رواية جوازة الاسد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم شهد عبد السلام


 رواية جوازة الاسد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم شهد عبد السلام


مالك :بحبك 

تاليا: قولت ايه

مالك:بحبك و بيقبل ايديها 

تاليا بعياط: بجد يعني انت 

مالك مسحلها دموعها:اهدي في ايه 

تاليا: انت بجد بتحبني 

مالك: اه والله بحبك 

تاليا بكسوف: وانا 

مالك :وانتي ايه 

تاليا:وانا ذيك 

مالك :ذي ايه يعني 



تاليا: بحبك 

مالك:طب ما تقوليها من زمان و هيقبلها 

تاليا :ابعد

مالك: اهدي خلاص 

تاليا: مالك بقا 

مالك:تعبان اوي يا تيتي اوي وكنت خايف او تضيعي من ايدي 

تاليا: تعبان من ايه 

مالك:انا هطلع اللي جوايا وانتي الواحيده الي في حضنهاا قررت اطلع اللي جوايا 

تاليا: قول يا حبيبي عشان ترتاح 

مالك: اول حاجه انا ظابط زمان كان ابويا ظابط بردو و كان في مهمه والمهمه دي كانت السبب في موت امي و ابويا وانا بعدها قررت ان احب شغلي وابقا ظابط ذي ابويا ومسكة قاضيه تقيله اوي تبع ماڤيا وانا في المهمه اتكشفت وكنت هموت وفي اخر لحظه رجع قلبي اشتغل من تاني وسعتها المخابرات قررت ططلع شهادة وفاتي بسبب ان الماڤيا لسه موجوده وسافرت سنتين برا مصر و كمل بضحك واول مارجعت تاني يوم قابلتك عشان كده عادل طلعك مجنونه ان انا في عين الكل من الاموات 



تاليا: كنت بتعمل ده كلو فيا ليه 

مالك:كنت خايف تضيعي بسببي بس للاسف مش قادر اداري حبي ليكي اكتر من كده 

تاليا بحزن:كفايه عياط عشان خاطري 

مالك بيتكلم وهو ماسك ايديها وبيقبلها:وبضحكة :وحوار احمد اللي كان مخليكي ذي المجنونه اسد لما رجعت هنا دي الڤيلا القديم بتاعت بابا و ماما قرر ان هو جيبلي حراصه وكان و اختار الاسم ده 

