رواية انا لست مجنون الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسمله محمد
#رواية_انا_لست_مجنون
بارت 11
مازن : مع مين انتي ازاي تدي الورق لحد تاني
خالد خلفه: متزعلش منها ي مازن انت ازاي تطلب منها ترتب ورق مهم كدا و هيا اصلا متعرفش تقرأ ولا تكتب..
مازن بصدمه: اي
خالد : زي ما سمعت مراتك متعرفش تقرأ ولا تكتب
اسراء: ايوا ا انا م مش ب بعرف اك
مازن بعصبيه : اخرصييي لي مقولتليش من اولا انك جاهله ...
نجوى : مازن ممكن تهدى
مازن : انتو خليته فيااا عقل ...
ليذهب مازن
سليمه : اسراء تعالي معايا...
اسراء بدموع :نعم
سليمه: لي خبيتي على مازن انك امى
لتحكي لها اسراء كل شئ
سليمه : افهم من كدا أن مجتش فرصه انك تقوليلو
اسراء ؛ ايوا
سليمه : عيد ميلاد مازن الشهر الجاي اي رائيك نقدم له مفاجاه
اسراء: اصدك اي
سليمه أنا هقولك ....
........................................
بعد مرور أسبوع كان مازن يتجاهل اسراء و ينام في غرفه أخرى
هدى : اسراء اجهزي عشان هنروح المول سوا
اسراء: مش هقدر اجي معاكي اسفه لتتركها و تذهب
هيثم : البت دي بتروح فين كل يوم كدا و في نفس الوقت.
هدى : راقبها و اعرف في اي
نجوى بحزن : اسراء و مازن علاقتهم بتسوء
سليمه : أنشاء الله هيرجعه احسن من الاول
....................................
خارج المنزل يقابل هيثم حبيبه
هيثم : على فين يقمر بليل كدا..
حبيبه: ونت مالك خليك في حالك
هيثم : اتكلمي معايا عدل ي بت انتي
حبيبه: أنا أتكلم براحتي و اوعى من وشي بقا
هيثم بغضب :بقولك رايحه فين
حبيبه: سيب ايدي انت اتجننت
اسلام : سبها ي هيثم
هيثم : اووو انت بقا البطل
اسلام : ايوا انا البطل
ليترك هيثم يد حبيبه .
هيثم : اول مره اشوف البطل يبقا كدا
اسلام : شكلك نسيت اني بقيت شغال مع مازن في الشركه دلوقتي
ليأخد اسلام حبيبه و يذهب
حبيبه: دا اي الواد ده يعم
اسلام بصدمه : يعم ...
حبيبه : عادي ي صحبي خد الأمور ببساطه
اسلام بضحك : دا انتي مشكله
....................................................
بعد مرور شهر.....
خالد : عيد ميلادك بكرا اسراء هتبقى موجوده ولاا
مازن : اصدك اي
خالد: اصدي يعني أن اكتر الموجودين هيبقى اجانب و كدا و هيا يعني
مازن بمقاطعه : خالد مراتيي هتحضر و اللي هيقول لها كلمه تدايقها ...لينظر له بشر هخليه يندم
ليتركه و يذهب ............
خالد بحقد : هقتلك ....
.................................................
هدى :صورتها
هيثم : فديو و صوره و في خلال يومين هنفضحها في الحفله
هدى ب ابتسامه خبيثه: أما نشوف ي اسراء اي الحجه اللي عندك .....
..................................................
سلميه : فاضل يومين جاهزه
اسراء بفرح و هي تدور : جاهزه طبعاً و فرحانه اووي
سليمه بضحك : طب على مهلك هتقعي.
كانت سوف تقع ليمسكها مازن
اسراء: ا أنا كنت
مازن: كنتي اي
لتحاول أن تبتعد عنه لكنه ممسك بها ..
اسراء: سبني
مازن بجديه : كنتي. فرحانه اوي كدا لي
سليمه : احم.. كانت فرحانه عشان عيد ميلادك قرب
مازن :اممم طيب .. ليتركها و يذهب و هوا يضحك عليها ..
.............................................
بعد مرور يومين...
اسراء: ياربي البس اي أنا دلوقتي
مازن بتردد : اسراء
اسراء ب استغراب: نعم
مازن: جبتلك دا
اسراء: يعني النهارده عيد ميلادك ونت اللي تجبلي هديه
ليتكرها مازن ....
اسراء: مشى ونا بتكلم اي دا. .. لتفتح الهديه لترى فستان جميل من اللون الزيتي ...
سليمه : اي الجمال دا .
اسراء: مازن اللي جابه
سليمه: اووو ونا جبتلك الاكسسوارات دي
اسراء: جميله اوي
سليمه طب يلا بقا ننزل
بعد قليل.....
اسراء: اي رأيك ي مازن حلو عليا
مازن: جميل عليكي
لتخجل اسراء ..
هدى: عملت اي
هيثم بخبث: كلها خمس دقايق و الفديو هيتعرض
...............................................
اسلام : مالك
حبيبه: ماما كلمتني عشان ارجع البيت
اسلام : هترجعي امتا
حبيبه: بكرا..
.........
خالد.: و دلوقتي هنعرض ذكريات مازن من وهوا صغير ...
يصفق الجميع .. و يعرض على الشاشة اسراء و هيا تدخل بيت رجل ...
لينصدم الجميع........
بقلم / بسملة محمد