رواية العاشق الفصل الرابع 4 بقلم شهد


 رواية العاشق الفصل الرابع 4 بقلم شهد


4

رفيف كانت بتشرب واول ما قفلت باب التلاجة اتفاجات ب اللي حط ايده علي بوقها وز*قها ناحيه الحيط وقال:شششش اهدي

رفيف حاولت تبعده فقال:ايه جابك وعايزة ايه 

مراد لسه هيتكلم مليكة شدته وبعدته عن رفيف و

رفيف  جريت علي فوق 

رفيف اول ما دخلت الاوضة بصت لامير اللي نايم وهي بتاخد نفسها بخو*ف

تحت

مراد بصلها بغ*ضب وفجأة ضر*بها بالقلم وقال:انتي مالك بكل ده

مليكة بغ*ضب:عشان مش هخليك تاذ*يها زي ما اذ*يتني كده 

مراد فجأة شدها بقوة وقال:حلو يا مليكة 

مراد سابها ومشي وهي قالت بتعب:انا اسفه يا امير

عند مالك وروز

روز كانت نايمة وهو فتح الباب بهدوء  ودخل وقرب منها وقعد جنبها وحط ايده علي رأسها

مالك:فيروزة 

روز فتحت عنيها واتخ*ضت لما لقيته قاعد قدمها 

مالك بحز*ن:متخا*فيش اسف خض*يتك

فيروزة بدموع:انت عارف كويس انت كنت ايه بالنسبة لي

مالك:وانت مش عارفه انتي ايه بالنسبة لي

فيروزة:ليه تتجوزني وانت عارف اني مش موافقة وليه يجوزني ليك انت مع ان زياد جه وطلبني منه ور*فض 

مالك:فيه حاجات مش هتفهميها دلوقتي بس صدقيني باباكي بيحبك

تاني يوم في النيابة

المحامي بص ل اسر بانتصار ووكيل النيابة بيقول:يخلي سبيل المدعو اسر عزيز لعدم ثبوت الادلة

بره

اسر:عملتها ازاي 

المحامي:شككت في كلامها وقولت انك مكنتش في البيت اساسا لما الواقعه حصلت وشويه شهود واهو

اسر ابتسم وقال:بس المره ديه هيكون غير

عند جميلة

كانت قاعده لحد ما لقيت تليفونها رن 

جميلة ردت وهو قال:ياريت تنزلي عشان محتاج اتكلم معاكي

جميلة سكتت وعيسي قفل

عند أمير 

رفيف كانت نايمة وفتحت عنيها وملقيتوش جنبها اخدت نفسها ولقيته فجأة خارج من الحمام 

رفيف قامت ودخلت الحمام وهو بيبصلها

عند مالك

كان قاعد مستنيها علي الاكل بس لقيها لابسه

مالك:علي فين كده يا فيروزة

فيروز:هروح الجامعة

مالك قام وقف وراح ناحيتها وقال:انتي عارفه انك مينفعش تشوفيه صخ

فيروز هزت رأسها وهو قال:اقعدي افطري

هزت رأسها بلا وخرجت وهو اتنهد بتعب

عند جميلة وعيسي

كانوا قاعدين في العربية وعيسي قال:هو خرج

رفيف قلبها د*ق بخو*ف وهو لما شاف خو*فها مسك ايدها وقال:متخا**فيش واهدي انا معاكي

رفيف هزت رأسها وعيسي مشي بالعربية بس عربية وقفت قدامه وواحده جت من وراه ونزل منها كذا واحد 

عيسي نزل وبدأ يضر*بهم

لحد ما واحد فيهم ضر*به علي رأسه واخدوه هو ورفيف

عند أمير






كانوا قاعدين علي الاكل وفجأة أمير قال:حصل ايه يا رفيف

رفيف بتو*تر:حصل ايه 

أمير قام وقف وهو بيبص لمراد وقرب منه وفجأة مسك رأسه ونزلها علي السفرة جامد وقال بغ*ضب:مراتي خط أحمر إياك انك تفكر تفكير بس تقرب منها تاني

رفيف بقت تشده لحد ما بعدته وفجأة شدها وراه لفوق

فوق

أمير دخل وساب ايدها وقال:مفكره اني مش هعرف باين عليكي الخو*ف ازاي متقوليليش 

رفيف مردتش ف فجأة ز*عق وقال:مترررردي

رفيف بز،عيق ودموع:انا مش هكمل اله*بل ده

رفيف جت تخرج شدها وقرب منها فجأة وهو ماسك ايديها بقوة وقال:هتكملي عارفه ليه

رفيف قلبها دق بقوة وهو بيحط رأسه في رقبتها وقال:عشان انا قولتلك من الاول يا هنكون كده لفترة يا اما هغير الموضوع وهخليه بجد

رفيف كانت هتتكلم بعد عنها وقال:اياكي يحصل حاجة زي كده تاني ومتقوليش

عند جميلة وعيسي 

عيسي ر**بطوه في الكرسي وجميلة بتحاول تفلت منهم وهي بتصر*خ لحد ما اسر دخل وعيسي بيحرك رأسه اللي نازل منها د**م بو**جع

سابوها والكل خرج وجميلة جت تقرب من عيسي اللي بدا يفوق ف اسر مسكها من شعرها وشدها ناحيته

جميلة بدأت تز*قه بايدها ودموعها نازله وعيسي قال وهو دا*يخ:واللهي ل امو*تك ب ايدي يا اسر

جميلة كانت زي ما هي بتحاول تبعده وهو قال:هوريك حاجة عارف انها مش هتعجبك

اسر فجأة قرب من جميلة و........


#العاشق 

Shahd


                  الفصل الخامس من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×