رواية العاشق (كاملة جميع الفصول) بقلم شهد

رواية العاشق (كاملة جميع الفصول) بقلم شهد

 رواية العاشق (كاملة جميع الفصول) بقلم شهد


1

كانت قاعده علي السرير وهي بتعيط وهو دخل وقرب منها وقال:هتفضلي تعيطي لحد امتي قومي

جميلة بعياط:انت بتعمل فيا كده ليه يا اسر ده انا بحبك وحا*ربت اهلي عشانك وفي الاخر تبقي كده

اسر فجأة شد شعرها وهي صر*خت وقال باستمتاع:مالي بعمل ايه بعمل اللي اي راجل بيعمله مع مراته

جميلة بعيا*ط وهي بتحاول تشيل ايده:انت سا**دي يا اسر بتنبسط علي و**جعي مفيش بني آدم مضبوط كده انت بتبقي مبسوط وانا بتو*جع واعيط

اسر ز**قها علي السرير وقلع التيشيرت بتاعه وقرب منها وهي قالت بخو*ف وهي بتحاول تبعده:اسر خليك بعيد





 

اسر ز*قها وكتم نفسها للحظه وهي بتحاول تز*قه وفجاة شال ايده وبقت تاخد نفسها بس بقت تصرخ  من الو*جع 

اسر كتم نفسها وهو بيقول:عايزك كده يا جميلة

جميلة كانت ماسكه في ملا*يه السر*ير بقوة وهي بتعيط ودموعها نازله واسر فيه ابتسامة علي وشه

في عمارة كبيرة

كان قاعد بيشرب فنجان القهوة بتاعه وفجأة هي قالت:لسه بتدور عليها

عيسي بصلها وقال:عايزة ايه يا سهيلة

سهيلة:يا اخويا ديه اتجوزت اتجوزت وهي عارفه انك بتحبها وكس*رت قلبك

عيسي حط فنجان القهوة وقال:رفيف بنت عمي في الاول والاخر ولازم اطمن عليها اه الكل قاطعها بس انا مش مرتاح وخصوصا للجوازة اللي اتجوزتها ديه انتوا ازاي محدش قلقا*ن عليها ديه اختفت من يوم ما اتجوزته

سهيلة قربت منه وقالت:انساها يا عيسي انت اخويا وانا مش هفضل كل شوية اشوف قلبك مو*جوع يا اخويا هي متستاهلش

بعد ساعتين

عند جميلة

جميلة كانت في الحمام وهي بتعيط بو*جع وهي بتفتكر انه لما عمل فيها كده قبل كده كانت حامل وسق*طت 

جميلة قامت من البانيو ولبست هدومها وخرجت لقيت اسر في وشها

اسر:فيه ناس جايين هنا عشان عندي شغل وعشان كده مش عايز المحك تحت


جميلة سكتت بتعب وهو قفل عليها الباب كعادته ونزل

بالليل

جميلة كانت واقفة في البلكونه واسر دخل واتر*مي علي السرير 

جميلة لفت وبصت ناحيته وقربت قعدت جنبه وقالت

جميلة بت*عب:طلقني يا اسر وسيبني اخرج من هنا

جميلة بصلها وقال:عايزة تتطلقي

جميلة قربت منه ولسه هتتكلم قام ومسك شعرها وقال بز*عيق:مش هطلقك انتي فاهمة

جميلة بعيا*ط وهي بتز*ق ايده:طيب سيب شعري بقي

اسر ز*قها وهي قالت بز*عيق:انا بكر**هك يا عزيز انت مش اللي حبيته انت فاهم انا مش خا*يفة منك 

عزيز قرب منها وقال:عشان عايزك ابقي مش بحبك

جميلة بز*عيق:انت بتعذ**بني فاهم يعني ايه انت ممكن تمو**تني باللي بتعمله انت مجنو*ن 

عزيز فجأة شدها وقل**عها هدومها غص***ب وك*تف ايديها وكتم نفسها وبدا يغت**صبها بس عكس كل مره

جميلة دموعها كانت نازله بو*جع وهي بتصر*خ بس صوتها مكتو*م

عزيز كان بيستقو**ي عليها لحد ما فجأة غمضت عينيها بو*جع ووشها لونه اصفر

عزيز بعد عنها بس اتصد*م لما لقي السرير غر**قان د**م 

في مرسي مطروح







كانت ماشية علي البحر والجو متأخر بس وقفت لما لقيت واحد نزل في المياة وفضلت باصه بس هو مطلعش

رفيف قربت بتوتر وهو مطلعش ونزلت المياه وهي بتحاول تلحقه لحد ما فعلا لقيته 

رفيف حاولت تطلعه لحد ما وصلت عند الرمل وبدأت تضغط علي صدره كتير لحد ما بدا يك*ح المياه

هو اخد نفسه وغمض عينه اما هي فخدت نفس بخو*ف وقالت بز*عيق:انت بجد غ*بي ازاي تعمل كده في نفسك وتيا*س من رحمه ربنا مفيش سبب يخليك تعمل كده.

رفيف قامت وسابته ومشيت وهو بيبصلها وفيه في دماغه حاجة

في اسكندرية

في المستشفي

الدكتورة خرجت وبصت ل اسر وقالت بغ*ضب:انت جوزها ولا مين

اسر:اه

الدكتورة:انت اللي عملت فيها كده

اسر:عملت ايه ديه مراتي

الدكتورة:احنا بلغنا البوليس ده اولا ثانيا اللي جوه ديه مد**مرة وعندها نز**يف وقفناه بصعو*بة ده غير التمز*ق اللي حصلها والكد**ما*ت اللي في جسمها

اسر:مراتي وهاخدها وهمشي

الدكتورة بقوة:فيه قانون في البلد عشان متجيش علي الغلبا*نة اللي جوه ديه تاني

أسر سكت اول ما البو**ليس دخل وقال:انت أسر عزيز 

اسر:اه انا

انت مطلوب القب*ض عليك 

في مرسي مطروح

رفيف كانت خلصت شغلها في المطبخ بتاع الفندق وخرجت عشان تتمشي ودخلت الحمام بس فجاة هو دخل وقفل الباب وقرب منها وكانت هتصر**خ شدها ناحيته وكتم نفسها و...........


#العاشق

Shahd


                     الفصل الثاني من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×