رواية حب من اول رسمه الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم مني احمد


 رواية حب من اول رسمه الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم مني احمد


تاني يوم صحيت روح  علي صوت صقر وهو بيصرخ وبيرجع  قامت لعنده بسرعه وبتقوله مالك ف اي

صقر سيبيني في حاااااالي 

روح  يلا نروح ع المستشفي بسرعه 

صقر ابعدي عني قولت 

لبس هدومه وهو. بيتالم وهيموت من الوجع 

ومسك فونه كلم حد من أصدقائه أنه يجي ياخده 

روح بعياط البس واجي معاك 

صقر لاا متتعبيش نفسك 

بعد دقائق راح صقر ع المستشفي 

وكشف عند دكتور 

الدكتور عمليات بسرعه

لازم نعمل عمليه الزايده دلوقتي يحسن تنفجر

دخل صقر العمليات

روح ف البيت وهي منهاره من العياط وخايفه عليه ومش عارفه تعمل اي 

كلمت ندا يكلم وسام ويشوفه فين 

وسام بقلق اكيد ف اقرب مستشفي ليه 

ندا تمام 

وسام أنا هروحله 

ندا لا انت لسا تعبان هتروح ازاي مش هتقدر تمشي 

اهدي ي وسام لما نعرف في أي 

هات العنوان وانا هروح اخد روح ونروح

وصلت ندا عند روح وكانت روح منهاره من العياط 

وهي بتقول والدموع في عينيها يارب ميجرالوش حاجه.ياااارب انا مقدرش استحمل اشوفه تعبان 

ندا يلا ي روح 

روح. بدموع أنا خايفه اوووي 

ندا يلا بس نروح 

وصلوا المستشفي وبدأو يسألوا عليه وفعلا كان ف اقرب مستشفي زي م قال وسام 

دخلت روح بخوف ودموعها ف عيونها 

الممرضه ف العمليات حالياً 

روح بانهيار ماله طمنيني فيه اي 

الممرضه اهدي بيعمل عمليه الزايده 

روح هو كويس 

الممرضه لحقناه ف الوقت المناسب 

وبعد أربعين دقيقة 

خرج صقر من العمليات 

ندا ي دكتور هو كويس 

الدكتور اه لحقناه في الوقت المناسب بس البنج يفك عشان هو تحت تأثير البنج  

وبعد م صقر خرج  من العمليات 

وروح كانت قاعده جنبوا والدموع بتنزل من عيونها 

ندم وبتقول يارب قومه بالسلامه مش قادره اشوفه نايم تعبان هو كل حاجه في حياتي كل حاجه مليش غيره هو إلي عملني بني ادمه انتشلني من العذاب بس انا مم مرضتش لو حد غيره مكنش صبر علي واحده زي أنا تعبته في حياته اوي 

صقر بتعب وهو بيهلوس ب اسمها روح 

روح فين 

فين حبيبتي 

هاتولي رووووح 

روح بدموع أنا اهو 

صقر اولاد ال........

اااااه يدمااغي 

روح اهدي 

أنا جنبك اهو

مش هسيبك 

صقر ااااه 

وبدأ يعيط ويقول امي 

سبتيني لوحدي لي 

مصعبتش عليكي 

كنت محتاجك بس مصعبتش عليكي 

مفكرتيش اني تعبان جعان شبعان لي كدا 

اااااه مصدعععع 

روح اهدي 

صقر كلهم سابوني كلهم اووولاد .....

اااااه ي بطنييي

روح بدموع 





خرجت من الاوضه وهي بتعيط 

وصقر بيهلوس 

خرجت روح ل الدكتور

الدكتور دا طبيعي هيفوق اكيد

قعدت روح وحطت ايديها علي وشها وبدأت تنهار  

ندا اهدي.

اهدي يروح 

ندا الو 

وسام اي طمنيني

ندا عمل عمليه الزايده وطلع 

وسام أنا هاجي

ندا خليك انت تعبان اهدي 

وسام يعني اي 

يعني الدكتور محرج عليك

وسام هترجعي امتى الوقت اتاخر

ندا مروحه دلوقتي 

ندا اخدت روح بالحضن مطره امشي دلوقتي

روح ربنا معاكي 

مشيت ندا 

وروح بدأت ف العياط شعور ندم ب خوف وأنها قد اي قصرت فحقه

وبعد مرور الوقت 

فاق صقر وكان تعبان ومصدر وبيتألم من دماغه وحاسس ب غثيان 

روح الف سلامه عليك

صقر بتعب الله يسلمك 

دخل الدكتور يطمن 

عليه 

روح هيخرج امتى ي دكتور 

الدكتور بكرا او بعد بكرا

مياكلش اي حاجه دسمه أو سكريات 

وانا هتابع معاه 

عند رحمه كانت قاعده مساكه فونها 

وجت رساله 

السلام عليكم 

رحمه بابتسامه وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 

خالد اخبارك اي 

رحمه الحمد لله 

خالد صليتي 

رحمه اه 

خالد هنبدا حفظ قراءن من امتى أنتي قريب هتكوني مراتي وعايزك تكوني حافظه القرائن وتتحديني ف كل حاجه وتتفوقي عليا كمان 

