رواية حب من اول رسمه الفصل السادس عشر 16 بقلم مني احمد
حب من اول رسمه 🖌️🎨
روح اخدت المخده وجيه تخرج وهي بتتلاشا أنها تبصله
صقر روحي نامي لوحدك ف الأوضه التانيه احسن خليها تطلعلك
روح ملكش دعوه والله أنا حره
صقر وبدأ يقرب منها
روح ابعد عني
صقر بدأ يقرب اكتر
وبدا يهمس ف ودنها
اما أنا مليش دعوه مين إلي ليه دعوه
انتي كلك ع بعضك ملكي فاهمه حتي انفاسك دي ملكي
روح بارتباك وهي بتتلاشا نظراته ااااه طبعاً م انت شريني ودافع فيا
صقر بدأ يتمالك نفسه عليها لانه خايف ياذيها
بعد عنها وخرجت روح ل الاوضه التانيه وانفاسها مش مستقره
روح حطت مخدتها ومن الخوف مكنتش قادره تنام
وبتقول لنفسها لو قومتي وروحتي عنده دلوقتي هيبقي شكلك وحش اووي
صقر بضيق فتح باب البلوكنه ولكن مكنتش بلكونه كان مرسمه الكبير إلي روح لحد دلوقتي مشافتوش اخرج وقفل الباب وراه وبدأ يرسم وهو مدايق
صقر غبيه جدا سافرت عشانها كل المسافه دي وتقول اشتريتني بفلوسك متعرفش عملت اي عشانها بس يلا هنقول اي عيله .
عند روح مش قااااادره أنام ليه وفجاه الكوبايه وقعت اتكسرت روح بصرااااخ وخووف اعععععععععععع
صقر سمع صوتها ساب الفرش وخرج يشوفها مالها
واتصدم فيها لانها خارجه من الأوضه جري
روح بصراخ اععععععععع
صقر في ايييييي
روح من الخوف إلي مش قادره تسيطر عليه فضلت تعيط وحضنته
صقر حس بشعور غريب
وبدا يمسح ع شعرها اهدي اهدي خايفه من اي انا معاكي
روح بعياط ابعد عني انت الي خوفتني من الاوضه وكنت نايمه خايفه الكبايه وقعت اتكسرت قلبي وقع ف رجليا وبدأ تعيط زي الاطفال تاني
صقر ضحك مقدر يسيطر علي نفسه
روح زقته من حضنها وبتضحك كمان
صقر م الصراحه انتي هبله ولما شوفتيني صرختي ليه
روح منا كنت بجري ومش شايفه قدامي طلعتلي ف وشي فجاه
صقر همووووت😂😂
روح ياااااااارب عدي كدا طيب اوعي ودخلت الاوضه ونامت ع السرير
صقر بضحك وفسره دانا هوريكي الرعب اصبري بس عليا
صقر بعد ما روح عمقت ف النوم دخل المرسم وكان بيرسم بحب ف اللوحه وبيدندن بيقول كامل الاوصاف فتني والعيون السود خدوني من هواهم رحت اغني اه يليلي اه يعين
صقر الوقت اتاخر لما اقوم أنام
قفل الباب وشد الستاره عليه
لقي روح نايمه زي العيل الصغير ومتكعمشه من البرد ومش متغطيه
بدا يفرش عليها البطانيه وسابها ونام ع الكنبه
تاني يوم الصبح بدري صحي صقر لبس ترنجه الرياضي ونزل يجري ورجع البيت بعد ما خلص ياخد دوش ويجهز للشركه
روح بفوقان لانها متعوده علي الصحيان بدري
اي دا فين صقر
سمعت صوت الميه ف الحمام دخلت جهزتله الفطار ف لانش بوكس
وحطتهوله جنب مفاتيح العربيه ودخلت نامت ع السرير بس كانت صحيه
خرج صقر ودخل لبس بدلته الكلاسيكيه ولبس ساعته ورش من برفانن الفرنسي
روح ف سرها الله علي ريحت البرفان
وبعد ما خلص صقر قرب منها وهي نايمه وباسها من خدها وخرج روح ابتسمت وغطت نفسها في البطانيه وبتبتسم
خرج صقر وقفل البيت عليهها
