رواية عشق الفهد الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم شيماء ناصر
#عشق_الفهد
36
وخلاص خرجت من المستشفى بس جت عربية سودا كبيره وشدوها لجوه معاهم بتصرخ علشان حد يلحقها
شهد بخضة: انت مين انت وهو ابعد عني الحقوووونيييي سبووننني
واحد من الرجالة: فكرة نفسك هتهربي مننا
شهد بصريخ وصوت عالي وبتعافر عشان متطلعش معاهم عشان هي عارفه مصرها هيبق اي.... الحقووونننيي
قرب حد من امن المستشفى بسرعه علي صوتها ...
وبزعيق ليهم: سبهوها انتو مالكو بيها.....
قام طلع مسد/سه وضربه بي النار تحت صدمة من شهد الي مش مستوعبة الي حصل وخدوها معاهم في العربية
اتلم الناس علي صوت ضرب النار الي حصل قدام المستشفى...
بيفحص نبضه بسرعه وسط قلق وخوف وبزعيق=انتو وقفين بتتفرجو الحقوه الراجل بي*موت
الناس من القلق معرفتش تتصرف لحد ما حد من الاسعاف جاب نقالة بسرعة
-وسعو ياجماعه خلو الاسعاف يشوف شغلة
شهد في العربية والدموع مغرقة وشها وقاعده في النص ما بين راجل علي اليمين وعلي الشمال والي جنب السواق رافع عليها المسدس
=انتو عرفتو مكاني منين؟
اتكلم الي رافع المسدس:عاصم بية هيبق يقولك والاحسن ليكي متعمليش حركة غبية عشان متلاقيش رصا/صة في نص دماغك
سكتت شهد وهي بتدعي ربنا ينجيها من اديهم.... انا ماصدقت هربت منهم نجيني يارب والنبي مليش غيرك
دخل بسرعه مكتب المدير... الحقنا ياريس في ناس اتهجمو علي بنت وخطفوها وضربو حد من تبع المستشفى بالنا*ر وطب ساكت ود*مه غرقان قدام مدخل المستشفى
كريم بسرعة رفع سماعت التلفون يتصل بالبوليس... الوو مع حضرتك مستشفى ///////// في جريمة ق*تل حصلت قدام المستشفى وحد اتخطف
الظابط:تمام جاين
وصلو اهل مراد علي المستشفى 💜💫
امجد باستغراب وفضول: لي في قلق كدا ... وقرب من واحد كان واقف علي باب المستشفي من جوه...
لو سمحت يابني هو اي الي حصل واي الد*م الي قدام المستشفى ده
بتاثير وزعل:الناس بتقول ان في بنت اتخطفت من قدام المستشفى وضربو نار علي واحد من بتوع الامن
دعاء: استر يارب استر هو في كدا في الدنيا استرها علينا يارب ارحمنا برحمتك
-عن اذنكو
امجد مسك ايد دعاء: تعالي ندخل لي مراد
دعاء مشيت معاه وقلبها بيتقطع علي الي شفته قدام المستشفى
مراد: فين شهد؟
عمر: شهد مين!!!
مراد: البنت الي كانت هنا الي كنت بتكلمها شوفها واقفه بره كدا اندهلها
عمر: اهاا لا هي مش برا يمكن تكون مشيت
مراد باصرار: معلش بص عليها قدام الاوضة
لسه هيتكلم شاف ابوه وامة... اهو ياست الكل فاق وبق 24 حصان
دعاء قربت من مراد: حمدالله على السلامة ياحبيبي الف سلامه عليك ياقلبي
مراد بحب: الله يسلمك ياماما... بطلي تعيطي طيب انا كويس اهو
امجد: حمدالله على السلامة يابني قلقتنا عليك عامل اي دلوقتي حاسس بي اي في وجع
مراد: انا كويس يابابا متخفش هي شهد مش برا
دعاء: اه صحيح هي فضلت في المستشفى لما مشينا بليل.... هي باتت كمان للصبح.... ده الدنيا مقلوبة بره
مراد:لي حصل اي
امجد: واحنا دخلين شوفنا د-م قدام المستشفى ولما سالنا طلع ان في حد اتخطف وبتاع الامن اتضرب بالنار البوليس جه بعد ما احنا دخلنا المستشفى
مراد بص لي عمر: شهدد فييين؟؟؟؟
عمر: انت مالك مهتم هي فين هي فين
مراد: روح دور عليها
امجد: عمر اسمع كلام اخوك متتعبوش اكتر
عمر بزفير: هههووووف لما نشوف ست الهانم راحت فين.....