رحمه أن شاء الله 

قفلت فونها رحمه وهي بتفكر وبتقول هو شخص كويس وانا مش عايزة اخزله لازم تنسي التاني لازم 

كانت روح جنب صقر وبتفقر جنبه بس بتفوق تاني بسرعه

تاني يوم 

صحيت روح علي انين صقر وهو متألم من معدته 

روح انت كويس 

صقر وهو بيجز علي أسنانه كووويس

قامت روح كلمت الدكتور 

الدكتور دا طبيعي ف اول. اسبوع والوجع هيخف متقلقيش 

عدي.الوقت وروح قاعده جنب صقر 

وهي بتفكر في الكلام الي كان بيقوله وهو نايم 

عند بسمه راحت الجمعه وفضلت تدور علي روح بس ملقتهاش 

مسكت فونها ورنت عليها

روح بصوت تعبان اهلا

بسمه فينك 

مالك يبنتي في أي صوتك ماله ومجيتيش الجامعه لي 

روح معلش تعبانه شويه 

بسمه بخوف لي مالك 

روح هبقي اقولك بعدين سلام دلوقتي 

قفلت رحمه وعقلها بيودي ويجيب 

فتحت الواتساب 

لقت رساله من خطيبها خالد 

بيقول أنه عازمهم  بكرا علي الغذاء وامها وأبوها عارفين 

من يومين 

بسمه ازاي مقالوليش

خالد يمكن نسيوا متتاخروش

بسمه بضيق تمام 

سلام عندي.محاضره دلوقتي 

خالد وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 

عند ندا اول م صحيت جهزت وراحت ل روح المستشفي 

تطمن علي صقر 

دخلت ندا كانت روح قاعده وصقر نايم ف السرير 

ندا طمنا عليك وسام كان عايز يجيلك بس تعبان لسا مش قادر يمشي 

صقر الحمد لله 

ندا حطت الحاجه الي ف أيدها وقعدت جنب روح 

وكان مفيش كلام بينهم غير تبادل نظرات

ندا هقوم استاذن أنا بقي عشان متاخرش 

روح خلي بالك من نفسك 

مشيت ندا 

روح ل صقر حمدالله على سلامتك 

صقر مردش عليها 

روح والدموع اتراكمت ف عيونها 

وسابت الاوضه وطلعت منها 

وهي شعور الندم بياكل فيها قد اي الشخص دا قدملها كل حاجه حلوه بس هي بتوقف علي حاجات مش مستهله 

روح ل نفسها انتي لي مش مقدره الظروف إلي عدي بيها 

أنا مستاهلوش هو يستاهل حد احسن مني 

عدي الوقت والليل حل 

ورحمه لسا ف الجامعه عشان كان في مشروع 

خالد بدأ يرن ويبعت

بس رحمه لما بتكون مشغوله مش بتمسك فونها 

خلصت ومسكت فونها 

لقت كم رسايل ومكالمات 

بسمه اهلا 

خالد اسمها السلام عليكم 

وبعدين مبترديش لي 

بسمه توي خارجه من الجامعه 

خالد جامعه لحد دلوقتي 

روحتي ولا لسا 

بسمه  هروح 

خالد أنا جاي اوديكي ب عربيتي عشان مفيش امان تروحي لوحدك دلوقتي خليكي عندك 

بسمه ببرود ملوش لزوم 

خالد ازاي يعني

بسمه حابه اتمشي مخنوقه شويه 

خالد لي 

رحمه عش

وبعدين اتراجعت ف الكتابه 





(لا تشكو للناس جرحاً أنت صاحبه، لا يعرف الجرح إلا من به ألم💔😓.)

