رواية حب من اول رسمه الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم مني احمد


 رواية حب من اول رسمه الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم مني احمد


#حب_من_اول_رسمه🖌️🎨

صقر لاكدا كتير كتير أنا هخرج ادور عليها بنفسي بس ادور عليها فين الدنيا كبيره ااااه لو جرالها حاجه مش  هسامح نفسي خرج صقر يدور وكلم وسام يدور معاه 

مسك صقر فونه وبدأ يعمل مكالمات وبلغ الاقسام ومحدش عرف عنها حاجه رجع صقر البيت وهو هيتجن قعد ع السرير ومسك دماغه وفضل يعيط زي الطفل الصغير وهو بيقول روحتي فين وسبتيني ارجعي ومش هعملك حاجه تاني ارجعي ي تري هي دلوقتي حصلها حاجه ف الشارع ولا فين حد عمل فيها حاجه حد ازاها  أنام ازاي كله مني انا لو جرالها  حاجه  مش هسامح نفسي  





عند روح وكانت قاعده بتاكل فشار وبتتفرج علي  فيلم  

الباب خبط 

ام ندا جيه جيه فتحت الباب لقته وسام 

وسام ازيك ي خالتي 

ام ندا ادخل ادخل 

لما انادي ع ندا دي معاها صحبتها جوا 

وسام صحبتها ف الوقت دا دي مين

ام ندا روح مرات. صقر

وسام في عقله كنت حاسس انها هنا دا صقر هيقتلها لانه كان هيتجنن عليها النهاردة  

ندا بصي بقي البطله وقبل ما تكمل كلامها لقت امها داخله عليها انتي يا بنت يا ندى خطيبك بره 

ندى نعم نعم خطيب مين اللي بره ايه اللي جابه ده دلوقتي 

ام ندا بطلي رغي كتير واطلعي

ندا حاضر ي ياماما روحي انتي وانا هلبس وهاجي خرجت ام ندا 

وقامت ندا لبست اسدالها وقالت ل روح اتفرجي هنا علي ما اجي وقفلت عليها الباب 

ندا بابتسامه صفرا اهلا 

وسام وسهلا

ندا بتتويب حد يجي في الوقت دا انا بنام علي نفسي 

وسام اه أنا اجي في الوقت إلي زي دا وكلمه كمان وهلطشك

ام ندا عيب ي بنت تقولي ل خطيبك كدا 

ندا تلطش مين ي راجل انت 

وسام انتي هو في حد غيرك 

ندا متقدرش تعمل حاجه 

وسام بعد الجواز هعرفك كويس 

ام ندا. خلاص اسكتو انتو الاتنين في أي الله 

وسام قد كلامك ماشي خرج فونه وبعت رساله ل صقر 

صقر كان قاعد ع السرير وكان زعلان وخايف جدا زي الطفل الي أمه سابته 

صقر فتح فونه لقي وسام باعتله رساله 

وسام أنا لقيت روح 

صقر  فين رد انجز لقتها فين 

ندا بتكلم مين 

وسام ملكيش دعوه ادخلي هاتيلي كبايه ميه وبلاش رغي كتير 

صقر في رساله رد ي وسام عشان لو جتلك هقتلك وهدفنك 

وسام في أي اهدي روح عند ندا روحت عندهم صدفه دلوقتي .

