 26 بقلم امل شعبان


علمتيني ازاي احب الفصل 26


يعنيسرطان الدم الحادّ ينمو ويتفاقم بسرعة كبيرة جدا، وقد يهدّد الحياة. وغير كده انها كبيره في السن ده اللي انا فهمته منه يعني ما فيش نجاه


يسرا بتوتر 

يعني هو ده وقته عاوزين نتصرف بسرعه قبل ما فاطمه يحصل لها حاجه وكل خططنا تروح 


رانيا

تصرفي تعملي ايه يعني


يسرا نبره صوت خبيث 

لازم نستغل الوضع دوت لصالحنا جتلي فكره وهي ضحكه ضحكه خبيثه


رانيا وهي تنظر الى مامتها 

الضحكه دي انا عارفاها ايه اللي في دماغك قولي لي يلا


يسرا وهي تنظر الى رانيا بخبث

هتعرفي بعدين بس المهم تقومي تغسلي وشك وتلبسي احلى حاجه عندك وانا هنادي الخدم ينظفه الفوضى اللي انتي عملتيها دي 






رانيا باستغراب

البس احلى حاجه عندي طيب عرفيني يا ماما بس ايه اللي بيدور في دماغك 


يسرا بنبره صوت بارده

اعتبريها مفاجاه يا رانيا يلا قومي انجزي 


نسيب رانيا ويسرا وناخد لفه عند حنان


بينما كانت حنان جالسه في الصالون بتتفرج على التلفاز كانت تشعر بالجوع

بنبره صوت عاليه يا ماما الاكل قرب يجهز ولا لسه


بينما سعاد خرجت من المطبخ وذهبت الى حنان وجلست جنبها نبره صوت غضب في ايه يا حنان قلتلك ربع ساعه وهيكون جاهز


حنان وهي تشعر بالجوع

انتي يا ماما ليكي نص ساعه وانتي عماله تقولي لي ربع ساعه اموت واعرف الربع ساعه دي مش راضي تخلص ليه


سعاد وهي تنظر الى حنان بابتسامه😊😊

بقوللك ايه يا بنت حنان سيبك من الاكل دلوقتي في موضوع عايزه اكلمك فيه


حنان بقلق 😟


قولي يا ماما هي الضحكه دي اصلا مش بتبشر بالخير


سعاد بابتسامه😊😊😊

-إبن عمك إتكلم عليكي


حنان باستغراب

=ربنا يسامحه هما كدا كدا أصلاً عيله زباله طول عمرهم بيتكلموا على الناس


سعاد بنرفزه😤

انتي فهمت ايه يا غبيه انتي قصدي عاوز يطلب ايدك 


حنان باستغراب🤔

وهيطلب ايدي هيعمل بيها ايه وضحي كلامك اكتر يا ماما


سعاد بنرفزه بصوت عالي

انتي عاوزه تموتيني ناقص عمرو بقول لك ابن عمك جاي يتقدملك عاوزاني اوضح لك ايه اكتر من كده 


حنان بدهشه

اه معلش يا ماما اصلا انا طول ما ببقى جعانه ما بقاش مركزه في اي حاجه غير اني عاوزه اكل

وبعدين ملاقياش غير العيله المنتنه الزباله دي وعاوزه تناسبيهم


سعاد بخبث

ما العيله المنتنه الزباله اللي مش عاجباكي دي على قلبهم قد كده معاهم اراضي وفلوس وغير كده معاهمش غير اسلام على البنات وبصراحه كده الواد كامل من كل حاجه


حنان بنبره صوت ثقه

انا حنان يوم ما اتجوز اتجوز واحد من عيله اكابر مش اتجوز الجربوع ده وبعدين يا امي ده معاه اربع اخوات بنات عقارب ما لقيتيش غير اسلام يا امي


سعاد بنرفزه😤

اهدي يا حبيبتي ما تاخديش في نفسك مقلب انتي ليكي ثلاث سنين في الشركه عماله تقولي لي هرجعلك بعريس مريش يا امي يرفعنا من الفقر اللي احنا في ده ما شفتش اي حاجه غير كل يوم والتاني راجعه لي قفاك بيامر عاش

اسمعي كلام امك وانتي هتكسبي احسن ما العمر يعدي بيكي في الاخر هترسي على اللي اسمه محمد اللي ما يشتغل شغلتين عشان يقدر يصرف على اهله






حنان بحزن🥺🥺🥺

ليه الاحباط ده يا ماما وبعدين ماله محمد بني ادم مكافح وطيب


سعاد بنبره صوت استهزاء

اسمعي يا حبيبتي انا مش عاوزه نصيبك يبقى زي اديني انا اخذت الطيب المكافحه عمل ايه من كتر ما هو مش قادر يصرف علينا طفش وسابنا وسابنا في الدنيا تلطش فينا فهماني يا حنان


حنان بحزن🥺🥺

ايوه يا ماما فاهماكي


سعاد  بابتسامه

انا عارفه يا حبيبتي اني شايلتك حمل اكبر منك بس واثقه فيك انك قد الحمل ده


حنان بنبر صوت ضحك😂😂😂😂

بس ما تحمليش اوي يا ماما لا ظهري يتكسر 


بقلم امل شعبان علمتني ازاي احب


سعاد بنرفزه😤😤

بصي البنت بكلمها في ايه وهي تكلمني ايه


حنان ابتسامه ☺️

خلاص يا امي فك كده لاني مش متعوده على الجو الكابه ده هوافق بس بشرط


سعاد استغراب

اتشرطي يا حنان هنشوف اخرتها ايه


حنان بخبث

هنعمل فتره خطوبه اتعرف عليه ما عجبنيش يغور في داهيه مع اني واثقه 100% انه مش هتتم الجوازه دي على خير


سعاد 

ماشي يا حنان بما ان بكره الجمعه واجازه من الشغل

اعطتهم ميعاد بكره ا بعد صلاه الظهر هيكون عندنا انهم هيجوا يقروا الفاتحه 


حنان باستغراب ودهشه

وانتي بتديهم ميعاد ليه من غير ما تعرفيني ويفرض انا ما وافقتش


سعاد

اعطتهم ميعاد لاني عارفه اني هقنعك

اسيبك اروح اشوف الاكل


حنان بنرفزه

تعالي لي هنا اكل ايه دلوقتي😞

انا كان معايا حق ضحكتك دي مش بيجي ومن وراها خير يا ماما 


     نسيب حنان وناخد لفه عند فرح واحمد


               الفصل السابع والعشرون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×