رواية ملحمة الحب الفصل الحادي عشر 11 بقلم حليمة عدادي

رواية ملحمة الحب الفصل الحادي عشر 11 بقلم حليمة عدادي


الفصل 11


نيار بجديه : إيه اللي بيحصل هنا إيه الأصوات دي ..


الحارس : أسر يا هانم لاقوه ميت في أوضته وكلنا بندور على صهيب ..


نيار : مين اللي قال إن صهيب هو اللي قتله ..


الحارس : يا هانم هو اللي ضربه بالرصاص ..


نيار : روح على شغلك أنا هحل المشكله دي ..

 

دخلت بسرعه عند صهيب 

نيار : صهيب أنا آسفه بس لازم أعمل كدا ..


صهيب : في إيه يانيار وقبل مايكمل كلامه حس بحاجة دخلت في ذراعه ..


نيار : دا علشان أحميك منهم ياصهيب مافيش حل تاني ..


صهيب وهو بيغمض عينيه : ليه يانيار ..


نيار سندته لبرا لحد ماوصلت قدام المصنع وسابته 

نيار : يارجاااله يارجاله إنتوا فين ..

 

الحارس : نعم يا هانم ..


نيار : أنا لقيت صهيب هنا ودوه  للدكتور بسرعه ..


شالوا صهيب وهي راحت لمكان الزعيم علشان تستنى وصوله 

وصلت عربيه سودا نزل منها الزعيم 

نيار : اهلا بيك يازعيم ..

 

الزعيم : نيار في إيه أنا شايف  الجو متوتر ..


نيار : تعالى يا زعيم ارتاح ونتكلم ..


الزعيم بعصبية : مافيش زفت راحه قصي الغبي ضيع الشحنه والنهاردة هيكون عقابه على إيدي اتكلمي إيه اللي حصل ..

 

نيار : أسر إتهجم عليا يازعيم وصهيب ضربه بالرصاص لكن بعدما أسر فاق وبقى كويس لقوة  ميت ..


الزعيم : ميت إزاي ممكن يكون الزفت صهيب هو اللي قتله ..


نيار : يازعيم وقتها لاقينا صهيب واقع على الأرض وفاقد الوعي بعيد عن المكان ..

 

الزعيم : لا يا نيار إنتي مابقيتيش واخذ بالك زي الأول يلا نروح عند الدكتور وهو هيقولنا سبب موت أسر ..


********************************************


فاقت ميرا مفزوعه من الكابوس اللي شافته 

ميرا : لاااااا  أسد ..


زين : اهدي ياميرا إنتي كنتي بتحلمي ..

 

ميرا بدموع : أسد مات أنا شوفته أسد مات هو كويس ..

 

زين : اهدي هو كويس الحمدلله عدى مرحلة الخطر ..


ميرا : الحمدلله يارب ..


زين : إنتي خايفه عليه بالشكل دا ليه كان ممكن تستغلي وضعه وتهربي لكن انتي معملتيش كدا ..

 

ميرا : علشان هو هنا بسببي القناص كان قاصدني أنا مش هو ..


زين : مش إنتي السبب هما كانوا عايزين يأذوكي علشان ينتقموا من أسد ..

 

ميرا بدموع : أنا ماليش مكان أروحله حتى لو كنت عايزه أهرب أنا ماليش حد غيركم ..


زين : علشان كدا أسد كان مانعك إنك تخرجي لأن أعداءه شافوكي في بيته وهما عايزين يأذوه فيكي ..


ميرا : هو يفوق وأنا مش همشي خالص لحد ماتزهقوا مني هقعد على قلبكم ..


الدكتور جه ناحيتهم وقفوا 

زين : نقدر نشوفوا يادكتور ..


الدكتور : الحمدلله هو فاق بس مش لازم يتكلم كتير هو لسه تعبان  ..


ميرا : حاضر يا دكتور إحنا متشكرين ..


دخلوا عنده كان مغمض عينيه والتعب باين على وشه والأسلاك في صدره 

زين : حمدالله على السلامه يابطل خضيتنا عليك ..


أسد : الله يسلمك ماتخافش أنا بخير ..

 

ميرا : حمدالله على السلامه أنا آسفه ..

 

أسد : آسفه على إيه ..

 





ميرا : علشان أنا السبب في إنك اتصبت لو مكنتش خرجت مكنش كل دا حصل ..

 

أسد : هو دا اللي كنت عايز أفهمهولك طول الوقت ودلوقتي إنتي حرة روحي مكان ما إنتي عايزة تقدري تمشي ..

 

زين : اهدى يا أسد الكلام مش كويس ليك إنت لسه تعبان ..


