رواية امتلكها الاسد الفصل السابع عشر 17 والاخير بقلم بثينه صلاح


 رواية امتلكها الاسد الفصل السابع عشر 17 والاخير بقلم بثينه صلاح 


اخذت ملات حقيبتها علشان تمشي فسمعت بالصدفه الاتفاق ما بين اسد وسالي وانه بيحبها وانه عمل كده علشان تكرهه لانه عنده مرض وهيموت..... 

خرج اسد وسالي وانصدموا لما شافوا ملاك مغمي عليها قدام الباب واسد اتعصب علشان خطته بفشلت لان احتمال ملاك تكون سمعتهم 

سالي بخضه من شحوب وجهها زرق شفتيها : اسد شيلها بسرعه.... 

اسد فاق من صدمته وشالها بقلق وخوف حطها علي سريره 

اسد بخوف : سالي جيبي البرافيوم بسرعه..... 

سالي بتسال : اسد هي احتمال تكون سمعتنا هتعمل ايه....

اسد بحيره : مش عارف..... 

سالي بدموع : احكيلها يا اسد يمكن تكون هي الحافز علشان تعمل العمليه وربنا كبير ... 

اسد بضياع : تفتكري العمليه ممكن تنجح وارجع اعيش مع ملاك.... 

سالي بأمل: ربنا رحمته واسعه يا اسد..... 

اسد : وافرض العمليه فشلت..... 

قاطعهم صوت بكاء ملاك وهي بتصرخ 



اسد : ملاك اهدي.... 

ملاك بدموع : انت ليييه بتعمل فيا كده ليييه بتبعدني عنك حرام عليك يا اسد...... 

اسد بغضب مزيف : اسد كده من غير ابيه.... 

ملاك بغضب : ايوه اسد من غير أبيه... ولما انت كنت بتحبني بتعمل كده ليه هاا..  

ثم اكملت بغضب طفولي: علي فكره ملاك زعلانه منك علشان مخبي عليها ومتفق مع السلعوه سالي..   

اسد بحنان وغضب من نفسه علشان هو السبب في دموعها: ملاك انتي لسه صغيره والمستقبل قدامك واحلامك ذنبك ايه تعيشي مع واحد محكوم عليه الموت في اي وقت... 

ملاك بدموع : انت مين علشان تكرر عني ... ثم انت مين علشان تحدد ربنا هو قادر على كل حاجه وفي ايده الاعمار .. انا ممكن اكون بين ايديك وروحي تطلع وانا كويسه.... وانا سمعت ان مرضك ليه عمليه.... أسد ارجوك علشان خاطر ملاكك اعملها.... بس قبلها تجبلي فستان ونعمل فرح ونسافر تعمل العمليه..... 



اسد بضحك : تتجوزي وهو انتي عارفه يعني ايه جواز 😂😂 (ولا انا اعرف 😂😘) 

ملاك بكسوف وخجل من وقاحته : اسد عيب سالي معانا.... 

سالي بضحك : اعتبريني مش موجوده ... وخرجت 

 اسد بمكر : هاا مش جاوبتيني.... 

ملاك رمت نفسها في حضنه بخجل : آإنا صحيح مش اعرف حاجه بس انت علمني مش انت استاذي وبابي... وانا تلميذتك المطيعه.... 

اسد بحب وهو بيص علي شفتيها برغبه واشتياق : احلي تليمذه 💋😘 وبعدها سكت شهرزاد عن الكلام المباح 

سها بتوتر : عمو انت ليه قولت ل زوج امي اني مراتك..... 

امجد بمكر : يعني انتي كنتي عاوزه اسيبك ليه..... 

سها بذعر : لا هو عاوز يجوزني راجل عجوز قد جدي علشان الفلوس.... 

امجد بتسال : وامك فين في دا كله... 

سها بدموع : ماما ماتت.... 

امجد بحنان : طيب بطلي عياط ويلا نروح ل ملاك.... 

سها وهي بتمسح دموعها بكم كنزتها كالاطفال : يعني مش هتخطفني... 

امجد بضحك : انتي مجنونه يا بنتي هخطفك وانتي في نص بيتي.... 



سالي بتسال : مين دي يا امجد...؟! 

امجد : دي سها صحبت ملاك.... هي ملاك فوق.... 

سالي : ايوه بس.. هي تعبانه شويه واسد معاها....

امجد بغضب : لا كده زودها خلاص وملاك مش من حقه ان يعذبها معه... 

سالي بحزن : هو ليه اسبابه.. وبما ان ملاك عرفت يبقا كلكم تعرفوا... اسد عنده " conser "كانسر .... 

