رواية احببت خادمة الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا محمد

رواية احببت خادمة الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا محمد

 

رواية.. احببت خادمة.. 

الفصل / السادس عشر 


طاهر بخوف: انسس اطلب الاسعاف بسرعه فيروز اتصا*بت 


انس خاف علي مرات صاحبو ف اتصل بسرعه ع الاسعاف بعد ما المقاومة خلصت ورجالة طاهر قدرو يخلصو منهم







بعد شوية جت الاسعاف واخدت فيروز وطاهر ركب معاهم 


انس 

انا هاجي وراك ي طاهر 


طاهر مردش لانه مش واعي بسبب الي حاصل ل فيروز 


ووصلوا المستشفي ونزلوها علي الترولي


طاهر كان بيدمع وجسمو مليان دم من فيروز


الدكتور 

معلش مش هنقدر ندخلك لان دي اوضة عمليات وممنوع فيها الدخول 


طاهر هز دماغو بحزن ووقف مكانو مستنيها 


وفجأة جه انس 


انس 

دخلت العمليات 


طاهر بدون ما ينطق هز راسو 


انس اتنهد. واخد طاهر ف حضنو 

اجمد ي طاهر انا مش عايز اشوفك لا بتعيط ولا ضعيف ب الشكل ده 


طاهر بدموع وبيتكلم بتعب 

عشان دي العوض والحب الي بجد حبتني ونا حبيتها بجد 


انس 

اهدي ي طاهر وباذن الله هي هتقوم. بسلامة متقلقش 


طاهر بتعب 

يارب يارب ونبي قومهالي بسلامة 


وفضل يدعي ربه لحد. ما فات تلت ساعات 


طاهر بعصبية 

هما اتاخرو كده لي حتي محدش يطلع يطمني 


انس 

اهدي ي طاهر هيطلعو اكيد


وبعد شوية طلع الدكتور وقال بتنهيدة 

للاسف احنا خسرنا الجنين 


طاهر بلهفة 

مش. مهم المهم هي ي دكتور؟ 


الدكتور 

هي الحمد لله عددت مرحلة الخطر ونقدر ننقلها اوضة عادية بس لازم ترتاح راحة كاملة وتفضل يومين هنا تحت الرعاية 


طاهر. 

تمام ي دكتور ممكن اخشلها


الدكتور 

ممكن بس ياريت متطولش لان لازم ليها راحه 


طاهر 

تمام ي دكتور 


دخل طاهر وقال ل انس يستناه بره 


شاف فيروز نايمة وعلي وشها اثار التعب ووشها ساحب وبقيت ضعيفة خالص 


طاهر قرب منها وحضنها بحب 


طاهر بهمس: تعرفي انا بحبك اوي اوي عمري ما حبيت حد الحب ده حتي لما عرفت اننا خسرنا الجنين مزعلتش قد ما زعلت عليكي كان كل الي يهمني انتي وبس ي فيروز يلا بقا اتجدعني وقومي ونا والله ما هزعلك تاني 


فيروز حست بحد ف حضنها حركت ايديها في شعر طاهر براحة 


طاهر بفرحة: حبيبتي انتي كويسة 


فيروز بدموع وتعب: انت كويس وشك عامل كده لي مكلتش صح ومنمتش كويس برضو 

صدقني ي طاهر هقوم وهبقي بخير ي حبيبي 

خسرنا ابننا صح؟ 


طاهر بدموع 

والله قومي وهنجيب بدل الواحد عشرة صدقيني 


فيروز ضحكت بتعب: حبيبي متزعلش نفسك ده قدر ربنا والحمد لله انك بخير ومعاايا كانت فيروز ماسكه راسو حست بحاجة دافية ع ايديها 


فيروز بخوف 

ده دم ي طاهر قول لدكتور يجيلك بسرعه ويشوفك 


طاهر 

مش لازم انا المهم انتي 







فيروز

عشان خاطري شوف دماغك 


طاهر كان الجر*ح بتاع الخبطة الي كانت علي راسو اتفتح تاني 


وجه الدكتور وشافو 


عددت فترة وفيروز اتحسنت وبقيت كويسة 


طاهر 

حمدلا ع سلامتك ي حبيبتي البيت نور بيكي 


فيروز بحب ومسكت كتفو 

حياتي منورة بيك ي طاهر 


طلعوا الاوضة وفيروز قعدت ع سرير بتعب 


طاهر 

عاوزك ترتاحي ع الاخر ونا هعملك كل حاجة 


فيروز 

انا كوبسة ي حبيبي متخافش 


طاهر كان كل يوم بيخرج فيروز ف حته شكل وسافرو شرم يقضوا ايام حلوة عشان ينسيها البيبي الي راح 


في يوم فيروز كانت بتكلم اسمااء 


اسماء 

عايزين بقا حبيب خالتو يتولد ع خير 


فيروز بحزت 

هو مفيش جنين اصلا ي اسماء 


اسماء بصدمة 

انيت بتقولي اي 


فيروز حكتلها كل حاجة بحزن 


اسماء 

لا حول ولا قوة الا بالله ربنا يعوض عليكم ي حبيبتي متقلقيش باذن الله هتخلفي تاني انا مستنيه الشهر يخلص وننزل من شهر العسل واجيلك 


فيروز بحب 

ابنسطي بايامك ي روحي انتي عندك. امتحنتات ولازم. تذاكري وتخرجي عن نفسيتك انا هقفل دلوقتي سلام 


اسماء قفلت بحزن 


اسماء 

انت معرفتنيش لي ي ياسين 


ياسين

مكنتش عايز احزنك ي اسماء وبعدين باذن الله احنا كمان. نجيب 


فيه مكالمة جت ل طاهر


طاهر رد 


انس 

علي فكرة ي طاهر سلمي لسه بتحاول تلعب عليك وهي مش عارفة ان ادهم مات 


طاهر بخبث 

تبقي هي الي جبتو لنفسها 


يتبعع..


#رواية_احببت_خادمة

#بقلم_دنيا_محمد


                الفصل السابع عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×