رواية عشق اولاد الصاوي (كاملة جميع الفصول) بقلم مريم محمد

رواية عشق اولاد الصاوي (كاملة جميع الفصول) بقلم مريم محمد

رواية عشق اولاد الصاوي (كاملة جميع الفصول) بقلم مريم محمد

 

#عشق_اولاد_الصاوي

كان بيبوسها و هيا بتحاول تبعد 

ورد: ابعد يا مستر ادهم عيب كدا 

ادهم بعصبيه قربها منه قبلها من شفايفها

ادهم: انا براحتي يا بت انتي فاهمه 

ورد ببكاء: عيب يا مستر كدا غلط 

ادهم بعصبيه: امشي اطلعي بره روحي علي فصلك و انا هتصرف مع ابوكي 

ورد طلعت تجري بخوف 

و ادهم رن علي ابوها 

ادهم بعصبيه: مش ده اتفقنا يا ادم يا شرقاوي 

ادم بخوف: ليه يا ادهم بيه انا عملت ايه 

ادهم: بنتك كل لما اقرب منها تعيط و تجري و تسيبني و انت واخد حق الخمس ايام الي طلبتهم منك 

ادم بخوف: معلش يا بيه حقك عليا انا هتصرف معاها يا بيه و هجيبها لحد بيتك يعني حتي مش المدرسه

ادهم بتفكير: ماشي اخرك بكرا و قفل السكه في وشه 

بليل 

ادهم روح بيته او بمعني اصح القصر 

كان داخل معاه بنت فتاة ليل 

طلع بيها علي سلم القصر و لسه هيدخل غرفته وقف علي صوت اخوه 

حورس بعصبيه: ادهممم 

ادهم بصلوا ببرود: انجز يا حورس قول الكلمتين بتوع كل يوم عشان ادخل الاوضه 

قرب حورس منهم بعصبيه و زق البنت و البنت طلعت تجري بره القصر 

حورس بعصبيه: انا هوريك الكلمتين بتوع كل يوم 

في ذلك الوقت حورس ضرب ادهم بالبوكس 

ادهم اتصدم من حركة اخوه و رد نفس البوكس 

الذي اسقط حورس ارضا 

قام حورس ولسه هيضرب اخوه بس وقفهم صوت اخر 

صالح بعصبيه: بسسس الله عليكم احفادي الاتنين بيضربه بعض 

حورس و هو منزل راسه في الارض: يا جدي انا 

لكن صالح قطع كلامه 







صالح بعصبيه: انت تسكت خالص 

و ادهم كان لسه هيتكلم لكن نظرة جدو كانت كفيله تخرسه 

صالح: المهذله دي مش عايز اشوفها تاني اتفضلو علي غرافكم 

حورس و ادهم بصوا لبعض و كل واحد راح اوضته

تاني يوم دخل ادهم المدرسه و هو مدايق كان عليه حصه للفصل بتاع ورد 

دخل بكل غضب و بداء يشرح و بعد ما خلص طلع من الفصل بغضب 

و ورد حست ان هو مدايق قامت طلعت وراه شافته واقف في الحوش بيشرب سيجاره 

قربت ورد منه بخوف:

ورد: اسفه علي تدخل بس هو حضرتك كويس

ادهم ببرود: جيالي برجلك 

ورد: حسيت انك مدايق 

مسك ادهم ايدها و قربها منه ولسه هيبوسها 

ورد ببكاء: ارجوك لا ارجوك 

ادهم زقها بغضب: كلها شويه و كل الهبل ده هينتهي و تكوني عندي في البيت 

ورد بصتلوا بخوف و جريت و كانت طول اليوم قاعده خايفه 

بليل كان ادهم واقف في حته مقطوعه مستني حد و بعد دقايق وصلت عربيه نزل منها ادم و معاه بنته و سواق العربيه خد حسابه و مشي 

ادم قرب و معاه بنته الي باين عليها الخوف 

ادهم بسخريه: ما كان من الاول يا حلوه

ورد بصتلوا بخوف و مردتش

ادم: كدا انا عداني العيب يا ادهم بيه 

ادهم: طير انت 

ادم: حاضر هتصل بسواق التاكسي يجي ياخدني 

بعد قليل مشي ابو ورد 

و ادهم قرب من ورد جذبها من خصرها لدرجة انها لزقت فيه 

ادهم قرب باسها من شفايفها برقه و فضلت البوسه اكتر من خمس دقايق و ورد مستسلمه لقدرها 

ادهم بعد عنها 

ادهم: يلا عشان هنروح بيتي 

ركبت ورد جنب ادهم  و بعد ساعه وصل ادهم البيت و لسه كان هيطلع علي سلم بس صوت جده اوقفه 

