رواية لصبر حدود الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم بسمله بدوي


 رواية لصبر حدود الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم بسمله بدوي


شدها من شعرها.... طب اي رأيك افضحك انا بس انا مش هوسخ ايدي انا حاميت عنك كتير اوي ووقفت معاكي اكتر بس دلوقتي معتش عايزك خلاص اخوكي جه والمرادي مافيهاش رجعه يافريده انا حذرتك
فريده عيطت بقهره....  الي انت شايفه  
نوح بصلها بجمود واستغراب فـ نفس الوقت كان مستنيها تترجاه انه مايسيبهاش زي كل مره كان فعلا هيسيبها بس بعد ما يرضي غروره ويعرفها انه سابها بس عشان البنات كان نفسه تقوله مش عايزه اروح ماكنش عايزها تسيبه ولا كان يخطر في باله انها هتستلم كدا... غروره وكرماته منعوه انه يقولها تقعد 
فريده بكل كسره قامت لمت هدومها وهدوم البنات
نوح ببرود....  الوقت اتاخر استنوا لصبح وبعدين امشي 
بصتله بعتاب وكسره فظيعه وهو مقدرش يستحمل نظراتها وسابها ودخل الاوضه وهي من كتر العياط   نامت مكانها في الصاله على الكنبة 
ونوح فضل رايح جاي دماغه فيها اسأله كتير ووجعته من كتر التفكير وقال لنفسه ان انسب حل ينام عشان الصداع والصبح يحلها الحلال ونام  
صحى الصبح مسمعش صوت  زي ماهو متعود ودخل اخد شاور لقى هدومه متجهزه دا طمنه شويه بعدين صلى ولسا هينادي على فريده سكت وهو مهموم وراح المطبخ وكان متوقع يشوفها بتجهز الفطار ملقاهاش جرى على اوضه الاطفال لقاها فاضيه صرخ بحرقه... فرييييييييييده 









في الجهه الأخرى  عند فريده كانت قاعده في القطر جنبها بناتها الي بيبصولها باستغراب واثار النوم لسا باينه عليهم... ماما اي حصل واحنا رايحين فين  وبابا نوح ليه معرفناهوش وليه خرجنا الفجر كدا 
فريده بهدوء... نامو لحد مانوصل 
استسلموا لرغبتها وناموا وهي دموعها كان بتتسابق على خدها حطت ايدها على قلبها بنغزه....  نوح!!!  

يعني اي طفشت هههه ياه على الراحه النفسيه ياناس قالتها صباح الي هتموت من فرحتها اما سمعت صوت زعيق نوح وهو بيدور وبيسأل على فريده 

نوح قعد بهم وهو حاطط ايده على وشه....  روحتي فين بس يافريده حرام عليكي ليه بتصعبيها عليا اكتر ما هي صعبه 
موبايله رن مسكه بلهفه على اساس انها فريده بس خاب ظنه اما مطلعش هي.... الو..  طيب تمام باسرع وقت ياامجد بالله عليك تلاقيها.. طيب وانا معاك بردوا اهو اي حاجه بلغني بيها  قفل وشرد فـ ايامهم الحلوه مع بعض غصب عنه دمعه نزلت من عينه.
اوبا هو الموضوع كبير لدرجادي بقا المعلم نوح يعيط زي النسوان عشان مراا؟؟؟  عجب يازمن 
نوح قام بعصبيه....  المرا الي بصحيح هو الي يخلي حرمه تمشيه ياا ههه ابن امي وابويا وبعدين هي وكاله من غير بواب وانت يااااازفت يالي اسمك حسين مش قولت مش عايز حد يدخل عليا
حسين بخوف....  ياباشا انا قولتله بس هو قالي انه
نوح بشخط..... انت هتحكيلي قصه حياتك يازفت انت غور من وشي وانت يااحمد امشي عشان انا مش فايقلك بدل ما احط كل عفاريتي عليك
احمد خاف وبصله بتوعد ومشا 
.. 
الشقه دي بتاعه مين ياماما دي حلوه اوي
فريده بابتسامه حزينه.... بتاعتنا ياحبيبتي هنعيش فيها
رودي بخضه.... ايه وبابا نوح
فريده بهدوء....  معتش فيه بابا نوح خلاص ومش عايزه اسمع نقاشات في الموضوع دا ومن بكرا هنزل اقدملك في مدرسه وكل حاجه هترجع زي الاول عادي يالا ساعدوني ننضف الشقه ونرتب الهدوء
البنات بصوا لبعض بحزن وبعدين هزوا راسهم بخضوع.... حاضر ياماما 
.. 
عدى شهر بحاله ونوح مش عارف اي حاجه عن فريده حرفيا وهيتجنن وفريده نزلت تشتغل عشان تعرف تعيش هي وبناتها 

