رواية احببت اعمي الفصل الثامن 8 بقلم سندس محمد


 رواية احببت اعمي الفصل الثامن 8 بقلم سندس محمد


رواية احببت اعمى  البارت التامن 


وقفنا المره اللي فاتت لما عمر ورحمه نزلوا عشان يشوفوا مين عايز رحمه ولما رحمه شافته حست بصدمه كبيره 


رحمه بصدمه:  انت 

محمد بخبث:  ايه ياحبيبة بابا مش هتسلمي عليا ولا ايه 

ردت عليه رحمه بشجاعه مش عارفه اكتسبتها منين: جاي هنا ليه

محمد: تؤتؤ في حد يعامل باباه كده 

رحمه بهدوء زائف: حضرتك جاي هنا ليه 

عمر بعصبيه: انت جاي هنا ليه 

محمد بخبث: جوز بنتي في حد يعامل حماه كده لا عيب مينفعش كده هو الواحد ميعرفش يزور بنته ولا ايه 

عمر بعصبيه: لا بجد انت عايز ايه 

محمد بمكر: عايز كل خير طبعا 

عمر بعصبيه: امشي اطلع بره 

محمد بص لرحمه بمكر:  شوفتي يارورو بيعامل باباكي ازاي 

رحمه: انت عايز مني ايه 

محمد: عايز فلوس 

رحمه بحزن وكسره: يعني انت جاي عشان الفلوس بس 

محمد: امال جاي عشان سواد عيونك 

عمر بعصبيه وقرف رماله رزمة فلوس: مشوفش وشك هنا تاني فاهممم 

محمد بجشع: حاضر حاضر يابيه 

وبص لرحمه بخبث وخرج 

بصتله رحمه وهو خارج وهي موجوعه اوي ازاي يعمل كده هي مش بنته 

عمر بحزن عليها: رحمه انتي كويسه 

رحمه بحزن مخفي: احمم اه بعد اذنك هطلع انام شويه 

عمر: اطلعي يارحمه 

طلعت رحمه وهي حاسه بوجع الدنيا كله في قلبها دخلت الاوضه و اول مادخلت انهارت في العياط 

رحمه بعياط: اه يارب ليه يعمل معايا كده ده ابويا ازاي ازاي يعمل معايا كده يارب خفف وجع قلبي يارب فضلت تعيط لحد ما نامت 

وبعد شويه طلع عمر وفتح الباب بهدوء 

عمر بهدوء وصوت واطي عشان عارف انها ممكن تكون نامت: رحمه رحمه 

لما مردتش عرف انها نامت قرب من السرير وحسس علي السرير لقاها نايمه غطاها 

وقعد على الكرسي الهزاز اللي في الاوضه يفكر في حالة رحمه 

عمر في نفسه: انت حبيتها ولا ايه بس ازاي مينفعش هي مش هتقبل بيك انت اعمى وهي لسه في عز شبابها بس انا مش هقدر اتخيل انها تتجوز حد تاني يارب حلها من عندك يارب بس انا عرفت هعمل ايه مفيش حل غيره 


عدى اليوم بدون احداث وجه الليل على ابطال روايتنا 


عمر بهدوء وهو بيصحي رحمه: رحمه رحمه اصحي يلا عشان تاكلي 






رحمه بضيق: سبني ياعمر انا عايزه انام 

عمر بصوت واطي: ياروح عمر انتي وبعدين كمل بصوت عالي يلا عشان تاكلي انتي ماكلتيش حاجه طول اليوم خالص 