روح لنفسها انتي عرقتي كدا لي قومي اعملي حاجه بدال الممل دا قامت روح وهيا نشيطه ومبسوطه جدا
وبتروق ف البيت
روح بحزن اي دا مخدش الانش معاه عادي يمكن نساه افطري انتي بيه دا عمل مصلحه بدال ما اقوم اعمل فطار تاني
عند صقر ف الشركه
اسماء
صقر بيه في شغل كتير محتاج تراجعها ولوح فنانين
صقر بحده انتي هترغي كتير النهاردة يخلص إلي اخلصه وبكرا هكمل
اسماء
حضرتك في أسلوب احسن من كدا
صقر بحده انتي هتعلميني ازاي اتكلم اتفضلي حضرتك
اسماء بغل أنا هوريك
وخرجت وقفلت الباب
وسام كان داخل عند صقر شاف اسماء خارجه بتدخن
وسام صباح الخير
صقر صباح الذفت اتاخرت لي
وسام امبارح كنت ف موعد مدبر وكانت ليله سودا ورجعت ن
صقر طب عيزك تساعدني عشان عايز اروح بدري
وسام اووهوووو إلي اتجوز يعم ومش قادر يبعد
صقر بغضب وسااام احترم نفسك
وسام خلاص يعم في أي كنا بنهزر
دا انت ياباي عليك وريني المستندات
عند ندى ماما دا مغرور وشايف نفسه
ام ندي انا مش عارفه انتي مالك يابنتي عايزة اطمن عليكي عايزة اشوفك عروسه زي باقي البنات
ندي ي ماما
ام ندى بلا ماما بلا بتاع واديته ل أمه رقمك يتعرف عليكي
ندى بعصبيه انتي استأذنتيني قبل ما تديها الرقم ماشي يماما ماااااشي أنا هوريكم ومش هاخده
روح اخدت دوش ولبست بجامه فرو وفردت شعرها وحطت برفيوم روووح ياااه الواحد حاسس براحه بعد النضافه أنا لازم افوق لنفسي استغل وقت الفراغ أطور بيه نفسي دلوقتي ادخل اعمل غدا طب اطبخ اي
لما ادخل المطبخ واشوف م مش عارفه مكان حاجه ومفيش اكل هو كان بياكل ازاي
اما ادخل أنام الجو برد
دخلت الاوضه وقفلت الباب وشغلت الشاشه علي فيلم وكانت قناه رعب
روح نهار اسود نهار اسود فين الرمود إلي بيغير منه
منك الله ي صقر حسبي الله فيك أنا اطفيها احسن بس بتطفي من انهي زرار يامي يخربيت ام الجهل
وفجاه اشتغلت موسيقي رعب في الفيلم وصراخ مره واحده روح ااعععععععععع وسدت ودانها ونامت تحت البطانيه وغطت نفسها كلها
وهي حسه أن في حاجه هتطلعلها
صقر أنا كدا خلصت هروح ماشي
واخد مفاتيح عربيته
صقر وقف عند محل تليفونات كبير لو سمحت عايز ايفون
السيلر عايز لونه اي
صقر عرف أن لونها المفضل الابيض هاته ابيض لو سمحت
صقر وبيفتح الباب ودخل الاوضه وبيشد الغطاا
روح يااميييي الحقييني اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
صقر بضحكه خبيثه انتي عايزة تجننيني وبعدين سرح في جمالها وشعرها إلي منساب وبرفانها إلي ريحته جميله جدا
روح وبتعدل نفسها انت غبي حد يجيب رعب ويسيبه
صقر نسيت اعمل اي وبعدين مين إلي غبي يبت انتي عيزاني اقتلك وادفنك مكانك وربنا محدش هيعرف بيكي
روح اسفه اسفه م انت رعبتني
صقر يختي عليكي وطلع من جيبه الايفون اتفضلي
روح اي دا تيليفون وكمان ابو تلت تفحات
صقر بضحك ايوا هو هو
روح اوعي تكون بتضحك عليا وحاطت جوا منه نوكيا عارفه أنا الشغل دا
صقر حد قالك اني معفن يختي افتحي وشوفي
روح الله كمان لونه ابيض بحب اللون دا اوي
صقر مبارك عليكي
