رواية احببتك بعد كرهي لك الفصل السابع 7 بقلم يارا علاء


 رواية احببتك بعد كرهي لك الفصل السابع 7 بقلم يارا علاء


#احببتك_بعد_كرهي_لك. ( ٧ )


ميرا:يا ترا ياسين هيعمل اي لو عرف اني مش موجوده.

مليكه بخوف: اكيد تميم مش هيسكت انتي مش عارفه تميم زيي انا حافظاه.

ميرا:حتي لو مش معني كده هنسبهم يضربوا ويهينوا فينا الست مش ضعيفه يا مليكه المجتمع بيعامل الست علي انها ملهاش حق في حاجه بس الدين قال عكس كده وفي ناس بتقولك مكانها المطبخ وده مش مظبوط هي مش لازم تستسلم للمجتمع الجاهل ده ويلا بق عشان ننام ونصحي بدري عشان الطياره.


ملكيه:تمام تصبحي علي خير.

ميرا:وانتي من اهل الخير.

______






عند تميم كان بيلف بالعربيه وهو حاسس بحزن لانه مش لاقي مليكه نهائي.


تميم في نفسه:انا غلطت معاها وهب عمرها ما تسامحني إحداها بذنب هي مكنش ليها ذنب فيه واخدت منها حقوقي غصب عنها وكنت بذلها واشتمها واضربها ياريتني ما عملت كده ال بيحب عمره ما ياذي ال بيحبك ياريت يرجع بيا الزمن كنت هعيشها اسعد أيامها بدل ما خلتها تعيش أتعس أيامها يارب ارجعلي وانا عمري ما زعلها(قال اخر جمله وعينه مدمعه)

_______

(عند ياسين )

كان مدايق جدا وكان قاعد مع واحده.

البنت:مالك يا ياسين باشا خير اي مدايقك.

ياسين:الهانم هربت.

البنت بسخريه:حقها والله ارتاحت ده كفايه انك مش بتخلف وانت بتوهمها أن هي مش بتخلف .


ياسين اول ما سمع كده شدها من شعرها وقال:اوعي يا بت   تنسي نفسك انتي مجرد واحده لمتها من الشوراع وكتب عليها يعني انتي مديونه ليا انا انقذتك من كلاب الشوراع يا جميله.


جميله بدموع وقهر:كفايه ا اخي حرام عليك انت كل شويه تفكرني انا جايه منين انا مش ناسيه بس متقولش عليا كده انا علي فكره عندي مشاعر وبحس مش زيك واحد وسخ بيشتغل بنات الناس .


ياسين مستحملش ونزل فيها ضرب وجميله بتصرخ وبتحاول تبعده بس لا حيات لما تنادي

وياسين مكفهوش الضرب ال ضربه ليها لا هو كمان اخد حقوقه وسألها مرميه في مكانها.


واول ما خرج جميله حاولت تقوم بس مقدرتش وفضلت تعيط وبتقول(يا خساره قلبي ال حبك بس خساره فيك يا ياسين وعد اني هندمك (قالت كده وغمضت عنيها بتعب)

_____

صباح يوم جديد صحيت مليكه وميرا فطروا وبعيدن اخدوا شنطهم وراحوا المطار عشان مش يتاخروا علي الطياره وبعد نص ساعه كانوا وصلوا والطائره نادت علي أسمائهم وهما طلعوا الطياره وقعدوا في مكانهم والطياره استعددت للاقلاع وتم الاقلاع واول ما بقوا في الجو مليكه حطت اديها علي بطنها وعنيها دمعت .


ميرا:متعطيش يا مليكه انتي هتقدري تربيه لوحدك انت قدها وانا معاكي احنا مش هنضعف مهما حصل .


مليكه:انا ال مخوفني أن ابني يكبرولما يسأل اقوله اي.


ميرا:متسمحيش لكده انا عارفه أن وجود الاب مهم بس تميم وياسين دمروا حياتنا واحنا مش هنرجع ليهم مهما حصل وبعدين مش تقلقي ولاد عمتي هيسعدونا انا وانتي هنعيش عند عمتي في تركيا.


مليكه:تمام.


بعد اربع ساعات (انا مش عارفه بتاخد قد اي لاني مسفرتش والله قبل كده😂)


ميرا ومليكه نزلوا وفضلوا ماشين ف مليكه اكلمت:نعمل اي بق.

ميرا:بصي انا هتصل  بي عامر وعمير .


مليكه :اممم ماش.


ميرا اتصلت عليهم وهما قالوا إنهم جاين .


بعد خمس دقائق كانوا وصلوا واول ما ميرا شافتهم شورت ليهم وهم جم والشباب اخدت   الشنط وراحوا ركبوا العربيه.






في العربيه اتكلم عمير:تحبوا نروح مطعم ناكل فيه.


ميرا :ياريت والله يا عمير يبقي عملت فينا معروف.

عمير:طب اي رايكم اني هوديكم مطعم سمك


عمار بسخرية:لا بلاش يابني احسن ميرا هانم بتقرف.


ميرا بتحدي:مين قال كده انا هاكل سمك انا اصلا نفسي فيه.


عمير:ياختي هنبدء اهو ناقر ونقير.


عامر:هي بدءت.

ميرا:لا والله مين ال اكلم .

عمير:بس بق اكتمو.


بعد ربع ساعه وصلوا المطعم ونزلوا من العربيه   ودخلوا المطعم وقعدو علي أول ترابيزه.


مليكه كانت محرجه وميرا قالت:بص يا عمير احنا عاوزين سمك.


عامر كان سكات وعمير بص مليكه:تحبي تطلبي حاجه.


مليكه :احم لا شكرا.


ميرا : مليكه بصي اي رايك اجبلك جمبري بدال السمك عشان نفسك متقومش عليكي وعشان الحمل وكده.


عمير بصدمه:حمل اي .

ميرا:هو اي حمل اي يا بني هي متجوزه وعارف مين جوزها .


عامر ببرود:تميم.

ميرا:اي ده عرفت ازاي.

عامر:ملكيش دعوه.


عمير:امم تميم وسكت شويه وقال في باله(انا لازم انتقم من تميم وبقي عندي فرصه اهو هنتقم في مراته وابنه.


عامر بهمس:.........


يتبع ......

بقلم #يارا_علاء.


                 الفصل الثامن من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×