رواية احببت اعمي الفصل السابع 7 بقلم سندس محمد


 رواية احببت اعمي الفصل السابع 7 بقلم سندس محمد


رواية احببت اعمى  البارت السابع 


في اوضة رحمه وعمر 

قاعد عمر على السرير 

عمر في سره:  ياترى راجعين ليه اكيد مش ناوين على خير انا متاكد انا بجد مش عارف هما عايزين ايه 


قاطع افكاره صوت رحمه وهي بتقوله 


رحمه بحنان: متعصبش نفسك ممكن 

عمر بهدوء: انا كويس

رحمه بحنان: لا انت شكلك مش كويس اهدى ومفيش حاجه تستاهل زعلك 

عمر بحزن: انا موجوع اوي الوجع بيبقى صعب اوي لما يجي من اقرب الناس ليك انا مش عارف عملوا فيا كده ليه انا موجوع اويي 

بصتله رحمه بحزن شديد عليه: اهدى كل حاجه ليها حل وبعدين انت تستاهل كل خير 

عمر بحزن: يارب 






رحمه باستغراب: انا شوفت إن علاقتك وحشه اوي مع عمتك وبنتها ليه ده كله عملوا ايه للدرجاتي 

عمر: رحمه انا بجد مش عايز اتكلم انا محتاج انام 

رحمه بهدوء: طيب يلا نام وانا كمان هنام عشان بجد اليوم كان مرهق اوي


نسيبهم يناموا


ونروح عند صفيه و يارا


يارا بعصبيه: انا مش عارفه اعمل ايه كنت هضحك عليه بكلمتين وكان هيرجعلي تاني 

صفيه بسخريه: مين قالك انه كان هيرجعلك تاني انتي بعد اللي عملتيه كان هيفكر حتي يرجعلك انتي مش متخيله انتي عملتي ايه 

يارا بعصبيه: يعني ايه عمر ضاع من ايدي وبعدين انا ليه حاسه انك بتلوميني 

صفيه: انا مش بلومك ولا حاجه انا بفكرك انتي عملتي ايه عشان متفكريش انه هيرجعلك 

يارا بعصبيه: طب اعمل ايه دلوقتي بقاا 

صفيه بخبث:  ممكن تهدي عشان نفكر عشان الموضوع ده عايز هدوء وهرجع اقولك متنسيش انتي عملتي ايه 

يارا بحقد: لا مش ناسيه بس بردو عمر هيرجعلي يعني هيرجعلي 

صفيه بدهاء: لا طبعا عمر مش غبي للدرجاتي وبعدين انتي مش واخده بالك انتي عملتي معاه ايه احنا مقدمناش غير اننا نفكر بهدوء عشان نخلص منهم وناخد الورث كله بقى 

يارا بجشع: عندك حق وكملت بجنون في سرها بس برود عمر ملكي مهما يحصل مش هسيبه مش هسيبه 

صفيه: بس مراته دي شكلها غلبانه يعني نعرف نضحك عليها بكلمتين 

يارا بحقد: بس ممكن تكون بتمثل وهي في الاخر تطلع شيطانه اصلا 

صفيه بخبث: عادي هناخدها لصفنا وتبقى معانا 

يارا بضيق: بس لو هي فعلا خبيثه زي ما احنا بنقول يبقى هتقعد تتأمر علينا بقاا وانا بصراحه مش هديها الامان 

صفيه بمكر: عادي مش هتغلب معانا هنقتلها احنا في الحالتين هنقتلها اصلا 

يارا بخبث: الله على الدماغ دي 

صفيه بغرور: طبعا يابنتي هو انا اي حد ولا ايه 

يارا: لا طبعا 

وضحكوا بشر 

*****************************************






              "في صباح جديد على ابطالنا" 

صحيت رحمه زي كل يوم قبل عمر و ادت فرضها وقعدت تقرأ قران زي كل يوم بعد شويه صحي عمر وسمع صوتها الجميل 

وكلمات القرأن اللي دخلت الراحه لقلبه 

وبعد شويه 

رحمه بهدوء:  صدق الله العظيم 

عمر:  بجد انا منبهر بصوتك صوتك حلو اوي 

رحمه بكسوف:  شكرا 

عمر بهدوء:  هقوم اخد شاور ماشي 

رحمه بهدوء:  ماشي 

دخل عمر الحمام وهي فضلت قاعده بتفكر في حياتها الجايه ياتري هتبقى عامله ازاي وياتري هتطلق من عمر وعند الفكره دي حست قلبها وجعها  

بعد شويه طلع عمر 

عمر بابتسامة: طبعا مفطرتيش صح 

رحمه بابتسامة: اه 

عمر: تمام عشان نفطر سوا 

رحمه: ماشي 

الباب خبط راحت رحمه تفتح الباب لقت داده فتحيه 

داده فتحيه بابتسامة: صباح الخير يابنتي 

رحمه بود:  صباح النور ياداده في حاجه ولا ايه 

داده فتحيه: في حد عايزك تحت 

رحمه باستغراب: حد مين 

داده فتحيه: بصراحه معرفش هو مقالش

رحمه بهدوء: ماشي ياداده أنا نازله اهو 

كان عمر سامع كل كلامهم ولما قفلت الباب سألها 

عمري باستغراب: مين ده اللي عايزك تحت 

رحمه بجهل: معرفش هنزل اشوف 

عمر: استني هاجي معاكي 

ونزلوا سوا داخلوا الصالون 

وبصت رحمه على الشخص ده وحست بصدمه كبيره اوي 

رحمه بصدمه: انت 


يتبععع


                    الفصل الثامن من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×