رواية حب من اول رسمه الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم مني احمد


 رواية حب من اول رسمه الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم مني احمد


حب من اول رسمه 🖌️🎨

عند ندا كانت منهاره من العياط وقد اي هي مفكره انها انخدعت فيه وأنه مكنش ينفع تحبه

وسام طلع فونه ورن ع صقر 

صقر الو

وسام ايوا ي صقر فاضي 

صقر معاك في أي صوتك ماله 

بدأ يحكيله كل حاجه 

صقر انت الي غلطان ي وسام انت اولا معرفتهاش وقلتلها شغل ومتعرفش دي مين اصلا ف طبيعي ومن حقها تكون ردت فعلها دي اه هي اتسرعت 

وسام وعادي تخرج مع ابن خالتها ومأنكجاه كدا وبيميل عليها يوشوشها وهي تضحك دا عادي 

صقر انت ايش عرفك دي حركات بنات بس انت غلطان 

وسام وهي غلطانه  اكتر مني وبعدين ادتني الخاتم عندها بسهوله كدا تفركش بعد الجواز أقل خناقه تقولي اتطلق هي مش ناقصه أنا اصلا كنت رافض فكرت الجواز دي واهي جت منها خلاص بقي

صقر اخرس ي وسام ندا بتحبك

وسام وانا مقولتش اني بكرها بس تصرف خلتني اقفل من الموضوع كلو. 

صقر عندي فكره بس سلام دلوقتي خارج مع مراتي ولما ارجع ،بكرا ابقي اقولك تعمل أي سلام 

روح في أي 

صقر ندا ووسام تخانقو وقلعت الخاتم وادتهوله 

روح نهار ابيض لي كدا 

صقر سيبك منهم دول مجانين اي رأيك في الجو الجميل دا 

روح تحفه اوي 

روح  انا نفسي اسالك سؤال بس متردده

صقر اسالي 

روح  مجاش في مره  انك افتقدت امك ونفسك تشوفها 

صقر لي السيره دي دلوقتي 

هي سابتني فعز احياجي ومأشفقتش عليا وسابتني هفتقدها لي 

روح بحزن اسفه

صقر لا أنا من كميه الالم إلي شوفتها في حياتي وانا مبقاش فارق معايا حاجه 

روح حبيت قبلي

وقف صقر واتنهد

روح انتي عايزة تخلصي عليا 

روح جاوبني

صقر اكيد

روحي وراحت فين 

اه يا ستي وقت لما حبيتها كنت لسا ف بدايه الطريق  ما كانش عند المقدره ان انا افتح بيت  وكانت شايفه ان الفن بتاعي ده ما ياكلش عيش وتقدم لها واحد من بلدها لانها مش مصريه  واتجوزته بعد حب ست سنين 

روح معقوله 





صقر أه عشت ايام بعد الفراق صعبه اوي سبحان إلي خلاني  عايش ومجراليش حاجه 

روح زعلت جدا أنه اتكلم عليها وأنه قد اي هو حبها 

صقر يلا ربنا رزقني بالي عوضني عن كل حاجه 

روح بجد.يصقر 

صقر طبعاً

أنا معرفش اتشديت ليكي ليه

كنت شايل الموضوع من دماغي بتاتا بس معرفش ربنا زرع المحبه في قلبي 

روح اي اكتر حاجه بتحبها فيا 

صقر روحك ي روح روحك بريئه وحنينه مفكيش خبث ولا كره لسا بيور 

روح اممممم 

صقر امممم اي مش عاجبك الكلام 

روح بابتسامه لا ابدا مش كدا هقول اي يعني 

صقر الجامعه خلاص  استعدي ليها ع الابواب 

روح مستعده حقيقي مبسوطه جدا مبسوطه أن حلمي بيتحقق مكنتش متخيله ابدا ان هكون هنا ربنا استجبلي دعائي كان فاضل ساعات بس وكانت حياتي هتدمر بس ربنا أراد ليا حياه تانيه 

صقر مبسوطه معايا 

روح بابتسامه مشوفتش منك  حاجه وحشه غير كام حاجه 

صقر بتكشير عملتلك اي انا 

روح يلا م علينا بس انت حلم اي حد كفايا ملامحك الهاديه إلي بتبعث فيا شعور الاطمئنان  بحس معاك بالأمان  ومبخفش من اي حاجه وقالت بضحك بس بخاف منك 😂

صقر رفع حاجبه  بتخااافي مني

روح اه طبعاً اخر حاجه حصلت من حقي اخاف 

صقر  الموضوع دا بيخلي دمي يغلي دا واحد .........

