رواية انا لست مجنون الفصل الخامس 5 بقلم بسمله محمد
#رواية_انا_لست_مجنون
بارت 5
اسراء ب ابتسامه : صباح الخير
نجوى : صباح النور ي اسراء كنت عايزاكي في موضوع
اسراء : اكيد اتفضلي
نجوى : اسراء تتجوزي مازن
اسراء بصدمه : انا
نجوى: متفهمنيش غلط هيبقا زواج مؤقت.. و الفيلا دي هتبقي ليكي بعد ما مازن صحته ترجعله و طبعا تقدري تطلبي المبلغ اللي تحبي
أسراء : بس انا مش ...
نجوى بمقاطعة: مترديش دلوقتي خدي وقتك
.
الممرضه : اسراء اكل مازن اهو
اسراء: ماشي
..............................................
في غرفه مازن ..
اسلام : مين اللي هيجيب الاكل
اسراء: مش عارفه هيا اتأخرت لي
اسلام ب استغراب: مين دي
مازن : في حد بي صفر
اسراء : دي اكيد حبيبه .. لترمي لها الحبل
اسلام: انتي بتعملي اي
اسراء: عاااا امسك البت هتقع
ليمسك اسلام الحبل بسرعه
حبيبه: ي صباح الموز
اسلام: افندم
حبيبه: احم اصدي صباح الخير.. الاكل اهو ... لتأخده اسراء منها
اسراء: يالله ي مازن
مازن : لاء مش واكل
اسراء ب استغراب: لي كدا دا اكل حلو
مازن : الاول
اسراء: الاول اي
مازن : اديني بوسه
اسراء بصدمه : اي
حبيبه: اوباااا ايوا بقا انا هدور وشي عشان نا بتكسف
ليقع اسلام من الضحك
اسراء: احم كل ي مازن و بلاش دلع يلا
مازن : لاء
اسراء: انت لي عنيد
مازن : عنيد عشان عايز بوسه
اسلام و هوا يضحك : اعتبريه ابنك ي اسراء
حبيبه: بس يولااا دا قدها مرتين ابنها اي
اسلام بصدمه : ولااا
مازن : على فكره انا جعان
اسراء: مهو الاكل اهو
مازن بطفوله : لا بوسه الاول
لتنظر اسراء الى اسلام و حبيبه ..لينظره خلفهم....
. لتقبل مازن
اسراء: أحم كل بقا
مازن ب استغراب: اسراء انتي وشك احمر لي انتي سخنه
ليضحك اسلام بصوته
لتنظر له. اسراء بضديق
اسراء: كل بقا
ليأكل مازن
حبيبه : اشطا همشي نا بقا
اسلام: بتعملي اي
حبيبه: اي هنزل
اسلام: عندنا باب والله
حبيبه: لا والله بس لما حد يشوفني نا
اسلام ب نفاذ صبر : حبيبه امشي قدامي
حبيبه: الله دنا اسمي طلع حلو اوي
....................................................
خالد: ايوا ي ماما عامله اي
نجوى: الحمدالله ي حبيبي
خالد:كنت عايز اقولك اني جاي بكرا و هنمشي تاني يوم
نجوى : بس
خالد بمقاطعة: بقالكم اسبوع كفايه كدا سلام ي ماما ليغلق الحظ
نجوى بتفكير : لازم يتجوز قبل ما خالد يوصل
.................................................
مازن و هوا يصرخ و يمسك دماغه : لاااااااااااا
اسراء بخوف عليه: مازن مازن في اي انت بتفتكر حاجا طيب طب شايف اي
اسلام: أنا طلبت الدكتور
اسراء: بس تفرد هوا بيفتكر هنخليه ينام لي
اسلام: الدكتور قال إنه غلط عليه
الدكتور: امسكوه بسرعه
مازن : لا لا سبوني أنا مش مجنون لااااا
اسراء ببكاء : اسلام خليه ي سيبه
ليأخذ اسلام اسراء برا الغرفه ..
نجوى : اللي انتي شفتيه دا حاجا بسيطه...لسا لو كان يتعصب و يكسر كانو ...... لتبكي نجوي ...كانو بيوصله له كهربه ....و كان صوت صراخه من الوجع يملأ البيت كله ....... اسراء ارجوكي انتي الوحيده اللي هتقدري تساعديه ..... مازن مكنش كدا مازن كان شخصيه جاده بيحب الشغل أوي و عمره ما أذى حد هوا ميستاهلش كل دا
اسراء: نا موافقه اتجوزه و اوعدك مش هسيبه غير لما يرجع زي ما كان و مش عايزا فلوس أو او اي حاجا
نجوى: اسلام حضر الورق قبل ما خالد ييجي الصبح
اسراء ب استغراب: خالد مين
نجوى: خالد اخو مازن هوا مش هيقدر يتفهم انك هتبقى سبب أن مازن يرجع زي الاول
.................................... ......
في منتصف الليل..
اسراء: مالك ي مازن بتبصلي كدا لي
مازن ب برائه: انتي حلوه اوي ي اسراء . وطيبه اوي
اسراء ب ابتسامه: اممم ونت كمان حلو و طيب ي مازن
مازن و هوا يضحك: ايوا منا عارف لاني مازن الدمنهوري
لتضحك اسراء
مازن : تعالي نلعب ي اسراء
اسراء: اممم نلعب اي
نجوى : تعالي ي اسراء و هاتي مازن معاكي
اسلام: الورق بقا جاهز امضي ي اسراء
اسراء بتفكير : لاء
بقلم/بسملة محمد