صقر أنا جي حالا 

لبس صقر واخد عربيته وراحلها عند ندا

ندا اتفضل الميه 

وسام ب ابتسامه صفرا شكرا 

وبعد دقائق الباب بدأ يخبط

ودا مين دا الي. جه

وسام اقعدي أنا هفتح فتح وسام وبترحيب صقر فين روح خليها تطاعللي

ندا ف سرها نهار اسود هنتقتل 

ندا جاي تعمل اي 

صقر جاي اخد مراتي وبصوت عالي يروح اطلعي 

روح ل نفسها الصوت إلي انا سمعاه دا حقيقي ولا بيتهيالي 

ندا خافت منه وكان غضبان جدا وشكله متغير 

ندا ثواني هنده عليها دخلت ندى على روح الاوضه وبتقول لها الحقي ده بره وشكله مولع 

روح مش هطلع 

ندا استهدي بالله والبسي واطلعي بدال ما نتقتل كلنا هنا 

روح ماشي قايمه

ندا متزعليش مني انا لو ع نفسي عيزاكي تعيشي معايا بس هو مدايق اطلعي كلميه 

لبست روح هدومها وخرجت 

صقر. بابتسامه يلا ي حبيبتي سايبك من الصبح عند ندا مزهقتيش

روح وهي متجنبه انها تبصله لا سيبني ابيت عندها النهاردة

صقر لا اي وقت تاني دا انا عندي شغل وبكرا هنروح نجيب حاجه الجامعه 

روح سلام ي ندا سلام ي خالتي 

خرج صقر وروح 

صقر متكلمش ولا كلمه معاها لحد ما وصلوا البيت 

صقر متعرفيش أن الست إلي تخرج من البيت من غير إذن جوزها تلعنها ملائكه السماء وملائكه الرحمه وملائكه العذاب  ومتعرفيش اني انا قلبت عليكي الدنيا وروحت بلغت في الأقسام مهما حصل بينا مكنش يصح تخرجي من بيتك دا الادب والأصول اظن انك عارفه وفاهمه كويس 

روح متكلمتش وفجاه قعدت تعيط وانهارت جدا 

وحضنته وفضلت تعيط زي الطفل الصغير وبتقول مكنش قصدي بس انت جرحتني وذيت مشاعري 

صقر كان مدايق جدا من جواه  وكان غضبان جدا بس فكر ل لحظه ان هو السبب من بدايه الموضوع مكنش يصح يمد ايده عليها 

بدأ يطبطب علها بكل حب 

اهدي ي روحي اهدي متعيطيش  خلاص  بدأ يمسح دموعها وقعدها عالسرير وجابلها ميه 

اشربي 

قامت روح غيرت هدومها ولبست لبس مريح 

صقر تعالي جنبي 

سحبها في حضنه ونام وكأنه كان مفتقد الامان ورجعله تاني

الصبح بدري صحي صقر ولقي روح نايمه في حضنه وشعرها علي وشها بدأ يبعده عن وشها

روح صحيت

صقر بقبله كلها حب صباح الخير 

روح صباح النور 

صقر قومي اجهزي هاخدك ونخرج نتمشي شويه في الجو الشاعري دا 

روح ماشي  

قامت روح جهزت ونزلت هي وصقر يتمشو

روح الجو جميل جدا 

صقر اها تحفه 

روح اممم 

صقر لسا زعلانه بردو 

روح لا مجتش عليك 






صقر اوعي تقولي كدا هزعل والله انتي روحي ي روح منكرش اني حبيتك واتعلقت بيكي 

روح اه واضح ب اماره مش عاملي اعتبار وكنت قاعد امبارح بتتصور مع شويه بنات 

صقر دول فنزاتي أنا طبيعه شغلي كدا هعمل اي يعني 

روح امممممم حلو طيب لما ابقي مشهوره زيك كدا يبقي عادي اتصور مع فنزاتي الشباب

صقر دا عند خالتك ي ماما مفيش الكلام دل انا غيرك وربنا بس حد يستجرا ويبصلك بس وانتي عارفه هعمل اي 

روح خلاص بقي اقفل السيره دي خالص 

صقر انتي الي فتحتيها 

روح ماشي يلا عايزة ارجع البيت 

صقر بيت اي بس هاخدك مكان حلو 

روح ماشي 

صقر وبعدين تروحي اي خلاص كلها اسبوعين وتبقي في كليه 

روح اه 

صقر اهو بتاع عصير القصب

روح اي دا بجد دا انا بعشقه

صقر بجد.وانا كمان بحب اشربه بس بقالي زمان مشربتوش 

شربو عصير القصب 

صقر ناكل حاجه حلوه نفسك تأكلي اي 

ولا اقولك نفطر الاول اخدها ودخل مطعم كبير 

وبعد دقائق الفطار وصل 

روح بالستغراب اي الاكل دا 

صقر دوقي هيعجبك.