روح خلاص اقفل السيره 

صقر انت الي فتحتيها

الجو حلو وبحر وهدوء تعكننيها

روح خلاص يعم 

وبعدين لابس كمامه ها وبتقولي مش فارق معايا حد يعرف

صقر  خيرا تعمل شر تلقي لبست كمامه عشان متجيش بنت تشوفني تتصور معايا وتموتي بحسرتك

روح نينيني اموت بحسرتي لي يعني 

صقر يواد ي تقيل يواد يتقيل  انت يلا نرجع بقي 

روح يلا  بينا 

عند ندا كانت قاعده والدموع بتنساب من عيونها 

وبتقول واحد حقير يقولي شغل وقاعد بيحضن في بنت ويهنهن معاها  أنا اختارت غلط خساره اني احب واحد زي دا 

وسام كان في بيته وكان غضبان جدا منها بس لوهله قال لنفسه انت مدايق نفسك لي  ما تولع كويس أنها فضت الموضوع زعلان لي دا  صنف كله عايز الحرق 

عدي ايام واسابيع علي ابطالنا 

بدأ يوم جديد وروح صاحيه بدري جدا مبسوطه ومتفائله والفرحه مش سيعاها دخلت اخدت دوش ونشفت شعرها وبدأت تختار لبسها إلي هتروح بيه 

صقر وكان بيصحي من النوم اي دا اي دا اي النشاط دا  انتي صاحيه بدري اوووي 

روح مبسوطه اووي 

صقر يارب ديما مبسوطه أنا هنزل اعمل رياضه ولما اطلع اخد دوش واجهز واخدك في طريقي 

روح اتفقنا 

لبست روح واتشيكت ودخلت عملت فطار

صقر أنا جيت 

روح حمدلله علي سلامتك 

صقر الله يسلمك هجهز ونفطر ونروح

روح اشطا 

جهز صقر وقعد ع السفرا ع وروح يفطراو 

صقر بصي بقي هديكي شويه تعليمات واياك متعمليش بيهم هقتلك

روح خير 

صقر خير إن شاء الله

اول حاجه كدا خليكي مع نفسك لا تصاحبي فلانه ولا علانه اختصري كله لانك طيبه ومغفله وهتاخدي ع قفاكي

روح م تحترم نفسك ي جدع مين إلي مغفل

صقر هقوم الطشك وربنا 

اسمعي الكلام بقولك

تاني حاجه مفيش حاجه اسمها تقعدي جنب شاب في المدرج ووقت العملي لو في رسم وكدا متقعديش قدام ولد  وترسمي فيه تنقيلك بنت

روح هو سوق خضار ولا اي 

صقر اسمعي إلي بقولك عليه 

وانا مراقبك في كل وقت 

أنا ليا عيون في كل مكان فاهمه وبالاخص في فنون 

روح فهمنا حاجه تاني 

صقر اه لو مفضتش اوديكي واجيبك هجبلك سواق ب عربيه يوديكي ويجيبك

روح وسعت منك اوي دا 

صقر  اللهم طولك يروح 

روح طلعت روح إلي يكرهك

صقر يارب يختي يلا بينا عشان مش اول يوم تأخير كدا 

طلعت روح وصقر ونزلت روح وهي بتقوله سلام ربنا معاك 

صقر هبقي اكلمك اطمن عليكي 

روح مش هتخطف يعني سلام 

دخلت روح وكانت تايه جدا ناس مختلفه اول مره تشوفهم دخلت وهي متوتره وتايه وفجاه خبطت في بنت كانت طالعه من الجامعه بسرعتها وقعت الادوات إلي ف ايد روح 

البنت ودموعها في عيونها اسفه اسفه 

روح جيه تسالها مالك بس افتكرت كلام صقر 

وبعدين قالت ل نفسها فكك منه 

روح مالك 

البنت فجاه حضنتها وفضلت تعيط 

روح بزعل اهدي اهدي حصل اي 

تعالي نقعد ونتكلم قعدت البنت وروح 

روح اسمك اي 






البنت وصوته كلها مليان وجع وعياط اسمي نسمه 

روح اسمك جميل ي نسمه وانتي جميله اوي مالك بتعيطي لي اهدي 

نسمه بصوت عياط مليان الم الشخص إلي بحبه من صغري وعدني ب احلام وامال وعشمني صبرت معاه وكنت بشتغل واديه عشان بيتنا هو ابن خالتي 

