رواية انتي ملكي انا (عشق الزين) الفصل الخامس 5 بقلم شروق خالد

رواية انتي ملكي انا (عشق الزين) الفصل الخامس 5 بقلم شروق خالد 

 

إنتي ملكي انا 《عشق الزين 》5


#الكاتبه_شروق_خالد 

زياد وهو يخرج بسرعه من الشركه ويطلب من السواق بتاعه انه يذهب به الى بيت محمد ياسين ويقول له بسرعه يلا مش عايز اي تاخير يسوق السواق بسرعه وتوتر ويذهب الى بيت محمد


محمد وهو يدخل الشركه وهو غريب جدا من الكلام اللي زميله في الشركه يطلع بسرعه الى الاعلى ويلاقي اصحابه كلهم وهم متجمعين وبيتكلموا وهم خايفين جدا من زين واللي هيعملوا فيه


محمد يجري عليهم ويقول ايه في يا جماعه ايه في خططوني انا قلت لكم النهارده ان انا اجازه وتعبان ما حدش ليه سايبني في حالي حرام عليكم انا بني ادم زيكم عايزه ارتاح واخد يوم واحد بس هكذا يعني الدنيا ما وقفتش عليا


شروق خالد 






احمد وهو يجري علي ويقول بصوت عالي جدا انت في مصيبه يا محمد في 2 مليون مسروقين من خزانه الشركه وانت اللي مسؤول على الخزانه دي


 محمد ينزل عليا بصدمه يقول ايه اللي انت بتقوله ده انا مامن كل حاجه قبل ما امشي وما حدش بيخش عند الخزنه دي غيري انا بس ما حدش يقدر يخش غيري انا ازاي بتقول اتنين مليون مسروقين منها


عند زياد وهو يقف في الحاره تحت بيت محمد السواق وهو يفتح له الباب ويقول له اه يا باشا بيته في الدور الثاني شقه رقم خمسه زياد وهو يخرج بسرعه من السيارات ويطلع الى الاعلى ويطلع معي السواق


زينب اهدي يا حبيبتي ما فيش حاجه حصلت ومحمد هيعرف يتصرف انت ليه خايفه عليه كده


رغده وهي تبكي ما انت شفتيش  بابا


كان بيعامل  عادل ازاي يا ماما انت ما شفتوش ضرب  ازاي انا خايفه قوي على عادل للي تحصل له حاجه بسببي


شروق خالد 


انا عمري ما اسامح نفسي يا ماما لو حاجه حصلت لعادل وكنت انا السبب فيها انا مش متخيل لي حياتي من غير عادل ده هو الحاجه الوحيده اللي حصلت لي في حياتي هو اللي بيخرجني وبيفسحني ومخليني شايفه الدنيا هو اللي مخليني مستحمل العشاء اللي انا فيها اللي بابا


  فجاه يسمعوا صوت خبط قوي على الباب


 الام وهي تخرج وتقول لها خليك قاعده هنا اوعي تخرجي ده اكيد ابوك راجعه متعصب قوي خلينا نشوف هيعمل ايه وربنا يعدي الليله دي على خير


شروق خالد 


 تخرج رحمه


 زين وهو يصرخ في رجالته انت لسه هتخبط اكسر الزفت ده اكيد هو قاعد ومستخبي جوه زي الحريم اكسر بسرعه 


يكسر البودي جارد الباب الشقه ويدخلوا جميعا الى الداخل 


رحمه وهي ...تنظر اليهم بخوف وتقول ايه في ايه اللي بيحصل ده انت منه ازاي تكسر باب الشقه كده انا هبلغ البوليس


شروق خالد 


 زين وهو... ينظر اليها ويضحك وماله يا حاجه بلغوا الشرطه ويا اما تبلغ الشرطه هتقولي لها ايه هتقولها ان جوزك اختلس 2 مليون من الشركه وصاحب الشركه جه يشوف فلوسه راحت فين ولا هتقولي ايه هتقولي بلطجيه جات هجمت عليا في البيت 


ويصرخ عليها بعلو صوته محمد في اي نصيبه اخلاص يقول محمد فين 


رحمه وهي تنظر لي بخوف وتقول والله ما اعرف يا باشا هو فين هو كان هنا ونزل من ساعه تقريبا ما عرفوش راح فين ولسه ما جاش البيت


شروق خالد 


 زين وهو يصرخ ...على جميع الحرس بتعود ويقول اقلبوا الشقه دي عليه على وطيها اكيد مستخبي في اي مكان فيها 


رحمه وهي تجري... على غرفه ابنتها وتضع يديها على الباب وتصرخ في الجميع ما حدش يدخل هنا ارجوك يا باشا ما حدش يدخل هنا 


زين ...وهو ينظر اليها ويضحك. بعلو صوته ليه ما حدش يخش هنا ليكون الباشا قالع جوه ولا حاجه عشان وبيتكسف من الناس الغريبه لا يا حبيبتي احنا مش اغراب ده نحن صحبه عمر مع بعض وسعي من وشي 