روح داقت 

صقر اي رأيك 

روح يعني مقبول 

صقر ابتسم بكرا هتبقي تطلبي الاكل دا بنفسك 

وبعد ما خلصوا اكل 

صقر يلا بينا نحلي وبعدين اروح واروح الشركه

روح لا كفايا كدا عايزة اروح 

صقر لي 

روح وملامح التعب ع وشها معلش 

صقر زي ما تحبي أحدها البيت وصلها وخرج وقفل عليها الباب من برا 

دخلت روح وكانت مبسوطه جدا بس كانت حسه ب تعب مش عارفه سببه اي 

دخلت روق روقت البيت 

وبعدين مسكت ادوات الرسم وليست المريله وبدأت ترسم لوحه جديده ومحستش بالوقت وهي بترسم 

روح وهي بتفتح فونها نهار ابيض لازم احضر الغدا علي ما يجي 

دخلت روح المطبخ 

روح اعمل اي بقي اكيد مش مكرونه اسبجتي

روح أنا  النهارده بقي ادوقه المكرونه بالبشاميل بتاعتي

بدأت تحضر المكونات  

خلصت روح ومسكت فونها كانت هتكلمه بس اتراجعت 

وفجاه لقت الباب بيفتح 

صقر جيت اي الروايح الجميله دي أنا جعان جدا 

روح خد دوش علي م اكون جهزت الاكل ع السفرة 

عند ندا بعتت ل وسام رساله 

وبتقوله تعرف أنا هقتلك قولتله ليه انها هنا 

وسام لا والله ويقعد يدور عليها ليل نهار 

ندا اه عشان يتاءدب 

وسام احترمي نفسك ي ست 

وبعدين دا اتبهدلنا واحنا بندور عليها وبلغنا الاقسام 

وكان هيتجنن 

ندا نينينين

وسام بس عشان لو شوفتك هقتلك

ندا م انت كنت ومقدرتش تعمل حاجه 

وسام يبت بطلي.استفزاز 

ندا ☺️☺️☺️☺️






وسام أنا النهاردة خارج اتعشي برا

ندا فين 

وسام شغل 

ندا ماشي 

احنا النهارده عازمين 

خالتي وابنها

وسام ودا قد ايه ان شاء الله

ندا من سنك كدا.

وسام وجاي يعمل اي

ندا يعني هيعمل اي معزومين وبعدين دا دمو خفيف اوي كدا 

وسام  دمو خفيف اوي كدا بت اظبطي نفسك ياريت متقعديش ب لبس البيت قدامهم

ندا  ظابطه نفسي ي اخويا وبعدين فيها اي

وسام فيها كتير بت هزعلك وربنا 

 وتقعده معاهم ب اسدالك 

ندا بس دا زي اخويا عادي 

وسام زي اخوكي ازاي راضعين مع بعض ولا اي 

دا يحللك يبقي لا متقعديش غير كدا .قدامي بعد الجواز أن شاء الله

ندا والله ملكش دعوه

وسام ندا هزعلك مني يندا غوري سلام 

عند صقر وهو بياكل باستمتاع

الله ع المكرونه يروحي  طعمها يجننن مش قادر اوقف اكل 

روح بتالم بالهنا والشفا وفجاه قامت جري ع الحمام 

سمعها صقر بتستفرغ قام جري وساب الاكل

صقر بصدمه وهلع

يتبع 


دمتم بخير وكل عام وانتم بخير


            الفصل الثاني والعشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×