رواية ملكتني ابنه عمي الفصل السادس 6 بقلم مورا فراج


 رواية ملكتني ابنه عمي الفصل السادس 6 بقلم مورا فراج


《ملكتني ابنه عمي》

البارت السادس:-

ذهب عمر الي المطبخ وتفاجأ عندما راي مليكه بتطبخ والمكان من حولها مبعثر 

عمر..اي اللي عملتيه في المطبخ دا

مليكه ببراءه..كنت بطبخ

عمر..تطبخي تعملي في المطبخ اكده وبعدين انتي جبتي الحاجات دي منين

مليكه..منا جلت انت هتجوم اكيد هتبجي جعان عشان اكده طلبت من عم عبده يجيب الحاجات دي

عمر..طب وحسبتيه

مليكه هزت راسها..ايوا منا كان معايا فلوس






عمر مسك ايديها وقال..بعد اكده تاخدي الفلوس مني انا وحتي لو لجتيني نايم او مش اهنه تاخدي اللي انتي عاوزاه تمام

مليكه بخجل..تمام يلا بقا اجعد علي السفره برا ونا هجيب الوكل وهاجي

عمر..حاضر

وخرج من المطبخ وهي مسكت ايديها وحطتها علي قلبها وقالت..اي ياجلبي مش من مسكت ايد تدج بسرعه اكده

خرجت ووضعت الاكل علي السفره وبدءو ياكلو

عمر وهو يضع المعلقه في فمه..نا احتمال اناخر انهارده عشان دا اول يوم ولازم افهم طبيعه المستشفي والدكاتره اللي هناك

مليكه هزت راسها ايجابا وكملت اكلها وبعد مده انهو تناول الطعام وذهب عمر ليبدل ملابسه ودخلت مليكه لتغسل المواعين وبعد ربع ساعه انتهت وخرجت من المطبخ ووجدت عمر خارج من غرفته يرتدي تيشرت اسود مكتوب عليه بعض الكلمات بللون الابيض وبنطال جينز اسود ويرتدي ساعه فضيه اللون واشتمت رائحه عطره اللتي اذابت قلبها

عمر ناظرا اليها..نا ماشي محتاجه حاجه

هزت مليكه راسها نفيا وقالت..عايزه سلامتك

ابتسم لها عمر وذهب باتجاه بابا الشقه وقبل ان يخرج قاطعه صوت مليكه

مليكه..لا اله الا الله

عمر..محمد رسول الله

خرج عمر واتجه الي المستشفي اللتي سيعمل بها وبعد خروجه تنهدت مليكه بهيام وقالت وهي تشتم رائحه عطره اللتي لا يزال اثرها موجود

مليكه بهيام..هييييح امتي بقي هتحبني يامعشوق قلبي(شايفين البت ماتتلمي شويه ياختي😂😂)

وبعدها ذهبت لتجلس علي الاريكه لتشاهد التلفاز

____عند عمر___

زصل عمر المستشفي في وقت قصير فهي ليست بعيده عن مكان شقته دخل عمر المستشفي وسال علي المدير فدله احد الممرضين علي اوضه المدير واتجه نحوها وخبط علي الباب

وليد(المدير)...ادخل

دخل عمر وعندما راه وليد نهض من مكانه وذهب ليحضن صديقه

[وليد:-واد قمر كدا عيونه خضرا وشعر اسود وجسده رياضي ولا يقل جمالا عن عمر(بس بطلنا احلي طبعا😉)هو وعمر اصدقاء وكان في نفس كليه عمر ووالده صاحب مستشفي الشفاء ومنذ تخرجه امسكه والده شغل المستشفي]

وليد..اقعد ياصاحبي

جلس عمر علي الكرسي بجوار مكتب وليد وجلس وليد علي كرسي مكتبه

عمر ضاحكا..اسيبك يومين ارجع الاقيك مدير

وليد بغرور مصطنع..طبعا يابني انت مفكري قليل ولا اي

عمر ضاحكا..لايا عم مش قليل

ثم وضع امامه ملف

وليد..اي دا

عمر...دا الC.Vبتاعي






وليد..نا مش محتاجه ياعمر نا عارف انت اد اي مجتهد وانك كنت دايما بتطلع الاول وبعدين ياعم دنا اللؤ طلبت منك تيجي تشتغل هنا معايا

عمر...برضو لازم تشوفه ولازم تميز بين حياتك العمليه والشخصيه

وليد..حاضر بس سيبه دلوقتي وقلي عملت اي في اليومين دول

عمر..اتجوزت

وليد بصدمه..اي امتي وازاي وبعدين مش انت كنت قايلي انك بتحب بنت عمك

عمر بحزن..منا اتجوزتها

وليد..طب انت زعلان ليه دانت مكنتش بتبطل كلام عنها وكنت بتتمني تبقي معاك دايما وتتجوزها

عمر بهدوء..هحكيلك اللي حصل

حكاله عمر عن شرط والده وعن سبب غضبه

وليد..مايمكن تكون بتحبك

عمر بحزن..ماعتقدش

وليد..ليه بتقول كدا

عمر بابتسامه..فكك مني وقلي صحيح عملت اي مع ملك

وليد بتنهيده حزن..جت امبارح وقدمت علي وظيفه هنا وبدات شغل انهارده

عمر..طب ماحاولتش تقلها انك بتحبها

وليد بحزن..معنديش القوه ساعات ببقي عاوز اروح اقلها بس لما بقف قدامها بحس اني نسيت كل الكلام

عمر ربت علي كتف صديقه بحزن وكان علي وشك الكلام ولكن قاطعه حبط علي باب المكتب

وليد...ةدخل

الممرض دخل وقال..حضرتك اوضه العمليات اللي قلت عليها جهزت

وليد..ماشي ياحمد ثم وجه كلامه لعمر..معلش ياعمر نكمل كلامنا بعدين

عمر..روح شوف شغلك

وليد..طب علي مارجعلك تاني هخلي احمد يوريك مكتبك

هز عمر راسه

وقال وليد للممرض وهو يشير الي عمر..دا الدكتور عمر خالد وهدان وريه المكتب اللي طلبت منك تجهزه

احمد..حاضر يادكتور

ثم ذهب وليد الي غرفه العمليات وذهب عمر مع احمد الي مكتبه الجديد وفي الطريق حس عمر ان احد ما يراقبه فلتفت بجسده ليري.....يتبععع


دمتم بخير💝💝


                      الفصل السابع من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×