.. 
نوح كان قاعد بيدخن بشراسه ومعاه واحد صاحبه.... انا هتجنن ياعامر
عامر بحكمه...  طب وماتعرفش ليه عملت كدا اكيد في سبب قوي و
نوح بحزن... قالتلي هددها ببناتها
عامر بهدوء... بص هي اي نعم غلطت انها ماقالتلكش بس دول بناتها بردوا 
قاطعهم دخول واحد بهجميه....  معلم نوح الي واحشيني ياجدع ههه اخبارك اي واخبار المدام يارب تكون عِدله الاخبار 
نوح قام رمى السجاره بغل اما شافه.... ههه والله ووقعت معاذ التهامي بذات نفسه لا وجاي برجليك كمان جيت لقدرك يابن الـ********  ونهى كلامه بلكمه وقعت معاذ على الارض بعنف
معاذ ضحك باستفزاز....  غشيم اوي بس ملحوقه وقام ردله اللكمه بس نوح ماسكتش ونزل ضرب فيه ورجاله نوح ورجاله معاذ بقوا يضربوا في بعض لحد ما رجاله نوح صفوا د*م التانين ونوح مسك معاذ ربطه.... بقا بتستقووا على الحريم يامراااا اصلك عمرك ماتكون راجل انت انت لو راجل بصحيح تجيلي انت راجل لراجل بس انت مرا يالاااا
معاذ ضحك ببرود....  من غلك دا شكلها حكلتك مع اني محذرها انها متقولكش وتقول انه عشان بناتها وبس
عامر بص لنوح بسرعه في نفس الوقت الي نوح بصله فيه ومعاذ كمل وهو بيقول بغل.....  بس هقتلك يانوح وديني لقتلك واشرب من دمك اخدت مني الحاره والرجاله وعندك عيله وفوق كل دا عندك ست بتحبك وبتتمنالك الرضا ترضى لدرجه انها خاطرت بنفسها عشانك انت ايه ياجدع طماااع لدرجادي 
نوح رجع خطوه لورا بصدمه وقال بهمس لنفسه....  ظلمتها... انا ظلمتها...  فـ فريده 








.. 
عند فريده كانت قاعده مع شابه من سنها 
فريده بامتنان.... انا عمري ما هوفي جمايلك دي يا رضوى
رضوى بمشاكسه....  ياستي انتي هبله انتي اختي وبعدين جمايل اي انا جبتلك بس الشقه ولا بدفعلك الايجار ولا راضيه تاخدي مني فلوس حتى
فريده بحزن..... كتر خيرك كفايه اني اول ما طلبتك لقيتك 
رضوى قامت اخدتها في حضنها.... انتي اختي يافريده ماتقوليش كدا  ... المهم مش هتكلميه بقا حرام عليكي وجع قلبك دا
فريده بحرقه.....  وحشني اوي اوي يارضوى بس زمانه كرهني خلاص  بس هرن من رقمك كفايه بس اني اسمع صوته وفعلا رنت 
نوح بصوت متعب.... الو 
فريده بلهفه... نوح مال صوتك 
نوح بفرحه لسا هيتكلم باب الشقه اتكسر ودخل منه رجاله وكانهم عصابه واخدوا فريده بالغضب.... الي قعدت تصرخ وتستغيث بنوح..... انتو ميييين ابعدوا عنيييي الحقني يانوح ااااااااه بس بحركه سريعه اخدت الفون وخبته فـ صدر. ها 

عند نوح 
نوح بلهفه....  فريده فريييييده اي حصل فيه فريييييييده 
جرى على القسم بسرعه.... امجد تتبعتلي التليفون دا فين دلوقتي 

عند رضوى صحيت ومسكت راسها من الالم... انا انا لازم ارن اعرفه 
رودي بدموع....  اخيرا فوقتي 
مالك يارضوى وماما فين ولي الباب مكسور
رضوى بهدوء... هش ياروحي مفيش حاجه ماما بس نست المفتاح جوا ف كسرنا الباب ونزلت تجيب حاجه وجايه وانا شكلي وقعت على دماغي بس
جوري بدموع...... بجد يا رضوى طب. اتصلي عليها كدا نطمن
رضوى قامت..... تعالو بس عندي دلوقتي وهعملكوا الي انتوا عايزينه بس هعمل تليفون بس ضروري.... 

عند نوح 
يعني اي مش عارف توصله 
امجد بخوف....  اهدى بس و
نوح شال الي على المكتب كله ورماه... ماتقوليش اتزفت اتصرف اخلص
عامر بسرعه..... الخط اتفتح بسرعه شوفوا 
نوح جرى بلهفه.... فين وريني...  

بعد ساعتين كان نوح وامجد وعامر واقفين قدام مستودع مهجور 
نوح اتسحب بهدوء وبحركه سريعه منه لوا راس الحارس ودخل وكل الي يقابلهم يضربوه لحد ما يفقد الوعي 
فضل يدور يدور علي فريده لحد ما دخل اخر اوضه لحد ما لقى فريده مرميه على الارض هدومها متقطعه وجسمها كله دم وعليه اثار ضرب وتعدى عليها وقف بصدمه ووو

... 
#لـصبرحدود



تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×