صالح: مش هنبطل المهزله دي يا ادهم كل يوم بنت 

ادهم بملل: دي غيرهم و عايزها 

مسك ادهم ايدها و طلع علي سلم و ورد بصت لجد لصالح بنظره كلها توسل 

صالح: اقف يا ادهم 

ادهم وقف 

صالح: تعالي يا بنتي 

ورد بصت لادهم الي شاور لها تروحلوا 

جريت ورد علي ذلك العجوز 

صالح بحنيه: انتي جايه غصب عنك يا بنتي 

ورد فضلت تعيط و خايفه تتكلم بسبب ادهم 

صالح: جايه غصب 

ورد بخوف من ادهم:  لا ابدا يا عمو بس متوتره عشان دي اول مره اشتغل الشغل الوحش ده 

صالح: باين عليكي طفله صغيره متروحيش للسكه دي حفظي علي نفسك 

ورد ببكاء: نفسي نفسي 

صالح: طب ما تحفظي هو حد هيمنعك 

ورد مسحت دموعها بقهر: ربنا ينتقم من الي كان السبب اني اكون كدا  عن اذنك يا عمو 

صالح: فهميني يا اسمك اي ممكن اساعدك

ورد ببكاء: ورد يا عمو اسمي ورد و مش هتعرف تساعدني 

ادهم خادها و دخل الغرفه 

صالح بحزن: هتندمي  يا ورد 

عند ادهم و ورد 

ادهم: ادخلي خدي شاور و مش تعيطي و في الشنطه دي في قميص نوم اسود البسيه هيكون عليكي جنان 

ورد خدت الشنطه و دخلت الحمام تاخد شاور و هيا بتعيط 

في حته تانيه خالص تحديدا في المطار 

الجارد: نورت يا يونس باشا 

يونس و هو ماشي بهيبته 

يونس: تتصلي ب ادهم دلوقتي يجي علي شركه 

الجارد: حاضر يا باشا 

ركب يونس العربيه و راح علي شركه 

و الجارد اتصل علي ادهم 

عند ادهم ورد طلعت و كان شكلها ملكة جمال 

ادهم قرب منها 

ادهم: اي الجمال ده يا ورد 

ورد بصتلوا بخوف و في دماغها بتقول 

هو ده اللي انا حبيته عايز يتسلي بيا 

ادهم قرب باسها من شفايفها و شالها و حطها علي سرير  و قبل ما يكمل تليفونه رن 

ادهم بعصبيه 

مسك التليفون بس استغرب لما شاف الجارد بتاع يونس الي في مصر بيرن عليه و رد بسرعه 

ادهم: اي يبني 

الجارد: يونس باشا وصل الشركه و عايزك يا ادهم بيه 

ادهم بفرحه: جاي حالا 

و قفل و لبس بفرحه 

و اتكلم قبا ما يطلع من الغرفه 

ادهم بتحذير: متخرجيش من هنا كلها ساعتين و جاي 

طلع ادهم و ركب عربيته و ساق باقصي سرعه عشان يوصل للشركه بعد قليل وصل الشركه و جري علي مكتب يونس بفرحه و فتح الباب دون استأذان 

ادهم بفرحه: يونس 

يونس قام بفرحه: ادهم 

اقتربه من بعض و حضنه بعض بفرحه 

يونس: وحشتني اوي 

ادهم باس راس يونس و هو بيتكلم بفرحه: انت كمان وحشتني اوي تعالي نروح جدي هيفرح اوي و حورس 

يونس: ايوا يلا ده الواد حورس وحشني اوي 

عند القصر وصل ادهم و يونس و دخله بس ادهم اتكلم بعصبيه لما شاف ورد قاعده جنب جده ولابسه ملابسها الي جت بيها البنطلون و التيشيرت 

ادهم: الي نزلك من فوق 

صالح: انت تخرس خالص دلوقتي 

وراح قرب من يونس حضنه و بعد سلامات 

ادهم: خلاص بقا ممكن اعرف دي بتعمل اي تحت 

صالح: البنت حكتلي كل حاجه يا محترم 







ادهم: ميخصنيش انا دافع فيها. صالح بص ليونس: شايف اخرت تربيتك و دلعك الزياده لاخوك 

يونس: طب فهموني فيه اي 

صالح: البنت دي طالبه عنده في المدرسه عجبت ادهم بيه دفع فلوس لابوها عشان يقضي معاها خمس ايام في مكتبه الي في المدرسه و ابوها طماع و وافق و البنت كانت خايفه و بتمنعه الباشا اتفق مع ابوها انها هتقضي الخمس ايام معاه في البيت 

يونس: و اي يعني يا جدي فاكر لما قولتلك اي غلطه ادهم يعملها انا هتحمل مسؤليتها 

صالح: يعني تقدر تقولي لما البنت الغلبانه دي تفقد اغلي ما ليها حضرتك هتعمل اي هتخليه يتجوزها 

يونس: لا مش هيتجوزها يا جدي انا قولت انا هتحمل غلطاته يعني هو يعمل الي يعملو و انا هتجوزها فتره بعدين هطلقها و كدا يبقا اسمها كانت متجوزه 

