رواية جعلني ملتزمه الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم اسراء جمال
ذهبت شذى سريعا الى عرفتها وقبل ان تفتح بابها
اتاها صوتة هتعملى اية مش لسة فى كلام بنا مخلصش
شذى برتباك كا كا كلام اية
عبد الرحمن بضحك انتى هتكاكى ولا اية ادخلى غيرى هدومك وتعالى عاوزك
وبعد ان دلفت شذى الى غرفتها وهما عبد الرحمن بدلوف غرفتة كى يبدل ملابسة
اتتهو رسالة الى جوالة اامسك موبيلة
وفتح الرسالة وجد بها ......
جحظت عينها مما راى ونادى بصوت دواى فى ارجاء المنزل
شذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذى
خرجت شذى مسرعة ع اثر صراخ عبد الرحمن
شذى بخضة فى اية يا عبدالرحمن حصل اية
عبد الرحمن وهو يجذبها بعنف من خصلاتها شعرها فى انك وحدة خاطية وزبالة
شذى بصراخ ووجع اااه عبدالرحمن سيب شعرى اية الى بتقولة دا انت اتجننت
عبد الرحمن بغضب عارم اها اتجننت اتجننت ياهانم يوم ما فكرت انك وحدة محترمة واتغيرتى للاحسن بس دا كلة قناع كنتى بتخفى فية قذارتك وحقيقتك الوسخة ظهرت بسرعة قبل مااتغش فيكى اكتر
ثم امسك فونة ووجهه ناحية وجهها تقدرى تقوليلى اية الى ف الفيديو دة يازبالة
تقدرى تقوليلى بتعملى اية مع راجل غريب ف اوضة نومة شبة عريانة ياحقيرة
شذى ببكاء والله يا عبد الرحمن ماحصل بنا حاجة
عبد الرحمن بزعيق يعنى الفيديو دة حقيقى يا رمامة
صحيح هستنى اية من وحدة زيك رمت نفسها ع واحد واتبلت علية وقالت انو حاول معاها وكل دة عشان المغفل الى هو انا يدبس فيكى وتلبسية جرمتك ياوسخة ودارى ع فضحتك
شذى ببكاء وترجى اسمعنى بس يا عبد الرحمن وانا هفهمك كل حاجة
عبدالرحمن وهو يلقيها ارضا اية هتكدبيلك كدبة جديدة عشان تدارى ع فضيحتك
لا انسى كان فى وخلص
انتى طااالق طااااالق طاا
لااااااا لااااااا ارجوك لا بلاش بلاش بالله عليك تقطع اخر خيط بينى وبينك بلاش
عبد الرحمن وهو ينزع يدها من ع فمة بعنف تلامى هدومك ومن الصبح مشفش خلقتك ف البيت دة تانى انتى فاهمة يا يارخيصة ثم اذاحها جانبا وخرج مسرعا الى خارج المنزل
******************
بعد مرور اسبوع ع تلك الاحداث
حياة بلهفة الو ايوة ياعبد الرحمن فى اية ليا اسبوع بكلمك موبيلك مقفول وشذى كمان موبيلها مقفول فى اية اية الى حصل طمنى عليكم
عبد الرحمن بصوت يملؤة الحزن مفيش ياحياة انتى اخبارك اية واخبار جوزك اية كويسن
حياة الحمدلله ياعبدو احنا تمام اوى وبخير المهم طمنى عنك انت صوتك مالو وفين شذى انتو فى بينكم حاجة
عبد الرحمن لا مفيش احنا اطلقنا
حياة بصدمة وهى تخبط صدرها اييية اطلقتو اطلقتو لية واذاى
عبدالرحمن محصلش بنا نصيب ياحياة لحد كدة وبالله عليكى بلاش تفتحى معايا الموضوع دة تانى انا وهى خلاص معدش بنا حياة تانى وكفاية اوووى الى حصل لحد كدة
حياة اقفل عبد الرحمن انا جيالك حالا
والقت الهاتف من يدها وهرولت الى غرفة نومها
ماذن بقلق فى اية يا حياة مالك بتجرى كدة لية
حياة بحزن عبدالرحمن طلق شذى ياماذن وانا لازم اروحلة دلوقتى حالا
ماذن بدهشىة ايييية طلقها طلقها اذاى
حياة ببكاء معرفش معرفش بس هو حالتة صعبة اوووى وصوتة باين علية انو مضايق وحزين جدا لازم اروح اشوفة لازم
ماذن طب خلاص اهدى يلا البسى وانا هلبس ونرحلة .