روح ب. ابتسامه جميله دوبت قلب صقر شكراً
صقر فين المقابل
روح مقابل اي
صقر بخبث الايفون
روح عايز اي
صقر بعدين بس افتكري
روح بس دا اكيد غالي جداااا صح
صقر ميغلاش عليكي ومتقوليش كدا تاني
روح خد شغلهولي
صقر بدأ يشغله وظبطلها الفون وسجل رقمه عندها
صقر اسجله ب اي
روح ب صقر
صقر ،صقر كدا حاف
روح امال صقر بالجبنه
صقر يبنت هناولك فخلقتك
وقام سجله بزوجي
روح سجلته ب اي
صقر لما ارن عليكي ابقي شوفيه وهقطع دراعك لو غيرتيه فاهمه
روح نينينني
صقر هاخد دوش وانتي اجهزي هنتغدي برا
روح انت اختلفت ومش هتقدملي علي الجامعه
صقر لا مين قالك كدا أنا بس انشغلت بكرا اقدملك
روح ي راجل دا بقي ازاي بكرا الجمعه
صقر معقول قوام م الاسبوع طار كدا خلاص يوم الحد سيبيني ادخل اخد الدوش وروحي اجهزي
روح ادخل يخويا أنا مسكاك عشان اسيبك
روح كانت مبسوطه جدا بس ف نفس الوقت حست بالزعل
روح لنفسها أنا الغلط منى استعطفته بس اكيد لا لو مش بيحبني مكنش سافر عشاني كل دا اي إلي يخليه يبص لواحده زي بس هو مستعر منك ي روح خلاص بقي بطلي تفكير وقومي اجهزي البس اي
الله الدريس الابيض دا لما اقيصه والبس عليه طرحه بني
اي دا الفستان محزق ف الوسط بس شيك اول لما البس الطرحه كدا والله جمر البس هو طويل جدا لازم اكون طويله شويه واو الجزمه دي الحاجات دي عمري ما شوفتها قبل كدا دا انتي كنتي مدفونه يبت روح لفسها انتي كنتي بالجمال دا ومكنتيش تعرفي لما احط روج بسيط واكحل عيوني
صقر خارج من الحمام وواقف متنح من جمالها وهي بتبتسم لنفسها في المرايه
وبعدها قال بغضب اي إلي لبساه دااا واي الي حطاه في وشك
روح بخضه في أي
صقر انتي مش شيفه أنه ديق
روح بس عاجبني
صقر بغضب وشدها من وسطها وضغط عليه
روح بتالم ااااه سبني
صقر ميغركيش اني فنان ومرهف وطبقه عاليه لا يحببتي أنا راجل شرقي ومقبلش بدأ فاااهمه والي ف وشك دا يتحط ليا في البيت ليا أنا وبس
روح مش انت الي جبته ؟؟؟؟وابعد عني
روح مش عايزة اروح يصقر ابعد
صقر دا انتي في البيت لابسه هدوم بحر وبتصحي الصبح مش بتغسلي وشك واديني جوزك مش حد غريب تلبسي محزق عايزه مين يشوفك كدا تلبسيه وتحطي دا ل مين انتي ليا أنا وبس فاهمه مش من حق حد يبصلك نظره أنا محبهاش مسمحش لحد اصلا يبصلك بمجرد تفكير هكون مطلع عينيه من مكانها فاهمه ولا لا
روح بدموع بتزعق فيا لي انت الي جبتلي كل دا مش زنبي وبدأت تقلع الطرحه وهي بتقول أنا مش ريحه خلاص ومش هاكل روح انت
صقر بصوت عالي لا هتروحي ي روح وكلامك ميمشيش عليا ومش هتروحي بالبس دا
روح شوف بقي هتاخدني ازاي
صقر وهو عينيه بتطق شرار وبطلع ف الهدوم طلع فستان غامق وواسع
صقر البسي دا
وطلع منديل وبدأ يمسح إلي ف بوقها ووشهاا بغضب
روح قلت مش ريحه وانا اعرف امسح وشي
صقر بغضب هتلبسي ولا البسك بطريقتي متخلينيش ألجأ ل طرق أنا مش حاببها هخرج وخمس دقائق تكوني جهزتي
روح بعياط وضيق وصراخ قلت مش عااااااايزه اخرج
صقر
يتبع