رواية خيانة مشروعة الفصل الخامس عشر 15 والاخير بقلم مي احمد


 رواية خيانة مشروعة الفصل الخامس عشر 15 والاخير بقلم مي احمد


الحلقه 15 والاخيره


ملاك بصدمه /جاسر

جاسر بجنون وغضب/

ايوه جاسر يا خاينه يا زباله يا حقيره بتخونيني انا بعد كل اللي قدمته لك


ملاك/لا رد


جاسر/ مش بترد ليه عليا شفته زي ما قلت لكم الهانم مستخفلانه وجايه تقضي ليله مع البيه كلامي صح ولا لا انطقي


ملاك/لا رد


جاسر/ شفت يا عمي بنتك المصون اللي مش مصدقين فيها حاجه بتعمل ايه وكلكم كنت فاكرينها ملاك بجناحين انا كنت اولكم فاكرها كده ما كنتش فاكر ان وراها وش بشع بالدرجه دي


ميرا/ ايه يا نيره سكت ليه شوفي بنتك يا حبيبتي


نيره قربت على ملاك وقعدت تهز فيها اتكلمي ساكته ليه دافع عن نفسك يا حبيبتي


وراحت لاسر اللي واقف ببرود

اتكلم انت يا ابني قل لهم ان كل ده غلط وان بنتي ما غلطتش


وقعت على الارض بانهيار وزوجها سالم قومها من على الارض وقال لها اهدي يا حبيبتي احنا كنا

مصدومين في ملاك


مليكه قربت على مامتها بشر/ اهدي يا ماما التوتر مش كويس علشانك الحمد لله ان هو اتكشف في الوقت المناسب وما اتفضحناش قدام الكل قومي معايا


نيره وهي بتهز راسها مستحيل اصدق الكلام ده اتكلمي يا ملاك يا بنتي ما توجعيش قلبي عليك قولي لهم كلهم ان هم غلطانين في حقك


جاسر/هتقول لنا ايه ان هي خاينه وثبت الناس كلها وما لقيتش غير اخويا عشان تخوني معاه واقفه في وشي وعينها في عيني وبتبجح كمان وتقول لي مش هلاقي عريس لاختي احسن منه وهي مدبره كل حاجه


ميرا /ياما حذرتك انك ما تجوزش من العيله دي وخصوصا البنت المزهوكه دي

بس انت حبك عماك وما تلومش اخوك اكيد هي اغرته


جاسر راح عندها وبص في عينيها وباين عليه علامات الاجرام وقال بقلب مجروح


ليه يا ملاك ليه ردي عليا وريحيني ليه


انا ما حبتش غيرك واتحملتك كل السنين دي وانت مش قادره تديني حقوقي ودلوقتي بتخونيني ردي عليا وريحيني


هنا ملاك ما قدرتش تفضل ساكت اكتر من كده وراحت بكل قوتها راحت رداله الالم على وشه


الكل كان واقف مصدوم وحاطط ايده على بقه


ميرا /انت ايه اللي عملتيه كل ده وكمان لك عين بجحه


ملاك وهي بتسقف بايديها 👏👏

برافو دلوقتي بقيت انا الخاينه مش كده وكلكم جيتوا عليا وبقيت واحده خسيسه وناكره للجميل عشان ما صنتش الراجل اللي حبني ورحت خنته

وسبت الناس كلها وما لقيتش غير اخوه بجد انا مش كويسه


ميرا /ايوه مش كويسه وخيانه كمان  والزاد وغطا بتتكلمي وبتقوحي كمان


ملاك /احب اقول لك يا ميرا هانم انك كسبتي في كرهك ليا كنت عايزه بنت اختك صح يا ترى بنت اختك كانت هتستحمل اللي انا استحملته طبعا لا


جاسر /قصدك ايه يا ملاك انت بتلفي وتدوري على ايه عايزه من الكلام ده كله


ملاك بغضب كره/عارف يا جاسر انا ما كرهتش حد في حياتي قدك انت تستاهل فعلا كره عايز تعرف انا قصدي ايه هقول لكم كلكم قصدي ايه هقول لكم ان انا مش ظالمه انا المظلومه انا مش خاينه انا متخانه


