رواية عشق الفهد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شيماء ناصر
#عشق_الفهد
23💜🧡
مبروك المدام حامل في الشهر الاول
فهد بالهفه دخل لي حور: الف سلامه عليكي ياقلبي
حور: الله يسلمك
فهد باس راسها بحب: مبروك ياحبيبتي
حور: الله يبارك فيك ياحبيبي
دخلت عشق: الف سلامه عليكي ومبروك ياحور
حور بصت لي فهد بأمر: طلقها
فهد باعتراض: اطلقها لي؟
حور: دي واحده كدابه وكسرت ثقتك وانت قولت هتطلقها يلا طلقها انا دلوقتي حامل وخلاص كده مفيش ليها لزمه هنا خليها تمشي
فهد قام وقف جنب عشق ومسك اديها: انا بحبها ومش هطلقها وهي لا كسرت ثقتي ولا حاجه انا الي فهمتها غلط هي حكتلي كل حاجه والواد ده انا هجيبه من قفاه
عشق بصت لي فهد بحب وسعاده انه مش هيتخلا عنها
حور بعناد: انت مش كنت عايز الولد انا اهو حامل وخلاص كده انت مش هتحتاجها وحب اي الي بتتكلم عنه تحب واحده من دور عيالك
فهد: صوتك ميعلاش عليااا وعيال الي بتتكلمي عليهم دول كان زمانهم موجودين في الدنيا لو مكنتيش رفضتي تحملي من الاول
فهد خد عشق وخرجو عشق كل ده وهي مبسوطه
مروان بتساول: حور حامل بجد انتي متاكده
وعد بارتباك: ها ااه متاكده يامروان بيه
مروان بفرحه: هبق جدو يارب لك الحمد والشكر
ساره: بابا الله يخليك متعملش كده انت فاهم الموضوع غلط
سيد بص لي ساره بغضب واكمل وراء الشيخ لحد ما قال جملتة المعتاده (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير) مبروك ياعريس
ساره مقدرتش تمسك دموعها الي انهمرت علي خدها: مش هو ده الي كان نفسي يبق جوزي انا بحب مراد ويوسف عارف هو ازاي يوافق علي كده حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يانورهان
نورهان جت وقفت جنبها وهي بتظغرت: حاسه انك بتجيبي في سيرتي يابنت جوزي
ساره بصتلها بكره ومتكلمتش معاها
سيد: مبروك ياابني من هنا ورايح هي مسؤله منك وانا مبقاش ليا دخل فيها من دلوقتي لا هي بنتي ولا انا اعرفها
بعد شويه ساره راحت قعدت جنب سيد
=كده يابابا ترميني كده تحكم عليا من غير ما تسمعني ومش عايز تشوفني تاني مش انا حببتك وبنتك الوحيده مش المفروض تقف في ضهري وتكون سندي
سيد بغضب: مش انتي الي هتعلميني اعمل اي بس شكلك انتي الي نسيتي اننا صعيده ولو كان ده حصل في البلد كنت د*بحتك احمد ربنا وخلي يومك يعدي وروحي مع جوزك ورجلك متخطيش بيتي تاني.... وسبها قاعده بتعيط
يوسف حط شنتطها في العربيه وركبها وساق
ساره قلبها بي*تقطع علي فراق ابوها وبتها
تلفون حور رن💜🧡
وعد بغضب: بصي انا عملت الي انتي طلبتيه بس الكدبه دي مش هتفضل كتير لزم تتصرفي
حور بخنقه: تمام سلام.....
بزعيق: فففههد فهههد
جه فهد علي صوتها: حصل اي انتي كويسه؟ اجيب الدكتوره تاني...... شاف الدنيا متبهدله
حور واقفه قدام الدولاب وموقعه كل الهدوم في الارض
=انا اتسرقت دهبي مش لاقياه اتصل بالبوليس
فهد: حور دوري كويس وانتي هتلاقيه
حور بتعب: انا تعبت دورت عليه كذا مره وانا بشيله في المكان ده وانت عارف
فهد خدها وقعدها علي السرير: طب اهدي بطلي تتوتري وانتي حامل الدكتوره قالت ترتاحي
حور: سيبك دلوقتي من الراحه دهبي مسروق اتصل بالبوليس روح واتاكد من الخزنه ممكن يكون مسروق منها
مروان: في اي يافهد مالك متسربع لي؟
فهد نازل علي السلم: في حرامي دخل البيت دهب حور مسروق كله انا رايح اوضة المكتب اتاكد ان كانت في حاجه اتسرقت
جنه كانت مع عشق في اوضتها
=انا مبسوطه قوي ياجنة فهد فال انه بيحبني
جنة: طب وانتي بتحبيه
عشق: جدا جدا اعترض علي كلام حور ورفض يطلقني
جنة: الله الله على الحب
فهد بغضب بيدور علي الاوراق والفلوس ......
