رواية ليلة في حضن الشيطان الفصل الرابع عشر 14 بقلم لوجي احمد
#ليله في حضن الشيطان 14
لا اللي كانت بتجيلي مش ليله اللي كانت بتجيلي واحده تانيه ياجاد
جاد.. يعني ايه واحده تانيه انت اكيد مش فاهمه عشان انت كنت تعبانه هي ليله هي المسؤوله عن موت اخوكي
ملك.. صدقني يا جاد لا
جاد.. بعصبيه وهو يتعصب على اخته انا مش فاهم حاجه انتي قصدك ايه كل الادله بتقول ان ليله هي السبب
ملك ايوه ليله هي اللي كانت في السباق مع يحيى بس ليله كانت ضحيه زي يحيي يعني ليله لولا نطت من العربيه كانت هي كمان هتموت صدقني يا جاد
جاد..يعني ايه وهو يكسر كل حاجه موجوده قدامه
ملك.. انا اه دخلت المستشفى وكنت تعبانه بسبب اللي حصل وسبب موضوعي مع معتز لكن اللي انا فاكراه كويس ان كان في واحده بتزورني باستمرار وبتحكي لي وبتقول لي ان هي السبب في موت يحيي اخويا
جاد..واحده مين يوه هو انا كل ما اوصل للحقيقه تبعدوني تاني
قصدك مين يا ملك انطقي ملك كانت منقبه بس انا ما اعرفش هي مين بس لو سمعت صوتها هعرفه
جاد...يعني ليله ملهاش يد في حاجه يعني ليله بريئه ازاي انا شايفها بعيني يوم الحادثه ومتاكد ان هي المسؤوله عن موت اخويا ازاي بتطلع بريء ازاي
ملك..صدقني مش هي مش هي
جاد طلب من ملك انها ما تتحركش من الاوضه هي ومامته عفاف
كانت نور السكرتيره بتاعته وصلت هي كمان ومعتز يعني كله بقى موجود في الفيلا ما عدا
ليله وزياد
طبعا جاد بعد زياد يجيب ليله عشان هو يفضل موجود في استقبال معتز عشان خايف ان معتز يغدر بيه
وطلب من الحراس اقفله بيبان الفيلا لحد يدخل ولا حد يخرج لانه هو دي الليله الاخيره في الحساب للكل ولازم يحطوا النقط على الحروف بس كلام ملك لجاد خلاه متلخبط خليها مش عارف فين الصح وفين الغلط وهل يا ترى هي ليله السبب ولا ايه اللي بيحصل طب لو مش ليله تبقى مين
هنا كان جاد فضل قاعد مع معتز ونور
طبعا الحركه اللي جدع عملها ان هو اشتري كل رجاله معتز اشتراهم بالفلوس
لما معتز وصل الفيلا عند جاد اكتشف ان كل رجالته انضمت لرجاله جاد يعني معتز حاليا معهوش حد لوحده في بيت جاد
في الوقت ده جاد رفع عليه السلا'ح وهو كان قاعد على الكرسي
معتز... لا شاطري جاد واسقف لك كمان لعبتها صح
جاد.. ما انا قلت لك الشاطر هو اللي يضحك في الاخر
وانا اللي ضحكت اهو يا معتز
معتز النهايه مش بالسهوله كده يا جاد انت لحد دلوقتي لسه ما عرفتش البنت اللي كانت السبب في موت اخوك
جاد..قصدك وجاد لسه ما كملش كلامه معتز قطعه وقال له مش قصدي ليله يا جاد
جاد.. هنا انصدم وقال له يعني ايه يعني انت كنت عارف ان انا شاكك في ليله
معتز . بص يا جاد انت مش فاهم اللي انت عايش فيه ده كله لعبه وانا اللي ماسك الحبل اللي بيحرك اللعبه
جاد...بصدمه لعبه
ايوه لعبه جاد. يعني مثلا ليله ليله دي بتشتغل لحسابي موضوع باباها ومامتها انا كنت عايزه ابعث لك حاجات تلهيك عن موت اخوك انت لقيت ليله في طريقي فبعتها لك وموضوع باباها ومامتها اللي كلموك كل ده مرسوم برده موضوع انها هتسافر مع اهلها من وراك كل ده خطه ياجاد واتلعبت عليك انا بعثت لك ليله في طريقك عشان ما تعرفش مين البنت اللي عملت كده في اخوك