نيره/ انت بتقولي ايه يا حبيبتي مين اللي خانك


ملاك احب اقول لكم واوضح لكم التمثيليه اللي كان بطلها جوزي جاسر وراحت عند جاسر ومسكت ايده واللي كانت بطلتها للاسف اختي وراحت عند مليكه ومسكت ايدها وحاطط ايديهم في بعض


ملكه بغضب بعدت ادهاعن ايده

وقالت انت فعلا اتجننتي ازاي تفكري كده انا خنتك ازاي يعني مش لاقيه اي كلام تقوليه عايزه تلبسيها فيا عشان تعرفوا لما اقول لكم ان هي مش بتحبني


سالم/ ملك الكلام اللي بتقوليه ده ما تنكريش انك انت غلطتي وكلهم شاهدين على كده


ملاك بدموع /حتى انت يا بابا

بس انا مش هبكي عارفين ليه عشان النهارده هوريكم كلكم وجوهكم على حقيقتها وهكشف الحقايق هو هقول لكم ان الخيانه ما لهاش رجلين وانا عمري ما هخون لان ذوقت طعم الخيانه


جاسر/ انت قصدك ايه


مليكه/ ايوه قصدك ايه من الكلام اللي بتقوليه ده عماله تتهمي فينا من صبح


ملاك/هقول لكم انا قصدي ايه الهانم اختي وهو جوزي في سريري ليهم ثلاث سنين بيعملوا القرف ده صح ولا انا غلطانه


جاسر بتوتر /انت بتقولي ايه بس يا حبيبتي


ملاك بغضب وصوت عالي/ما تقوليش زفت حبيبتي انا مش حبيبتك ولا عايزه اكون حبيبتك مش اتهمتني انا واخوك انا اللي عايزه اقول لكم ان انا عملت كل المسرحيه دي عشان اوريكم وجوهكم على حقيقتها اول حاجه ميرا هانم كانت عارفه بالعلاقه اللي بين جوزي هو اختي صح ولا انا غلطانه ما عادش فيه مكان للتراجع انا معايا دلال على كل الكلام اللي بقوله


مير ا/انا ما اعرفش انت بتتكلمي عن ايه انت كدابه


ملاك طلعت التليفون بتاعها هوريكم كلكم واسمعكم المحادثه اللي دارت بين اختي و حماتي يوم ما قلت لها ان هو رايح يتقدم لها


سمعتهم المحادثه بينهم هم الاثنين اللي كلهم وقفوا مصدومين لان الكلام كله كان بياكد ان في علاقه بين جاسر ومليكه






قفلت التسجيل طبعا كلكم استغربت انا جبته منين انا حاطه برنامج تسجيل في تليفون اختي لما رحت عندها اخر مره بعد ما عرفت الحقيقه ابتديت اعمل كل حاجه بحذافيرها علشان اكشفكم واوري خيانتكم للكل


صدقتوني ولا انا غلطانه


ميرا نزلت رصه على الارض ومش عارفه تقول ايه


سالم الكلام ده حقيقي يا ميرا


ميرا/ للاسف حقيقي بس انت لازم تعذروني انا من غيرتي منها ومن حب لابني داريت عنكم بالموضوع


سالم/ انت يا جاسر تعمل كل ده مع بناتي وراح

مسك في هدومه وكان هيطلع روحه وجاسر واقف مش بيعمل اي حركه بعد ما واجهته وشاف عينيها نظره انكسار نظره حزن نظره الم نظره وجع نظره عتاب


اسر بسرعه بعدهم عند بعض وقال ما تعملش حاجه يا اونكل هو ما يستاهلش انك توسخ ايدك فيه


فضهم عن بعض ورجع سالم لورا وهو بياخد نفسه بصعوبه ومليكه واقفه زي الفار المبلول مش عارفه تتكلم وكلهم بيبص لها نظرات ناريه