في القصر المرصفاوي💜💫
نور: اي يابنتي هتفضلي باصه للاكل كتير كلي يلا
عشق بقرف: لا مش قادره اشم رحتها حتي
نور مسكت الطبق: اي الدلع ده انا لما كنت حامل في حازم كلته حماتي غصبتني عليه عشان مفيد وهو مفيد للحوامل يلا كلي
عشق: رحتة مش عجباني انا..... قامت من مكانها بسرعه علشان ترجع....
عمر دخل لي اوضة مراد تاني: اتخطفت
مراد: نعم انت متاكد
عمر: الناس الي بتقول والظابط خد اقولهم وراجع كامرات المراقبة وفعلا طلعت هي شهد انا شوفتها واتعرفت علي شكلها
دعاء لي مراد: انت بتقوم لي انت لسه تعبان ارتاح
مراد: لزم ادور عليها
عمر: تدور عليها فين الظابط هو هيتصرف
امجد: بالظبط اخوك معاه حق ريح نفسك انت دلوقتي وانا هروح اتكلم مع الظابط
عشق قررت تسمع كلام فهد ومسكت التلفون ورنت علي ابوها...
الي رد امها: الو
عشق بفرح: ماماا وحشتيني
خديجة بفرحة: ياقلبي وحشتيني انتي كمان... سامحيني انا مقدرتش اقف قدام ابوكي وامنع جوزتك سامحيني يابنتي
عشق: لي الكلام ده بس دلوقتي كله نصيب ياماما وانا خدت نصيبي ومبسوطه مع جوزي وانا كمان حامل
خديجة بفرحة: مبروك يابنتي ربنا يفرحك ويرزوقك بالذورية الصالحه يارب
عشق بفضول: هو بابا فين ياماما
خديجة: ابوكي نايم.... من وقت ما خد فلوس مهرك وحاله اتغير بق بيصرف الفلوس علي نفسة و
عشق: سكتي لي ياماما و اي كملي!!!
خديجة: ابوكي شاف نفسه بالفلوس وراح قراء فاتحتة علي واحده بيتها قريب من هنا وهيجبها تعيش معانا في البيت
عشق بصدمة: اي؟؟؟! ج جواز اي الي بتتكلمي عليه هو عايز يتجوز
خديجة: اه قرايت فتحتة كانت من يومين وجبلها شبكة وهيكتب عليها قريب ويجبها تعيش وسطينا
عشق: وانتي مرفضتيش لي
خديجة: انا مقدرش افتح بوقي معاه في حاجه لو حولت يفضل يقولي هخرج العيال من المدرسه وهيقعدهم في البيت وانا عوزاهم يكملو تعليم
عشق: ده غلط ياماما انا هتصرف متقلقيش خلي بالك علي نفسك كويس انتي واخواتي ومتقوليش لي بابا اني اتصلت خالص
خديجة: حاضر يابنتي....
(بقلم/شيماء ناصر) 💜💫
في الشركة💜💫
بتخبط سارة علي الباب
فهد: ادخل
سارة: كنت عاوزه حضرتك في حاجه يافندم
فهد:قولي
سارة حطت قدامه ورقه الاستقالة... عاوزه من حضرتك تمضيلي على استقالتي
فهد باستغراب:فجاء كدا عاوزه تستقيلي هو لعب عيال ولا اي ياسارة انتي مشيتي قبل كدا والغلط كان غلط مراد وبعدين رجعتك عشان شطارتك في الشغل عاوزه تسبيه لي بق لو عندك سبب مقنع قوليه غير كدا ارجعي لشغلك
سارة بارتباك:والدي هيخرج من المستشفى وانا هفضل جنبة مش هعرف اجي الشغل
فهد: هيخرج امتي
سارة:اخر الاسبوع ده
فهد: تمام اخر الاسبوع همضيلك علي الاستقاله لحد وقتها بق تشوفي شغلك وتعملي اعلان علي سكرتيرة جديده في اسرع وقت وتدربيها علي الشغل هنا بيكون ازاي
سارة: حاضر يافندم عن اذنك...
في مكان شبه مهجور
شهد بصريخ: خرجوني من هناااا
اتكلم واحد من الحرس وهو بيشير المسدس عليها.... ششش
دخل بهبتة المكان الي فيه شهد...
شهد بتوتر: ك كويس انك جيت خليهم يسبوني
عاصم شد كرسي وقعد قدامها وولع سجارتة: مش بمزاج امك هو... وبعدين كنتي فاكره انك كدا خلاص بعيده عن ايدي مش هعرف اجيبك
شهد:انا عاوزه امشي من هنا انا مقلتش لحد والله العظيم الي شوفتة والله ما حد عرف حاجه
عاصم ببرود:وانا كدا المفروض اصدقك واخليكي تمشي صح.... بضحكة سخرية....