صالح: انتو اتجننته رسمي هيا البنت دي لعبه في ايدكم 

يونس: مش لعبه و انا قولت الي عندي يا جدي 

ادهم: بس انا مش موافق انك تتجوزها 

يونس: ليه بقا 

ادهم بغيره عليها: ورد مش هتتجوزك انا عندي حل 

يونس: قول 

ادهم: هكتب عليها انهارده اقضي معاها فتره و هيا مراتي بعدين اطلقها بس نقول لابوها 

يونس: تمام حلو بس فكك من ابوها ده مش لازم 

ادهم: تمام هروح اجيب المأذون 

يونس: و انا هطلع اطمن علي حورس 

و ورد قعدت مكانها تعيط انها هتتجوز الي بتحبه فتره و يسيبها 

(اعرفكم علي ابطالنا 

ورد تبلغ من العمر 18 في تالته ثانوي عام و متوسطة الطول و الجسم عينها زرقه 

ادهم يبلغ من العمر 30  طويل و عريض بشرته قمحاوي عينه خضره 

حورس يبلغ من العمر 28 طويل و عريض بشرته بيضاء عينه عسلي 

يونس يبلغ من العمر 32 طويل و عريض بشرته قمحاوي عينه عسلي 

صالح يبلغ من العمر 65 بس شكله مش باين عليه

ادم ابو ورد يبلغ من العمر 45 

بس كدا 

عند يونس دخل غرفة حورس شافه قاعد باصص للفراغ 

يونس: حورس 

حورس لف راسه بهدوء

يونس:  منزلتش تسلم عليا 

حورس بهدوء: مسمعتش صوتك 

يونس: اممم و قرب وقعد جنبه و خده في حضنه 

عامل اي وحشتني 

حورس بهدوء: الحمدلله انت كمان 

بعد شويه من الكلام وصل ادهم و معاه المأذون 

و يونس نزل من الغرفه و معاه حورس 

بعد شويه تم كتب الكتاب 

ادهم: كدا يا جدي تسيبني اخدها بقا 

يونس بخبث: انا يوم و انت يوم 

ادهم بغيره و عصبيه: طب فكر فيها مجرد تفكير يا يونس 

يونس بضحك: مش قادر روح يلا 

ادهم طلع غرفته و معاه ورد و مكنش عارف سبب فرحته ان هو اتجوز ورد 

ادهم: روحي غيري 

ورد دخلت غيرت ملابسها للقميص الي هو جايبه 

ادهم قرب منها باسها من شفايفها بتلذذ و بداء يتعمق اكتر و نزل علي عنقها و بداء يزيل ملابسها 

وتصبح ورد زوجته اسم و فعلا 

بليل علي فجر 

كان ادهم نايم و ورد في حضنه صحي علي بكأها 

ادهم بخضه طلعها من حضنه و اتكلم: مالك يا ورد 

ورد ببكاء: زعلانه علي الي حصلي يمكن اتجوزنا بس بعد فتره هنسيب بعض سيبتك تقرب مني و انا عارفه ان نهايتي هنبعد عن بعض







ادهم مجرد فكره انها تبعد عنه ادايق 

ادهم بيحاول يطمنها: نامي يا ورد و نتكلم في الموضوع ده بعدين اطني انتي مراتي 

ورد حست ب امان و نامت في حضنه 

عند يونس راح علي شركه و هو عارف انها هتكون فاضيه لان الساعه 5 الفجر و كلها ساعتين جميع الموظفين هيجو 

يونس و هو داخل الشركه شاف بنت بتتخانق مع الامن 

يونس: في ايه 

البنت بصتلوا و اتكلمت 

البنت: وانت مالك بتدخل ليه

يونس: اممم يمكن بتدخل عشان انا صاحب الشركه و شايف بنت جايه الشركه في وقت زي ده 

البنت: كمان بتقول صاحب الشركه يا كداب صاحب الشركه المهندس حورس 

يونس بعصبيه: انا اخو حورس الكبير 

البنت بخوف: انا اسفه انا بس كنت 

يونس: كنتي جايه ليه 

البنت: انا موظفه هنا و نسيت تليفوني و اتشغلت في طلبات البيت لما روحت و افتكرت من شويه اني نسيت الفون هنا  و الامن مش راضين يدخلوني 

يونس: انتي اسمك اي و بتشتغلي هنا اي 

البنت: اسمي عشق و انا السكرتيره بتاعت مهندس حورس 

يونس: ادخلي يا عشق خدي تليفونك وانتي هتبقي السكرتيره بتاعتي 

عشق: ازاي انا سكرتيرة مهندس حورس 

يونس: انا هقوله اني عايزك و اتفضلي ادخلي خدي تليفونك 

(ملحوظه يونس مش بتاع بنات زي ادهم بس مدلع ادهم) 

عشق: ازاي افرد انا مش عايزه اشتغل معاك انا مرتاحه مع مهندس حورس

يونس بستفزاز: انا قولت الي عندي 

عشق بعصبيه: مش بمزاجك انت فاكر نفسك مين انت ولا اي حاجه انت مجرد واحد لسه جاي علينا جديد

يونس قرب منها بغضب جذبها من وسطها و باسها من شفايفها ووووو يتبعععع

مريم محمد 


                    الفصل الثاني من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×