رحمه قامت قعدت: اهو صحيت 

عمر: شطوره يلا خودي شاور ويلا عشان ننزل نتعشى 

رحمه بهدوء: ماشي 

قامت رحمه عشان تاخد الشاور وقعد عمر يستناها 

وبعد شويه خرجت رحمه وعمر من صوت باب الحمام عرف انها خرجت 

عمر: حاسه نفسك احسن 

رحمه: اه الحمدلله 

عمر بابتسامة: تعرفي اني نفسي اشوف ملامحك اوي 

رحمه بخجل: احمم إن تبقى كويس وتشوفني 

عمر بهدوء: يارب وفي سره هانت ياعمري 

رحمه: يلا عشان ننزل 

عمر بابتسامة: تعالي بس اقعدي عشان عايز اقولك على حاجه 

رحمه قعدت قدامه باستغراب: في حاجه ولا ايه 

عمر بهدوء: بصي انا عارف إن عمتي ويارا بيضيقوكي بس عشان خاطري متحتكيش بيهم ومش عشانهم لا عشانك انتي انا لسه مفوقتش ليهم هفوقلهم بس مش دلوقتي لكن انا دلوقتي بقولك اجتنبي الكلام معاهم ماشي 

رحمه بهدوء: حاضر 

عمر بابتسامة: حضرلك الخير يارب يلا ننزل 

رحمه: يلاا 

ونزلوا سوا لقوا الكل متجمع على السفره 

رحمه مسكت ايد عمر بهدوء 

وقالتله بصوت هامس: انا جنبك ماشي ودلوقتي الكل قاعد على السفره ماشي 

عمر بابتسامة وهدوء: ماشي 

وقعدوا على السفره 

يارا بسخريه: يعني ياعمر مسألتش على عمتك وبنت عمتك يعني شكلنا ضيوف غير مرحبين بينا ولا ايه

عمر ببرود: بتفهمي يعني اهو 

يارا بغضب: قصدك ايه ياعمر 

عمر ببرود: يعني انتو فعلا مش مرحبين بيكوا 

منصور بعصبيه: عمر مينفعش كده 

عمر بهدوء: طب احنا هناكل ولا مش هناكل

كل ده ورحمه ساكته ومتكلمتش 

صفيه بخبث: لا طبعا ياحبيبي هناكل 

كلوا في صمت تام وبعد شويه خلصوا 

منصور: تعالوا كلنا نشرب الشاي في الجنينه 

كلهم وافقوا وقعدوا يشربوا الشاي 

صفيه بخبث: ايه يارحمه ساكته يعني انتي هاديه كده ولا مش عجباكي القعده 

رحمه بخجل: لا طبعا احمم انا هاديه بس مش اكتر 

يارا بخبث: امممم شكلنا هنبقى صحاب 

عمر ببرود: ههه صحاب آه وكمل بتحذير ملكيش دعوه بيها يا يارا فاهمه 

يارا: هعملها ايه يعني مش هاكلها يعني 

عمر بجمود: انا قولتلك وخلاص يلا يارحمه نطلع 

رحمه بهدوء: يلا 

وطلعوا سوا بصت يارا ليهم بحقد وقالت في سرها: ماشي افرحوا شويه عشان اللي جاي سواد 

************************************************






                    في صباح جديد على ابطالنا                                                                  

 

صحي عمر قبل رحمه وعمل مكالمه مجهوله وبعدين بدأ يصحي رحمه 

عمر بهدوء: رحمه رحمه 

رحمه بضيق: ياعمر سبني بقا عايزه انام 

عمر: لا اصحي عشان عايز اقولك على حاجه 

رحمه بهدوء: اهو صحيت في ايه بقاا 

عمر بهدوء: خشي خدي شاور عشان بجد عايزك في حاجه مهمه جدا 

رحمه: حاضر 

دخلت الحمام خدت شاور سريع وبعد شويه طلعت 

رحمه بتوتر: في ايه بقى عشان انا اتوترت 

عمر بهدوء: بصي اللي هقولك ده ميطلعش لبرا ابدا بيني وبينك بس 

رحمه بتوتر: ايوه طبعا بس قول بالله عليك عشان انا اتوترت 

عمر خد نفس عميق: بصي قبل ما اقول اي حاجه عايزك تعرفي اني هعمل كده عشانك ماشي 

رحمه بخوف: ماشي قول ونبي 

عمر: ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠


يتبععع


_ ياترى عمر هيقولها ايه وياترى رد فعل رحمه هيكون ايه


                     الفصل التاسع من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×