رواية انا لست مجنون الفصل السابع عشر 17 بقلم بسمله محمد


 رواية انا لست مجنون الفصل السابع عشر 17 بقلم بسمله محمد


#رواية_انا_لست_مجنون 


بارت 17


احمد:  فين عنوان بيتك لحظه انتي اسمك اي اصلا 


قمر:  قمر 


احمد منا عارف انك قمر بعيونك الزرقا دي اسمك انتي اي 


قمر:  بقولك انا اسمي قمر اي 


احمد: اي 


قمر:  اي انت 


احمد: المهم اي انتي بيتك فين 


لتعطيه قمر العنوان 


قمر:  انا خايفه اوي على ماما 


احمد: متخافيش انشاء الله هتبقى بخير .  هوا انتي مرتبطه.. ثم يقول في باله هوا دا وقته ي غبي 


قمر: ايوا مخطوبه 


لينصدم احمد..  


احمد: طب هوا فين لي مش موجود معاكي او حتي مطلبتيش مساعدته 


قمر: لاني مخطوبه له خص


ليظهر الدكتور بعد انتهاء العمليه 


الدكتور: انا اسف.  


لتبكي قمر بشده 


................................................... 


حلوين اللي خده الشركه مني 


يلاحظ مازن الكثير كن الحراس حوله ليمسك بيد اسراء 


خالد بسخريه: انت كدا هتحميها يعني 


مازن: انت عايز اي 


خالد ب جنون: عايز اي من ساعة ما دخلت حياتي ونت اخد كل حاجه مني خد الاهتمام و الثروه و كل حاجه بسببك انت  بقيت مجرم و بسبب الغبيه اللي جنبك دي كل حاجه فشلت


: مازن: انت اللي عندك نقص و ديما مش مسؤل و كذا مره اقولك عشان خايف عليك و في الاخر تضحك عليا و تخليني مجنون و تاخد مني شركتي انا مخلتكش مجرم انت اللي جواك سواد عامي على قلبك 

ليرفع خالد مسدسه على مازن بعصبية و يطلق عليه  لتصيبه في رجليه 


اسراء بصراخ: لاااااااااء 


خالد بجنون عندك حق ونا هنهى القصه دي اي رأيك الرصاصه الجايه تبقى في قلبك


اسراء ببكاء: مااااازن فوق 


تهجم الشرطه فجاه على خالد تحت صدمته 


حبيبه:  اسراء انتي كويسه.  


اسراء بصدمه حبيبه 


اسلام:  اسراء انا طلبت الاسعاف برا يالله ساعدوني 


كانت اسراء تبكي 


اسلام:  متقلقيش عليه هيبقي كويس 


بعد قليل يوصل مازن اللي المشفى و يدخل العمليات... 


اسراء: اسلام انتو عرفته ازاي اننا في خطر و حبيبه انتي جيتي ازاي 


حبيبه: كنت جايه هربانه من البلد بسس حامد الغبي عامل حراسه عليا و كنت داخله البيت سمعت صوت خالد حاولت افتح الباب لكن مقدرتش و رنيت على اسلام وقتها ونا بكلمه سمعت صوت ضرب نار و وقتها اسلام طلب الشرطه و هما شافو شغلهم


احمد: انتو بتعمله اي هنا  


ليروي له اسلام ما حدث 


يخرج الدكتور و يقول هوا بس محتاج راحه و هيبقا كويس تقدره تدخله له 


اسلام:  يقدر يخرج من هنا النهارده 


الدكتور: ايوا يقدر 






احمد:  حقك عليا ي مازن لو كنت في البيت مكنتش دا حصل 

اسلام: لا يراجل كان حصل اي يعني 


احمد؛:  كنت ونسته في السرير اللي جنبه بدل ما يبقى لوحده كدا 


ليضحك الجميع 


وقت خروج مازن كان يستند على اسلام و اسراء 


ليتكلم احمد على ما حدث له اليوم 


اسراء مسكينه يعني دلوقتي خسرت امها و ابوها سبها و اتجوز واحده تانيه 


احمد : هروح انا اشوفها و احاول اخفف عنها 


حبيبه: وحنا معاك ي باشا 


اسراء ب انفعال: ايوا، وحنا معاك ي باشا 


مازن بوجع :  ااه اسراء ورحمة الغاليه خالي بالك  متنفعليش اوي كدا يحببتي 


احمد:  بس مازن محتاج حد يبقا معاه 


مازن: لا يابا انا عايز اشوف من اللي خدت انتباهك دي 

اسراء:  ايي اصده يعني يقول انه كلنا لازم نكون مع بعض 

احمد: ماشي تعالو 


حبيبه ل اسراء جدعه ي بت 


اسراء ل مازن:  يخربيتك كنت هتفضحنا 


مازن:  مش ملاحظه ان لسانك طول ي حببتي 


اسراء ب استفزاز : طول عمره طويل 


مازن: ماشي انا هعرف ازاي اقصه 


بعد قليل.....  


احمد: وصلنا للعنوان


قمر ببكاء: حرام عليك سبني 


ل يضربها كف تقع تحت قدمي احمد 


حبيبه: انا شفت المشهد دا فين قبل كدا


بقلم/بسمله محمد


               الفصل الثامن عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×