******************
عند شذى
منذ ان طلقها عبد الرحمن واتت الى منزل خالها وهى تجلس ف غرفتها تبكى الم وندما عما اقترفتة ف الماضى وكان لة تاثير ع حاضرها ومستقبلها نعم هى من ادت بنفسها الى هذا الهلاك ولاكنها اخطات وندمت وتابت واحبتة كيف له ان يتركها هكذا دون رحمة دون ان يغفر لها مثلما غفر لها ربها ولاكنها عذرتة فهو مهما ان كان بشر لا يستطيع ان يرى زوجتة فى هذة الوضع المخل ويلتمس لها العزر بل ويغفر لها انة محق فيما فعل
ظلت شذى ع تلك الوضع ايام وايام لا تستطيع ان تسيطر ع دموعها وبكائها ولا تخرج من غرفتها ولا تتناول طعامها ولا تتحدث مع اي مخلوق حتى خالها الذى الح عليها كثيرا ان تتحدث معة ولاكنها اصرت ع الصمت والبكاء فقط وهو لم يرد ان يضغط عليها فتركها حتى تهدء وبعد ذالك يفهم منها ماذا حدث
******************
اذاى تطلقها يا عبد الرحمن
عبدالرحمن بعصبية الى حصل يا حياة ومن فضلك بلاش تدخلى ف الموضوع دة كفاية اوووى الى عملتية فيا من الاول وانتى عارفة انى كنت مظلوم
حياة بس خلاص الى فات مات وهى اتغيرت عشانك وحبتك وانت كمان حبتها يا عبد الرحمن
لية فجائة كدة تطلقو اية السبب فهمنى
عبدالرحمن قولتلك السبب يخصنا احنا بس يا حياة انتى ملكيش انك تدخلى فية
حياة بحزن بقا كدة ياعبدو متشكرة اوى ياابن امى وابويا عن اذنك انا خارجة لجوزى ومروحة بيتى
وتركتة وغادرت
فى عربية ماذن
حياة ماذن لو سمحت ممكن تودينى عند شذى
ماذن بتسائل وانتى عارفة هى فين
حياة اكيد هتكون راحت لخالها هى اصلا ملهاش حد بعدو
ماذن تمام ماشى وانطلق بها حيث بيت شذى
بعد بضع دقائق وصلت حياة وماذن الى شقة حياة وضربو الجرس وانتظرو بضع ثوانى ثم فتح لهم خالها
رؤوف بهدوء حياة اتفضلى يابنتى اتفضل ياابنى
حياة وهى تدلف الى الداخل
امال فين شذى ياعمى
رؤوف بحزن ع حال بنت اختة ف اوضتها يابنتى من يوم ماجات ليها اسبوع حبسه نفسها فيها وعمالة تعيط ومش راضية تحكيلى مالها ولا فيها اية وبرن ع عبدالرحمن عشان افهم منو اية الى حصل بنهم تلفونة مقفول متعرفيش اية الى وصلها للحالة دى يابنتى
حياة بهدوء علمى علمك ياعمى انا بردو حاولت افهم من عبدالرحمن مرديش يقولى وحالتة متتخيرش عن حالت شذى عن ازنك هدخلها
رؤوف بود اتفضلى يابنتى البيت بيتك
***"*******"******
تك تك
شذى انا حياة ممكن ادخل
بعد ثوانى نهضت شذى من موضعها وفتحت لها الباب وماان رائتها حتى ارتمت بااحضنها وانتحبت ببكاء مرير
حياة وهى تملس ع شعرها اهدى ياشذى مالك ياحببتى اية حصلك
شذى ببكاء عبدالرحمن عبدالرحمن طلقنى ياحياة طلقنى ثم اكملت بكاء
اخذتها حياه واجلستها ع فراشها
ثم قالت بهدوء واية الى خلاه يعمل كدة ياشذى
شذى ببكاء هحكيلك ياحياة كل حاجة ثم قصت عليها ماحدث منذ ليلتها مع اياد الى ذالك الفيديو الذى ارسلة الى عبدالرحمن
حياة بحتقار الحقير الواطى ربنا ينتقم منة
شذى والله يا حياة والله ما حصل بنا حاجة صدقينى
حياة وهى تربط ع ظهرها مصدقاكى ياشذى متخافيش انا هشرح لعبد الرحمن كل حاجة بس لما يهدى شوية
يلا قومى خدى دش وصليلك ركعتين كدة وادعى ربنا يصلحلك الحال .
يتبع...