رواية صغيرة الرعد الفصل الثاني والثلاثون 32 والخاتمة بقلم رنا احمد
في اوضه دانه
دانه:مالك يا دعاء سرحانه في ايه؟
دعاء : انا خايفه
دانه :من ايه؟ انتي بتحبي فهد يا دعاء؟
دعاء :مش عارفه يا دانه انا لسه دلوقتي بحاول استوعب ان بعد كم ساعه هكون مراته ودا مخوفني..... انا لسه يا دوب عارفه فهد من شهر بس بصراحه انا برتاح جدا وانا معه
دانه بابتسامه : ودا ليه أن شاء الله
دعاء بضحكه عفويه: عشان طيب وبيعمل كل الحاجات اللي بحبها مجنون اوي.... عشان بيستحمل لساني الطويل... جدع وابن بلد مش زي الباقي مختلف
دانه :شكلك وقعتي في الفخ
دعاء : يخوفي
دانه: طب ياله تعالي ناكل عشان الميكب ارتست تبدأ تعمل المكياج
دعاء بضحكه جانبيه:اكل هو دا الكلام مش تقوليلي حب.. حب ايه يا بنتي مبيوكلش عيش
دانه :عمرك ما هتتغيري
عند رعد
فهد واقف أدام المرايه بيظبط بدلته
رعد : عايز اقولك الف مبروك بس انت متدبس
فهد بابتسامه :بس والله دي احلى تدبيسه
رعد : دعاء باين عليها بنت حلال الف مبروك يا صحبي
فهد وهو بيحضنه: الله يبارك فيك يا صحبي
بعد مده طويله
دانه و رعد.. وفهد و دعاء كانوا بير"قصوا في مكان على البحر
كان فرح بسيط جدا لكنه سعيد جدا فيه كل الاحبه
مصطفى أحمد داليا زياد و صحاب دانه ودعاء
رعد و مصطفى طريقتهم اتغيرت بقيت علاقه اب وابنه
عند رعد
رعد بابتسامة : المو"ت وافهم انتي بتحلوي كل يوم كدا ازاي
دانه بكسوف: رعد لو سمحت ممكن تبطل
رعد بغمزه:انا لسه قلت حاجه
لسه في كلام كتير هنقوله لكن مش دلوقتي لما نبقى لوحدنا
دانه خبيت وشها في صدره وهي بتبسم
عند كائن الكوالا
فهد :فستانك شكله حلو اوي
دعاء :هو البوفيه هيفتح امتي
فهد:نعم يا اختي
دعاء : اختك هو احنا فين من الأخوات لا معليش في كلام تاني في الموضوع دا
احكيلي يا خويا انت كويس متقلقش لو في اي مشاكل ممكن نروح لدكتور
فجأه رزعها على افها حته قلم
كل اللي واقفين ضحكوا على شكل دعاء
فهد: تصدقي انك حيو"انه يا بت ياكشي تولعي يا بعيده انا اللي دبست نفسي
رعد : اشرب يا معلم
فجأه لقوا دعاء قلبت قرد وبتضر"ب فهد و بتعضه من دراعه
دعاء :بقى بتضر"بني ياض ايه مفيش ذوق خالص دا انا عروسه لسه اومال بعد سبع تمن سنين هتعمل ايه... طللللقققنننيييي
دانه: يخربيتك يا بت ابعدي عن الواد
دعاء :دا لاممكن ابدا بترزعني على افايا عاديش لكن تيجي جانب كرشي والبوفيه دا مستحيل انت فاهم
فهد وهو بيقيد حركتها وبهمس :بحبك يا مجنونه
دعاء بابتسامه : طب ما انا عارفه وبسرعه لفت له :بحبك وحضنته
رعد :مجانين
بعد الفرح
رعد دخل الجناح لقى دانه قاعده بفستان الفرح
رعد وهو بيقعد على ركبته ادامها و بيطلع علبه قطيفة من جيبه
رعد بحب: دانه تقبلي تفضلي معايا العمر كله في الحلو والوحش.... تقبلي تشاركيني حياتي
دانه بابتسامه : طبعا اقبل جدا كمان
رعد با"س ايديها بحب و طلع خاتم من الفيروز و لابسه ليها
رعد :بابا قالي ان دا كان خاتم ماما وكان نفسها تخلف بنت عشان تديه ليها لكن انا بدهولك و بكرا انتي هتديله لجوري بنتنا
دانه بابتسامه :ان شاء الله
الان أصبحت صغيرته وحبيبته و زوجته وحياته كلها
بعد سنه
دانه بصر"يخ :اااااااهههه بمو"ت
دعاء بدموع: الللحححقونيي
رعد :اهدي يا حببتي اهدي
فهد :خالص يا دعاء بقي
دعاء بغيظ وصر"اخ ومسكت ايديه عضيتها:هو بمزاجي يا ابن ال..... انت السبب انت منك لله ياكشي تولع يا فهد ااااااهههه
فهد : ما هو كان بمزاجك انتي كمان
بعد ساعات
دانه ولدت جوري طبيعي
و دعاء ولدت مروان لكن قيصري
بتصحي دانه بتلقى رعد جانبها وماسك ايديها
دانه :رعد
رعد:عيونة يا قمر
دانه: جوري بنتي
رعد جاب البنوته وادهالها و الاتنين ابتسم ا وهما شايلنها
عند دعاء
دعاء بدون وعي: اه يا فهد كدا بتحرمني من الاكل متعه حياتي الوحيده.... انت مبقتش تحبني.. لا انا عايزه ولد مش بنت
فهد قاعد جانبها وبيضحك وبهمس: بحبك وهفضل احبك لآخر يوم في عمري يا قمري و شاكلك دا ميفرقش معايا في حاجه انتي في الأوضاع جميله
دعاء فتحت عنيها و بصتله:بجد
فهد :يعني دي مش هلوسة إثر البنج
دعاء : بنج ايه يا عم هو انا بيحوق فيا بس بقولك ايه
فهد:ايه
دعاء :بحبك
فهد بابتسامه :وانا بمو"ت فيكي
تمت