ملاك بوجع راحت لمليكه ووقفت قدامها وقالت 

عارفه هو مش فارق معايا مش فارق اللي عمله انت اللي فارقه معايا ازاي جاكي قلبي تخوني تطعني


انت توامي يعني مش حد غريب احنا الاتنين روح واحده مش فاهمه لغايه دلوقتي انت جاك يا قلبي تعملي كده ازاي


مليكه بهوس وعدم ندم انا مش ندمانه على كل اللي عملته معاكي ولو رجع بيا الزمن هعمل اكتر من كده انت اللي انانيه وما بتحبيش غير نفسك سبت الشباب كلها وما لقيتيش غير الشاب اللي انا بحبه


ملاك/كنت قولي لي انك بتحبيه وعد مني ما كنتش هفكر فيه كنت هبعد عنه لكنك تعملي كده ليه قولي لي ليه


مليكه انا ما عملتش كده مع فراغ انا عملت كده علشان احرق قلبك على حب عمرك زي ما انا اتحرق قلبي على حب عمري وكمان حب اهل اللي محدش خده غيرك تقدري تفهميني كنت عايزاني اعمل ايه وانا شايفاهم بيحبوك اكتر مني


نيره دخلت وقالت كدب احنا عمرنا ما فرقنا بينكم انت اللي طول عمرك انانيه وطول عمرك ما بتحبيش حد حتى اهلك واخده عزله بعيد عننا كل ما نقرب منك تبعدي كنت عايزه ان انا نعمل ايه يعني


مليكه انا مش ندمانه وعايزه اقول لكم حاجه كمان انا وابني احنا اللي هنكسب في الاخر وهنبقى في النور ووهيعلن جوازي انا وهو بعد ما تطلقي


جاسر ملاك اسمعيني انا


ملاك بصراخ وعصبيه/اسكت مش عايزه اسمع صوتك انت بالذات ما تسمعنيش صوتك ازاي كنت تقدر تيجي تنام في حضني وانت كنت مع واحده غيري ازاي كنت بتقدر تقول لي يا حبيبتي وتقرب مني وانت ما حرمش نفسك من اي حاجه وازاي كنت تشوف الالم في عيني وانا حاسه اني مقصره معاك وانت ولا انت هنا ما حاسس بالندم ما حاسسش

انك عيشتنا في الحرام احنا الاتنين عيشتنا

( بخيانه مشروعه)شرعتها انت النفسك


جاسر /انا غلطان وندمان بس يا ملاك ما تبعديش عني انا اموت لو بعدت عني انا بحبك انا عارف اني عملت حاجات كثير غلط بس انت بتسامحي واحنا مش ملائكه و بنغلط


ملاك بضحكه سخريه/هههههه ما بعدش عنك صح انت حد قال لك انك غبي ولا انت بتستغبى احنا اصلا عيشتنا مع بعض حرام وانا بقولها لك قدام الكل اللي بينا كله انتهى من وقت ما شفتك وانت وهي في اوضه نومي وعلى سريري


جاسر /ملاك حقك عليا اعملي اي حاجه بس ما تحرمنيش منك


ملاك انا مش عايزه اي حاجه منك وربنا اكيد هينتقم لي منك ومنها انا مش هنتقم منكم ولا هفضحكم انا بس حبيت اوري لكل انكم خاينين لكن انا مش في نيتي الغدر ولا الخيانه زي ما انت اتهمتني من شويه


وبصت لماماها وباباها وقالت


يلا بينا احنا ملناش مكان في البيت ده


جاسر مسك ايدها راحت هي بكل قوه بعدته عنها


وصرخت في وشي وقالت ما تلمسنيش قلت لك ما تلبسنيش انت انسان قذر


ملكه يلا في داهيه انا هقعد هنا مع جوزي وابو ابني


بص لها وقال جاسر اخرسي مش عايز اسمع صوتك وبصه ناحيه ملاك وكمل اسمعيني هي اللي اغرتني هي اللي خلتني اعمل معاها الغلط صدقيني هي اللي خلتني اخونك