ويبعدها عن الباب تقع على الارض وتقوم بسرعه 







شروق خالد 


زين ...وهو  يضرب الباب برجله ويدخل وهو متعصب جدا


 رغده وهي.. تقوم من على السرير وهي خايفه جدا وتقف عليه وتقول بخوف ايه فيه انت مين وايه بتعمل هنا عندنا في البيت


 زين ...وهو ينظر اليها الله الله ايه الحلاوه ده كله معقوله ده كله مع محمد ومخبيه عليا 


رحمه وهي تدخل بسرعه وتخبي بنتها في حضنها 


زين وهو.. يبعد الرجاله على الغرفه يقول يلا كله تحت مش عايز اشوف حد هنا


شروق خالد 


 وينظر اليها مره اخرى


 رغد وهي ترتدي بضي بحماله ابيض وبنطلون جينز فوق الركبه وفرده شعرها الاصفر الحرير على ظهرها وجهها الابيض الملاكي


 يذهب اليها زين ويملس على شعرها ويقول لها اهدي يا بابا وما تعيطيش ما فيش حد هيكلمك ولا هيعمل لك اي حاجه انا بس بدور على ابوكي


رغد..  وهي تبكي بابا عمل ايه


 زين...ما عملش اي حاجه يا عسل ده احسن حاجه عملها في حياته انه عرفني عليك


شروق خالد 


 محمد وهو.. في الشركه يصرخ في الجميع ويقول انا ما اخذتش حاجه من حد فلوس ايه اللي انا اختلستها من الخزنه فلوس ايه اللي انا اخذتها انتم مجانين انا عشت العمر كله شغال في الشركه دي لا اكثر من 30 سنه عمري في يوم ما اديت ايدي على حاجه مش بتاعتي في عز ما كنت عايز فلوس ومزنوق عمري ما اديت ايدي على حاجه حد ولا عمري خدت حاجه من حد انتم عايزين تجننوني شوفوا الكاميرات اكيد الكاميرات مبينه اللي دخل وفتح الخزنه


 الامن وهو ينظر... اليه ويقول له الكاميرات خربانه يا محمد وانت عارف ان من يومين يا محمد باشا ان الكاميرات بايظه وهي دلوقتي عايزه صيانه والخزنه مش مكسوره الخزنه مفتوحه بالمفاتيح يبقى ازاي حد خدها ومفاتيح الخزنه دي معاك انت ومع زين باشا 


شروق خالد 


جابر ...وهو ينظر اليه من بعيد ويضحك ويقول انا بقى هعلمك ازاي ما تسمحش كلامي يلا اهو انا خدت الفلوس كلها وانت طلعت من مولد بلا حمص عشان خاطر اعلمك ازاي ما تسمحش الكلام زين واكيد دلوقتي زين باشا هيخلص بفلوسه ومن مين اكيد من القطه اللي في البيت 


عادل وهو في المنزل وهو نايم على السرير ينظر الى الاعلى ويسرح في اليوم الجميل اللي عاشوا مع رغد وهو مبسوط جدا انه قضى اليوم جيتي معاها فجاه يتذكر محمد وهو يجري خلفه في الشارع ويصرخ عليه يقوم ويمسك التليفون ويتصل على خالته رحمه ويلاقي تليفونها مغلق


 عند رحمه وهي تبكي بصوت عالي امانه عليك يا باشا تسيب بنتي اذا كان لك اي حاجه عند محمد خدها منه انا ما قلت لكش لا لو كنت عايز تعمل فيه اي حاجه اعملها بس حرام عليك بنتي بنتي ذنبها ايه في حاجه هي ما عملتهاش 


شروق خالد 


زين وهو يمسك رغد من يدها وينزل بها الى الاسفل ويقول اللي عند محمد انا اخذته وانا مش عايز حاجه تاني منه مع السلامه ولو فكر محمد يبلغ الشرطه انا بقى هقول ان هو اختلس مني بدل التنين مليون 100 مليون واشوف انا ولا محمد وسلام يا حماتي المستقبليه 


رغده وهي تنظر الى امها وتبكي وتقول امانه عليك يا امي ما تسيبيني امانه ماما ارجوكم ما تسيبنيش ابوس على ايدك يا ماما ما تسيبنيش معاه


 الام وهي تبكي وتجري عليه وتترمي تحت رجله ابوس على رجلك يا باشا بنت صغيره ومش حمل اي حاجه منك ولا من ابوها حرام عليكم انتم بتعملوا ليه كده فيها مش كفايه اللي بيعملوا فيها ابوها حرام عليكم سيبوا البنت 


فجاه زين ينظر الى رغد ويبتسم ابتسامه خفيفه ويحملها فوق كتفه مثل شوال البطاطس وينزل الى الاسفل ويضعها في السياره ويامر الحرس بان يمشوا خلفه ويسوق السياره هو ويذهب بها الى مكان مجهول


#آلكاتبه_شروق_خالد 

#إنتي_ملكي_انا_عشق_الزين


             الفصل السادس من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×