بااابااا
مروان: كل حاجه تمام
فهد: مفيش حاجه تمام في اوراق تخص القصر مسروقه وفي فلوس كمان مسروقه
مروان باستغراب: الاوراق والفلوس كانت في الخزنه وانا قفلها بايدي من يومين...... انا هتصل بي خالد
حور قعده علي الكرسي وحطت رجل علي رجل.......
خلينا نتفرج علي الي هيحصل
جنة: طيب استاذن انا بق واسيبك
خرجت جنة وسابت عشق لوحدها....... قامت عشق راحت للدولاب تجيب لبس عشان تغير هدومها
عشق بدهشه: اي ده؟؟؟ مين الي حط الدهب وسط هدومي اكيد دي حور هي امتا هتسبني في حالي بق
خرجت حور وراحت لي اوضة عشق وفتحت الباب مره واحده....
عشق بخضه: خوفتيني
دخلت حور وحطت الدهب قدامها علي السرير: الدهب ده بتاعك
حور بدهشه: ايو كان معاكي بيعمل اي؟انتي سرقتيه
عشق: ما تبطلي شغل هبل بق انا عارفه انك بتعملي كده علشان توقعيني يبان عليكي البرائه بس انتي خبيثه
حور قربت منها: انا مش حابه وجودك في بيتي مع جوزي انتي مش قادره تفهمي الحاجه الصغيره دي كنت مبسوطه في حياتي وكل حاجه تحت سيطرتي قبل ما تيجي انتي قوليلي فرحانه وانتي بتبعدي جوزي عني
عشق: بقولك اي انا مش عاوزه اتخانق معاكي واعمل مشاكل المفروض ترتاحي علشان الي في بطنك بس انا شايفه انك بتحاولي تعملي مشاكل معايا وخلاص وانا مسرقتش حاجه
حور: كدابه انتي طمعتي في دهبي وخدتيه وكمان..... حور رمت علي السرير قماشه ملفوف فيها فلوس وورق
عشق بعد فهم: اي دول؟
حور: انتي قوليلي اي دول معقول تسرقي وتمدي ايدك علي فلوس جوزي
عشق بنفي: اسكتي انا مسرقتش حاجه انتي هتستعبطي
حور بضحكة سخريه: فهد يافهددد ياباباااا
مروان وفهد جاين علي صوت حور
عشق: انتي بتعملي اي انا مخدتش حاجه والله انتي الي عملتي كده
حور بتوجع: فهد ااه فهد الحقني حرام عليكي ااه فهد سبيني
عشق واقفه مكانها من صدمتها مش عارفه تستوعب الي بيحصل
مروان: حصل اي
حور: ك كانت عاوزه تقتلني لما انا كشفتها وعرفت انها سرقت
عشق بصت لي فهد: صدقني والله انا مسرقت حاجه انا لقيت الدهب ده في دولابي اكيد مش هلحق اسرق في الوقت القصير ده انا كنت قاعده قدامكو
حور سندت علي فهد واكملت بي حزن: كل ده يابابا عشان قولت لي فهد يطلقها راحت سرقتني وسرقت الفلوس وخدت ورق الشركه والقصر
فهد بعد حور عنه وبص في عنيها بشك: وانتي اي عرفك ان الورق المسروق بتاع الشركه والقصر
حور بتوتر: ا انت بتشك فيا؟
فهد مسك دراعها: انطقي عرفتي ازاي؟انتي الي عملتي كل ده صح
مروان: استهدا بالله خلينا نفهم
فهد خد حور وشدها علي تحت: بصي بق قدامك حل من اتنين انطقي وقول الي عملتيه او اطلعي بره انا استحملت حاجات كتيره منك ومردتش اقولك واقول سبها هي بكرا هتفهم
حور باستغراب: اطلع بره انت اتجننت ده انا حامل في ابنك انت نسيت نفسك ولا اي يافهد وحجات اي الي انا عملتها
فلاش باك💜🧡
فهد: بابا انا مش لاقي اوراق ملكية القصر انت متاكد انهم هنا في جزء من الفلوس مش موجود
مروان: انا متاكد حاطتهم بايدي محدش هيعرف يفتح الخزنه الا برقم السري والمفتاح
فهد: يبق اكيد حد من البيت مستحيل حد من بره يفتح الخزنه وهو ميعرفش كلمة السر
باك🧡💜
فهد: ياذكيه محدش يعرف الرقم السري غير انا وانتي وابويا فاتتك دي صح
حور: بس انا معملتش حاجه
فهد بيمسح علي وشه بخنقه: حور انتي غبيه صح انا عارف بعميلك السودا
حور: عرفت اي؟
فهد: عرفت انك سممتي عشق وانها كانت هت*موت بسببك
مروان: اي الكلام ده ياحور
حور بتوتر:.......
يتبع....