ماشي عندي ليكي مهمه سهلة جدا
انتي هتكوني فريسة سهلة لحد هدلك عليه تتدلعي بق تتسهوكي مش شغلي المهم تسرقيلي من بيتة حاجه وبس كدا
شهد بعياط:فريسة اي لا افهمني طيب انا محكتش عن المخدر*ات الي هربتوها او عن تمثال الاثار الي اتباع محكتش عن اي حاجه سبني امشي والنبي انا مش هعملك مشاكل
عاصم: انتي عبيطه يابت ولا اي فاكره اني هسيبك بسهوله كدا وبعدين ده انا هجوزك اكبر راس في البلد كل الي عليكي تعملية تسرقي ملف يخصني من عنده وكدا كدا محدش هيحس عليكي بملامح البرائة دي
شهد: انا مش هسرق حاجه ومش هعمل حاجه غصب عني فاهم
عاصم: علي فكرا سهل اخليهم يقتلوكي ويدفنوكي هنا محدش هيزعل عليكي يعني اشتري عمرك احسلك
عدا الاسبوع ومراد كان خرج من المستشفى وبيدور علي شهد وسارة كانت في اوضتها بتلم هدومها علشان تروح علي بيت ابوها.... لي حاسة اني زعلانة اي انا مالي هو انا بحبة ولا اي لا لا مش معنا انه واقف جنبي وبيساعدني يبق بيحبني واحبه انا بحب مراد وبس ولما اشرح لبابا الي حصل وان جوزتي من يوسف غلط وقتها هيطلقني منة انا متاكدة..... وقفلت شنطتها وبتلف شافت يوسف واقف قدامها
يوسف بجمود : هوصلك علي البيت... وخد شنطة هدومها ونزل
سارة حطت اديها علي قلبها تهديه عشان يبطل يقلق ويدق جامد... يارب ميكنش سمع الكلام الي قولته......
نزل يوسف وحط شنطتها في العربيه من وراء وقعد مستنيها....
سارة كانت بتسلم علي أميرة
أميرة:متغبيش عننا اكتر ومتسبيش جوزك كتير
سارة هزت راسها: حاضر ياماما... وحضنتها ومشيت
أميرة: يارب انت اديت لي ابني فرصه عشان حياته ترجع احسن من الاول خليهم لبعض متحرمهمش من بعض ابدا
خرجت سارة وركبت مع يوسف...
انا جاهزة يلا
يوسف: بس انا مش جاهز
سارة بعدم فهم: يعنى اي يافندم
يوسف: ياعني يابنت الناس انا اتعودت علي وجودك معايا ومش عايزك تمشي ولا عايز اطلقك
سارة بصت الناحية التانية وكانها بتتهرب من عيونة: بس يافندم انت عارف اني مش بحبك الجوازه دي من الاول غلط وحضرتك كتر خيرك في وقفتك معايا من الاول جميلك ده انا مش هنساه
يوسف بذهول: انتي شايف كدا.... تمام وانا هريحك ومش هغصب عليكي تفضلي معايا وورقتك هتوصلك يابنت الناس بعد كام شهر عشان محدش يشكك فيكي
سارة صعبت عليها نفسها......
يوسف: انتي لسه بتحبيه صح يعني لما اطلقك هتروحيله ما تردي سكتة لي
سارة بثبات:هيهمك في اي واه بحبة وعارفه انه مش بيحبني بس انا مش هبق لحد غيره
يوسف:سارة افهمي... انا بحبك
سارة:.....
يوسف: انا دلوقتي بقيت في مكانك انتي بتحبي مراد بس هو مش بيحبك وانا بحبك بس برضو انتي مش بتحبيني
سارة:لو سمحت يافندم انا مقدره مشاعرك دي بس كفايه كلام ووصليني علي بيت ابويا
يوسف: انتي لي عنيده كدا طب اخر سؤال
سارة: اتفضل يافندم
يوسف: اي اهم بالنسبالك تختاري حد بتحبية وهو مش شايفك اصلا وبيقلل منك ولا تختاري حد بيحترمك ومشاعرك عنده مهمة
سارة سكتت ومتكلمتش...
يوسف: سكوتك عرفني انتي اخترتي اي... وشغل العربية ومشيو....
فتح الباب ودخلها: الباشا مستني ردك وفقتي ولا لا
شهد: تظ فيك انت وهو انا مش هعمل حاجه
جهز مسد/سه ورفعه علي راسها وووو
يتبع.....