رواية شهاب ليلي الفصل الثاني 2 بقلم بيبو محمد


  رواية شهاب ليلي الفصل الثاني 2 بقلم بيبو محمد


تاني يوم شهاب فاق لاقه ليلي صاحيه بتبصلو ب استغراب

شهاب: في اي

ليلي : حضرتك مين واي جبني هنا  

شهاب:يا ستي امبارح لقيتك مره وحده طلعتي علي الطريق وكنتي بتجري روحت خبطتك شلتك وجبتك هنا بس يا ستي دي كل الحكايه

ليلي بخوف: يعني يعني محدش عملي حاجه

شهاب: عملك حاجه زي اي وانتي كنتي بتجري ليه 

ليلي حكت الحصل معها قدام السنتر لحد ما كانت بتجري علي الطريقة 

شهاب: مرنتيش علي حد من أهلك ليه 

ليلي: ساعتها مفكرتش في حاجه

شهاب : متخفيش افتحي تلفونك وهاتي رقم حد من أهلك أو رني انتي

ليلي : معيش رصيد للاسف خلص امبارح وانا بكلم ريم كنت لسه هشحن الراجل مشي وريا وبعد كدا

شهاب : خلاص خلاص هرن أنا



ليلي: ممكن اسالك سؤال 

شهاب: اتفضلي

ليلي: انت مين وليه مسبتنيش وهربت

شهاب: بس دول سؤالين 

ليلي: معلش جاوب بقا

شهاب : انا شهاب يا ستي مسبتكيش عشان مش أخلاقي اسيب حد وامشي وبالأخص تكون اذيتو

ليلي : جدع والله يا شيبو 

شهاب باستغراب: شيبو 

ليلي : لاموخذه اسفه عفاويتي دي هتوديني في داهيه عمتن شكرا علي العملتو معايا خد رقم اخويا ولما يجي يديك مصاريف المستشفي استاذنك بس بس تفضل لحد ما ياجي شكرا مره تانيه 

(اللهم صلي على سيدنا محمد)

شهاب: اي البتقوليه دا انا الخبطتك يبقي أنا اللي احاسب علي غلطتي وبعدين أنا هفضل لحد ما تخرجي من المستشفى واسكتي بقا هاتي الرقم

ليلي : يعني اسكت ولا اديك الرقم 

شهاب بضحك : الاتنين يا لمضه 

ليلي : متقوليش لمضه أنا كيوت 

شهاب بضحك:كيوت اه حصل 

ليلي لقت تلفونها بيرن اتخضت لقت مامتها 



ليلي: الو 

لمياء: وبتردي كمان يا قليلت الادب فينك من امبارح

ليلي عيطت راح شهاب اخد التلفون ورد هو 

شهاب: السلام عليكم ازيك يا امي أنا شهاب امبارح وبنت حضرتك خارجه من السنتر حد جري وراها وهيا خافت طلعت علي شارع عمومي ظهرت قدامي خبطتها روحت جبتها المستشفي بعتذر والله بس هي ظهرت مره وحده قدامي 

لمياء بعدم استوعب: بنتي بنتي كويسه يا بني المستشفي فين قول بسرعه بنتي مالها

شهاب : اهدي يا امي بنتك كويسه احنا في مستشفى وقالها العنوان 

لمياء: هاجي أنا وأخوها حالا وقفلت 

شهاب : مامتك خايفه عليكي اوي واضح بتحبك

ليلي: بتحبني معتقدتش

شهاب: ليه بتقولي كدا 

ليلي: مش مهم المهم انت دلوقتي اكيد وراك شغل وراك بيت وأهل هتقعد لحد ما اخرج ازاي



شهاب: شغلي واخدت اجازه منو اهلي وكلمتهم مفيش حاجه تانيه

ليلي: هو انت شغال اي

شهاب: مهندس 

ليلي: بجد شهاب: ايوا وانتي عايزه تدخلي اي 

ليلي : نفسي ادخل طب 

شهاب: أن شاء الله تدخلي اللي نفسك فيه

ليلي: أن شاء الله

(في بيت ليلي)