بسمه عادي ضغط جامعه 

خالد طب اوقفي مكانك أنا جاي

خرج خالد واول ما شافها 

قالها اي دا 

بسمه  اي 

خالد بعصبية في بنت محترمه تبين شعرها من الطرحه 

بسمه متكلمتش 

خالد بعصبية ردي مش بكلمك

بسمه بدموع متزعقش فياا انت مين عشان تكلمني كدا 

خالد أنا مين عشان اكلمك تمام ماشي اركبي يلا 

عشان اروحك

ركبت بسمه 

وركب خالد ورزع الباب جامد ووصلها 

نزلت بسمه بدون مقدمات ومعزمتش عليه أنه ينزل حتي 

دخلت رحمه ةهي مديقه 

ولما دخلت اتصدمت 

حبيبها إلي كانو خلاص هيتخطبوا ماسك ايدين صحبتها 

وبيتكلموا ويضحكوا 

اه هي عارفه كل دا 

بسمه ف سرها اي البجاحه دي دخلت بسمه  بثقه وكأنها ولا فارقين معاها وسابتهم وهتدخل

ام بسمه انتي يبت مش تسلمي علي ابن عمتك 

وخطيبته جاين يعزمونا علي الفرح 

بسمه ب ابتسامه هدخل اغير واجي

بعد دقائق خرجت بسمه وقعدت بهدوء وهي بتقول بضحك الف مبروك ي صحبتي واتكت عليها 

بصراحه انتم اولاد حلال وتستاهلوا بعض شبه بعض بالظبط 

صحبتها بصتلها بغضب وكره 

طب نستاذن ي خالي متنسوش تشرفونا قلنا لازم نيجي بنفسنا 

صحبتها بابتسامه متنسيش تيجي ي بسمه 

بسمه ب ابتسامه اكيد طبعاً دا انا اول واحده  هشرف 

مشيو ودخلت بسمه اوضتها قفلت الباب 

وفضلت تنهار من العياط وقلبها واجعها جدا صحبت عمرها خانتها هي وابن عمتها 

بسمه ل نفسها متعبطيش متعيطيش اهدي هما ميستاهلوكيش انتي ليكي الاحسن بس مع ذلك فضلت تبكي اكتر 

هناك جرح كبير يختفي دائمًا خلف الإبتسامة الجميلة.😄💔

تاني يوم الدكتور ادي تصريح لصقر بالخروج مع كل التعليمات والعلاج وكل حاجه  

وأصر الدكتور أنه يوصلهم لانه من متابعين صقر وبحيبه جدا 

وصلوا البيت  وصقر أصر أنه يدخل يشرب حاجه 

بس الدكتور كان مشغول واجلها لما يبقي كويس 

دخلت روح المطبخ تجهزله الاكل 

عند بسمه

كانت نايمه ومراحتش الجامعه 

دخلت امها وهي بتصيح وبتقولها 

اصحيي النهارده معزومين 

بسمه أنا مش ريحه مكان 

ام بسمه نعم احنا اصلا معزومين عشانك وتقولي مش ريحه قومي والا هناديلك علي ابوكي قوووومي 

بسمه ي ماما مش عايزو قلتلك 

طب ثواني بقي انادي ع ابوكي 

قامت بسمه بتأفف حاضر حاضر يوووه 

وبعد دقائق جهزت بسمه 

لبست دريس ساده 

وطرحه وغطت شعرها 

خرجوا من البيت بدري عشان هو بيتهم بعيد شويه 

وبعد نص ساعه وصلوا عندهم  

كان خالد مستينهم 

واستقبولهم اهله بترحاب 





ام خالد اي الجمال دا ماشاؤ الله اتفضلوا 

دخلت امها وبسمه 

وابوها وخالد وابو خالد واخوه كانو قاعدين ف مكان تاني 

ودا عندهم مينفعش كلوا يقعد مع بعض رجاله وستات 

دخلت بسمه وامها مع أمه 

ام خالد هدخل بقي اغرف الاكل 

ام بسمه لكزتها قومي ساعدتها 

دخلت بسمه معاها المطبخ وهي بتقول سيبيني اساعدك 

دخل خالد اخد الاكل ل الرجاله 

وهو مش بيكلمها بس ابتسم لما لقاها مغطيع شعرها 

خلصوا اكل 

وحلوا 

الوقت عدي واستاذنو ابو بسمه ووالدتها ومشيوا 

ف العربيه 

ام بسمه أنا استغربت لما الرجاله لوحدها والستات لوحدها مش زي عندنا كلنا ع سفره واحده

يعدي يومين وعايزين نعزمهم يحج 

ابو بسمه ماشي 

بسمه كانت طول الطريق ساكته واول م وصلوا دخلت نامت 

عند روح جهزت الاكل إلي قال عليه الدكتور والعلاج 

وحطته ع السرير 

روح كل

صقر مش جعان

روح ازاي يعني لازم تاكل 

حرام عليك بقي بلاش توجع في قلبي كدا أنا تعبت 

صقر بصلها ومتكلمش 

فجاه روح حضنته بخفه وفضلت تعيط وهي بتقول حقك عليا أنا عارفه أن كلامي دبش بس مش بكون قصدي اخر واول مره أنا بحبك يصقر ومش متخيله ايامي من غيرك خلاص بقي كول عشان خاطري مش قادره اشوفك تعبان كدا  

صقر كان هيطبطب عليها وهو نفسه يقول مش عايز اشوف دموعك بس مظهرهش اي رد فعل ك عقاب ليها 

قامت روح وهي بتمسح دموعها 

وهو بدأ ياكل 

ابتسمت روح وسابته وراحت ل المطبخ 

عند بسمه ابوها رن وعزم خالد وأخواته وأبوه وامه 

جه يوم العزومه 

وكانت بسمه مفحوته مع امها في المطبخ 

جه خالد هو وأهله 

وكلهم كانو علي سفره واحده 

خالد عايزك ف موضوع ي عمي 

يتبع

______________________❤️❤️_________________

كل سنه وانتم طيبين وينعاد عليكم بالخير واليمن والبركات 


عذرا ع التأخير كان عيد وكحك وترويق😅😅 ف ربنا يعينا جميعاً 

جمعه مباركه عليكم 

لا تنسوا الصلاة على النبي

                   

              الفصل الثاني والثلاثون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×