رواية جواز بالدم الفصل الثاني 2 بقلم لوجي احمد
خ*لعيها هدومها كلها خليها كيف ماتولدت
عفاف في سرها بالهوي الحق ابلغ عبدالله بلا امه عايزه تعمله
طلعت جري علي بره
الحق امك عايزه ترمي مراتك في الشارع ع*ريانه
عبدالله .انتي بتقولي ايه وهو يتجه بشده الي امه ويعلي في صوته وينادي
امه امه ايه الابيحصل دا
الحاجه سميحه ..هو ايه الابيحصل
عبدالله ..وهو ينظر حواليه يطرد البنت الشغاله وبقولها سيبها وغوري بره
الحاجه ..تغور بره فين ياعبدالله استني يابت مكانك اعملي الا انا قولتلك عليه خلعيها هدومها كيف ماتولدت
عبدالله بصوت يهز المكان .في ايه يامه هو انا عيل قدامك غوري يابت تحت
سميحه ...مفيش غير عفاف هي الانزلت قالتلك حسابها معايا بعدين الكل*به دي
عبدالله ..مش وقتها الكلام دا
سميحه ..علي رايك مش وقته وهي تنظر لبنت تقف في جمب في الأوضه صامته غير قادره علي الوقوف تبكي منهاره من البكي
ثم تنظر لابنها وتقول اوعي تكون تعبانه عليك ياسيد الرجاله
عبدالله وهو ينظر البنت بغضب وي*شدها من شعرها بشده
وهي تتوسل له وتقول بصوت غير مسموع
ابوس رجلك ياعبدالله ارحمني
لكن هو لايبالي ويجذبها من شعرها بشده أمام امه
ويقول . مش صعبانه عليا بس مينفعش الاانتي هتعمله دا مهما كانت لسه علي اسمي
سميحه ..انتي قولتلي هسبها تعملي فيها الا انتي عايزه ياما حصل ولا محصلش
عبدالله ..حصل بس لما تجبلي حته العيل الا انا عايزه ساعتها هتاخد استماره 6وهو يلف يده حوالين رقبتها
صبا..بوجع سامحني
سميحه.وهي تض*ربها بالقلم اخرسي ياف*اجره يسامحك هو الا انتي عملته شويه
ثم تنظر لعبدالله
وتقولي انا نزله تحت عايزه اسمع صوت الصريخ والعياط علشان اهدي وناري تبرد وهي تناوله ك*رباج في يده
صبا وهي ترتعش وتقول عبدالله
عبدالله ..ششششششش اخرسي
انزلي ياما وهتسمعي وحدفها علي الس*رير
ووووووووووووووووووووو
ابوس ايدك بلاش تعمل فيا كدا وهي ترتعش
عبدالله ..قصدك علي دا وهو يشاور علي الك*رباج لا لا متخافيش وجمدي قلبك كدا فين قلبك الجامد الا عصاني وكسر كلامي
صبا وهي تبكي ... نتفاهم ياعبدالله وانا هعملك كل الا انت عايزه بس ونبي بلاش ياعبدالله
عبدالله ..طاب تمام بلاش دا ورم الكرباج من يده وقاله كل الا انا عايزه هيتنفذ يعني
صبا.ايوه والله
عبدالله .. انا عايز ابني الاق*تلته
صبا ..بدموع انت الا ق*تلته ياعبدالله وق*تلتني معاه بشغلانتك دي وق*تلت ناس كتير
عبدالله وهو بج*ذبها من شعرها بشده انا لسه معملتش فيكي حاجه انا هوريك عذاب الدنيا والاخره علي الارض
صبا..حرام عليك ياعبدالله سبني سبني
عبدالله ..اسيبك ازي انا بس ماجل موتك لما تجبلي حته العيل الاول وبعد.كدا ابعت فوق
صبا..موتني علشان انت مش هتعرف تجيب حته العيل دا لو بعد مليون سنه
عبدالله ..ليه هو انا معيوب وزقها علي السرير وخ*لع ااتشرت بتاعه وانق*ضي عليها
مثل الح*يوان يل*تهم فيها وهي ت*صرخ تحت يده وهو ولا يبالي لص*ريخها
ظل يفعل بيها الفعل الوح*شي هذا وهي تص*رخ من قله حيلتها وهو ولا يبالي
وفي البيت من تحت الحاجه سميحه ام عبدالله قاعده مبسوطه بصوت ص*ربخها فاكره بيض*ربها
علي دخول عفاف متعصبه ..حرام والله الابيحصل دا البنت دي مش صعبانه عليك الا ابنك بيعمله فيها دا
سميحه ..وهي لما ق*تلت حفيدي مكنش صعبان عليها
خليه يعلمها الاداب اسكتي كل ص*رخه من ص*ريخها بتطفي ناري
وقامت من علي الكرسي فجاءه وقالت زيد زيد ياعبدالله علشان ارتاح وناري تبرد
عفاف..ياعمتي عبدالله ممكن يجيب مليون عيل مش لازم دي تكون الأم ويسبها تروح لحالها
سميحه..بزهق يجيب ازي بس هو انت مش عارفه الحادثه عملت ايه في عبدالله خليته غير قادر علي الانجاب ماصدقنا ربنا شفاه وكرمه تقوم هي تق*تله
عفاف..ربنا قادر وطالما اده المره دي هيده تاني بس يسيب البت الغلبانه دي
سميحه بعصبيه
باقولك ايه يا عفاف ورينا عرض اكتافك وهي تزق فيها لبره واطلعي يا حبيبتي وامشي ورينا جمال خطوتك راجل وبيادب امراته انت ما لك انتي
عفاف قالت لها حرام يا عمتي والله حرام
سمحيه .. غوري حرمتك عليكي عشتك
كان عبدالله خلص الا كان بيعمله وصبا منهاره من العياط ودخل ياخد شور
وصبا فضلت قاعده علي السرير تنظر أطبق الفاكهه والس*كينه
اول لما حست بصوت المياه اتقفل قامت جري من مكانها ومسكت الس*كينه علي طلوع عبدالله من الحمام
لقيتها واقفه وماسكه الس*كينه وحاطها علي رقبتها .
وبتقولوا
لو قربتلي هم*وت نفسي اساسا انا كدا كدا هم*وت نفسي بس قبل لما ام*وت عايزه اقولك حاجه
انت غير قادر علي الانجاب والولد دا مش ابنك
وكانت هنا الصدمه بالنسبه لعبدالله
وفاق علي صوت ص*ريخ
وكانت الصدمه
#جواز بالد"م 2
لوجي احمد