ايوه ليله كانت راكبه مع يحيي العربيه
بس مش ليله هي المسؤوله عن موت يحيي
جاد.. كان واقف انصدم وقعد على الكرسي لو لمده دقيقه كان مغيب عن الوعي ومصدوم اللي بيحصل لكن فاق ونزل ضرب في معتز يا ابن الكل'ب يا ولاد الكل'ب
انتوا بتلعبوا بيا الكوره انا واهلي يعني ايه ليله معاك معتز يعني زي ما فهمت
جاد بعصبيه وهلوسه انطق وقول لي مين البنت اللي مسؤوله عن موت اخويا احسن هموتك والمسدس كان في راس معتز هنا نور السكرتيره اتدخلت وحولت تهدي جاد
لكن المحاوله فشلت وجاد اتعصب اكتر بسبب طريقه معتز المستفزه وكلمه من هنا على كلمه من هنا جاد فقد السيطره عن نفسه وفرغ المسد'س كله في دماغ معتز وقع جث'ه هامده
🙂 نور بصريخ بدات تصرخ لكن صوت جاد وقفها وقال لها اخرسي مش عايزه اسمع صوت
جاد ما كانش فريق له حاجه خالص لان معتز ينطق وان معتز مات والسر معاه ومالك ما تعرفش مين هي البنت لانها البنت المتنقبه اللي كانت عايزه تق'تل ليله اللي هي مين محدش يعرف
يعني ليله شغاله مع معتز يعني ليله عارفه السر يعني ليله ضحكت علىا يعني ليله كانت بتمثل انها بتحبني يعني انا كنت لعبه في ايديها كان دي الافكار اللي بتدور في دماغ جاد وقتها
طبعا مامته وملك نزلوا على صوت ضرب الرصاص
اول ما ملك شافت معتز وقع على الارض جثه هامده صرخت ومامتها كمان صرخت ليه يا ابني عملت كده
جاد مش عايز اسمع صوت حد خالص ونادي على الرجاله بتاعته وطلب منهم ان هما يداروا الجث"ه دلوقت بس ما يدفنوهاش يداروها بس
وطبعا هو كان باعت د زياد يجيب ليله
بس زياد كان اتاخر وجاد ما عندوش صبر يستنى لان ليله اخر امل عنده تعرفه مين البنت مجرد ان هو بدا يجهز عشان يروح هو يجيب ليله ونزل الجنينه وجد ليله قدامه وجد زياد
بدون اي كلام وبدون تفاهم ضرب ليله علي وشها وقعت على الارض ما هي كانت اصلا قايمه من دور تعب يعني ضعيفه فشد ليله من شعرها زياد في ايه يا جاد مالك دي تعبانه
جاد ما لكش دعوه وما حدش ليه دعوه مراتي وانا حر فيها
ليله كانت في الوقت ده ما فيش منها اي رد فعل
جت سحبها على الاوضه فوق وحدفها على الارض وقفل باب الاوضه وراه
ليله هنا بدات تخاف من جاد
ليله بدموعه بخوف اسمعني ياجاد انا عارفه ان انا غلطانه وعارفه ان انا غلط وعارفه ان انا استاهل
بس والله انت فاهم غلط انا هفهمك كل كل حاجه لكن هو ضربها وقال لها مش عايزه افهم حاجه مش عايزه اسمع صوتك ور'بط ايديها الاثنين في السرير
وهي طبعا كانت بتعيط وبتصرخ وبتترجاه ضربها وقال لها اخرسي مش عايزه اسمع صوتك
واتجه نحو الدولاب وفتح الدولاب وخرج منه اله حاده وبدا يقرب عليها وهي اول ما شافتها في ايده بدات تصرخ وتقول له جاد افهم
جاد افهم ايه شفتي دي اخر الليله ليكي معايا يا ليله فهتقضيها في حضني اللي هو حضني انا حضن الشيطان هتبقى ليله في حضن الشيطان
وشدها من رقبتها بعنف وقال لها طلعي لسانك
ليله ..ابوس ايدك ارحمني اسمعني احكي لك الحكايه كلها
لوجي احمد
🥹🥹🥹🥹