رواية انا لست مجنون الفصل السابع 7 بقلم بسمله محمد


 رواية انا لست مجنون الفصل السابع 7 بقلم بسمله محمد


#رواية_انا_لست_مجنون


بارت 7


اسراء ببكاء:مازن لا اصحي ماااازن 


اسلام: اسراء لازم يروح المستشفى


بعد مرور بعض الوقت 


الدكتور : دا محتاج عملية 


اسلام: الدكتور بتاعه قال إنها هتبقى غلط عليه و بيديله ادويه 


الدكتور ب استغراب: ادويه اي دي 


اسراء: أنا جبت الأدوية عشان لو كان تعب ....


الدكتور: الأدوية دي غلط عليه دي بتسبب الهلوسه و بتخلي العقل يوقف ...


لينظره اسلام و اسراء اللي بعضهم بصدمه 

اسراء: تقدر تعملها دلوقتي ي دكتور


...................................................


خالد: يعني اي راح المستشفى 


مجهول: اه والله يا باشا في ناس اتهجمه عليه و ضربوه 


خالد: هوا في انهي زفت دلوقتي


مجهول: مستشفى (******)


خالد: انا لازم اروح المستشفى قبل متحصل مصيبه ....

............. ...................................


الدكتور: مش هنا لازم تسافري  انا اعرف دكتور مشهور و شاطر العمليه هتبقى مضمونه ٪99


اسراء : دكتور ممكن لو اي حد جيه دلوقتي تقولو أنه كويس مش محتاج عملية ولا اي حاجه يعني


اسلام: بس لي 


اسراء: لان اكيد اللي عايز يأذي مازن يبقا من اهل بيته .. 


اسلام: مستحيل.. خالد بيحب اخوه اوي و مراته ست طيبه و عمته امال شديده شويه بس مستحيل تأذيه و عمته نشوى بتحبه اوي 


اسراء: ي حلاوه هوا لسا في عمته و عمته .. مش عارفه انت حيرتني . بس نا مش هسكت غير لما اشوف مين اللي عايز يأذي مازن بس بعد ما يعمل العميله الاول 


حبيبه: اسراء عندها حق مازن يعمل العملية الاول و بعدين نشوف مين اللي عايز يأذيه 


اسراء في بالها : في شعور غريب الرجل اللي فكرته غريب عني و أنه بعيد جدا عني ضحكته و طفولته  حنيته اللي كانت عليا..لا لا مستحيل مازن يسبني ونا مش هقدر اني اسيبه


ليأتي خالد .. 


خالد : مازن فين 


اسراء: جوا


خالد: الدكتور قال اي 


اسراء: عادي مقلش حاجه قال إنه هيبقى كويس 


في اليوم التالي........ 





اسراء: ماما صدقيني دا اللي حصل


نجوى: طالما كدا يبقى العملية دي لازم تتعمل ب اسرع وقت من غير ما حد يعرف... انتي اتسافري بكرا  ونا هجهز كل حاجه


اسراء: ماما


نجوى ب ابتسامه: نعم 


اسراء بدموع: أنا بحب مازن و مش عايزا اسيبه


نجوى:اممم ونتي مين قالك انك هتسيبيه بقا لو هوا سابك أنا مقدرش استغنى عن بنتي 


ليأتي مازن ...


مازن : اسراء اسراء انتي بتعيطي لي 


اسراء ب ابتسامه: مش بعيط 


مازن : طب اسمايل ي اسراء


اسراء: اي اسمايل 


مازن و هوا يضحك : يعني ابتسمي اسمايل 

لتبتسم اسراء ...


اسراء : مازن يلا عشان تاكل بقا ..و تنام


بعد قليل


خالد: مش هنمشي بقا ولا اي ي ماما كفايه كدا 

نجوى: طبعا هنمشي بس بكرا عشان مازن يرتاح 

خالد: هوا مازن فين 


نجوى: بياكل و هينام 


..........................................

اسراء: يلا بقا نام ونا كمان هنام اهو 


مازن: اسراء 


اسراء: اممم مفيش العاب ي مازن الوقت اتأخر


مازن : لا مش عايز العب تعالى نامي جنبي ع السرير


اسراء: اي مش انت مش بتحب حد ينام جنبك


مازن و هوا يضحك: بس انتي صحبتي المفضله مسموح لك تعالى بقا ليمد يده لها 

لتبتسم اسراء و تمسك بيده .. 


اسراء: لازم نصحى بدري عشان هنروح نشتري ليك اللي انت عايزه و ناخد معانا اسلام و حبيبه .. 


مازن: ايوا انا هبص في وشك جامد كدا هوا و اغمض عيني بسرعه عشان احلم ب حاجا حلوه زيك كدا  و لما اصحى بردو هبص في وشك الاول 


لتضحك اسراء على طفولته ..وتنام 


في الصباح ... 


اسراء: مالك ي مازن 


مازن : انتي نسيتي مش نا قلتلك لما اصحى هبص في وشك


لتبتسم اسراء و تقول: طب يالله عشان زمان اسلام و حبيبه مستنياني


بعد قليل...... 


مازن : هنروح نجيب ايس كريم و نيجي أنا و اسلام 


حبيبه : ونا هشوف هنا حاجا و اجي 


تنظر اسراء على فستان جميل جدا و رقيق 

اسراء: لو سمحت دا بكام 


هي بسخرية: بتسألي على حاجه متقدريش عليها لي 


التفت اسراء بحزن حتي تغادر و لكن يأتي مازن


مازن :انتي متعرفيش دي تبقي مين دي مرات مازن الدمنهوري يعني ممكن تشتري المحل دا كلو 


لتخجل تلك الفتاة و تعتذر ل اسراء 


لتنظر اسراء الي مازن و تبتسم له 


مازن : بطلي تضحكي زي الهبله 


لتضحك اسراء أكثر 

.............................................





نجوى: كويس انك متأخرتيش دلوقتي انتي و مازن و اسلام في عربيه و أنا هاخد حبيبه و خالد ... 


اسلام: و احنا العربيه بتاعتنا هتروح المطار عشان نسافر و انتو هتروحه البيت و بعد ما مازن يعمل العملية نرجع


...................................................

بعد مرور ساعات كانت طيارة تحلق في السماء...


خالد: هما فين كل دا 


نجوى : تلاقي مازن حب ينزل يشتري حاجا منتا عارف مازن 


خالد في باله : اه عارف واحد غبي 


نجوى: اي ي خالد رحت فين 


خالد:ها لا لا مفيش أنا بس مستغرب اشمعنا اسراء دي مع اني جبت له بنات كتير اسمهم اسراء 


نجوى : ممكن يكون كان يعرفها 


خالد : مستحيل


نجوى: و مستحيل لي 


خالد و هوا يتذكر  ما فعله  


..................f..B........


الدكتور: كدا أنا اديته حباية هلوسه اي حاجا هتقولها هتبقى له حقيقه


خالد: تمام قله على اي اسم بنت يعيش معاها في خياله بس اسم بنت منكنش نعرفها ايوا. اسراء 


الدكتور: تمام اعتبره حصل 

.........….............B................

مازن:اسراء انا خايف 


اسراء ب ابتسامه: متقلقش مش انت قوي وتقدر تعمل اي حاجه 


مازن ب ابتسامه: ايوا انا قوي 


اسراء: يبقى يالله ي بطل 


بعد مرور ساعات 


اسلام: اهدى ي اسراء 


لتنتهي العمليه...  


اسراء: طمني ي دكتور 


الدكتور ب ابتسامه: العملية نجحت


بقلم/بسملة محمد


                  الفصل الثامن من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×