رواية ادخلتني الي قلبها الفصل الرابع عشر 14 بقلم حنين محمد


 رواية ادخلتني الي قلبها الفصل الرابع عشر 14 بقلم حنين ص


مريم جاي تمسك ريهام وطلعها بره 

ادم سيبي ايد مراتي 

عصام 😱مراتك

ادم اه مراتي وعلي سنه الله ورسوله

مريم😡 بغضب شديد ازاي يا آدم 

ادم زي الناس انا بحب ريهام من زمان اوي و هي بتحبني

عصام وانت ازاي متقولش لحد من العيله

ادم علشان عارف انكم مش هتوفق اه وخلي بالكم كلكم هي هتقعد هنا زيها زي اي واحده في البيت ده عقبال ما نجيب ليا انا حبيبتي قصر لينا وبيروح يمسك ايد ريهام 

مريم اقصر علشان ديه الزبال وجايه تكمل كلمها 

مروه ام مريم راحت ضربتها بالقلم بس بقي أخرس انا مش مربياكي كدا اكيد انتي مش بنتي انت بتكلمها ليه كدا

مريم بتضربيني علشان ديه 

عصام اهدي يا مروه 



ريهام خلاص يا طنط اهدي ريهام بتروح تقعد مروه وبتديها مياه 

ادم يلا يا ريهام نطلع الاوضه بتاعتنا 

عبير روحي يا بنتي مع جوزك 

ادم بيوجه كلامه لمريم واي حربوقه في البيت ده ملهاش دعوه ب مراتي

تسنيم و بسنت بيضحكوا

ريهام كانت عايزه تروح تحضن تسنيم لأن عرفت انها اختها 

وبعدها بتطلع هي وادم الاوضه

عصام انا مش عارف ازاي كدا لا لا هيجيلي سكته قلبيه 

تسنيم اهدي يا بابا ادم عاقل وعارف هو عمل ايه 

بسنت ايوه يا بابا تسنيم معاها حق وريهام بنت طيبه و قمر 

عصام لا انا مش قادر انا طالع الاوضه بتاعتي 

مريم بتطلع الاوضه وهي غضبانه وبتكسر كل حاجه فيها الاوضه

ومروه قاعده تحت زعلانه علي حالت بنتها والشر اللي فيها 

عند ادم في الروضه

ريهام مكنش ينفع يا آدم تتكلم كدا 



ادم راح عند ريهام وقعتها علي السرير ريهام انتي ملكيش اي زنب وانا هحاسب اي حد حاول يزعلك ولا حتي بكلمه 

ريهام بجد يا آدم انت عوضي عوضتني عن كل حاجه 

ادم ولسه صحيح هتروحي بكره الجامعه علشان بقالك كام يوم مش بتروحي 

ريهام اه وماشي 

ادم بيبو*س راس ريهام يلا روحي شوفي ماما

ريهام حاضر وبتحضن ادم وبتخرج

بتدخل عند لميه

لميه حبيبتي وحشتيني تعالي 

ريهام انا عندي ليكي خبر حلو 

لميه ايه فرحتيني بقالي كتير مرحتش

ريهام انا اتجوزت ادم 

لميه لا انا مش مصدقه ده ازاي هاتيلي مايه مش قادره 

ريهام بقلق انتي كويسه 

لميه بفرح اه كويسه اوي 

تعالي احكيلي اتجوزتوا ازي 

ومخلتنيش احضر الفرح ليه 



ريهام انا معملتش فرح يا ماما انا اتجوزت علطول 

لميه المهم انك بقيتي مرات ابني وبنتي 

ريهام اه ويتحضنها خودي الدواء يلا 

لميه حاضر 

ريهام حهزي نفسك علشان بليل هنززل انا وانتي نتمشي شوايه علشان رجليكي

لميه ماشي يا بنتي انا اصلا زهقت من قعده السرير ديه 

ريهام ماشي وبيتكلموا شوايه 

مريم بتخرج من الاوضه بتاعته وبتروح عند ادم وبتفتح الباب من غير ما تستأذن

ادم انتي ازاي تدخلي كدا من غير ما تخبطي

مريم انت ازاي تعمل كدا انت عارف اني بحبك وبتروح تمسك أيده 

ادم اوعي كدا سيبي ايدي 

وقتها ريهام بتدخل وبتتصدم

ريهام بعصبيه وبصوت عالي سيبي ايدي جوزي وبتروح ضربها بالقلم القلم ده علشان تدخلي علي واحد متجوز ولا كمان تمسكي أيده 