ولما وصلت الكليه جتلي رساله من اختي بتقولي 

روح اهدي يبنتي وكملي قالتلك اي 

قالتلي أنه خطوبته النهارده 

روح برقت عينيها ومن جواها بتقول 

ياااه ع الوجع ياعيني عليكي 

روح اهدي ميستاهلش صدقيني

اهدي وقفي عياط الناس بتبص عليكي 

مسحت نسمه دموعها

روح ايواه كدا متعيطيش اول حاجه لازم تعمليها انك تحمدي ربنا لأن دا مش الخير ليكي لو كان خير كان هيفضل ربنا ديما بيختارلنا الخير ديما اه بنتوجع ونتألم بس دا الخير ربنا هيراضينا بعد كدا 

واول حاجه تعمليها انك تحضري الخطوبه وتباني قويه وانك متأثرتيش

نسمه والدموع في عيونها حسه أن قلبي بيموجعني اوي حسه أن قلبي هيوقف

روح اهدي روحي البيت النهارده لو تعبانه 

نسمه وبتمسح دموعها لا عادي هكمل انتي شكلك جديده روح اه لسا 

نسمه أنا في تالته لو احتاجتي اي مساعده أنا معاكي 

روح تسملي مفيش حمام هنا تغسلي وشك 

عند ندا وكانت مكتئبه بس كانت مش مبينه 

ام ندا صباح الخير 

ندا صباح النور ي ماما 

أنا كنت عايزه اقولك اني هشتغل

اخو نور صحبتي عنده شركه وهشتغل سكرتاريه

ام ندا لا 

ندا لي ي ماما 

ام ندا انتي مهندسه تشتغلي سكرتاريه.

ندا م انتي عارفه ي ماما اديني مجاليش وظيفه أنا عايزة اشتغل 

ام ندا براحتك ي بنتي أنا غلبت دماغك ناشفه ومبتسمعيش 

هنروحي امتي 

ندا نبدا من بكرا أن شاء الله

ام ندا قومي افطري طيب 

ندا حاضر 

عند روح كانت بدأت المحاضره الأولي وكانت مبسوطه جدا 

روح في عقلها اي دا دا لسا هيعلم الرسم البدائي كل دا انا متعلماه اقعد. اعمل اي المفروض ندخل في التقيل 

الدكتور ممكن تقومي حضرتك تشرحي إلي قلته 

روح احم أنا 

الدكتور امال هيكون مين اتفضلي 

قامت روح وبدأت تشرح بالتفصيل وزودت معلومات مقلهاش الدكتوره 

الدكتور بانبهار اتفضلي 

خلص اليوم الدراسي ل روح ولقت صقر بيرن عليها.وبيقولها انا جايلك

روح مستنياك 

وصل صقر بعد دقائق

وركبت روح معاه

صقر اخبار اليوم الجديد 

روح حلو 

اي إلي حصل 

محصلش اي حاجه 

صقر هعرف علي فكرا

روح اعرف براحتك أنا طعانه دلوقتي ومش طابخه

صقر اممممم جت الجامعه بقي وهتحرمينا من أكلك 

روح اعمل اي يعني 






صقر خلاص بقي متبصبيش ببرائه عامل حسابي جبت اكل بس بس شنطه العربيه

روح بحب حاسس بيا يعني 

صقر لا عشان جعان

روح نينيني مستفز 

عند وسام 

كان متعكنن جدا وواخد اجازه من الشغل 

ام وسام تعالي يبني اتغدي معانا 

وسام اي يوم تاني 

ام وسام تعال عيزاك 

وسام هجهز واجي حاضر

جهز وسام واخد جاكته وخرج 

دخلت روح البيت 

وبتقول ياااااه ع نعمه البيت 

صقر ادخلي غيري هدومك والأكل اهو 

وصل وسام البيت واذ بتفاجأ ب أبوه إلي كان مسافر ومتخانق معاه 

وسام ادايق جدا 

ام وسام سلم ع ابوك 

وسام ازيك

ابو وسام ازايك ي فاشل متعمرش في مشوار سمعت انك فشكلت حتي هي مقدرتش تستحملك ديما مستهتر ومتهور وواحد الحياه بالامبالاه

ام وسام اصبر دا لسا مقعدش كل عشان تسمعه الاسطوانه دي 

خرج وسام من البيت وهو غاضب جدا  ركب عربيته وكان سايق باقصي سرعه عنده  وفجاه طلعتله عربيه فجاه

الناس اتلمت وبتقول لا حول ولا قوه الا بالله والازعاف السريع كان خلال دقائق جنب مكان الحادث 

وويتبع


             الفصل الرابع والعشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×