ملاك انت مصدق نفسك حتى لو هي عملت ايه لو انت بتحبني بجد كان هيبقى ليا مكان في قلبك لكن انت انسان بتدور على غواتك ونزواتك عارف لو اتجوزت كانهون عليا من اللي انت عملته كنت عملت لك عذر انك كنت عايز تبقى اب لكن بالطريقه الوسخه والحقيره دي انت نزلت من نظري وندمان على كل يوم جمعنا سوا


قالت كلامها واخذت اهلها وخرجت وقبل ما تخرج بصت عليهم وقالت قبل ما انسى مليكه

ما كنتش اتوقع انك توصلي انك تعملي لي حادثه بس يلا هي جت على دي وبس قالت كلامها ومشيت هي واهلها 


اول ما مشت جاسر وقع على الارض وهو بيصرخ باسم ملاك خلاص حياه اتدمرت خلاص حب حياته راح وكله بسبب نزوه ورغبه ما تتعداش الثواني 

وفجاه ابتدا يتردد كلام ملاك الاخير في ودانه لما قالت ان مليكه هي سبب الحادثه اللي عملتها راح 

عندها وابتدى يهز فيها جامد وقال


انطقي انت السبب انطقي


مليكه بصيت له برعب من الهيئه اللي كان فيها واستجمعت قوتها وقالت ايوه انا السبب انا اللي 

اللي اتفقت مع العربيه ان هي تخش في عربيتها وتضربها لما عرفت ان هي مسافره لوحدها


ما حسيتش بعدها غير بالم او من جاسر وقعها الارض وفضل يضرب فيها وحشيه

بعده اسر وميرا عنها بصعوبه


اسر اهدا يا جاسر ما تنساش ان هي حامل في ابنك


جاسر سيبني سيبني اموتها الحقيره سيبني موتها اللي دمرت في حياتي






الاسر خلاص اهدى تموتها ليه حتى لو هي عملت كده يعني انت ما شايفش نفسك غلطان حتى لو غلطت مره ليه تستمر في الغلط لمده دي كلها غير الاول ان انت استمتعت باللي انت كنت بتعمله انت انسان فعلا غير سوي يا جاسر


ميرا اهدا يا جاسر يا ابني


جاسر /لا مش هذا غير لما انتقم من الحقيره دي


ميرا /طب اهدى دلوقتي وبعدين نبقى نتكلم

وفعلا قدروا يهدوه و


خرج جاسر وهو في قمه غضبه


ميرا بصت لمليكه وقالت عجبك كل اللي وصلتي له اديك خسرت كل حاجه خسرت حبه وخسرت اختك وعيلتك وخسرت اهلك استفدت ايه دلوقتي هو عمره هيعتبرك مرته حتى لو حامل في ابنه قالت كلامها وسابتها وهي مصدومه وبتاخد نفسها بعافيه

من خانق جاسر ليها


***********

في نفس الوقت في بيت ملاك

كانت مامتها واخداها في حضنها وبتطبطب عليها عشان تهون عن اللي حصل لها اول ما وصلوا البيت لقوا نارين وفدوى مستنينهم


نارين اهدي يا حبيبتي انا سمعت من بابا اللي حصل لك ربنا قادر ينتقم لك منهم


ملاك كانت بص في الهواء راح كل قناع على البرود اللي كانت لابساها هي ضعيفه مكسوره مجروحه من كل اللي حواليها


فدوى قربت منها وبتطبطب عليها لكن هي بعدتها انا بعصبيه وقالت انت بالذات ما تعمليش نفسك طيبه


نارين في ايه بس يا ملاك مالها فدوى عملت لك ايه


فدوى توترت لتكون ملاك عرفت

لكن ملاك صدامتها لما قالت الحقيقه قدام الكل

انت كمان تلمي هدومك ومش عايزه اشوف وشك في البيت ده


نارين بغضب انت بتقولي ايه انت بتكلمي مراتي ازاي كده

ملاك مراتك المصون كانت متفقه معاهم واخذت 4 مليون جنيه اسالها كده لو انا غلطانه

بص لفدوى بشك وقال الكلام ده صح يا فدوى

فدوى ما قدرتش تنكر اكتر من كده وهزت رصه بالموافقه وفجاه حست بالم نزل على وشها وقال تعملي كده يا واطيه اه يا زباله انا اللي جايبك من الشارع ونظفتك وانت وسخه وحقيره


