رواية وقعت في حب طفل ثلاثيني الفصل العاشر 10 بقلم اوشا مصطفى

رواية وقعت في حب طفل ثلاثيني الفصل العاشر 10 بقلم اوشا مصطفى

 

وقعت ف حب طفل ثلاثيني♡...


#part10


ملك بصدمه:أنت


مالك مسك الشباب وضر'بهم كلهم 


لكن جه شاب من وراه وضربه علي دماغه وهرب...


ملك بخوف:مالك يامالك


مالك حس انه شاف نفس المشهد دا 


وابتدي يجي ف دماغه صور وخيالات لشخص وهما بيعلقوا صوره وهو بيقع ....


واغمي عليه....


وبعد يومين كان مالك ف المستشفى وملك هي الي بتابع حالته


وفجأه فتح مالك عيونه وهو بيقول بصوت عالي ملك...


دخلت الممرضه وحاولت تهديه عقبال م ملك توصل المستشفى 


*****


عدي:خالتوا ملك


ملك:ياحبيبي انا عمتك والله عمتك


عدي:يعني حربوقه؟


ملك:نادين شيلي ابنك من قدامي عايزه اكل اللقمه...وانزل 


ادهم:جايلك عريس.....!!





ملك:مرفوض


نادين:شاب وسيم


ملك:يارب يتوسم اكتر بس مرفوض


ادهم ونادين بقوا ماشين ورا ملك وهي ماشيه بملل وبتلم حاجاتها


وسابتهم وهي بتقفلل الباب وبتقول مرفوض...


عدي بضحك:هي فين الهيبه فين الشرطه 


ادهم بغيظ:هو فين الحزام....


****


الممرضه اتصلت بملك لكن تلفونها كان صامت


وأول م وصلت المستشفى لقيتها مقلوبه ومالك هادد الدنيا ب المعني الحرفي...


وفجأه اول م شاف ملك جري حضنها

وقالها وحشتيني وحشتيني اوي ياملك


ملك بصدمه.....


********

أما..ف لندن وخصوصا ف المدرسه 


كان قاعد سراج بشموخ ك العاده 


خلود ب اللغه الاجنبيه لكننا هنترجم ب اللغه العربيه الفصحه..


خلود:ماذا بك يافتي الن تبتسم؟


سراج بغرور:وعد لو جعلتيني ابتسم سوف نكون اصدقاء


خلود حاولت كتير تضحكه وهو مبتسمش خالص 


سراج:انسي يافتاه انا اكرهكم بشده أي صله ب تاء


 التأنيث هي مجرد كذب وخداع وهذا دوركم يا بنات


 حواء الخيا*نه.


وسابها لما جرز المدرسه اعلن عن خروج الطلاب...


******

ملك:انت انت


مالك:انا فاكرك ياملك وفاكر كل حاجه عملتيها معايا


ملك ضربته ف صدره وقالت:وحشتني يامالك 


حضنها بشده وشالها وقال فين المأذون


ملك بضحك:الشهود يابني...


مالك خدها وطلع علي قسم الشرطه يطلب ايديها من ادهم 


وادهم حب يمرمطه شويه


لكن مالك فجأه دخل المأذون وجابوا اتنين شهود وكتبوا الكتاب


ادهم:مبروك عليك ملك بس بعد سنه 


ملك؛م كفايه وقت بيعدي عايزه الحق اكون اسره يناس


الكل ضحك وفاطمه وجاسر عرفوا ب الخبر وجاسر نزل مصر فوراً بعد م عرف ب الخبر..


علشان جواز مالك وملك بعد أسبوع...


الكل اتجمع اخيرا ف الاقصر بعد تعب وحزن وفراق 


فاطمه حضنت نادين وملك وقالت:انتوا ماليين عليا حياتي يابنات بطلتكم عليا كل شويه 


والولا  البكاش عدي الي مش مبطل غزل ف البنات هنا





عدي:البنات الطف الكائنات ياتيتا


الكل اتفاجي من رده وضحك عليه


فاطمه:فين سراج يا حبيبي


جاسر:نايم من تعب السفر سراج اتغير جامد ومش عارف اعمل معاه اي


مالك:متسافرش تاني يا جاسر خليك هنا عايش وسطينا وسط اهلك وناسك 


جاسر:مش مرتاح ف البعد بس مرتاح وانا بعيد فاهمني يا مالك


مالك حضن اخوه وقال:فاهمك ياجاسر


وفجأه سمعوا صوت بنت داخله وهي بتزعق


ليلي:هي فين الانسانيه وفين الديموقراطيه يناس وفين ملك صحبتي


الكل كان مصدوم منها


ليلي:الحراميه اهي فين يابت الخمسه وسبعين قرش بتوعي ها بقا ياليفه تخلي بيا بعد م بعتلك اعز م املك


جاسر بصدمه:شرفك.؟؟؟


ليلي:لاء طبعا ايه الهبل دا استلفت مني جنيه الا خمسه وسبعين قرش


الكل بصلها وقعد يضحك


ملك:فضحاني منك لله


ليلي؛خليكي استربش كدا  يالوكا 


مالك؛كانت استريتش علي أيامنا 


ليلي:الواحد مبقاش ضامن...حتي لب.......


وهنا ملك حطت ايديها علي بقها قبل م تهلفت ف الكلام اكتر من كدا...


جاسر :لاء شكلي مقيم هنا ف الصعيد وضحك


ومالك بصله وضحك اكتر...


يتبعععع ....


كل سنه وانتم طيبين ياحبايبي♥️🫶🏼


                  الفصل الحادي عشر من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×