رواية وقعت في حب طفل ثلاثيني الفصل الثاني 2 بقلم اوشا مصطفى

رواية وقعت في حب طفل ثلاثيني الفصل الثاني 2 بقلم اوشا مصطفى

رواية وقعت في حب طفل ثلاثيني الفصل الثاني 2 بقلم اوشا مصطفى

 

وقعت ف حب طفل ثلاثيني♡..


#part2..


فتحت ملك عيونها ولقت نفسها نايمه ع السرير


وام مالك قاعده جنبيها وعلامات الحزن علي وشها


ملك بدموع:انا أيه الي حصل معايا دا انا لا يمكن اكمل هنا لحظه واحده تاني 


أم مالك:معلش يابنتي حقك علي راسي والله...


مالك:اصلا شكلك بتاكلي العيال بصي سنانك كبيره اوي وانا خايف منك قرب منها وبصلها ف عيونها


_وقال بصوت واطي،قولي قولي السر وانا مش هقول لحد...انتي الي قاتلت..ي..صح


ملك بصدمه قتل..ت مين..


مالك بصلها وضيق عيونه


انا شايف نظره الشر ف عيونك زايك زايه انتي الي قاتلت...ي موفسا؟؟؟


ملك هنا مستحملتش واغم عليها تاني


مالك:ماما اللعبه دي بطريتها بتفصل كل شويه مشيها


 مش عاوزها شكلها وحش اوي دي لونها ابيض وانا


 مرعوب والله ....


أم مالك كتمت ضحكتها ب العافيه واخدت مالك وخرجوا علشان ملك ترتاح شويه..


****


تاني يوم الصبح صحيت ملك واخدت شاور...وخرجت تشوفهم


فاطمه:صباح الخير يامرات ابني


ملك:صباح النور ياحماتي تحبي اساعدك ف حاجه 


فاطمه:معلش ودي الفطار دا ل اوضه مالك وخليه ياخد الدوا بتاعه وانا هخرج السوق هجيب طلبات 


ملك بتوتر:حاضر ياحماتي..


ودخلت علشان تصحي مالك 


لكنها ضحكت علي طريقه نومته المتلخبطه دي ...وبصت ل ملمحه وقد أيه هو وسيم وبرئ وهو نايم 


قربت منه علشان تصحيه


مالك:يلهوي عروسه عايزه تبوسني عيب وزقها 


ملك:ابوسك؟


مالك:عاوزه اي ياطنط ياشريره


ملك:طنط؟ انا طنط؟


مالك:احسن م اقول أم رجل مسلوقه 


ملك:ياولي الصابرين 


لوكا ياحبيبي لازم تاكل علشان تكبر وتبقا شاطر


مالك بغضب:انا مش صغير علشان تقوليلي كدا


ورفع صوابعه وعمل رقم اربعه وقال انا عندي ٧ سنوات 


شايفه ولا لاء..


ملك ضحكت وقالت:انت راجل قد الدنيا بس لو كلت واخدت العلاج هتكبر وتبقا ظابط كمان


مالك:بجد واقبض علي الحرامي 


ملك:اه بجد






مالك بحماس:طيب هاكل وهاخد العلاج واول م ابقا ظابط هقبض علي الحراميه وهقبض عليكي كمان 


ملك بعد م كانت بتبتسم بصتله بقرف


مالك ابتدي ياكل وخلص اكل


وكان لسه هياخد العلاج وقفته ملك لما لحظت الاسم 


وقالت بصوت عالي لاء استنا


مالك خاف لما زعقت


وهي اخدت الدواء دا بخوف وقرأت الاسم واتصدمت


"الدوا دا عكس الحاله ازاي الدكتور كاتبله عليه ف حاجه غلط"


ملك:مالك اهدا انا مش قصدي 


مالك؛انتي بتزعقي سنانك كبيره بخاف منك ولونك ابيض انتي ملونه كدا وانا مش مرتاح ...


ملك:عيل بومه اقسم بالله طب ايه رأيك نبقا صحاب؟


مالك؛لما تعضي قفاكي يابومه


وسابها وخرج يجري


ملك بدبدبه ف الارض:اقسم بالله طفل اكتر من عدي أبن اخويا 


********


ف اوضه جاسر اخو مالك ...


دخل مالك وهو بيتسحب وكان ف ايديه علبه صواريخ


ورمي ٣ صواريخ ف ٣ أماكن مختلفه 


وطلع يجري


صحيت كوثر مرات جاسر بفزع


وقالت بصوت عالي سمعه كل الي ف السرايا...


جااااااااااسرررر...


مالك سقف وجري علي اوضته تاني


جريت ملك والخدم علي اوضه كوثر


وجاسر جه من بره مفزوع من الصوت ومش فاهم ف اي


طلعوا الاوضه 


ولقوا كوثر مرسوم علي وشها بطريقه مضحكه جدا...


وشعرها محروق...


جاسر:انصرف انصرف...لاء استنا متنصرفش طلع كوثر فين كوثر...؟


كوثر؛انا كوثر


الكل بصوت واحد:كوثر؟


مالك بضحك:احسن علشان بتزعقلي وبتقولي اني فاشل وعيان 


جاسر كتم ضحكته ب العافيه 


كوثر:شايف شايف اخوك المجنون عمل فيا اي


ملك:بقولك اي ياحربايه ونص انتي احترمي نفسك


 والي انتي بتتكلمي عليه دا جوزي ولو اخوه متكلمش


 انا فيا لسان ينفضك ويغسلك وينشرك يرد عليكي كمان 


ومسكت ايد مالك ومشيت بغضب


والكل مشي وسابها


جاسر بغضب:كوثر الزمي حدودك واعرفي انتي


 بتتكلمي عن مين دا مالك الكيلاني واقسم بالله لو


 غلطتي فيه تاني أو وصفتيه ب المجنون ل رده فعلي هتفجأنا احنا الاتنين وسابها وخرج...


****






مالك:سيبي ايدي اوعي


ملك:تعرف ان انت شطور ومش زاي م هي بتقول 


ملك لحظت لمعه ف عيون مالك...


مالك:انا قوي انا عارف اخرجي بقا علشان هنام


وطلع علي السرير وحط البطنيه عليه


وعدا وقت ومشلش البطنيه حتي..


ملك قربت وشالتها لقيته بيعيط ف صمت ودموعه نازله 


ملك مسحت دموعه وقالت بحماس


من انهارده هنعمل مقالب ف كوثر بنت المركوب دي ...


وكمان كل يوم هجبلك ايس كريم من ورا طنط فاطمه ...


وهنلعب ب التلفون ساعه كمان زياده 


وهنسهر سوا نتفرج ع الفار الطباخ وهنلعب كتير كتير اوي 


مالك بحماس سقف وتلقئ حضن ملك وقال علي فكره سنانك مش كبيره وشكلك حلو انا بحبك اوي..


ملك ب ابتسامه متعرفش سببها اي:وانا كمان بحبك اوي


وشويه ومالك نام ....


وأول. م خرجت من.الاوضه كلمت صحبتها هنا ف الكليه ....


هناء:الواطيه الي مش بتيجي الكليه


ملك:مش وقته يا هناء هبعتلك اسم دواء عايزاكي تعرفي.هو بيعمل اي ب الظبط ماشي


هناء:طيب ابعتي 


*ملحوظه ملك بتدرس ف كليه الطب وهي ف سنه رابعه كمان...*


ملك بعتت وبعد شويه وصلتلها مسدج من هناء والي اتصدمت اول ما.....يتبعععععع...


                   الفصل الثالث من هنا


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×