رواية انتي ملكي انا (عشق الزين) الفصل الثالث 3 بقلم شروق خالد

رواية انتي ملكي انا (عشق الزين) الفصل الثالث 3 بقلم شروق خالد

 رواية انتي ملكي انا (عشق الزين) الفصل الثالث 3 بقلم شروق خالد


انتي ملكي انا (عشق الزين )3

شروق خالد 

محمد. ..يذهب الي البيت وهو متعصب جدا جدا  من جابر  يعني هو لو بنته هيعمل كده فيها ولا علي شان مش بنته عايزني ارميه وإخلاص ولمين  لزين اكتير واحد بتاع ستات وانا عرف   علي شان شويه فلوس أخص علي الرجاله 


عادل...خلاص يا قلبي عادل انا قولتلك اي حاجة انتي عايزها انا هنفذها ليكي انتي بس امري


 راحه ليه تقولي لي ابوكي انك عايزه تطلعي معا مش عارفه تفكيره بيفكر اذاي


تعالي نلعب ونتفسح  وسيبك من اي حاجة تزعلك ويمسكها من يدها  


ويجري في المكان ويملأ الفرح والسعادة قلبها 


رغد...بعد مده تقف 






رغد...كان نفسي اخرج معها ذي كل البنات اللي بتطلع مع أبوها اشوفهم من البلكونة أو في التليفزيون  اشمعنا انا يعني


عادل ....علي شان انتي عسل وقمر وملاك  علي الارض وما متزعليش مني  انا لو مكان ابوكي عمري ما هطلع من البيت ايه رايك بقي 


رغد....تبعد عنه بتقول ايه انت يعني لمه نتجوز هتحبسني في البيت صح وعلي ايه خليني في البيت مع بابا علي الأقل عارفه مصيري معها ايه


عادل يضحك بعلو صوته..... عليها هههههه انا هحبسك في قلبي وروحي وعمري مش هخلي مخلوق يشوفك عارف ليه 


رغد ....ليه بقي 


جابر....بقولك ايه عايزك في مصلحه وتطلع منه بقرشين حلوين لو نفزت اللي بقولك عليه


صابر...قول ايه هي وان شاء الله تحصل دلوقتي لو عايز


جابر....لا انا عايزها بكره وهقولك تعمل ايه بس لازم تكون بلمسطره  ولا غلطه  عارف يعني ايه ولا غلطه 


صابر......ولا يهمك يا كبير ذي ما انت عايز كله هيكون تمام بس قولي الوقت والمكان واسم الناس ايه


جابر...يضع رجل علي رجل  المكان شركه  زين جروب


صابر...نهارك اسود ده مكان شغلك صح 


جابر...هههههه ايو عارف والناس محمد صاحبي وبته 


صابر ...لا انت اتجننت صح 


جابر....لا انا اكتر وقت انا عاقل فيه 


رغد.....ليه بقي


عادل علي شان انتي أجمل حاجة  حصلت ليا ومصبراني علي الايام اللي انا عايشها دي ومصبراني علي ابوكي  بس تكوني ليه وانا هعمل منه كفته بس الصبر 


رغد....اهدي يا كبيير ويلا بينا علي شان اتاخرنا ولو عرف انتي خرجت انا اللي هبه كفته ايه رايك


عادل ....هههههه وانا اكل الكفته اموت انا في الكفته  يا ناس


رغد ...يلا بق كفايا 


محمد....يدخل البيت وهو غاضب جدا


رحمه تنظر إليه بخوف منه 


 محمد.. غوري من وشي بتبص لي ليه كده غوري هاتي لي حاجه اكلها واعمل لي فنجان قهوه اخلصي بدل ما وقفلي كده زي قرد قطع غوري  من وشي مش ناقص ناس مجانين انا على اول الصبح 


رحمه.... تجري على المطبخ وتخرج التليفون من جيب العبايه وتتصلي على عادل وهي خايفه جدا لو هو يعرف ان هي مش في البيت وتحصل نصيبه اكثر من اللي حصل في الصبح وتلاقي تليفون  عادل مغلق استرها يا رب استرها معايا ليه التليفون اتقفل ده كمان هو انا ناقصه يا قلبي ناقصه يا رب وجع قلب اتصال اكثر من مره ولم يرد ولم يتم الرد تضرب على وشها وصدرها وتقول يا نهار اسود يا نهار اسود لو عرف ان هي مش في البيت وكمان خرجت مع عادل  اكثر واحد وهو بيكرهه في الدنيا






      .....بعد مده ..


تعب رغد   من العب وتقول له بخوف 


انا خايف لا يكون بابا رجع البيت 


 انا خايفه قوي يا عادل  هيسود عيشتي


 عادل.. ما تخافيش انا هتصل على خالتي واشوف منها اذا كان وهو راجع البيت ولا لسه بس لسه يا قلبي معاك شغله


ويخرج التلفون من جيب البنطلون ويلاقي التلفون معلق اوووف التلفون فصل شحن


رغد وهي تبكي.... وتقول بخوف اكيد هو دلوقتي راجع على البيت وماما مش هتعرف تعمل حاجه ده ممكن يبهدلها ده هو مجنون اتصرفي ياعادل بسرعه خلينا نروح يا عادل انا خايفه قوي على ماما لو ما عرفنيش في البيت ممكن يقتلها


عادل وهو ...ياخدها في حضنه ويقول لها بحب اهدي يا قلبي وما تخافيش وهو لسه في  الشغل وفاضل عليه ساعه لمه يرجع البيت انا عارف ميعاد رجوع البيت وما عاد خروجه منه وانا دلوقتي هنروح وهتعرفي بنفسك ان هو لسه ما جاش كفايه بقى عياط ما تقطعيش قلبي انا جبتك ليه عشان خاطر تبطلي عياط وتفك على نفسك يا قلبي يبقى نحن كده عملنا ايه من عندنا لما ترجعي هتعيطي ثاني وتبكي ثاني وتحزني ثاني هنرجع لنقطه الصفر من الاول يا رغد خلاص يا قلبي يلا بينا


محمد ...وهو يصرخ في رحمه يقول لها يا هانم هو الاكل لسه ما مجهز  هنقعد اليوم كله في الطفاحه اللي انت هتجيبيها دي ده مش سموه الواحد اللي هيتسممها 


فجاه هو انا ليه مش سامع صوت لبنتك لا تكون مانت وريحتني  منها ويقوم ويذهب الي الاوضه ويضع يده علي اكره الباب


رحمه....تذهب بسرعه عنده وتقول بخوف هي نايمه يا محمد سبها حرام عليك 


فجاه الباب يدق


محمد...يرميها بيده بعيد غوري كده خليني اشوف مين علي الباب ويذهب ويفتح باب الشقه


عادل...عمي محمد


محمد..ينظر إليه بصدمه


آلكاتبه شروق خالد


             الفصل الرابع من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×