close

رواية كيان الرائد الفصل السادس عشر 16 بقلم دعاء تهامي


 رواية كيان الرائد الفصل السادس عشر 16 بقلم دعاء تهامي


#ڪيان_الرائد

#Bart_16🫧

لسه هتفتح الباب ف حد رش مادة ف وشهاا اغمي عليهاا بعدهاا اخدهاا وطلع من الباب الخلفي للقاعه 

حطهاا ف العربيه ومشي وصل ل مخزن مجهور ربط*هاا ف الكرسي ومسك فونه 


المجهول: الضحيه معايا ونفذت اللي طلبتيه 

سهر: برافوو عليك استنه بقا لما الجو يهدي هاجي عندك عشان تقت*لهاا قدامي لازم اشوفهاا وهيا بتاخد انفاسهاا الاخيرة 

*مش كان الكلام اني اقت*لهاا على طول 

سهر: انت عليك تنفذ وبس وفلوسك هتوصلك 

*تحت امرك 






قفلت السكه ورجعت الحفله 

حسام: امال فين كيان 

صفاء: قال انها هتروح التوليت ولسه مرجعتش لدلوقتي 

حسام: طب انا هروح اشوفهاا 


راح حسام ناحيت التوليت وخبط مفيش حد بيرد نده علي واحده من العاملين وطلب منهاا تدخل تشوفهاا ف التوليت 

*مفيش حد جوا 

حسام: انتي متاكده 

*اه والله مفيش حد جوا حتي ممكن تدخل تتاكد بما ان مفيش حد جوا 


دخل وهيا معاه ملقاش حد ابتدا يقلق عليهاا 

حسام: طب فيه كاميرات موجوده هناا 

*ده حمام سيدات اكيد. مش هيكون ف كاميرات هناا 

حسام: الكاميرات محطوطه فين 

*ف واحده ف الممر وف واحده كمان عند الباب الخلفي غير اللي ف القاعه واللي عند  المدخل 

حسام: غرفت كاميرات المراقبه فين 

*هتمشي لاخر الممر علي يمينك هتلاقيهاا 

حسام: تمام تقدري تمشي 


وهو ماشي رجله خبطت ف حاجه ميل عشان يشوف هيا اي لقاهاا منوم قلبه نغزه من جو علي گيان 


راح على غرفت كاميرات المراقبة 

حسام: عايز اشوف الكاميرات 

*ممنوع ي فندم

حسام: انا لازم اشوفهاا حبيبتي مختفيه

*معاك اذن انك تشوفهاا 

حسام: طلعله الكارنيه ودلوقتي اقدر اشوفهاا 

*اتفضل ي باشا 

حسام: عايز كاميرا تكون قريبه من التوليت 

*ف الكاميرا دي بتبين اللي ماشي ف الممر ناحيت التوليت 

حسام: كبرهاا شويه 

بس وقف هناا دي كيان معني كده انهاا راحت التوليت 

حسام: قدم التسجيل شويه شوفهاا خرجت ولا لا 

*ي فندم هيا دخلت بس مخرجتش من نفس الممر 

حسام: شغل كاميرات الباب الخلفي 

*تمام ي فندم 

حسام: وقف هناا وكبر الصورة 

*دي كيان مين اللي شايلها كده واضح انهاا مغمي عليهاا 

حسام: عايز توضيح للصورة دي 

*للاسف صعب الكاميرا مش بتجيب اكتر من كده 

خبط بايده علي المكتب بس لمح حاجه ف الصورة 

وافتكر كلام كيان 

"هو كان ف رقبته وشم صقر واضح اوي 

حسام: قرب الصورة اكتر 

دقق من الصورة اكتر لقاء نفس الوشم علي رقبته 

حسام: اطبع الصورة دي 

*تحت امرك ي فندم 






طلع حسام عندهم ف الحفله اول ما شافته صفاء راحت عنده 

صفاء: فين كيان ي حسام مجتش معاك ليه 

حسام: كيان اتخط*فت 

صفاء: اي بنتي ي حسام انا عايزه بنتي 

حسام: اوعدك مفيش حاجه هتحصل ليهاا 

انتبه عليهم حسن راح ناحيتهم وبعده محمد 

حسن: مالك ي صفاء ف اي ي حسام 

صفاء: كيان ي حسن كيان 

محمد: مالها كيان ي ماما 

صفاء: اتخط*فت رجعلي بنتي ي حسن انا عايزه بنتي 

حسن: مين اللي عمل كده وازاي اتجراء 

حسام: كل اللي وصلتله انه نومهاا واخدهاا من الباب الخلفي بس ف علامه واضحه علي رقبته وهو وشم الصقر اللي كان عايز يوصله لينا انه هيقت*لني انا وهو كان هدفه الحقيقي كيان 

حسن: انت بتقول اي 

حسام: الصبح كيان شافته ******** ده اللي حصل يعني هو كان هدفه يتوهناا 

حسن: لازم بنتي ترجع ف اقرب وقت 

حسام: اوعدك بده 

محمد: حسام انا هاجي معاك 

سهر: وانا 


خرجوا يدورا علي اي دليل يوصلهم ليهاا 

حسام: الوشم اللي راسمه علي ايد محترفين ومش كتير راسمه 

محمد: قصدك هندور علي كل اللي رسمه الوشم 

حسام: مفيش حل تاني غير ده 

محمد: طب انت عارف هتروح فين 

حسام: ايوه

سهر: طب كنا نستنه لما يرن او يبعت اي دليل 

حسام: وافرض مبعتش 

سهر: الحل اللي بتفكر فيه مستحيل يوصلك 

حسام: من الافضل انك تسكتي 


هنزل انا هنا وانتوا استنوني مش هتاخرر 

راح على مكان شبه ملهي وهو داخل ف واحد وقفه وووو

يتبع

#بقلم_دعاء_تهامي 

دمتم بخير ي فنزاتي 🫧♥👑


                الفصل السابع عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
close