رواية علمتيني ازاي احب الفصل الحادي عشر 11 بقلم امل شعبان
الفصل ال 11 بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
نعمه بصيتلها وهي منفعله وقامت وقفت وهي تنظر اليها بغضب وبصوت عالي من امتى يا مكه بتعلي صوتك على مامتك لما اقول لك خشي اوضتك تخشي
مكه بصيت لها هي من دهشه من مامتها لان اول مره تعلي صوتها عليها وبنبره صوت خوف حاضر يا ماما داخله اوضتي
نسيب نعمه ناخد لفه عند حنان
اشرق صباح جديد
كانت حنان غرقانه في النوم بدا المنبه يرن تن تن تن
بدات حنان تستيقظ من النوم مسك تليفونها كانت الساعه 8:30 بصوت عالي يا لهوي اتاخرت على الشغل قامت بسرعه تجهز هدومها عشان تلبس وهي بتجهز نفسها افتكرت ترن على فرح ييووه رن على فرح تنجز تلبس بسرعه زمانها في سابع نومه خدت تليفونها بدات ترن على فرح جرس محدش بيرد
نسيب حنان وناخد لفه عند فرح
فرح جلسه على السرير وعيونها منتفخين من البكاء ما كانتش نامت من امبارح وهي شارده في افكارها في كلمات مامتها اللي جرحت قلبها
بدات تنتبه للتليفون كان عمال يرن قامت خدت التليفون من على الكومودينو كان المتصل حنان
الو
حنان ايه يا زفته يا فرح لازم كل يوم انا اللي فوقك عاجبك كده اديني اتاخرنا على الشغل الساعه داخله 9:00 لبست ولا لسه
بقلم امل شعبان علمتني ازاي احب
فرح كان صوتها باين عليه اللي هي تعبانه من كتر العياط معلش يا حنان روح انتي النهارده الشغل انا مش قادره اروح النهارده
حنان بنبره صوت قلقله مالك يا فرح انتي كويسه في حاجه مزعلك ولا ايه
فرح ربنا ما يجيب زعل يا حنان بس تعبانه شويه هاخد النهارده اجازه
حنان انتي متاكده يا فرح انا حاسه حاجه غير كده مش قصه انك تعبانه
فرح ايه يا حنان جو المحققين بتاعك ده تعبانه شويه مش هقدر اروح الشغل بس كده
حنان ماشي يا فروح بس لو في اي حاجه كلميني اوكي يلا باي
فرح باي
نسيب فرح وناخد لفه عند احمد
احمد جالس في مكتبه وكان جالس امامه كريم كان يتحدثون في موضوع الشراكه بتاعه امجد
كريم امجد جاي الشركه النهارده
احمد ايوه لانه من هنا ورايح بقى شريك في الشركه
مع اننا كتبنا العقود واتفقنا وخلصنا بس مش مرتاح له
كريم بصله بصه خبيثه وبنبره صوت هاديه بالعكس يا احمد ده احلى قرار انت اخذته انك تدخل امجد بيه شريك معاك وهو ما دخلش غير ب 40% من الاسهم يعني اي قرار للشركه لازم يرجع لك اولا
بصله احمد باستغراب عرفت ازاي يا كريم اللي هو دخل ب 40% مع اني انا لسه ما قلت لكش
بصله كريم بتوتر بلع ريقه وضحكه ضحكه خوف
ايوه يا احمد انت ما قلتليش انا عرفت من ياسر المحامي
احمد كان ينظر الي وهو مستغرب من توتر كريم هز براسه وقال له تمام
كريم تمام يا احمد هسيبك دلوقتي عشان اكلم شيماء تجهز المكتب لامجد
نسيب احمد وناخد لفه عند نعمه
نعمه واقفه في المطبخ بتحضر احلى اكله بتحبها فرح الملوخيه والرز
دخلت مكه شافت مامتها هي بتحضر الاكل لفرح
بصيتلها وضحكه ضحكه خبيثه ايش ايش ايش اللي يشوفك امبارح يا نعوم ما يشوفكيش النهارده وانتي عامله الشيف الشربيني
بصيت لها نعمه وهي ماسكه الكوبشه في ايديها وبنبر صوت ضحك عارفه يا مكه لو ما خرجتيش دلوقتي من المطبخ بالكبشه دي هديها في دماغي يلا يا بنت اطلعي بره
مكه بصيتلها وهي متصنعه ابتسامه على وجهها وتبربش بعيونها وبنبره صوت سهتانه
خلاص خلاص يا نعومتي وبعدين بتعملي
لفرح الاكله اللي هي بتحبها وانا لا لا لا لا لا لا ما كنتش متوقعه منك الغدر ده خالص يا نعمتي
قطعتها في الكلام نعمه وهي تضحك على كلمات مكه غدر ايه يا شبر ونص انتي
انتي ربنا قصر في طولك وطول في لسانك
نعمه وهي بتتكلم شمه ريحه شياط كان الرز بيشيط
يا لهوي الرز اتحرق
نسيب نعمه ومكه وناخد لفه عند فرح
فرح داخل اوضتها جلسه على السرير ماسكه برواز ا في صوره عائليه متجمعين فيه هي وباباها ومامتها ومكه وهي تنظر الى البرواز فشعرت بالاشتياق الى ابيها المتوفي
فاخذت البرواز وتضمه الى صدرها وهي عم تبكي
وسرحت في ذكرياتها ايام مكان باباها عايش
نسيب فرح وناخد لفه عند حنان
حنان بتتمشى في الشركه بتدور على كريم هي بتتمشى صدفت شيماء متجهه ناحيه مكتب استاذ احمد
حنان شيماء
شيماء بصيت لها وكانت حمله في ايديها ملفات
ايوه يا حنان
حنان بصيت لها ورسمت على وشها الضحك وبنبره صوت هاديه ما شفتيش استاذ كريم اصل كنت بدور عليه ما لقيتهوش في المكتب
شيماء اه استاذ كريم في مكتب استاذ امجد
حنان اوكي
شيماء تمام خد الملف ده معاكي ادي الاستاذ كريم هو كان طالبه
حنان بصت لشيماء وابتسمت واخذت الدوسيه من شيماء وهي متجهه الى مكتب امجد بيه
بنما كان امجد وكريم في المكتب يتحدثون ويشربون القهوه وهم واقفين قدام النافذه
امجد كان يمسك في يده اليمين فنجان القهوه ويده الشمال يضعها في جيبه كان يتحدث الى كريم ونظره موجه الى النافذه
بينما كريم كان ينظر الى امجد ويمسك في يده فنجان القهوه
كريم بس انا مستغربه يا امجد بيه انت شريك احمد في الشركه لو الحكومه اكتشفت شحنه الاسلحه
هتبقى انت كمان متهم معاه لانك شريكه
بصله امجد وهو يرسم على وجهه ضحكه خبيثه
لا ما تخافش انا في السليم انا نسبتي في الشركه 40% اما احمد نسبته 60% يعني
ما فيش اي سفينه تخرج من الميناء غير باذن من احمد
قطع في الكلام كريم ده على كده يتخاف منك يا امجد بيه
بصله امجد وهو يضحك ضحكه شريره لا ما تخافش يا كريم طول ما انت في صفي ومعايا ما تخافش
لسه كريم كان راح يتحدث نظره اتجه ناحيه الباب بالخطا راى امامه حنان وهي مرسومه على وشها علامه الدهشه