رواية ملكتني الفصل الثاني 2 بقلم شيماء ناصر

رواية ملكتني الفصل الثاني 2 بقلم شيماء ناصر

 رواية ملكتني الفصل الثاني 2 بقلم شيماء ناصر


فهد بلهفة خوف: حاضر.... 


ساق بسرعه ووصل علي المستشفى وجابو نقاله وخدو نورين 


حياء بعياط:بنتي هتبق كويسه صح 


فهد: ان شاءلله خير اهدي انتي بس 


دعاء لفت الطرحة عليها واكملت: انا خلصت يلا 


هيثم: هو انتو برضو مصرين اني اروح هناك 


مراد بغضب:خد امك وروحو على المستشفى يلااا


دعاء بصت لي هيثم:انجز ياهيثم يلا


هيثم بزفير: حاضررر


نزل هيثم ودعاء كانت بتجيب شنطتها ونازله وراه مسك تلفونه وعمل مكالمه علي السريع


مي:واخيرا رديت ياحبيبي انا برا اهو ومستنياك انت قربت توصل ولا اي؟ 


هيثم بخنقة:معلش هنكنسل الخروجه مش هعرف اجيلك دلوقتي عشان رايح عند نورين 


مي بزعيق:نورين مين ياعنيا انت مش قولت انك سبتها ولا انت بتشتغلني 


هيثم: يابنتي اسمعي خليني اكمل كلامي مش عارف حصلها اي هما خدوها علي المستشفى واهلي غصبين عليا اروح هناك


مي بغيره:قولهم انك هتروح وسيبك منها وتعال انا بقالي ربع ساعه مستنياك 


هيثم:ياحبيبتي امي جاية معايا كمان اصبري بس شويه هحاول اخلص وانجز نفسي واجيلك 


مي:لما نشوف سلام


هيثم: سلام 


جت دعاء وركبت جنبه: يلا 


هيثم شغل العربية ومشي علي المستشفى 


حياء اول ما شافت الممرضة خارجة من الاوضة راحت ليها بسرعه


=بنتي حصلها اي هي فاقت صح


الممرضة: بعد اذنك خليني اشوف شغلي


فهد:احنا اسفين اتفضلي وبص لي حياء تعالي ياأمي اقعدي احنا هنفهم كل حاجه لما يخرج الدكتور 


حياء اكملت واديها بترتعش: خايفه يحصلها حاجه انا مليش غيرها منه لله الي كان السبب 


بعد شويه وقت خرج الدكتور فهد راحله:طمنا عليها


الدكتور: حصلها تسمم وعملنا غسيل معده 


حياء باستغراب: تسمم من اي 


الدكتور: شربت مادة كاويه والرغاوي الي طلعت من بوقها دي كان من مفعول المادة كويس انكو جبتوها في الوقت المناسب والا كان زمانها ميته دلوقتي 


حياء ببكاء:طب اقدر اشوفها 


الدكتور:مش دلوقتي ساعة وتقدرو تشفوها ودلوقتي حد يروح ويدفع مصريف المستشفى 


فهد:حاضر 


الدكتور: تمام والف سلامة عليها 


حياء: الله يسلمك


مشي الدكتور وفهد راح يدفع المصريف 


وصل هيثم ودعاء علي المستشفى وسالو علي اوضة نورين حياء اول ما شافت هيثم مسكت فيه 


=انت ليك عين تيجي لحد هنا كمان مكفكش الي عملته في بنتي


هيثم:مش جاي بمزاجي وعايز افهم انا عملت في بنتك اي وبعدين دي ممثله شاطره


دعاء شدت هيثم من دراعه:ما تسكت بق 






حياء: كل الي عملته ده ومعملتش حاجه ابو برودك ده بنتي شربت ماده كاوية بسببك لي تكسر قلبها كدا حرام عليك ده كان فاضل شهر واحد وتتجوزو  


دعاء قربت من حياء وحضنتها: اهدي ياحبيبتي طمنيني الدكتور قالك اي


حياء: هي كويسه دلوقتي الحمدلله 


دعاء: الحمدلله الف سلامه عليها 


حياء بصت لي هيثم بقرف:انا غلطت لما وافقت عليك من البدايه يا ريتني ما كنتش دخلتك بيتي ولا حتى وفقت على خطوبتك من بنتي


جه فهد وشاف هيثم ودعاء

=احم السلام عليكم 


هيثم:وعليكم 


فهد: مالك قرفان لي حتي السلام مستخسر تقوله عدل


هيثم بغضب: ولله انا بق حر 


فهد بشك وبص لي حياء: مش ده خطيب نورين 


هيثم بتافف: اووووف كنت خلاص انا سبتها هي متشرفنيش اصلا الي تخلي راجل غريب يوصلها كل يوم علي البيت ما يتوثقش فيها


فهد بغضب:ما تحترم نفسك يالاا


هيثم:اي هتضربني!!! 


حياء: خلي هيثم يمشي من هنا 


دعاء بصت لي هيثم: امشي ياهيثم


هيثم بعصبية:احسن اصلا مكنتش حابب اجي 


دعاء: مش عارفه احط عيني في عينك وانا شايفه كسرت نورين وان ابني السبب في ده والله هو كلمها قدامي وكانو بيهزو وكل حاجه كويسه ما بنهم انا مش عارفه اي الي غيره كدا هو بيحبها فعلا ده خلص الشقة بدري علشان ميتاخروش ويتجوزو بسرعه انا متاكده ان ده مش السبب الي يخليه يعمل كدا انا عارفه ابني كويس


حياء بتنهيده:(قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا) 


دعاء: ونعم بالله 


فهد: طب استاذن انا 


حياء:كتر خيرك يابني مش هنسالك وقفتك جنبي


فهد:متقوليش كدا احنا جيران لما تفوق نورين وتبق كويسه رني عليا علشان اجي اخدكو


حياء:ماشي يابني


هيثم راح لي مي في الكافية

=اسف ياقلبي اني اتاخرت


مي:هو احنا مش هنخلص من الست نورين ولا اي


هيثم: خلصنا خلاص ياحبيبتي 


مي بدلع: طيب اي بق اخد معاد ليك مع بابا امتي


هيثم بتردد: اصبري عليا فتره كدا انا مش هعرف افاتح اهلي في جواز دلوقتي انا لسه مطلق انهارده 


مي: بس احنا متفقناش عليا كدا طب تعال قابل بابا وبعدين ابق جيب اهلك


هيثم: ياحبيبتي انا معنديش مشكله اجي اقابل باباكي بس مش دلوقتي متبقاش خبط لزق كدا الكل هيعرفو اني سبت نورين عشان صحبتها


مي: طب بس متقولش صحبتها انا بكرها ومش بطقها كل حاجه حبتها هي بتاخدها مني حتي انت خدتك مني ولو سبتها برضو ممكن اعرف الهانم كان مالها بق وراحت المستشفى لي


هيثم: سممت نفسها 


مي: وماتت صح ولا اي


هيثم: لا زي القطط بسبع ترواح المهم احنا ملناش دخل بيها خلينا في نفسنا حابه تخرجي فين بق


مي:طيب خلينا نروح السنما


هيثم بحب: عيوني ياقلبي بس كدا 


مي:انا بحبك قوي ياهيثم فوق ما تتخيل انت ليا انا وبس اتفقنا 


هيثم: اتفقنا ياقلبي وووو


يتبع.... 


#ملكتني

#البارت_التاني


                       الفصل الثالث من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×