رواية الصائغ والجواهر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم مرفت السيد
الصائغ_والجواهر
بقلم_مرفت_السيد
24
سامي: انا عجبتني اللعبة
دهب بذهول: لعبة ايه وايه الي انت جايبه دة
وأخرجت محتويات الكيس
،قالت:ك،ورباج و طقم قطة جلد تنكري انا مش فاهمة حاجة
سامي:اهدي وانا هافهمك
وامسك يدها واجلسها امامه وقال:شوفي ياستي إمبارح كنتي متغيرة معايا و اتحكمتي فيا وبدون ماتقصدي ظهرت عندك ميول سيطرة وانا بدون مااعرف طلعت باحب كدة بس الظاعر اني باحب الخضوع ليكي انتي بس
دهب :انا مش فاهمة حاجة امبارح كان لازم اوقفك عند حدك عشان انا مش هقبل منك اي إهانة ايه علاقة دة بالي انت جايبه دماغي لفت ياسامي
ابتسم سامي :شوفي ياحبيبتي انتي سيطرتي عليا إمبارح صح
*صح
:الي حصل دة بقى جزء يندرج تحت ممارسةاسمها ساد.. ية والي حصل منك عجبني وقريت عنه النهاردة طول اليوم بافتش عالنت وفهمت كل حاجة وجايبلك أدوات بسيطة هاتساعدنا بالموضوع دة وهافتحلك النت واقريكي مواقع طبية كمان بتشرح الموضوع
ضحكت دهب:انت بتعرف تبحث عالنت وتقرا مواقع طبية كمان
:امال ايه فاكراني جاهل انا معايا اعدادية
*ماشي وريني الكلام دة وبالراحة عليا كدة
وبدأ سامي ودهب يشاهدان على الانترنت كل مايخص الس... ادية والماس.. وشية
وبعدما انتهيا قال سامي:ايه رأيك
فكرت دهب بأن تلك الطريقة تناسب ماخططت له مع شقيقاتها وتجعل سامي خاتم في اصبعها فمن الواضح انه أحب مافعلته معه بدون قصد ويريد المزيد
وهي أيضآ أحبت هذا الاسلوب الجديد بفرض سيطرتها عليه كما يحلو لها
فهذا سيحقق لها ماارادت من كبح جماح غضبه وتستطيع السيطرة على الوحش الموجود بداخله حين يشعر بالغيرة
لم لا
قالتها دهب
ابتسم سامي ولمعت عيناه: بجد طيب ممكن نبدأ النهاردة
دهب:اوك ياسمسم
ياللا قوم حضر الأكل وبعدها اغسل المواعين وامسكت بالسوط ولوحت به في الهواء وصاحت بقوة:بسرعة
قال سامي بسعادة وهو يتجه الى المطبخ :حاضر امرك ياحياتي
ابتسمت دهب وجلست واضعة قدم فوق الأخرى وقالت لنفسها :حلوة اللعبة دي بس عاوزة ذكاء
#بقلم_مرفت_السيد
اما عند لؤلؤة
كان محمد يقوم بنقل الاثاث الى منزله الجديد ولولوة تساعده بترتيب اغراضهما بسعادة وعاطف يشرف على العمال وهم يحملون العفش
بعد نقل العفش وكل مايخص محمد ولؤلؤة الى منزلهما الجديد
قال محمد لوالده: اسمحلي يابابا انا عاملك مفاجئة كدة انا ولؤلؤة
عاطف : خير يابني
لؤلؤة :تعالى معانا ياعمي بس غمض عينك
وامسكت بيده هي ومحمد متجهون الى احدى الغرف
وقال محمد:فتح ياحج
فتح عاطف عيناه ونظر حوله ليجد غرفة دافئة بها سرير ودولاب ومكتب وصورة كبيرة له تزين الجدران
قالت لؤلؤة :دي اوضتك ياعمي
محمد :حبينا نعملك اوضة ليك عشان تاخد راحتك
دمعت عينا عاطف:ربنا ما يحرمني منكم بس انا مش حابب اتقل عليكم
لؤلؤة :ماتقولش كدة ياعمي دة بيتك
عاطف :ربنا يكرم اصلك
محمد :حددت ميعاد لمقابلة الأخين الي عاوزين يتجوزوا رقية وخديجة
عاطف :يوم الجمعة بإذن الله ولازم تحضروا
محمد:طبعا بإذن الله
لؤلؤة :ربنا يسعدهم ويتمملهم على خير
عاطف :انتي بنت اصول عشان تتمني الخير للي بيكرهوكي
لؤلؤة :ياعمي ربنا يهديهم انا باعاملهم زي مابابا الله يرحمه علمني ورباني احب الكل حتى الي بيكرهوني بس لو أذوني اتجنبهم وأبعد وانا بادعيلهم بالهداية دول زي أخواتي
محمد :والله يابابا لؤلؤة هي عملي الصالح وان شاء الله سبب دخولي الجنة
عاطف :ربنا يسعدكم ويفرح قلبكم وينعم عليكم بالذرية الصالحة
محمد ولؤلؤة :امين يارب العالمين
اما بمنزل جوهرة
جوهرة:ياللا ياعصام خلص لبس
عصام وهو يصفف شعره :انا خايف ياجوجو
*من إيه بس انا معاك وبعدين ماانا روحت للمحامي و حكيتله واخدته معايا لظابط صديق لعمو عبد الناصر وحكيماله الحوار وظبطتلك الدنيا انك تساعد بالقبض عليهم مقابل انك تكون شاهد
:خايف عليكي خايف يأذوكي
*سيبها لله 😌 ولاتخشى في الحق احدا
:ماشي يادكتورة ياللا بينا