أسد : مش هي كانت عايزه تمشي وبتقول إني حبستها إنتي حره دلوقتي ..


ميرا بدموع : تمام أنا همشي ومرة ثانية أنا آسفه ..

 خرجت ودموعها سابقها وهي بتفكر هتروح فين


زين : حرام عليك ياأسد البنت من لما جيت المستشفى وهي مموته نفسها من العياط ولما سألتها ليه ماهربتش قالت إن معندهاش حد غيرنا علشان تروحله ..


أسد : مش هي اللي طول الوقت عايزه تمشي خليها تروح ..

 

**********************************************


قصي : ياغبي أنا طلبت منك تقتل البنت لأن باين إنها مهمه عند أسد وكان مخبيها ..

 

الجارد : ياقصي بيه مش أسد كمان عدوك لو هو اللي مات يكون أحسن ..

 

قصي : وهقول إيه للزعيم عن الشحنة المرة دي ..

الجارد : يا بيه لازم تفكر في حل ولا الزعيم مش هيرحمنا ..


قصي بعصبية : حل إيه وزفت إيه أنا لازم اترجاه يديني فرصة ثانية ولا دي هتكون نهايتنا والزفته اللي إسمها ليلى لازم تعرفوا مكانها بسرعه ..


الجارد : أوامرك يابيه .


******************************************


الزعيم : ها يادكتور إيه سبب موت أسر أكيد مش من الحقنه اللي في رجله ..


الدكتور : مات بالسم والسم اللي في الحقنة كان قوي و إتأخرنا لحد ماعرفنا ..


الزعيم بغضب : إيه الإهمال دا يانيار مين اللي سمم أسر وصهيب  إيه اللي حصله .. 


الدكتور : الحقنه اللي أخذها أسر هو كمان أخذ منها لكن هو لحقناه بسرعه ..

 

الزعيم : لا الوضع كدا بقى خطير نيار استدعي الكل أسد و قصي ..

 

نيار : يازعيم و صلتنا أخبار إن أسد حد ضرب عليه نار هو دلوقتي في المستشفى ..


الزعيم : لا الوضع كدا مايطمنش عايز قصي قدامي حالاً ..


نيار : أوامرك يا زعيم ..

 

********************************************






زين : أسد مالك حاسس إنك مش كويس ..


أسد : زين شوف المجنونه دي راحت فين رجعها أنا عارف إنها لسه هنا ..


زين : أسد علشان خاطري إتعامل معاها كويس هي لسه صغيره وإنت عارف اللي حصل في حياتها ..


أسد : عارف وأنا بتعامل معاها كدا علشان تقوى وتقدر تتصرف لما تكون لوحدها ..


زين : أنا هروح أشوفها وأرجعها وهروح عند ليلى علشان أنا عملت لها كل حاجة وبكره عندها أول جلسه مع قصي في المحكمه .. 


أسد : ولو رفض إنه يطلقها هتعمل إيه ..


زين : هيطلقها بسرعه لأن معاها شهادة طبية تثبت العنف والضرب اللي إتعرضتله وكمان المحامي بتاعنا معايا ..


أسد : تمام اعمل كل جهدك علشان تخلصها منه ونشوف هنعمل إيه معاها ..

**********************************************

زين : تمام بعدها خرج يدور عن ميرا لحد ما شافها قاعده قدام المستشفى وضامه رجليها وبتبكي 

زين : ميرا بتعيطي ليه ياهبله ..


ميرا بدموع : أعمل إيه يعني وأنا في الشارع وماليش حد أروحله .. 


زين : نسيتي إني اخوكي تعالي معايا يلا ..

 

ميرا : لا مش هاجي معاك صاحبك مش عايز يشوفني ..


زين : على فكره هو اللي طلب مني أنزل أجيبك علشان تطلعي لعنده ..


ميرا : هو عرف منين إني لسه هنا ..


زين : هههه دي بقى معرفهاش بس تعالي نطلع قبل ما يولع فينا ..


ميرا : تمام هاجي معاك بس لو زعقلي أنا همشي ..

 

زين و ميرا راحوا عند أسد 

زين : أسد انا همشي مش عايزك تزعقلها ..


اسد : زين روح وهات معاك ليلى للقصر علشان تبقى في أمان ..

 

*****************************************


عند الزعيم وقصي 

الزعيم : فين الشحنة بتاعت الاسلحه ياقصي ..

 

قصي بتوتر : يا زعيم الشحنه إتعرضت لهجوم وأسد هو اللي عمل كدا ..

 

الزعيم : عندك دليل إن أسد هو اللي أخذ الشحنه ..


               الفصل الثاني عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×