ادم اهدي يا ريهام 

مريم انت بتضربيني وانت يا ادم ساكت والله لهندمك يا ريهام وهتشوفي وبتخرج 



ريهام بتعب وبتنهج بتروح تقعد علي السرير

ادم بيروح يقعد جنبها لا دا انتي طلعتي بتغيري اوي 

ريهام بس يا آدم ولو شوفتك مسك ايد البت ديه مش هيحصل كويس انا بس علشان عارفه انها عقربه علشان كدا سكت وعلشان وثقه فيك بس يا ريت ثقتي مترحش علي الفاضي 

ادم بيب*وس أيدها لا متقلقيش 

ريهام ماشي يا آدم 

ادم انا رايح مشوار مهم ولما اجي هكلمك 

ريهام ماشي خلي بالك من نفسك 

ادم حاضر وبيطلع وبيركب العربيه وبيركنها في مكان محدش يشوفه وبيراقب مريم وهي طالعه من القصر 

مريم يتركب عربيتها وبتروح عند كريم 

ادم بيمشي ورها من غير ما يحسسها 

مريم بتوصل وبتطلع لي كريم

كريم يا هلا 

مريم يغضب اتحوزها يا كريم 

ادم بيطلع وراها و كان واقف وراء الباب وبيسمعها

كريم اتجوز مين يا مريم

مريم اتجوز ريهام 



كريم ازاي دا انا خربت الصفقه بتاعته علشان يبقي متشتت و ميففكرش فيها 

مريم وانا اللي كنت عايزه اخلص من أمه العقاريه ديه هي اللي كانت بتقربهم من بعض

كريم احنا كدا هنغير الخط 

ادم في سره يا لهوي يا ولاد الك*لب

ريهام كان معاها حق بس كنت عارف ان لما مريم تعرف اني اتجوزت ريهام هتروح لاكريمم علشان كدا اتجوزتك يا ريهام بس بحبك وهقولك انهارده يا ريهام

مريم طب هنعمل ايه 

كريم استني افكر اه هنلبس ريهام تهمه أنها بتحاول تقتل أمه وانا عليا بقي اني اروح لريهام واقولها أن ادم مش بيحبها وبيشك فيها مهو ادم هيترطها بره البيت 

مريم طب ازاي هعمل كدا 

كريم هتبدلي الدواء زي اول مره وتخطي في شنطه ريهام وتروحي تقولي لادم وادم هيجي يدور هيلاقي الدواء بس كدا 

ادم لا مفيش حاجه من ديه هتم وبينزل تحت وبيركب العربيه وبيمشي اعمل ايه دلوقتي اعمل ايه

ريهام بتكون قاعده مع تسنيم و بسنت 

بسنت احكيلي بقي ازاي اتجوزتي انتي واخويا 

ريهام حاضر يا ستي بصي انا في اليوم اللي مشيت فيه روحت عند خالتي في اسكندريه وهو جه و اتاسفلي وقاعدنا سوا و في الصبح قبل ما تمشي هو اخدني ورحنا عند المأذون وهو كان واخد موفقت ماما وانا طبعا وفقت واتجوزنا كان نفسي في في فرح بس ادم ب الدنيا كلها بس هو وعدني لما ماما لميه تخف هيعملي فرح ولا في الأحلام 



تسنيم الله عليكي يا ريهام الله علي الحب

بسنت اه شوفتي بقي مش يا ريت حد يجيلي كدا زي ادم 

وبيروح القصر 

ريهام يا ريهام 

بسنت وتسنيم طب احنا هنطلع بقي وبيطلعوا بره الاوضه

ريهام نعم يا آدم مرحتش الشركه ليه 

ادم خلي بالك من ماما انهارده اوي وادخلي اقعدي معاها طول اليوم و متروحيش في حتي لحد ما اجي

ريهام لسه يا آدم 

ادم لما اجي هفهمك

ريهام ماشي وبتروح تقعد مع لميه 



ادم والله ما هرحمك يا كريم وانتي يا مريم حسابك معايا كبير اوي 

وبعد مرور وقت بيكون الوقت اتاخر وريهام بتنعس وتنام علي الكرسي 

بتدخل مريم براحه وبتدخل الدوا اللي في الدرج وبتحط الدوا في شنطه ريهام 

ادم شايف كل الكلام ده لان كان واقف ورا الباب 

وبيدخل الله عليكي يا مريم الله 

مريم😱 بخوف ادم 

يتبع  



الفصل الخامس عشر من هنا



تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×