امجد بصدمه : انتي هبله اسد مين اللي عنده كانسر..... 

سحر بصدمه وقع منها الفنجان : انتي هبله اسد مين... انتي جبتي الكلام دا مينين انطقي.... 

سالي بشفقه : بقاله شهور بياخد كيماويّ واليوم اللي بيسهر فيه برا بيكون عنده جلسه.... وانا كنت مع صحبتي شوفته هناك وهو اجبرني اني اوعده اني مش اقول لحد.... 

امجد بدموع : اهوا اسد اللي بتكرهيه هيموت علشان ترتاحي يا سحر هانم انشالله تكوني مبسوطه دلوقتي...... 

سحر انهارت علشان فلذه كبدها : حرام عليك يا امجد مش تظلمني... وطلعت جري علي اوضه اسد

سها بغضب : انت واحد شرير يا عمو اواي تكلم مامتك كده مش شايفه زعلانة ومنهاره.... 



سالي وامجد ضحكوا عليها وقالوا في صوت واحد : دي نسخه تانيه من ملاك..... 

امجد بضحك : تعالي ورايا يا قطه نشوق لقاء سحر هانم واسد الصياد... 

سالي بملل: من نفسكم بقا مليش في الدراما انا راحه الديسكو سلام ... 

سحر فتحت الباب رات اسد وملات نيمين في حضن بعض قد ايه هما حلوين وندمت انها حاولت تفرق بينهم.... اسد حس بيها وفتح عينيه 

اسد : اظن في باب بيندق عليه قبل ما حد يدخل.... 

سحر بدموع وهي بتبوس اسد في كل حته : والله العظيم بحبك يا قلب امك اسد انت ابني وروحي يا ضنايا..... 

اسد مسكها بسرعه لما لقاها بتبوس رجله : انتي بتعملي ايه يا امي.... 

سحر بدموع : سامحني يا قلب امك.. وقعدت بتبوس وجهه اسد حضنها هو كان محتاج الحضن دا 



اسد : اه يا امي لو تعرفي كنت محتاج حضنك دا قد ايه بس بعد فوات الاوان انا خلاص.... 

سحر ببكاء : لا انت هتعمل العمليه وهتعيش علشان خاطر ملاكك.... 

امجد بدموع : وعلشاني انا كمان انا مليش حد غيرك يا ابويا واخويا...  

اسد بتهكم : ابوك... 

امجد باصرار : ايوه ابويا وتعمل العمليه وهتخف وتجيب اولاد بحلوه ملاك كده وينادوا عليا.. اجاا.... 

اسد بتسال: انتي مين.... ,

سها : انا سها صاحبت ملاك علشان خاطري يا عمو اعمل العمليه علشان ملاك بتحبك اوووووي اهئ اهئ اهئ.... 

امجد بهمس : ما تجوزهالي ينوبك فيا ثواب هي هبله اه بس خطفت قلبي.... 

سحر بغضب : هي مين دي اللي هتتجوزها.... 

امجد بغضب : وبعدين يا سحر هانم هنرجع تاني.... 



سحر بنفي : لا ابدا والله توبت خلاص برحتكوا اتجوزوا وعيشوا حياتكم..... ثم نادت علي سها 

سحر : تعالي يا حبيبتي يا مرات ابني يا حلوه.... 

وسها ما صدقت رمت نفسها في حضنها : حضنك حلو اووي يا ماما سحر.... 

ملاك حسست علي السرير مش لقت اسد جنبها قامت لقت الكل موجود 

ملاك بتسال : ايه هو في ايه.... 

امجد بمرح : ايه يا بنتي كنتي نايمه مع اهل الكهف.... 

 ملاك بخوف : فين اسد.... 

اسد بحب وهو يقترب منها : انا هنا يا حبيبتي.... 

ملاك حضنته بقوه : هتخف وهتعلمني ماشي يا بابي .... 

اسد حضنها بحب وهمس : هخف علشان خاطر عيون ملاكي.... 



وبعد خمس سنين 

اسد كان قاعد في مكتبه وملاك بتجري ولا بنتين نسخه منها ولد نسخه مصغره من أبوه واقتحموا المكتب 

ملاك بغضب : اسد بص انا جبت اخرى من ولادك بص يا ابن الناس انا جربت الجواز والخلفه انا كده تمام رجعني بيت بابي.... 

اسد بحب وهو يعمز لها : مانتي فعلا في بيت بابي ولا ايه يا ملاكي....

ملك وملكيه قعدوا يضحكوا وصقر قال : لا بنتي انتي وهي خلي الاسد يستفرد ب مزته..... 



تمت



تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×