فدوى انا مش عايزه اسمع صوتك يلا لمي حاجتك وامشي

وفعلا لمت حاجتها ومشيت وملاك دخلت اوضتها

وبصت لنفسها في المرايه برضا اخيرا حققت الانتقام ووريتهم كلهم ان الخيانه ملهاش رجلين وكشفتها قدام الكل راحت عشان تغسل وشها من التوتر اللي هي فيه


وفي نفس الوقت كان جاسر بيتذكر كل الكلام ونظره ملاك وكل اللي قدامها من وقت ما اتعرف عليها وما انتبهش العربيه كبيره كانت جايه عليه اول ما شافها كان الوقت فات وقال اشهد ان لا اله الا واشهد ان محمد رسول الله يا رب المغفره ودخلت فيه العربيه


ودي كانت جزاء اللي يخون من عند ربنا مش من عند المخلوق


وصل الخبر لملاك اني جاسر عمل حادثه وان هو بين الحياه والموت وان هو طالب يقابلها قبل ما يموت الاول وافقت ان هي تقابله


اول ما دخلت كان بياخد انفاسه الاخيره

وقال ملاك حبيبتي سامحيني على كل اللي عملته معاكي


ملاك ان شاء الله هتبقى كويس ما تتعبش نفسك

ضغط على ايديها جامد وقال سامحيني وراحت الروح اللي بارقها


غمضت عينيها بالم لان مهما كان كان جوزها في يوم من الايام






وطلعت من عنده وهي شخصيه جديده وتمر يوم ورا يوم وملاك بقيت متفوقه في شغلها واعتذرت من اسر ان هي مش هتقدر تبقى في حياته وانا هي مش عايزه تتجوز دلوقتي 

واسر خد أمه ورجع سفر  لانها كانت مدمرة على فرق

ابنها

ملكه قاعدته وحدها في حاله من الحزن علي،فراق

جاسر اللي ضحيت بكل حاجه علشان تبقي معه

 

يوم ورا يوم ملكه بتغرق في الحزن والوحدة 


الحدما اليوم السبت فيه البوتجاز وانفجرت الفيلا وهي فيها ونقلوها على المستشفى عشان ينقذوها


لحد ما اجي اليوم اللي جاء تليفون من المستشفى


ملاك الو مين معايا


الممرضه بالمستشفى حضرتك ملاك

ملك ايوه طيب اديني جايه


وراحت على المستشفى اول ما راحت اتفاجئت ان ملاك اختها ماتت ابشع الموتات وهي الموت بالحرق


والممرضه بلغتها ان هي تيجي عشان تستلم الجوزها

وماتت وهي حامل

ده دمعه نزلت منها غصب عنها لانها مهما عملت هي اختها واستلمت الجثة

وقالت ربنا يمهل ولا يهمل وربنا بياخد حق كل مظلوم من كل ظالم واستلمت جثه اختها وطوت

الحلقه دي من حياتها


وعد السنين واتعرفت على شاب كويس عوضها عند ياسر ولا عمله معاها وبقى عندها ثلاث اولاد مروان وروان ورضوان توام حمدت ربنا على النعمه دي وان هو عوضها بالخير 

وفدوه ونارين بعد الحاح كتير من العيله سامحها وخلف منها رعد وسيلا

تمت بحمد لله

وفي النهايه حابه اقول ان ربنا قادر على كل شيء ما

وان ربنا مش بيضيع حق مظلوم حتى لو عدى سنين ربنا بياخذ لك حقك وان الخيانه ملهاش رجلين

رايكم يهمني جدا وارجو الرساله تبقى وصلت وعايزه اقول لكم الروايه دي احداثها كلها حقيقيه

تمت

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×