لمياء : محمد يا محمد اصحا اختك لقيتها في مستشفي عملت حادثه 

محمد قام بفزع : ازاي وانا دورت عليها امبارح في كل المستشفيات

لمياء: لقيت تلفونها اتفتح روحت رنيت وحكتلو الحصل

محمد: قام لبس بسرعه ولمياء كمان وراحو المستشفي



(في المستشفي)

رنت لمياء علي بنتها عشان تعرف رقم الاوضه دخلت عليها وحضنتها عامله ايه دلوقت يا بنتي كنت هموت من الخوف عليكي حصلك اي ومين كان بيجري وراكي 

ليلي: اهدي يا ماما انا كويسه وحكتلها كل الحصل

محمد : ازي حضرتك يا استاذ 

شهاب وهو بيبصلو : اسمي شهاب مين محمد وجري حضنو عامله ايه ياض فينك مختفي فين

محمد : يخريب عقلك شهاب وحشتني يعم طمني عليك اخبارك ايه

ليلي: هو انتو تعرفو بعض 

محمد: دا صديقي في الكليه واتعينا سوا في الشركه بعدين هو اتنقل لفرع تاني المهم دلوقتي انتي عامله ايه

ليلي : الحمدلله بقيت احسن

محمد: شهاب شكرا انك كنت جنب اختي

شهاب: اختك زي اختي وكمان أنا الخبطتها لازم اقف جنبها 

محمد : راجل من يوم يا صاحبي لما ليلي تخرج هتيجي عندنا

لمياء: ايوا يبني اقبل العزومه دي حلاوه أن ليلي قامت بالسلامه  

شهاب:خلاص حاضر هاجي أن شاء الله هروح اسال الدكتور هتخرج امتا 

محمد : وانا جاي معاك

خرجوا هما الاتنين



ولمياء عماله تعيط : كنت هموت عليكي يا حبيبتي انشالله أنا وانتي لا يا ضنايا

ليلي : بعد الشر عليكي يا ماما هو انتي بتحبني بجد

لمياء: يبنتي دا انتي بنتي اكرهك ازاي

ليلي فرحت : أنا بحبك يا ماما

عند شهاب ومحمد

شهاب: هي هتخرج امتا يا دكتور 

الدكتور: ممكن بليل تخرج بس ممنوع الحركه أو المجهود

محمد : حاضر يا دكتور 

الدكتور مشي

محمد : مصاريف المستشفي كام

شهاب : بطل هبل ياض لسه زي ما انت اهبل ما أنا الخبطها

محمد : تسلم يا شيبو 

شهاب في بالو انت واختم عفاويتكم وحده 😂

محمد دخل يقول ل مامتو هيخرجو بليل 



بليل ✨🌓

خرجت ليلي من المستشفي وشهاب ودعهم وكانت عيونو متعلقه بليلي وليلي زيو بالظبط

ركبت ليلي عربيه اخوها 

محمد : بكرا أن شاء الله هتيجي عندنا

شهاب: اكيد ان شاء الله

محمد : بس انت و والدك واختك 

شهاب : حاضر هقولهم

محمد في نفسو متجوش كلكم بس اختك تيجي اصل عينو منها شافها مرتين مع شهاب

محمد ركب عربيتو وروح وشهاب ركب عربيتو وروح

في عربيه محمد



محمد : مين ال كان بيجري وراكي يا ليلي  

ليلي : والله ما اعرف يا محمد وحكتلو الحصل

محمد : بصي انتي كدا كدا هتقعدي شهر وانا قولتلك ميت مره اجبلك مدرسين البيت وبلاها السناتو بس حضرتك عايزه تكوني مع ريم الشهر دا ريم تيجي عندك البيت وانا هجيب كل المدرسين ليكم ماشي

ليلي: بس افرد اهل ريم موفقوش

محمد: أنا هكلمهم واحكلهم الحصلك هيخافو من السنتر دا

ليلي : ماشي

لمياء كانت قاعده تعيط وكانت خايفه علي بنتها اوي

عند شهاب



الفصل الثالث من هنا 




تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×