تاليا: وانا هفضل جنبك و بتحضنه 

مالك: بكره رايح المهمه معاهم 

تاليا وبعدت عن حضنو:يعني ايه 

مالك: هبقا من القوات

تاليا بعياط: يعني ايه يعني انت 

مالك: ينفع تهدي 

تاليا: لا والنبي يا مالك عشان خاطري لا انا. انا ماصدقت لاقيتك والنبي 

مالك: هشش دموعك دي غاليه عاليا اوي يا تاليا 

تاليا: عشان خاطري لا مالك: مش هينفع لازم ابقا معاهم 

تاليا: وانا 

مالك:وانتي لو حصلي حاجه اسد هيشيلك في عيونه 

تاليا: بعد الشر عليك انا عايزاك انت والنبي يا مالك 

مالك باسها من شعرها: ماتخفيش اللي ربنا عايزه هيكون 

تاليا: يارب ترجعلي بخير 



مالك: ان شاء الله ويلا بقا عشان الوقت اتاخر مع ان علي عيني اسيبك 

تاليا:خلي بالك من نفسك والنبي 

مالك:حاضر 

تاليا: وكلمني مالك: حاضر

ومشيت وهي مرعوبه من الخوف و مالك فرحان ان هو اخير طلع كل اللي في قلبو 

حور بنوم:اسد 

اسد وهو طالع بعد ماخلص الشاور:ايه يا روح اسد 

حور:انت رايح فين 

اسد:عندي مشوار مهم 

حور:مشوار ايه دالوقتي الساعه 3 

اسد: لو رجعت هعرفك 


حور بعدم فهم:يعني ايه لو رجعت 

اسد: عندي مهمه في شغل 

حور:شغل ايه 

اسد: شغلي يا حور 

حور:مش انت سايب الشغل 

اسد:لا 

حور:يعني ايه انا مش فاهمه 

اسد: هفهمك بعدين وهيمشي

حور: لا قولي في ايه ويعني ايه لو رجعت 

اسد:البسي وتعالي هسيبك في حته امان 

حور وبتمسك ايدو:طب قولي

اسد وبيقبلها من ايديها:كل حاجه هتعرفيها 

حور بعياط: طب انت هترجع بخير صح 

اسد:صح يلا غيري هدومك 

حور غيرت هدومها 



اسد في الفون:احمد خد حور علي المكان اللي اتفقنا عليه 

احمد:طب اكلم مالك عشان بردو خايف علي تاليا 

اسد :تمام ماشي اهم حاجه انا هنزل بعدي علطول تاخدها تمام 

احمد:تمام 

اسد:انا شويه وهنزل وانتي هتنزلي ورايا 

حور بعياط: حاضر 

اسد: خلاص يا حوري في ايه 

حور :في انك مش عايز تقولي 

اسد:يفنع تهدي وتخلي بالك من نفسك عايزك حور الجديده 

حور:حاضر 

اسد قبلها :بعشقك يا حوري 

حور:وانا 

اسد:بتعترفي في اوقات غلط اوي انتي 

حور ضحكة



اسد:يلا وخدها نزل 

اسد:بصي فوني اهوو احمد هيرن عليكي اول مايتصل ططلعي علطول 

حور بتوتر: هتسبني هنا لوحدي 

اسد:ماتخفيش احمد هيجي بعدي علي طول 

حور حضنتو: انا خايفه خليك معايه

اسد:اهدي مافيش اي حاجه انا شويه وهرجعلك اهدي بقا 

حور: وعد 

اسد مش عارف يقولها ايه: وعد 

ومشي 

وشويه واحمد اتصل و هي طلعت منغير كلام 

احمد:انتي كويسه 

حور بتوتر: هو في ايه واسد رايح فين 

احمد:اهدي وهو هيعرفك 

و اتجه لمكان تاليا 

تاليا بعياط:هو مالك مشي

حور بستغراب:هو في ايه وانتي بتعيطي كده ليه 



احمد شاور ل تاليا انها تسكت

حور:في ايه 

احمد:بعدين 

حور بزعيق:لا مش بعدين انا عايزه اعرف في ايه دالوقتي 

احمد مش عارف يعمل معها ايه 

احمد في الفون:عايز اسد 

اسد:في ايه حور كويسه 

احمد:مش عايزه تمشي 

اسد:خليها تكلمني 

اسد:حور يا روحي قولتلك ايه مش قولتلك ان انا هعرفك في ايه 

حور:اه 



اسد:ماشي يا روحي امشي مع احمد وتاليا و تسمعي الكلام و اوعي تتحركي نهائي منغير اشاره من احمد 

حور:حاضر 

وقفل 

احمد اتجه للمكان المطلوب و حور وتاليا قاعدين في الاوتيل 

حور بخوف علي اسد:هو في ايه 

تاليا بتوتر:اهدي تعالي نصلي سوا 

حور :ماشي

بعد الصلاه 

حور:لا انا هفضل اصلي لحد ما اسد يرن عليا و يكلمني 

تاليا: طب اقرائي في المصحف عشان انتي شكلك تعبانه 

حور بترجي:تاليا عشان خاطري عرفِني 

تاليا: انا مش عارفه حاجه اهدي بس وكلها شويه و اسد هيكلمك 

حور:طب انتي خايفه ليه انا خايفه علي اسد 



تاليا بعياط: علي مالك 

صبا:مال صوتك 

احمد بخوف:لا مافيش حاجه 

صبا:انت كويس 

احمد بعصبيه و خوف:اه يا صبا في ايه

صبا:لا انت مش كويس 

احمد :قلقان شويه و قفل 

محمد :ربنا يسترها 

ليلي :يارب يا محمد 

ليلي بعياط:اول مهمه كنت خايفه عليه و كنت بقول معلش دي بس اول مره وبعد كده هتتعودي وانا كل مهمه خوفي بيبقا 



اكتر واكتر يا محمد 

محمد:اهدي مافيش حاجه

احمد :مايا بقيت معايه خلاص 

بعد سعات 

واحد من القوات:..........

احمد برعب:ايه ان..

وقام طيران 

احمد بخوف و توتر وتعبير وشه

متغير :حور تاليا تعالو بسرعه 

حور قربت منو :في ايه اسد كويس 

احمد:........

حور بعياط:لاااااا



الفصل السادس والثلاثون من هنا




تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×